/spanien/barcelona/forum/19771.aspx/spanien/barcelona/forum/19771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-14 21:10
Pep.G

Ja, det ska vara Henry för de ;)

Såg ni Sevilla - Villarreal ? Diego Lopez är riktigt grym, Räddade kvar dom som IKER gjorde igår..
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:09
Pep.G

Henry ja, han har jag inte tänkt på. Han borde få ta straffsparkar han med.
2008-12-14 21:08
http://losblancosblogg.webs.com/

K I N G O F C O M E D Y !
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:08
Mes Que un Club ! 3

Jo är ju olika från person till person. Eto'o's blick är det som gör så att det känns så säkert för mig. Däremot vet jag också att Messi inte är en dålig straffskytt.

Du kanske kommer ihåg när han missade en straff förra säsongen? När Ronaldinho blev in bytt precis innan Messi skulle slå den. Messi blev lite osäker och trodde att Ronnie skulle slå den, men han gick bara fram och peppade Messi och efter det såg man hur nervös han var. Den straffen var verkligen en som man nästan var 100 på att han skulle missa.
Barcelona Messi är Messias
2008-12-14 21:06
Om nu marängerna är så stolta över deras lags insats igår undrar man vad de var stolta över.

Precis som ligans bottenlag ägnade sig laget mest åt försvar och att sparka upp bollen till en ack så tunn kedja.

Sedan ägnade de sig mycket åt spelförstörelse synbarligen genom att systematiskt försöka sparka sönder Messis hälar. Även det ett manér värdigt ett bottenlag.

Målvakten räddade länge Real, även det typiskt ett bottenlag.

Ser man på bollinnehavet var skillnaden som mellan ett topplag och ett bottenlag.

Tíll sist kom de rättfärdiga målen i slutet av matchen, även det vanligt när ett tröttkört bottenlag inte längre orkar stå emot ett topplag.
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:06
Mes Que un Club ! 3

Tro mig. Hade Henry tagit straffen så hade den hamnat i vänstra krysset :D
Gemini
2008-12-14 21:05
Pep.G //

Det stämmer.
2008-12-14 21:04
Pep.G - Korrekt
2008-12-14 21:04
Nitho, Det var det jag mena.

En skada kan du få av en ful tackling eller ja av i stort sett vad som helst, du kan ramla och slå dig hemma.

Ett gult kort / rött kort drar du på dig oftast.

/M
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:03
Gemini

Om Atletico vinner så hamnar Real på en 6:e plats har jag för mig. Eller !?
Gemini
2008-12-14 21:01
Drömresultaten...

Deportivo förlorade. 0/1
Sevilla vann. 1/2
Atlético ?/3

Två av tre hade väl inte varit så illa? :)
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:00
BlueRed

Varför det ?
Ärligt talat nu. Etoó har inget bra tillslag på bollen. Messi straffar kan också gå fel. Den straffskytt som jag vill ha är Henry. Han är en riktig straffskytt =)
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:59
Mes Que:

Förlåt, jag kanske har märkt lite ord. Jo det är klart att det är skillnad, och också i hur mycket man kan skylla på det. En skada är otur (och dåliga fystränare i Reals fall), men en avstängning är något man drar på sig. Håller med om det.
2008-12-14 20:57
Bluered, För mig är det tvärtom, Känner att det redan är mål när Messi skjuter.
Gemini
2008-12-14 20:57
Ämne: Baserat på den pågåe....
Håller med.
De har verkligen inte imponerat.
Framför allt Cazorla har tappat en hel del jämfört med förra säsongen.
2008-12-14 20:56
Nitho, Du har missförstått allt,

Jag säger bara till alla kids som skriver på sportal och allt vad det heter.

Dom skriver ex:

Vi har 5-6 spelare SKADADE, Nej det har ni inte.

En skada är en skada, En avstängning är en avstängning.
Barcelona Messi är Messias
2008-12-14 20:55
Baserat på den pågående matchen skrämmer inte Villareal mig.
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 20:54
Svårt det där med straffskyttar, i alla fall för mig. För mig känns det säkrare när Eto'o kliver fram än när Messi gör det.
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:53
Mes Que:

Okej. Du får väl tycka som du vill, tycker det bara är lite konstigt att säga att Real dragit på sig gula kort och fått avstängningar på grund utav att de inte kan spela fin fotboll, som om inte alla lag drar på sig gula kort och får avstängningar. Men vi lägger ner den diskussionen nu, va?
Barcelona Bojan#11
2008-12-14 20:53
Om inte någon annan har tagit upp detta så gör jag det.....Barcelona Atletic vann idag sin match mot Orihuela med hela 4-0, Jeffren 2 målskytt samt Verdes och Abraham varsitt mål, dem ligger nu på en 8de plats 7 poäng från tvåan och 15 poäng från tabellettan.......Plus Gai spelade hela matchen och fick 2 assister:D
2008-12-14 20:52
Straffen var urkass,

1. Titta på vädret (ösregn)
2. Hur många av er som spelar fotboll, Högerfotade känner er säkra att slå en straff i det där regnet till vänster.
3. Det var precis som jag sa till min vän som var över på EC, Kolla nu, han lägger den till vänster om Casilias och Casilias kommer rädda. Jag lovar. Tror ni mig inte så får ni gärna slå en pling till Walsing22 på forumet..

Makalöst att inte Messi slog den...Han är grymt svårtläst på straffar enligt mig.

/M
2008-12-14 20:48
Nitho,

Jag försvarar ingen som drar på sig Gula och Röda kort, Visst Domarna kan ha fel men knappast 3-5 gånger som behövs för 1 match avstängning eller 1-2 / match.
Gemini
2008-12-14 20:45
Såg precis Zlatans mål...

Måste säga att jag tycker det andra var riktigt snyggt.
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:44
Mes Que:

Var inte löjlig. Det händer att domaren har fel också, som exempel.

Så du menar att eftersom Barcelona har fått gula kort, så har de spelarna inte spelat fin fotboll? De vet vi allihop att de har. Det har bara inget med saken att göra.

Etoo#9:

Håller med. Straffen var väl inte bäst, men den var helt ok och Casillas har juh tagit några i sina dagar. Alla straffskyttar missar någon gång.
2008-12-14 20:41
Nitho, haha.

Gula och Röda kort får man inte genom att spela fotboll. Bara genom fult spel, klagomål och filmingar.
Barcelona Etoo# 9
2008-12-14 20:41
Från Mohamed Ahmeds lilla krönika:

Jag tror nog att han överdriver med att Samu aldrig mera ska lägga en straff. Vid sånna lägen och med den målvakten är det inte lätt att göra mål. Jag säger inte att straffen var bra , för vi har sett Samu göra riktigt bra straffmål ...
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:37
Mes Que:

Vad har fin fotboll med saken att göra? Kan man inte bli frustrerad när man spelar fin fotboll, eller få tveksamma gula?

Folk säger skador och menar både och, det betyder inget.
2008-12-14 20:34
Jag kom och tänka på en sak när jag låg o vila !!

Madrid klagar på skador Alright??

Faktum är att Marcelona + Robben, Dom är inte skadade utan Avstängda eller hur ?
Så när dom skriver, Vi har 5 skadade, bla bla..

Så räknar dom in Marcelona och Robben är ju helt fel, Det är ju gula + röda kort som dom fått genom fult spel vilket är deras eget fel och summan av att Madrid inte kan spela fin fotboll :)

Så snacka om skador, När det är avstängda spelare ni har..BullS..t...

/M
Real Madrid Nitho
2008-12-14 20:30
Koeman_4:

Normalt sett möter vi inte världens bästa lag heller.

Taktiken var uppenbar. Låg defensiv, fult (tyvärr) spel på Messi, locka spelare att röra sig fram med bollen, ta bort passningsvägar och ta bollen. Slå upp på mötande Raul som hittar en fri yta, han slår den sedan i djupet på Drenthe eller Higuain.

Om vi ska vara sådana, så det som skiljde den här matchen mot tidigare är att vi inte hjälpte varandra då. Det var alibi-försvar, där varje spelare fick försvara som individ. Syntes inte ett spår av det nu.
Barcelona Koeman_4
2008-12-14 20:26
Ämne: Lugn. Jag skämtade b....
"Det speglar inte matchbilden, där just Reals försvarsspel var suveränt och heroiskt. "

Normalt sett spelare ni inte med 11 försvarare väl?
Annons: