/spanien/barcelona/forum/19772.aspx/spanien/barcelona/forum/19772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culéé
2008-12-16 20:40
Men vi är Barca, Vi har olika slags djur i laget, allt är möjligt som sagt.
Är det bara jag som är lite orolig att vi tappar poäng mot Villarreal när det händer andra saker andra sidan spanien?
Real tex vinner, samt Valencia osv....
Barcelona Klint
2008-12-16 20:37
Det är inte över förrän den feta damen sjunger som man brukar säga.
Barcelona Criff
2008-12-16 20:28
Jag tror de flesta som går in på andra forum och håller på och spelar oövervinnerliga är medgångsfansen, vi andra som följt Barca i över 1 år vet hur det känns att vara nere på botten och kräla och vågar inte ta ut ett skit i förskott.

Bollen är rund och allt kan hända.
Barcelona LionelMessi
2008-12-16 20:17
Test!
Test!
Test!
Test!
Test!
Test!
Barcelona LionelMessi
2008-12-16 20:07
Asså grabbar , det är många här inne som börjar underskatta motståndarna bara för att vi vann Real, eller för att vi är i stor form just nu , men vad som helst kan hända!
Bara sluta hålla på med andra klubbar!
Peaaaceee!
Barcelona Myrran
2008-12-16 20:01
B.G

Huvudansvarig för redaktionen
Eva Josefsson
e.jos@hotmail.com
Barcelona B.G
2008-12-16 19:58
Jag har skrivit en hyllningskrönika om min favorit-fotbollsspelare Rafael Marquez...
Min fråga nu är, vem ska jag skicka den på redaktionen?
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-16 19:51
Jag hoppas Iniesta snart är tillbaka i matchspel!
Barcelona kallesiete
2008-12-16 19:39

Vilka lag kan vi få åttondelen?
Vi kan ju inte få Madrid / Atletico Madrid / Villarreal? Eller?

Lyon, Arsenal, Chelsea, Inter. Är det de 4 det står mellan. Tufft! Men ska samtidigt bli j-vligt kul.
Barcelona el Flaco
2008-12-16 19:29
Haha, spelarna verkar roade med att Messi får ta emot så mycket stryk från motståndarna. Under träningen idag fick Messi anstränga sig för att ta emot en pass från Víctor Sánchez och Eto'o sa: "Víctor, du kommer skada honom, mannen".
Barcelona Blaugrana93
2008-12-16 18:35
Läser att vissa här tycker att Benzema är överskattad och inte har visat sig i stormatcher. Det vill jag påstå att vara fel. I Lyons match mot Rangers förra CL avgjorde han matchen på nästan helt egen hand. En assist till Govou för att spräcka nollan och sedan två mål till på egen hand. Avgörande för tre mål mot Rangers, och tar Lyon vidare från gruppspelet.
Att kalla honom "den nye Zidane" är däremot fel och egentligen är detta bara ett franskt uttryck precis som argentinarnas "den nye Maradona".
Ska bli roligt att se honom i en större liga och ser gärna honom i Barca.
Barcelona chonchocorito
2008-12-16 18:15
Skön artikel. Till er som förstår spanska.

Kolla länk
Barcelona Smacked
2008-12-16 18:14
Vore för övrigt roligt om vi spelade mot Lyon så folk kan se Benzema 90min.
Annars skulle det inte sitta fel med att krossa Inter redan i åttondelen.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-16 18:09
Jag tror vi spelar kryss. Det har varit en hektisk månad.
Barcelona Dizzy
2008-12-16 17:47
Kommer bli en riktig tuff match mot Villarreal. Hoppas bara vi vinner!

Visca Barcaaaa
Barcelona Cape
2008-12-16 17:41
Jag tycker bilden är helt solklar :D
Barcelona Cape
2008-12-16 17:34
Dedeffo

Haha, har jag sagt något annat? Drog en paralell bara. Du kan ju inte haft världskoll på Maradona när du var 5 år och dessutom komma ihåg det nu. Precis som att jag inte har något "riktigt" minne från VM -94.

Ironi.
Barcelona el Flaco
2008-12-16 17:34
Oavsett hur gammal man är eller när man föddes är det ofattbar, obegripligt och nästan oförlåtligt att höra någon säga att Maradona var ”överskattad”.

Cape/

Fett visningsbild.
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 17:32
Cape

När VM -94 spelades var jag 10 år och jag tror jag hade mer där uppe än vad du hade när du var 3, eller vad tror du?
Barcelona Cape
2008-12-16 17:30
Jaja okej, men vi skippar det nu haha :)
Barcelona Cape
2008-12-16 17:29
Dedeffo

Jag får väl tillägga då att jag också hade stenkoll på VM 1994 när jag var 3 år :) Svårt att se att du skapade en uppfattning av Maradona som 4-5åring.
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 17:25
Cape

Nej du, jag hade inte internet på 80-90 talet. Jag var liten pojke och fick uppleva det Maradona gjorde framför TV-rutan med storebrorsan.

Och nej, jag är inte född -85 Cape
Barcelona Cape
2008-12-16 17:21
Myrran

Ja som sagt Barca har oändligt många talanger. Dos Santos har ju inte fått spela en match med B-laget vad jag vet. Rochina gjorde mål i debuten med Atletic. Botia har länge setts som ungdomslagens största backtalang.

Dedeffo

Antar att du är född -85. Endast två år när Maradona för första gången vann Serie A. En vild gissning är ju att du också fått din uppfattning av honom på nätet. Men du har rätt, Maradona är ingen överskattad spelare.. långt ifrån.
Barcelona kallesiete
2008-12-16 17:21

Villarreal borta ska bli riktigt roligt. Tror ni att Iniesta kommer spela? Kanske blir inbytt?
Kommer som sagt bli roligt men jag tror det blir en tuff match.
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 17:18
Cape

Jag är 23 år och du jämför en 17 åring med mig?

Den där Pep.G vet absolut inte vad han sanckar om. Han borde ta en titt på vad maradona har gjort som spelare. Han tycker även att Bojan och Benzema är överskattade.
Barcelona chonchocorito
2008-12-16 17:17
El Flaco

Ska tilläga att La pelusa vann seria A med napoli 2gånger, 87 och 90. och som sagt så öste han in mål.

Pep G

Om du tycker maradona är överskattad, undrar då va du tycker om Messi.
Barcelona Myrran
2008-12-16 17:17
Cape

Lite andra spelare som spås bättre framtid du kan "använda" istället. Byt ut Botia mot Terron eller Muniesa. På mittfältet kan du fylla ut med t.ex. J.dos Santos och Oriol Romeu och i anfallet finns det föga överraskande många att nämna t.ex. Rochina, Ceballos, Mauro Icardi, Gael Etock samt Gerard Deulofeu.
Barcelona Cape
2008-12-16 17:13
Dedeffo inte för att du är mycket äldre haha :)

Nemen Maradona är långt ifrån överskattad. Gud i Argentina och Napoli än idag.
Barcelona el Flaco
2008-12-16 17:08
Maradona var lagkaptenen i Boca Juniors, Barcelona, Napoli och landslaget. Vann ett VM på egen hand. I Barcelona var det han som stångades mot presidenten Nunez när det gällde att dela ut spelarbonusarna. Han förde på egen hand upp ett bottenlag i Italien och gjorde de till mästare. Han har gjort oändligt många mål och finter som än idag bär hans namn (solomål och Maradona-inlägg). Startade även ett spelarsyndikat tillsammans med Romario, Bebeto och Stoichkov m.fl.

Överskattad? Word?
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 17:00
Pep.G

Pojke, du är 17 år och du har inte sett något av Maradona vad han gjorde. Du har antagligen suttit och kollat på Youtube klipp på Maradona. Att du kallar Maradona överskattad är riktigt skämmigt.
Annons: