/spanien/barcelona/forum/1979.aspx/spanien/barcelona/forum/1979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-21 18:15
Neymar asked to be subbed off yesterday because of thigh muscle discomfort. He could miss the game against Betis out of precaution. [md] no shit
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-12-21 18:14
Neymar asked to be subbed off yesterday because of thigh muscle discomfort. He could miss the game against Betis out of precaution. [md]
Barcelona Ali G
2015-12-21 18:02
@NeymarJ11:

Vad Yrar du om? Sluta med din falska fakta och istället hänvisa till någon Källa!!

Lionel Messi has scored 24 goals in 26 finals for Barcelona #fcblive [via uefa]
2015-12-21 18:01
enigt the sun, vill City köpa Suarez hahhaha större chans att jag vinner på lotto
2015-12-21 17:56
Suarez: "Winning Golden Bal? I think it also had a lot to do with the fact that Messi and Neymar didn’t play in the first game! (laughs)" Suarez Suarez Suarez
Barcelona LegendenN10
2015-12-21 17:38
De flesta vet nog att mourinho blev dissad av klubben för att hans buss spelstil och arroganta attityd passar inte i Barca. Vi kommer alltid komma ihåg honom som en tolk vars överman stavas Pep. Bra av ledningen att inte anställa en tränare som aldrig själv sparkat boll förut. Råttan Mourinhoe!
Barcelona Nemesis 10
2015-12-21 17:34
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Intressant, jag visste också om att Mourinho alltid velat träna Fc Barcelona men jag hade ingen aning om att viljan var så stark. Kan det vara nåt som ligger och stör honom omedvetet? Vem vet, Barcelona kanske är klubben som skulle kunna få han att bli mer ödmjuk och visa mer respekt? Inte för att jag vill se han i vår klubb men ändå.
Barcelona LennyRomario
2015-12-21 16:57
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Mycket om det där och även ännu mer insiktsfullt från Peps era finns i Graham Hunters "The Making Of The Greatest Team In The World". Tror faktiskt den finns på svenska också nu, men länkar till den engelska. Väl värd sin läsning! »Graham Hunter är den sorts journalist som sitter inne på Pep Guardiolas kontor och gör intervjuer, med en tränare som av princip aldrig ger enskilda intervjuer. Han är killen som gör egna intervjuer med Piqué och Xavi i omklädningsrummet direkt efter en Champions League-final. Hans Barça är ett tidsdokument från en av fotbollshistoriens intressantaste processer.« SIMON BANK, AFTONBLADET
Barcelona Rambla~
2015-12-21 16:36
Tello har ju via sin agent redan sagt att han inte vill tillbaka till Barca. Han vet troligtvis vad som väntar så jag kan förstå det. Nej, Tello lär vi inte se mer i Barca. Inte för att det blir någon större förlust heller. Jag har inget emot honom, vill han sitta och nöta bänk 90% av säsongen, så visst, för det är vad som väntar om alla i MSN är friska. För hans egen skull bör han nog söka sig till en mindre klubb där han kan slåss om en startplats.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-21 16:32
Nu om ett annat ämne.
Såg igår filmen om Barcelona "Barca Dreams".

Visste inte att Mourinho's agent ringde in till sportcheferna och erbjöd Mourinho att ta över. Visste inte heller att Mourinho gjorde en presentation om hur han ska ta hand om FC Barcelona. Visste inte heller att sportcheferna **krävde** att Mourinho skulle ändra sin attityd på presskonferenserna eller relationen till median om han ska träna Barca. Stället så förstörde Mourinho's gigantiska ego för honom chansen att träna FC Barcelona.

Man läste ju att han ville träna laget men att det gick så långt visste man inte.
Inte undra på att han har varit bitter så många år.
Jag tror att om han var lite mer av gentleman så skulle han få chansen men ödet ville annat.
Barcelona Barca4life98
2015-12-21 16:32
neymar JR Exakt, en mittback och en vänsterback skulle jag lägga krut på. Resten har vi så det räcker, med alla talanger som dominerar i sina lag.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-21 16:20
Låna ut T. Stegen?

I Helvete heller skulle jag säga.
Lucho har gjort något unikt som ingen annan tränare har åstadkommit. Vilka tränare har gjort det Lucho har gjort? Låta en målvakt ta hand om ligan och den andra Cl och cupen trots att det är deras första säsong, trots att Mats är ung och oerfaren.

Tänk dig att komma till ett lag som Barca och vinna första säsongen 5 av 6 titlar. Tänk att få stå i Cl vinna den så ung som T.Stegen är.

Tyckte också att det var lite konstigt att Lucho valde Bravo stället för T.stegen igår men jag accepterar Lucho's val för att han är bakom laget som har tagit 5 av 6 titlar. Han har säkert pratat med T.STg om detta också. Min teori är att orsaken att Lucho valde Bravo har att göra med att de möte Latin amerikanskt lag.

Läste nyss att ARG fans gav sig på Messi och Suarez igår. Finns det mer otacksamma fans i världen än dessa argentinare? Jag önskar verkligen att Messi valde Spanien stället för Arg när båda landslagen bråkade om honom.

Har känsla av att Messi ångrar sig att han valde ARG landslaget. Han är fan mer älskad i Brasilien än Argentina.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 16:09
Vi är faktiskt inte i behov av förstärkning, och ska det förstärkas så är det mittbackspositionerna Arda/rafinha/Vidal lirar på flera positioner Soriano är jag svag för och tycker att han förtjänar tillhöra Barcelonas a-lag någon gång under hans karriär Lucho kommer kunna formera laget hur han vill och kommer få ut det han vill ha ut. Nu kommer mina extrema krav på lucho komma Nu ska vi ha fullkontroll, vi ska spela med variation och det ska var extremt underhållande. Inga höga berg och djupa dalar längre, utan kvalité varje vecka Visst vissa matcher kommer bli låsta, men nu har han verktygen för att låsa upp matcher. Det har han inte haft innan
Barcelona Barca4life98
2015-12-21 16:00
neymar JR Det är lite av ett lyxproblem, "svårt" problem. Grejen med Halilovic, Denis etc. är att dom inte kommer att gilla att få strö minuter här och där. Dom kommer konkurrera om minuter med Roberto, Rafinha, Arda, Samper (?). Angående mittfältare som kan spela anfallare. Där är jag med dig helt. Jag har sagt länge att Arda, Rafinha etc. Kan spela i anfallet när det behövs istället för att värva in en anfallare.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 15:45
Nej ganska lätt situation, dock kostsam om man väljer den vägen Konsten att hitta mittfältare som kan göra det med bravur i anfallet när det behövs. Spelare som arda, reus, coutinho La masia vägen Talanger som halilovic, denis och Alena
Barcelona Barca4life98
2015-12-21 15:30
När det gäller anfallssidan så måste man hitta någon som accepterar att sitta på bänken 80% utav matcherna för MSN vill alltid spela. Munir och Sandro accepterar detta just nu. Frågan är bara vilka andra spelare skulle göra det? Tello, Deulofeu etc. vill/måste spela. Det är en "svår" situation.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-21 15:23
Oocbg Och Munir o Sandro gör menar du?
Barcelona oocbgb
2015-12-21 14:58
[QUOTE=Liunil Masse]Tror nu inte Tello hade passat in rätt bra i dagens Barca? En sak är säker och det är att han är bättre än Sandro o Munir tillsammans. Varför tar vi inte tillbaka honom? Han e inte heller någon Deulofeu som är odisciplinerad i sitt spel utan han jobbar stenhårt för laget. [/QUOTE] Tello platsade inte då, och inte nu heller.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 14:57
Dm1982 Wow så sent, aja lika bra att vara försiktig med honom
Barcelona DM1982
2015-12-21 14:46
[QUOTE=neymar JR]Hur går det med rafinhas rehab? Borde väl vara fit februari/mars Om ca 2 veckor kommer arda/Vidal in Och äntligen kommer vi ha en bra bänk [/QUOTE] Om jag minns rätt så handlade det mer om att han skulle komma tillbaka i slutet av säsongen så någon gång i maj.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-21 14:45
Tror nu inte Tello hade passat in rätt bra i dagens Barca? En sak är säker och det är att han är bättre än Sandro o Munir tillsammans. Varför tar vi inte tillbaka honom? Han e inte heller någon Deulofeu som är odisciplinerad i sitt spel utan han jobbar stenhårt för laget.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 14:29
Hur går det med rafinhas rehab? Borde väl vara fit februari/mars Om ca 2 veckor kommer arda/Vidal in Och äntligen kommer vi ha en bra bänk
Barcelona neymar JR
2015-12-21 14:29
Hur går det med rafinhas rehab? Borde väl vara fit februari/mars Om ca 2 veckor kommer arda/Vidal in Och äntligen kommer vi ha en bra bänk
Barcelona Barcelonistas
2015-12-21 14:19
Stegen stod ju i europeiska supercupen också? Fattar inte alls vrf han inte fick stå i VM. Känns ju orättvist i spela Bravo som inte ens stod i cl. Dåligt beslut av Lucho där.
Barcelona Xaviesta
2015-12-21 14:07
Håller med om att Bravo är klart bättre och bör gå före sålänge han presterar bättre än Ter Stegen men låt oss blicka tillbaks några år till CDR finalen mot Real 2010 (?) där Pinto fick stå mellan stolparna då han hade fått förtroendet hela vägen upp till sistakurvan. Nu förlorade vi ju sedermera med Ronaldos nickmål på övertid och än idag känner jag att det var en nick som Valdés möjligtvis hade tagit och om matchen hade fortsatt, vem vet hur det hade kunnat sluta? Men det var ju inte mer än rätt att Pinto fick stå och i efterhand känns det som det kvittar då det var CDR som är, omän den tredje största titeln klubben kan ta, en mindre titel i sammanhanget. Att då Ter Stegen inte fick stå i klubblags VM när själva "turneringen" är en direkt slutprodukt av CL där han har fått vakta trävirket känns ju lite sådär. Personligen tycker jag att det var ett dåligt beslut av Lucho och vi hade förmodligen besegrat River Plate tämligen enkelt även om Masse fått stå. Om något hade det bara ökat hans självförtroende istället för att ge honom huvudbry. Poängen är: följ den röda tråden och var tydlig mot dina målvakter och var inte så pass titelkåt att du avviker från dina ordinarie turneringsrutiner när det inte gäller dom tre stora bucklorna. #TerStegenbordefåttstå
Barcelona neymar JR
2015-12-21 13:42
Sen helt ärligt så är han en IDIOT om han inte ser sin framtid Bravo är 10 år äldre, och kommer gå ner sig. Mats kommer ta över och vara Barcelonas första målvakt i 8-10 år om han presterar. Ha tålamod du har framtiden framför dig
Barcelona Gabriel
2015-12-21 13:22
Bravo är tyvärr för Ter Stegens del väldigt stabil, han står sällan för misstag och räddar i princip allt som man förväntar sig att han ska rädda och lite till. Släpper vi in mål så är det oftast mål som han inte kan göra något på. Jämför man det med Ter Stegen så släpper han in betydligt enklare mål, mål som Bravo med största sannolikhet för det mesta räddar. Ter Stegen må vara ett unikum med fötterna men när det kommer till själva poängen att rädda bollar från att gå in i målet så är Bravo för nuvarande helt enkelt en bättre och mer stabil målvakt än tysken, och det tycker jag man även ser på försvaret. Man känner dig helt enkelt mer säkra med Bravo i målet än med Ter Stegen. Nu har Bravo mycket äldre och har hunnit samla på sig år av erfarenhet, men detta är verkligheten som Ter Stegen får tampas med. Han spelar i världens bästa lag och konkurrensen är stenhård. Sanningen är den att han hade chansen att ta för sig ordentligt i början av säsongen när Bravo skadade sig, men gjorde det inte. För även om jag kan hålla med om att Ter Stegen inte självmant kan lastas för de insläppta mål under den perioden så är fortfarande sanningen den att han stod för en del blunders exempelvis mot Bilbao och Roma samtidigt som han har en hel del att lära sig vad gäller en mot en i frilägen. Ter Stegen är väldigt utvecklingsbar och ingen vill hellre än mig att han ska stanna kvar i klubben, jag är ett stort fan av tysken och älskar hans spelstil. Med tålamod så tror jag att han kan växa ut till att bli världens bästa målvakt i våran klubb, frågan är bara om han har det tålamodet. Allt jag vill säga med det här är att jag trots allt ändå förstår Luis Enrique. Visst, Ter Stegen hade spelat Champions League och det mest "rättvisa" hade kanske varit att låta han stå i finalen, men jag undrar om inte alla Ter Stegens tabbar och blunders gjort så att Lucho tappat lite av förtroendet för honom. Detta var en titel som alla ville ha väldigt mycket, och Lucho ville helt enkelt inte riskera någonting.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 12:46
Ingen som lastade honom för alla målen, men när ens försvar sviker då ska målvakten agera hjälte och inte pajas mitt på plan Han gjorde flertalet misstag och strålade osäkerhet. Ingen slump att vi började släppa in färre direkt när bravo stod Ja men sånt han lär sig med tiden när han får erfarenhet, men nej för nu sitter vi på 2 världsklass målvakter. Då har man inte rum för juniormisstag om man vill vara nr1 Sen helt ärligt kan han inte leva med konkurrensen och tävla om första platsen så kan han ta sig till Tyskland igen #bravonr1
Barcelona Rambla~
2015-12-21 12:22
På vilket sätt svek MaTS? Var det inte mer ett Barca som inte var tillräckligt fit och organiserat under Supercupen och inledningen av ligan? Förstår inte varför han ensam ska lastas för alla insläppta mål.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 12:01
Visst förra säsongen hade Mats kunde varit grinig Men denna säsongen hade han gyllene chans att ta startplats. När försvaret/laget sviker så ska målvakten rädda upp, tyvärr så svek Mats med. Han har absolut inget alls att vara trött på då bravo är den bättre. Träna hårdare och ta chansen när den kommer istället för att agera som ett stolpskott
Annons: