/spanien/barcelona/forum/19782.aspx/spanien/barcelona/forum/19782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-12-14 01:26
Barca08:

Man kan bara skratta åt eländet. Vadå heroisk insats? Vilket lag som helst kan ställa upp med fembackslinje och enbart försöka försvara sig i 90 minuter. Ljungskile gör det ofta. Är de också heroiska?
Gemini
2008-12-14 01:25
Barca08 //

Det sorgliga är ju att redaktionen på puertan inte tagit bort inlägget...
Barcelona FCB :)
2008-12-14 01:25
Barca08

Hoppas inte han är seriös, det är FOTBOLL vi snackar om
Christián
2008-12-14 01:23
pat-w

kolla länktips, med sveriges bästa komentator Jesper Hussfelt, älskade när han skrek: och avslutet.......i MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLL

på Messi's mål
Barca08
2008-12-14 01:22
" Namn: Crunkstar - La Bota Mágica » Svara inlägg
Sänt: 2008-12-14 01:12
Fick ett sms precis av en trogen madridista, fråga mig inte varför jag skriver det men det hade varit kul att få dela med mig av det:

"Just nu ligger jag i min säng, självmordstankarna är många, rakbladet på plats, gör i ordning fönstret för ett sista hopp ut i dödens gräsmatta.

Messi, din mor ska jag hitta på eniro. Hon ska jag våldta och med det menar jag att jag ska stoppa in min penis genom bakvägen mot hennes vilja.

Nu ska jag tänka igenom vad meningen med livet egentligen är, för om man kommer till ett fullpackat Camp Nou och gör en briljant insats och sedan får ett tufft resultat i gengäld är bara ologiskt.

Nu ska jag sikta på en simpel sak - trottoaren framfär min balkong för men f*n vill leva i en grotesk värld där rättvisa inte existerar.

Nu ska jag ta ett steg ut och förhoppningsvis landar jag på trottoaren, bryter nacken och sedan skakar hand med djävulen för så mycket som jag skrev, svor och grät idag hamnar jag definitivt i helvetet.

För att betona den heroiska insats vi ikväll fick bevittna än mer vill jag bara påpeka att casillas uttåg ur straffområdet när han blev varnad visar tecken på stort hjärta och moral.

Nu vill jag avsluta med ett färskt citat innan jag hoppar från fönstret:

Er insats var heroiskt, ni är sanna hjätar.
En champions league-titel är något som väntar.
Ni briljerade stundtals, även om det var stressigt.
Det enda som stod ivägen var en viss Leo Messi.

Jag blandade tårar och passion men ändå förlorade vi, beskt! För j*vligt var ordet"

ska man skratta eller skratta?
Barcelona Mes Que un Club ! 3
Där kan du se målen.
Barcelona barcadinho
Sen måste jag säja något om Reals spel mot Messi.
Jäkla fullt och äckligt.
Vadvaår det för instruktioner som spelarna fick av Juande för helvete.

Att spela tufft är en sak, men att sparka en spelare gång på gång mot foten är med mening, med syfte.
Jäkla äcklig stil.

Det här klubben har skjunkit till jäkla botten nivå.
Det är ingen som försökte gå på Ronaldinhos fötter för att skada. Man förlorade med heder.

Man kan förlora med heder och man ska inte glömma att Real och Barca är såna som vill spela den vackcktra fotbollen.
Men jäkla, vad är det som har hänt?

Förlora för helvete med heder, istället för att gå på fötter för att skada en geni.
Respketra genier istället.

Botten, det var det är.

Och det försör hela den jäkla "fina" imagen som den vita klubben vill sälja överallt.

Är det så ni vill spela med den nya tränaren, eller. Skada folk.

Nej, jag är nöjd med Braca, men jag är inte nöjd än.
Jag vill att Real spelar i Uefacupen nästa år.
2008-12-14 01:21
Rambla

Vill egentligen inte svara, orkar inte lägga mer krut på denna diskussion men;
Det är sant att en formtoppad Guddy är duglig för startelvan. MEN det finns faktiskt bättre alternativ än honom. Han gör saker bra, men både Sergi B och Hleb gör det faktiskt bättre. Oftast.
Barcelona Barca Barca Barca
tack gode gud till den sköna segern
tack Samuel Etooooooo och MESSIIIIIII
Årets skönaste segern. finns iget skönare än att krossa Real på camp nou.
men måste påpeka att domaren borde gå domar kursen igen
fannn minst två röda kort borde real ha
Barcelona basaric
Ämne: ngn som vet var man ....
www.101greatgoals.com där kan du både se målen och höjdpunkterna
Christián
DaniAlves

"Matchens bästa ögonblick:

Cannavaro försöker rädda Messi's chipp vid 2-0 målet och så ger stolpen cannavaro en lårkaka.
så skönt att se messi fira medan cannavaro ligger där efter en förlorad närkamp med stolpen!"

hahaha jag tyckte också det så komiskt ut när cannavaro försökte ränsa Leo's chipp men hoppas det inte va något allvarligt han visade hjärta åtminstonde men det såg otroligt roligt ut
Barcelona pat-w
2008-12-14 01:20
ngn som vet var man kan se målen?
kommer inte in på rojadirecta
Barcelona Nian!
2008-12-14 01:20
Känns så skönt!!! YES!
Barcelona Rambla
2008-12-14 01:19
FCB & Jay-z:

Jag är inte Guddys största fan på något sätt. Jag tycker heller inte att han ska starta varje match utan anser bara att han är en helt okej spelare att ha i truppen och som kan spela på flera positioner om det skulle krävas vid skador. När han är formtoppad så duger han absolut att vara i startelvan enligt mig.
Barcelona Ghazza
2008-12-14 01:19
Eto'os och Messis reaktioner efter målen är fan priceless. Tröjorna skulle bara av! Denna månad som skulle bli vårt riktiga test har vi klarat med bravur. 3-0, 4-0 och 2-0 mot ligans kanske bästa lag.

Kan det bli en bättre jul? =)
Barcelona Jay-z
2008-12-14 01:18
BlueRed //

Komigen de håller inte han slog ut en passning i andra halvlek rakt ut på plan till Guti. Det roliga är att Abidal står precis vid sidan om.

Aja ska inte klaga vi vann men hoppas bara att Pep ser att Sergi, Helb, Keita går alla dagar i veckan före Guddy.
Barca08
2008-12-14 01:17
sorry, dubbelpost
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-14 01:16
Sista inlägget innan jag sover,

Det jag gillar med Guddy är att han spelar där Pep vill att han ska spela, Han gnäller aldrig, Han gör sitt jobb även om det ibland kan bli nåt misstag. Jag kollade på han så mkt det gick i 1st och han gjorde en helt klart godkänd insats, 4/5.
Dock gjorde han lite enkla misstag men som jag också skrev i 55 minuten.

Nu ska Keita in skrev jag, (Om du orkar leta bland sidorna) Så man ser när guddy börjar göra misstag då byter man ut han.

Men Guddy är perfekt som supersub.

Visca Barca och godnatt Cules ;)
Barca08
j*vligt många som började heja på barca nu, hoppas bara inte kåmark byter lag till barca. som han gjorde säsongen då real vann sin ligatitel efter barcas dubbla. han hade tippat innan säsongen att realmadrid skulle komma 4a,
Barca08
j*vligt många som började heja på barca nu, hoppas bara inte kåmark byter lag till barca. som han gjorde säsongen då real vann sin ligatitel efter barcas dubbla. han hade tippat innan säsongen att realmadrid skulle komma 4a,
Barcelona Barca-nist
nu måste jag ge upp --trött efter all spänning. sov gott o grattis åter igen bye
visca barca
Delarocha RIP Puerta
2008-12-14 01:15
Att du orkar klaga på en enskild spelare efter denna match tyder ju på att nåt inte står helt rätt till. Vi har precis vunnit el clasico och du sitter och maler om att Gudjohnsen inte var topklass rätt igenom. Lägg ner.
2008-12-14 01:15
Vet inte om jag tycker att Guddy ska starta i såna här stora matcher. Det går ju extra fort dessa drabbningar, och det gynnar inte Guddy direkt. Det han saknar är första touch och tempo. Men visst, jag gillar Guddy starkt. Ger alltid 100% och klagar inte, men inte en man för matcher mot Madrid mfl.

Nog om det. Känns väldigt uttjatat, vi lägger det åt sidan nu!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-14 01:14
Riktigt härligt med vinst ikväll!!

Men, måste ge props till Casillas som nog gjorde säsongens bästa insats ikväll.
Däremot spelade resten av madrid riktigt fult o tråkigt..

Men vi vann ;D känns överskönt
Barcelona De Goda
2008-12-14 01:13
Redan börjar folk gnälla på våra spelare , lägg ner ! VISCA BARCA1
Barcelona Barca-nist
2008-12-14 01:12
jag tycker nästan alla barca spelare va helt kyliga och fokuserade. real gjorde vekligen sitt bästa och kom inte längre än så.
Barcelona basaric
2008-12-14 01:12
"Jag blir tjock av alla dessa vinster", bra insats grabbar,jävulsk bra insats.
Vi dominerar matchen igenom och skapar farliga läge gång på gång.
Jag vet inte om Real lyckades hålla bollen längre än i 20 sekunder under matchen.
Var inne på deras forum och som vanligt sitter dom och skyller på domaren, Vad finns det o skylla på? Anledningen till att Messi inte kommer igång riktigt i matchen är pga domaren inte straffar Real vilket han borde, så fort han får bollen så åker han ner oshysst ner i backen.
Och enligt dom så skapar Real fler chanser än Barcelona, rätta mig om jag har fel, i andra halvlek skjuter Real 1 gång på Valdes, en enda gång skjuter dom på mål.
I mina ögon var Toure bäst i Barca idag, men helvete vilken match hela laget gör (?Gudjohsen?)
Jag kan hålla med att Real var bra deffensivt, men snälla vem orkar försvara i 90 minuter? Det är inte ofta det händer, så dom ska inte heller klaga på att målen kommer så sent, för dom blev utspelade på alla jävla möjliga sätt.
Barcelona DM1982
2008-12-14 01:11
Guddy spelade riktigt bra i första halvlek men sedan tappade han något otroligt i andra. Det som Pep gjorde var bra, han slängde in en spelare på en gång utan att vänta att Guddy ska spela in sig i andra. Det är bra coachning, kanske skulle bytet ha kommit tidigare men ändå.
Barcelona BlueRed.
Rambla

Dessutom så valde han och stanna i Barcelona och kämpa om en plats och hittills har han gjort det riktigt bra.
Barcelona DaniAlves
Matchens bästa ögonblick:

Cannavaro försöker rädda Messi's chipp vid 2-0 målet och så ger stolpen cannavaro en lårkaka.
så skönt att se messi fira medan cannavaro ligger där efter en förlorad närkamp med stolpen!
Annons: