/spanien/barcelona/forum/19790.aspx/spanien/barcelona/forum/19790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Etoo# 9
2008-12-14 20:41
Från Mohamed Ahmeds lilla krönika:

Jag tror nog att han överdriver med att Samu aldrig mera ska lägga en straff. Vid sånna lägen och med den målvakten är det inte lätt att göra mål. Jag säger inte att straffen var bra , för vi har sett Samu göra riktigt bra straffmål ...
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:37
Mes Que:

Vad har fin fotboll med saken att göra? Kan man inte bli frustrerad när man spelar fin fotboll, eller få tveksamma gula?

Folk säger skador och menar både och, det betyder inget.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-14 20:34
Jag kom och tänka på en sak när jag låg o vila !!

Madrid klagar på skador Alright??

Faktum är att Marcelona + Robben, Dom är inte skadade utan Avstängda eller hur ?
Så när dom skriver, Vi har 5 skadade, bla bla..

Så räknar dom in Marcelona och Robben är ju helt fel, Det är ju gula + röda kort som dom fått genom fult spel vilket är deras eget fel och summan av att Madrid inte kan spela fin fotboll :)

Så snacka om skador, När det är avstängda spelare ni har..BullS..t...

/M
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:30
Koeman_4:

Normalt sett möter vi inte världens bästa lag heller.

Taktiken var uppenbar. Låg defensiv, fult (tyvärr) spel på Messi, locka spelare att röra sig fram med bollen, ta bort passningsvägar och ta bollen. Slå upp på mötande Raul som hittar en fri yta, han slår den sedan i djupet på Drenthe eller Higuain.

Om vi ska vara sådana, så det som skiljde den här matchen mot tidigare är att vi inte hjälpte varandra då. Det var alibi-försvar, där varje spelare fick försvara som individ. Syntes inte ett spår av det nu.
Barcelona Koeman_4
2008-12-14 20:26
Ämne: Lugn. Jag skämtade b....
"Det speglar inte matchbilden, där just Reals försvarsspel var suveränt och heroiskt. "

Normalt sett spelare ni inte med 11 försvarare väl?
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:22
Islam_Bosna:

Nej. Jag tror Real får hoppas på en bra sommar och komma igen till nästa säsong. Den här är er.

P.S Det beror också på många andra saker. Kontinuitet, disciplin i laget och taktisk balans i truppen måste åstadkommas, och jag tror att Calderon och Mijatovic inte kommer inse detta. Blir nog en jakt på ett "namn" som ska "rädda" laget faktiskt.
Barcelona Klint
2008-12-14 20:18
Llorente avstängd nästa helg =)
Barcelona true_barca_fan
Llorente utvisad och därmed missar han mötet mot oss
Barcelona Ciao-V
Villarreal har i denna omgång börjat sin svåra period.
Sevilla är det första motståndet, sedan Barca, Real Madrid och Valencia.

Det verkar som om de inte klarar av svårare motstånd i ligan. Hittills har mött sämre lag.
De visar ett förvirrad spela mot Sevilla.

Nu dessuttom en anfallare utvisad nu.
Barcelona Islam_Bosna
2008-12-14 20:14
Nitho:

Tror du ni hinner reda upp era problem så att ni slipper spela Uefa-Cupen?
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:11
Lugn. Jag skämtade bara.

Som jag försökte säga förut så tycker jag att skador och form osv självklart påverkar. Inför matchen så pratade vi ändå om världens bästa lag mot La ligas sämsta försvar. Det speglar inte matchbilden, där just Reals försvarsspel var suveränt och heroiskt.

Jag pratade också lite om att matchbilden speglar lagens verklighet just nu. Att just nu är Barcelona så mycket bättre att ett Real Madrid ska behöva försvara sig så som dom gjorde, och förlita sig på kontringar.

Jag vill ändå säga att oavsett omständigheter och prat om skador och dålig form osv, så tror jag att många Real-fans liksom jag självklart inte vill att det här ska ta bort något från Barcelonas prestation, att det var ett rättvist resultat och att Barca visade precis hur starka dom är. Ni har all anledning att vara stolta.

Jag plussade också för Valdes, som jag tycker visar i den här matchen att han har tagit steget upp till världseliten, även om han blev överglänst i den här matchen. Jag var också oerhört imponerad av sättet som Barcelona gjorde målen på. Skitmål/slumpmål säger vissa. Men det är också det som är styrkan, att när fina spelet inte fungerar och ni kör fast så visar laget ändå en karaktär och en styrka och pressar in ett mål. Mindre hjärtan skulle gett upp efter Casillas dubbelräddning. Imponerande!

Skrev om en massa annat också men det försvann tyvärr.

Chileno:

Spelarbetygen ändras mer förhoppningsvis, han som satte betygen först verkade lite... bitter.

Pio Pio:

Mot Getafe vek Barcelona ner sig lite grand, det gjorde de inte här. Och jag tycker som sagt ni här tar det där med skadorna lite väl allvarligt. Att vi säger att insatsen vi gör är bra med tanke på läget betyder inte att det är därför Real förlorar. De gör de för att Barca är mycket bättre. Det förstår nog de flesta Real-fans som inte är alltför världsfrånvända.
Las Palmas Pio pio
2008-12-14 20:10
Nitho

Kanske inte Ljungskile men en viss Getafe klarade av att ta poäng mot Barcelona...Tycker det skylls mkt på skador hit och dit. Visst dem finns, men samtidigt är det en del av fotbollen. Fråga Barca när de hade Xavi, Henke, Messi m.fl. långtidsskadade.
Sevilla AntonioPuerta
2008-12-14 20:03
Kev// vad är lol med att sevilla matchen börjar?:P lite märkligt uttryck:o hahaa
Barcelona Islam_Bosna
2008-12-14 20:03
Intressanta resultat för alla cúles nu, Sevilla leder och lär vinna vilket är bra på 2 sätt för oss:

1. Avstånder till Villareal ökar och Villareal minskar självförtroendet till nästa match mot oss

2. Sevilla ökar sitt avstånd till Madrid-fjollorna och Real Madrid lär ha 4 poäng, 4 poäng till en Champions League plats och det kan bli 7 poäng vid förlust mot Valencia

Dessutom lär ju knappast Villareal eller Valencia ha en chans i toppen.

Det ser kort och gott riktigt bra ut.
Barcelona M79
2008-12-14 19:59
Nitho //

Nä, trodde namnet sade sig sjävl men vill du ha de svart på vitt ville jag ha sagt.

Igår var det mycket maskning, kapningar, destruktivt tänk, taktisk köttmur på 12man, kontringsfotboll. Precis som Ljungkile gjorde i Allsvenskan.

Du hade sagt precis samma sak om det varit omvänt bord.
Barcelona Chileno
2008-12-14 19:58
Roligt och se hur Real Madrid redaktionen ändrar sina spelarbetyg hit och dit.
Nu är inte Gago världens sämsta defensiva mittfältare för dom :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-14 19:54
Nitho

Man ska inte bry sig om man håller nollan i 1 minut eller 80. Man ska bry sig om slutresultatet.
Barcelona Dedeffo
2008-12-14 19:51
Sevilla leder mot Villarreal. Jag ärinte ett dugg orolig inför Villarreal matchen ärligt talat. Dehar inte imponerat på sistone både där bak o fram. Tänk er att vinna mot Sevilla, Valencia, Real Madrid och Vilalrreal.
Barcelona 2bbbe
2008-12-14 19:49
det som främst gör att vi vinner så mkt i år är inte att vi är bättre rent tekniskt utan att vi jobbar som ett lag. Tycker nästan laget var mer tekniskt förra säsongen, men nu är vi verkligen som ett lag. Vi pressar ju fan ashögt upp i banan!
Real Madrid Nitho
2008-12-14 19:48
M79:

Menar du med det där att Ljungkile skulle kunna komma till Camp Nou och hålla nollan mot er i 80 minuter? Kom igen, bättre än så är ni ;)

Jag skrev precis ett långt inlägg som inte kom med för att jag loggades ur, snacka om frustrerande.
Barcelona M79
2008-12-14 19:40
Real Ljungkile gör allt för att släta över matchen med att säga att det var deras B-lag? Spelar roll, Barca tog alla 3p och totalt spelade ut dom med ett bollinnehav på mer än 70%

Barcelona Palle Kuling....
2008-12-14 19:17
Vad är det som är så lol med det kev?
Barcelona kev
2008-12-14 19:05
nu börjar sevilla matchen.. lol
Barcelona LionelMessi
2008-12-14 19:02
Enda 10åringen här inne är du , kom inte till vårat forum o smutsa ner , stick till ert forum och börja böla om matchen igår.
Barcelona Dedeffo
2008-12-14 19:01
uiz_86

ingen bryr sig om du kommer hit och lipar över Reals skador. Du kan nog få lite stöd av dina kamrater på ditt forum. Skador kommer och går för varje lag och är inget man ska lipa över.
Barcelona Tompa
Bry er inte om Madridfansen. Även om Madridistas pratar om stolthet över laget etc svider det naturligtvis något oerhört att förlora gårdagens match.Många skador påverkar givetvis negativt men faktum kvarstår - man förlorade matchen trots att:
1) man gjorde sitt bästa för att sparka sönder Leo Messi (=grisfotboll)
2)Spelarna gav 110 % ändå förmådde de inte åstadkomma något kreativt anfallsspel överhuvudtaget, det ende de förmådde var att trasa sönder Barcas spel

Och med en matchbild som gårdagens - ja då gör inte RVN mycket nytta då bollen väldigt sällan var uppe i Barcas straffområde.
Barcelona Barca-nist
luiz_86
jag förstår skadorna men det är en del av spelet samt så äör del mycket ledningens fel!
alla har drabbats av det och är det lite väl jobbigt och höra att ert förlust berodde bara på era skador och inte barcas framgång:)
2008-12-14 19:00
Nu är det Sevilla - Villarreal, På återseende :)
Real Madrid luiz_86
LionelMessi

Som sakt? hur gammal är du? Bye snackar med 10 åringar här inne.

Och du bidrar sannerligen inte till att höja nivån. Tack för din medverkan, men nu är det slut./ Red
Ni sög MED ROBBEN också, kom inte o snacka, Jag så matchen mot Sevilla på en sportsbar i barcelona, Fyfan va gött när Renato (tror jag de va) gjorde 4-3, Hela skiten höll på att xplodera i glädje, ahahaha o dom 3 madridstas som var där börja nästan grina. haha
Annons: