/spanien/barcelona/forum/1978.aspx/spanien/barcelona/forum/1978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-11 14:54
Hade hoppats på Rafinha som namn på Messis andra unge... :)
Flavía
2015-09-11 14:51
@Neymar N11:
Den nyheten visade sig vara fejk enligt Leos bror. Dock gick han nyss ut med nyheten att parets nyfödde son har kommit till världen. Han kommer heta Mateo.
2015-09-11 14:45
Ramla

Familjer får tyvärr inte flytta kors och tvärs världen, det är stängda gränser som gäller. Du får inte åka och arbeta i USA och Australien hur som, EU släpper inte in icke-EU-medborgare för att arbeta. Japan och Korea tar inte emot flyktingar eller invandrare överhuvudtaget. EU importerar inte ens jordbruksprodukter från Afrika där 70% av befolkningen är beroende av jordbruket. Protektionistiskt och rasistiskt? Svar ja!

Det är vad för syn man vill ha om samhället man själv lever i. Men just nu är barnen som är födda utanför EU offer för dessa regler och deras framtid hotas direkt av oss som röstar på politiska partier som lagstiftar sånt.
Barcelona Rambla~
2015-09-11 13:56
LennyRomario Nej, jag vet inte hur det har "gått till" när det gäller Xavi Simmons. Även om det gick till så som du länkade till, kan jag inte se några fel eller moraliska konstigheter i det heller. Om denna familj vill flytta till Barcelona från Alicante och sen registrera sin son hos La Masia, so? Vem har rätten att hindra dem och varför ska denna VEM ens ha rätten att förhindra det?
Barcelona Rambla~
2015-09-11 13:53
Kröjf Jag förstod hur du resonerade och kritiken var inte riktad till dig på något sätt. Jag beskrev bara ett scenario om hur kanske Fifa tolkade och resonerade kring ämnet utifrån det perspektivet. Ursäkta om jag var otydlig. Det kan faktiskt vara så att föräldrar vill flytta oavsett om det råkar finnas ett La Masia eller inte i staden de flyttar till. Om vi helt enkelt utelämnar fotbollen i diskussionen, så flyttar ju familjer över hela världen kors och tvärs på vår jord. Varför skulle detta vara så känsligt om det nu råkar vara så att en ung grabb tillsammans med fadern är väldigt fotbollsintresserade och verkligen vill spela fotboll?. Ska de hindras från att ansöka hos FC Barcelona och registreras på La Masia bara för Fifa har fått för sig att det helt plötsligt måste vara 'trafficing' det handlar om? Vad ger dem den rätten?
Barcelona Gabriel
2015-09-11 13:49
Det var det jag visste skulle hända med De Gea, madridfansen var grovt idiotiska som bara, "ja men, dom på Les Rambles är efterblivna, dom förstår inte att vi sparar pengar och tar honom gratis nästa säsong". Nej, små vänner, det fungerar inte så. Direkt när värvningen gick i stup så kunde vilken person som helst med en normal iq förstå att United och Van Gaal nu kommer att pressa De Gea med att skriva på ett nytt kontrakt, eller att riskera att hamna på läktaren resten av säsongen.

Det krävs liksom inte direkt en raketforskare för att förstå den slutsatsen. Nu kommer Real Madrid förmodligen att köpa De Gea ändå nästa sommar, men det lär inte bli gratis som madridfansen trodde, och det lär dessutom bli till en dyrare peng än vad de hade behövt betala för honom denna sommaren.

Florentino done fucked up!
Barcelona neymar JR
2015-09-11 13:43
@barcastuff: Tw Matias Messi (brother): "Two things. First, Leo's son won't be named Benjamin as press says. And second, he hasn't been born yet." Vad är medias problem
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Den vise mannen
2015-09-11 13:40
Tänk om FIFA var ett land -Det står 1000-tal med flyktingar och bland dom är en heldel ensamkommande barn som vill kom till oss. Säger gränsbevakaren -Är deras papper iordning? Undrar Presidenten -Ingen har papper för dom fick fly i all hast. Säger gränsbevakaren -Släpp för fan inte i dom om dom inte har korrekta papper. Be dom åka hem. Sen ska ni dubbelkolla alla som har invandrat de senast åren så att papperna var iordning. Är dom inte det ska dom ut med. Säger presidenten
Barcelona the cameroonians
2015-09-11 13:08
Live presskonferens med Lucho med engelska kommentatorer
Barcelona neymar JR
2015-09-11 13:07
Låt mig se spelare kommer till Barcelona fast dom inte får spela på 6 månader. Real kan inte värva en målvakt med utåt gående kontrakt, som dessutom väljer att krita på ett nytt 4 års kontrakt med man u Dragningskraft och dragningskraft.....
Barcelona Barclasico
2015-09-11 13:04
HAHAHAHAHA vilken jävla vändning.
De Gea har skrivit på nytt kontrakt.. undra hur perez känner sig nu!
2015-09-11 13:02
@Neymar N11:

Och därmed missade han träningen idag, men är ändå med i truppen till morgondagens match precis som Adriano och Sergi Roberto där den förstnämnde även fått "le alta medica". Återstår att se vem som tar högerbacksplatsen.

Man inväntar ff besked kring den överklagan man gjort gällande Piqués avstängning. Han är officiellt inte med i truppen.
Flavía
2015-09-11 12:43
Goals + Assists in 2015:

Messi - 63
Ronaldo - 42
Suárez - 41
Neymar - 34
Ibrahimovic - 34
Agüero - 33
Aubameyang - 30
De Bruyne - 29
2015-09-11 12:13
Naivt att tro att det är bara Barca som gjort fel och naivt även att lita blint på Barcas ledning.

Piques presskonferens tog den stora platsen i media igår och samtidigt släpps nyheterna ut om ungdomarna lite längre ner. Idag är de flesta nyheterna borta. Det är så Barto vann valet, han "äger" sport och mundo och det håller på skada klubben på alla nivåer. Gillar inte dessa metoder...
Barcelona Neymar N11
2015-09-11 12:09
BREAKING: Messi has become father for the second time to a baby named Benjamin..
Barcelona Kröjf
2015-09-11 11:53
Lenny/Romario

Kom precis tillbaka till kontoret efter ett tungt hembesök hos en missbrukare och hade väl tankarna nån annanstans när jag ögnade igenom forumet och skrev mitt "svar" . Ber om ursäkt. Så nej, jag är inte full för egen del heller..
Barcelona LennyRomario
2015-09-11 11:45
@Kröjf:

Jag svarade inte dig överhuvudtaget? Jag citerade väl Rambla? Eller är jag full nu igen?
Barcelona Kröjf
2015-09-11 11:44
Rambla Om du nu finner det mödan värt att missförstå mig, så kan du väl åtminstone anstränga dig att göra det rätt? PS. Har nu gått in och strukit Lenny Romarios namn vid sidan om Ramblas, via ändringsfunktionen under min lunch. Den minsta ansträngning man kan begära av mig (snacka om att jag via mitt eget iögonfallande missförstånd fick äta upp mina egna ord). Detta eftersom LR helt oskyldigt och synnerligen orättvist blev utpekad i den aktuella kontexten.Jag GILLAR ju vad han skriver!DS.
Barcelona LennyRomario
2015-09-11 11:36
@Rambla~:
Fast läser man detta, så verkar det inte vara så det gått till? "In 2003, Xavi Simons was born in Amsterdam. His dad, former player Regillio Simons, happened to be a Barça fan, and more specifically, a Xavi Hernández fan. His mother, Peggy, also liked Xavi so they named their son after the then 23-year-old Barcelona midfielder. He grew up in the town of Rojales in Alicante, where the family moved when Regillio retired as a player. The young Xavi started playing football for Club Deportivo Thader, where he was handpicked by former head of La Masia, Guillermo Amor, when he was just seven years old. You have to be something special for Barcelona to be after you at such a tender age."
Barcelona Gio Style
2015-09-11 11:15
Det som är äckligast är att vi är långt ifrån ensamma ifrån att ha gjort såhär, det kan jag garantera er och är villig att betala 1 miljon till var och en här inne om jag har fel.

Men andra lag som ska utredas får ligga på hold då vi ska köra ner Barcelona i skiten så mycket som möjligt.
Sen när dem andra lagen är klara med pappersarbete så går vi över och har nada på dem. Fuck FIFA, jag kokar över.

Vår image förstörs och våra ungdomar misshandlas.
Barcelona Rambla~
2015-09-11 10:19
Kröjf

Så föräldrar till en 7-åring ska inte tillåtas att flytta överhuvudtaget till annan ort eller annat land om inte 7-åringen är med på det? Låt oss säga att de båda är arbetslösa eller får en chans till ett toppjobb någon annanstans. Alltså, när det inte har något med fotboll att göra. Detta kan härledas till Xavi Simmons som flyttade från Alicante till Barcelona vid 7 års ålder. Varför behöver detta tvunget härledas till att Xavi S ska börja på La Masia? Kan det inte vara så att det var ett bekvämt alternativ som dök upp när föräldrarna valt att byta stad? Hur kan Fifa hävda att detta prompt måste handla om fotboll?
2015-09-11 10:16
LennyRomario

I det första fallet ja. Det är det ingen som förnekar, till och med Bartomeu himself har sagt att klubben agerat fel (administrativt misstag...)

Men i det senaste fallet där de granskat ytterligare 31 spelare totalt och nu stängt av 11 utav dem i väntan på att Barcelona ska visa upp deras papper och licenser så går de för långt. Herregud, det handlar om t. ex. ett barn som kom som 7-åring från en annan del av Spanien, då spelar artikel 19 ingen som helst roll. Ren häxjakt.

Kröjf

Självklart är det alltid en stark känsla i att flytta, och den kan upplevas både som positiv och negativ oavsett om det är barn eller vuxna vi pratar om. Saken är ju dock den att la Masia är en miljö som format bra människor såväl som fotbollsspelare, varför jag i min tro anser att familjen inte försakat något hos barnens utveckling. Man måste ju ändå tro att föräldrarna vet vad som är bäst för sina barn, i alla fall betydligt bättre än FIFA - vilket också visat sig.
Barcelona Kröjf
2015-09-11 10:08
Smogen

Jag invänder vare sig mot din eller många andras synpunkter på FIFA:s agerande. Tycker bara att barnperspektivet blir bortgömt och/eller förvridet ibland.
Barcelona Smogen
2015-09-11 10:03
Kröjf Att Barcelona gjort fel är det nog ingen som vänder sig emot. Det jag och många andra blir förbannade på är när FIFA ger sig på de barnen som dom påstår sig skydda. Att dom inte fick spela matcher var en sak, men när dom inte heller får träna eller ens vistas på la masia där dom bor och även får vanlig utbildning, ja då visar FIFA att dom egentligen skiter i barnen och bara är ute efter att skada Barcelona. Att sen nästan varenda storklubb i Europa gör eller har gjort samma sak som Barcelona utan att straffas, ja då är det ju en häxjakt på klubben som enbart verkar gå ut på att skada just Barcelona som klubb. Saker som att ett flertal ordföranden i FIFA är hedersmedlemmar i Real eller att Messi och Masken hamnar i domstol för någit som Real spelare kommit undan med gör ju inte saken bättre. Lägg till fuskandet av ballin D'or för ett par år sedan. Nej, att Perez gett sig på Barcelona med alla medel börjat kännas rätt tyfligt, dessutom verkar han lyckas då Bartomeu mest låter oss vara slagpåse.
Barcelona Kröjf
2015-09-11 09:53
I resonemangen som förs härinne angående FIFA:S agerande vill jag bara av viss erfarenhet tillägga att det faktum att ett barns föräldrar flyttar med(!) en 7-åring, inte nödvändigtvis betyder att det är barnets egen inre önskan att lämna en trygg och invand miljö samt sina kompisar bakom sig, för att istället satsa på en osäker framtid som framgångsrikt fotbollsproffs i FC Barcelona (eller nån annan toppklubb).
Barcelona LennyRomario
2015-09-11 09:52
Att de stänger av barnen är ju fullkomligt idiotiskt, barnen har ju absolut inte gjort något fel. Men annars, hur man än vrider och vänder på det så har ju Barcelona gjort fel? "Article 19 states that the international transfer of players is only permitted if the player is over the age of 18 subject to the following three exceptions, where: 1. the parents of the player move to the country in which the new club is located for reasons not linked to football; 2. the transfer takes place within the EU/ EEA and the player is aged between 16 and 18. In this case, the new club must fulfil various minimum requirements in relation to the education, training and accommodation of the player; or3. the player lives no further than 50km from a national border and the club with which the player wishes to be registered in the neighbouring association is also within 50km of that border. 3. the player lives no further than 50km from a national border and the club with which the player wishes to be registered in the neighbouring association is also within 50km of that border. These exceptions are not exhaustive and FIFA have previously conceded that two additional exemptions apply in relation to students (*2), namely: 1. where the player concerned is relocating for the purposes of studying which is unrelated to their football activity; or 2. where the association of origin and the new club have signed an agreement within the scope of a development programme for young players which is under strict conditions (such as academic education and being for a limited period of time).
Barcelona Rambla~
2015-09-11 08:03
Alla föräldrar till de drabbade ungdomana borde gå samman och lämna in en gemensam stämning till en civil domstol. Barcelona borde dessutom i bakgrunden backa upp dessa föräldrar. Det här får inte tillåtas fortsätta att Fifa missbrukar sin makt på det här sättet. Dessutom så ändrar de tydligen på reglerna allt eftersom verkar det som.

Class Act!
Barcelona Smogen
2015-09-11 07:12
Ser fram emot om 10år då det visar sig att Perez "skänkt" 10 miljoner dollar till FIFA för att "la masia" skulle krossas. Hoppas innerligt att Barca gör allt i sin makt för att stötta och hjälpa de drabbade barnen. Skamligt av FIFA att slå till mot barn och äventyra deras framtid.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 00:28
Komiskt att FIFA ens får utreda när man själva är det mest korrupta i hela världen. Dom borde utreda sig själva, alla där borde avgå. Sätt in personer som bryr sig om fotbollen.

Det är ju inte så att vi kidnappar ungarna utan föräldrarna har tom flyttat ner ditt.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-11 00:07
Danny Lederman (father Ben, youth player who left Barcelona): "This is about human rights. We'd win in court, but that costs time and money" Danny Lederman: "We decided to move with the whole family to Barcelona. Who is Fifa to decide that my son can't play at Barça?" [ser] Danny Lederman: "Fifa is 'killing' many kids. National associations and club are afraid of them, because Fifa is mafia and corruption" [ser] Den här pappan gör mer för La Masia än Bartomeu.
Annons: