/spanien/barcelona/forum/19778.aspx/spanien/barcelona/forum/19778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-01 23:23
EL-Gonzalez

Inte på Camp Nou ;)
Barcelona Criff
2009-03-01 23:21
Gud är störst!,
Och om han är ateist då? Är inte det hans tro då att Gud inte finns?

Dubbelmoral utav flera här som brukar vara flitiga besökare. Skärpning.

Klint, Jag tror det beror enbart på att dem är trötta hela gänget. Kanske gav Guardiolas hårda träningsschema innan CL negativt resutlat istället för det omvända?
Hoppas snarare att det bara är en lite formdipp för tillfället för att sen komma tillbaks stenhårt mot slutet.
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-03-01 23:21
Barca_4_lajjf
//

God dagens vill inte provocera någon här på något sätt men vill påpeka att smålag spelar bättre mot "stor-lag" så man ska inte underskatta sin motståndare.

PS Religionkundskap här inne ?
Barcelona Klint
2009-03-01 23:20
Problemet idag ligger inte i att vi borde spela grisfotboll när vi är i ledningen. Problemet idag är ett katastrofalt försvarsspel från hela laget, ända från Valdés till Eto'o. När Barcelona inte pressar sin motståndare tillräckligt hårt blir resultatet det vi såg idag.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-01 23:19
tarrak

Du kanske inte märker det men, jag kan lova dig (är 100 % säker) att han som heter "Gud finns inte" gör det av provocerings skäl och inte av sin egen tro. Jag heter absolut inte så för att provocera utan det är min tro och jag har haft den nicken länge. Men kille kunde väl heta "Darwin" eller nåt men jag fattade direkt att han gör så för att provocera. Ville bara skriva det inget mer.
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:17
Ämne: Tarrak

Om vi inte....
I höstas gick det alldeles utmärkt, säsongen 05/06 vann vi dubbeln, utan att kompromissa med vår spelidé. Det är utförandet, inte taktiken som brister. Ser inte att vi skulle vinna något på att efter alla dess år, försöka lära våra spelare att ligga på försvar. Bättre att accentuera det vi gör bäst i avgörande lägen, tålmodigt bollrullande som gör att motståndarna tappar ork och tempo. Vi är inte Real Madrid!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-01 23:17
Angående mot bilbao så tror jag att spelarna inte orkar förloa mer och det vill säga KROSS!
Barcelona kallesiete
2009-03-01 23:16

Asså vi behöver ju inte vara oroliga för att tappa poäng hemma mot Bilbao. Fullständigt övertygad om att vi vinner den matchen.

Problemet just nu är att madrid går som tåget.
Barcelona DM1982
2009-03-01 23:15
Förlusten var helt rättvis, AM skulle ha haft ett mål som felaktigt dömdes bort för offside.

Det var ett supertaggat AM vi mötte idag, de tänkte inte förlora även om de skulle dö på kuppen. När man möter ett sådant lag har man inte råd att göra några misstag alls, idag gjorde vi hur många som helst. Rafa var helt under isen och jag tror nog att vi hade klarat oss bättre med en kille mindre på planen än med honom där. Puyol var loj därbak och det straffade sig när Kun gjorde mål.

Man har heller inte råd att missa mycket bra lägen i offensiven, det gjorde vi idag. Xavi var helt osynlig och var även han ganska loj.

Som sagt, förlusten var helt rättvis, AM var det helt klart bättre laget. Hoppas bara att de kan göra en lika bra match mot Real nästa vecka och vinna mot dem med.

Det är helt tydligt nu att vi är i en ganska djup svacka men jag vill ändå inte överdriva den. Vi förlorade derbyt men så är det med derbyn, de lever sitt eget liv. Ibland vinner laget som ligger sist över laget som leder.

Att spela lika mot Lyon på bortaplan är helt ok, det är oftast det mesta man kan begära i det här skedet av CL. Vi tar nog Lyon på hemmaplan, hur som helst så har vi fördel.

Att förlora mot ett supertaggat AM är faktiskt inte helt konstigt, vi har blivit bortskämda med många segrar på senare tid. När ett lag kämpar som dem gör så känns det inte lika jobbigt med en förlust, det är värre när förlusten är "orättvis".

Nu får Pep fokusera på cupen och det borde vi fixa utan några större problem. Tycker nog inte att Mallorca ska klara av att vända två-noll mot oss, det måste vi klara av.

Nu skiljer det bara fyra poäng i ligan och Real ångar på i bästa formen. Det är av största vikt att Barca vinner nästa match på hemmaplan, om vi förlorar är det dags att börja snacka om kris.
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 23:14
asså vad håller ni på med :O skäm inte ut er om ni vill snacka religion så kan vi gå göra det på religionlektionerna på skolan. här snackar vi barcelona
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:13
Precis som att man får heta Islam_Bosna får man heta Stolt Israel. Precis som att man får heta Gud är störst, får man heta Gud finns inte. Det är ingen diskussion, utan ett faktum. Fortsatta inlägg blir raderade/belönas med spärr. Håll nivån!
Real Madrid Tretton
2009-03-01 23:12
Skall säga mitt i nickname debatten:
"Gud finns inte" sluta med det där, du vet mycket väl att det är provocerande att göra detta. Du vet att det finns miljarder med människor som tror på Gud och detta är grymt barnsligt. Detta är ett forum för er lag och håll det vänligt. Respektera andra du lever inte ensam !
Barcelona Hetfield
2009-03-01 23:12
Tarrak

Om vi inte ens kan täppa till lite när vi leder, hur f*n ska vi göra i CL när vi möter stora lag?

Det är en sak att vara offensiv, men en annan sak att vara övermodig och dum
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 23:11
håller med dig tarrak men så såg vi ju idag att ah dom leder med 2-0 det är bara att köra på som förra mötet mot athletico så får det tungt riktigt tungt bakåt.
Barcelona Sersari
Kom igen när blev det här religionkunskap? Lägg ner med det snacket och sluta provocera varandra. Diskutera FC Barcelona istället.

Fotbollskanalen Europa börjar.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - Puff :)
Herregud vilket kaos det var här innan.
Bra att stänga forumet ett tag där.

Aja..

Ang matchen så vill jag först säga, vilken match. Bjöd på makalösa chanser och härlig publik. Verkligen underhållning på hög nivå.
Tråkigt att det slutade med förlust.

* Etoo, vad har hänt? Sumpar läge efter läge..
* Messi, Skönt att han får göra en balja då han inte gjort det på 4-5 matcher..
* Gudjohnsen, Missar ett bra läge men är bra hela matchen och hittar väldigt bra djupledsytor.
* Valdes, Vad ska han göra? Så mkt klagomål jag läste här på forumet är patetiskt.. Inga lätta bollar att ta direkt.
* Dani Alves, Skäms lite när han överdriver som fan varenda gång. Men han är en toppen spelare.
* Marquez, Kortslutning ? Blev ett bittert misstag.

Åter igen en toppen match att kika på.

PS. Jag skäms över vissa så kallade "fans" här inne. Ni borde ransaka er själv och tänka innan ni skriver. Börjar fan likna Puertan här inne, nästan värre stundtals.
Och för fasiken sluta hacka på Valdes här på forumet..Varken pep eller Txiki sitter och läser vad vi skriver.. Det är bara jobbigt.

Och att skriva att ligen är körd, Skärp er för i xvete..Vi leder fortfarande med 4 poäng, vi ligger inte 4 poäng bakom Madrid om det var de ni trodde.

Bona Nit.
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:08
barcadinho

De få gånger Barcelona verkligen lägger sig på försvar för att bevaka ledningen, brukar det gå åt helvete, för den konsten behärskar vi inte. Våran variant av försvarsspel är att rulla boll, utan att låna ut den till motståndarna, något vi inte klarade av idag då självförtroendet och Xavi lyste med sin frånvaro. Att börja kladda på klubbens fotbollsmässiga rpinciper är bara dömt att gå åt helvete, minns Espanyol 06/07 på Camp Nou!
Barcelona Hetfield
Om han får heta Gud är störst, så får väl han heta Gud finns inte....sluta klaga på sånt

Jag får lite Rijkaard vibbar från laget, det känns lite för avslappnad och "vi ska ha kul, och skratta", inge fel på att ha kul men det gäller att man fokuserar
Stolt Israel
ISMESSI; jag tycker Sylvinho är bättre än Abidal. Han ger oss mer offensiv kraft. Tycker Abidal är ganska slarvig dessutom.
Barcelona Pep.G
Gud finns inte!

Men du förstår la att det är förfärligt onödigt att heta så när det finns troende här eller hur ?! Om du som Ateist ser någon som heter "Gud finns" så kommer du inte ta åt dig på samma som t.ex Islam_Bosna tar åt sig när han ser att du heter "Gud finns inte". Förlorar du verkligen någonting på att byta namn ? Tvärtom du gör så att forumet blir mindre kaotiskt om du byter namn:D
Barcelona Sersari
Det roliga är att Atletico "Pazza Patetico" Madrid kommer stortorska mot Real Madrid nästa vecka. Typiskt dom.
Barcelona älskabarcelona
2009-03-01 23:07
Ämne: älskabarcelona

d....
Ja det se inte så bra ut länge som för men försök och se det från positiva sidan . Sen är det helt klart att iniesta kommer förändra nåt . Jag hoppas bara att vi inte får nån annan viktig spelare skaddad .
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-01 23:06
Hetfield

som ja säger bara för iniesta kommer så betyder det inte att vi kommer att bli bättre när ha nvar borta 6 veckor då hur gick det för oss då vi krossade lag hur lätt som helst så ja tycker att vi ska sluta säga att han där kommer tillbaks och massa , JUST Nu går det neråt för oss Pep måste börja få igång gubbarna !
Barcelona kallesiete
2009-03-01 23:05
Ämne: Barcelonas spel och ....

Det är såklart bra men alla lag har sina formtoppar och svackor. Vår förhoppning är väl att det snart vänder igen.
Gud finns inte!
2009-03-01 23:05
Pep.G:
Jag är ateist, det är lika mycket min tro (och något jag lever efter) som andra personers religioner. Jag tycker inte du ska se ner på mig för att jag har en annan livåskådning än vad vissa andra har. Vi lever i ett tolerant samhälle där alla åsikter ska kunna accepteras så länge det inte bryter mot någon lag.
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 23:04
abidal saknas mycket i backlinjen det går ju inte att sätta dit sylvinho han är ju helt dött efter alla dessa år som fotbollsspelare och så kör vi för mkt offensivt på 3 matcher 7 mål det ser inte bra ut... håller med xavitheking där att dom borde ställa up med barca athletics på cope del rey, det ser bra ut endå här mot mallorca det borde inte vara nå fara men gubbarna som sagt måste vila dom har haft många tuffa matcher.
Real Madrid Tretton
Barcelonas spel och facit va imponerande och inget kunde säga att dem inte var bäst ett bra tag från 2008 och in i 2009.

Men jag undrar hur ni tycker om Real Madrids prestation att komma tillbaka och minska gapet till 4 poäng?

Barcelona Hetfield
Det är en smula intressant att vi började tappa på allvar när Iniesta skadade sig, fast å andra sidan så klarade vi det utan honom....
Barcelona Sersari
2009-03-01 23:03
Försvaret läcker. Det påminner om Madrids försvar i höstas. Det måste vi få ordning på, sedan måste laget få komma ur den svacka som vi hamnat i så fort som möjligt. Men som sagt försvaret måste höja sig om det ska bli någon ligatitel i år.
Barcelona Pep.G
2009-03-01 23:02
tarrak

Hade vi inte förlorat ligan på samma sätt säsongen 06/07 så hade jag inte mått så dåligt nu, men vibbarna från säsongen den säsongen är jävligt jobbiga :/
Annons: