/spanien/barcelona/forum/19766.aspx/spanien/barcelona/forum/19766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
el capitano
2008-12-14 12:27
Just nu är det bättre klass på brommapojkarna än Real. Real har glömt hur man spelar fotboll och Ramos gör inte saken bättre, han försöker skapa ett italiensk lag i spanien, försvara, skada viktiga spelare och försöka vinna med ett skit mål bara.
Inte så jävla konstigt att han fick foten i Tottenham.
Jag är glad att Messi inte blev skada pga Realspelarnas grisfotboll. Sergio Ramos, vilken jävla pajas, sämsta spelaren, killen saknar allt.
Och gubben med blöjan Salgado tror att Real vinner ligan..hehe...aprilskämt el?
sebbaa
2008-12-14 12:23
pedramo

Tifot regnade bort
Barcelona pedramo
2008-12-14 12:22
ojoj Grym match igår ,vilken stämning på camp nou fast undrar fotfarande vad som hände med tifot nån som vet?
Barcelona pedramo
2008-12-14 12:22
ojoj Grym match igår ,vilken stämning på camp nou fast undrar fotfarande vad som hände med tifot nån som vet?
Barcelona Ghazza
2008-12-14 12:20
El Flaco,

Kanonkrönika. Kunde inte sagt det bättre själv ;)
Barcelona Messi är Messias
2008-12-14 12:06
Tre poäng var skönt men det är bedrövligt att se att ett av Europas klassiska lag, länge känt för sitt artisteri, förvandlats till ett gäng som systematiskt sparkar motståndarnas storstjärna på hälen.

Det var rätt intressant att när vår tränare protesterade efter den tredje fula hälsparken på Messi utan gula kort. Domaren sprang ut mot linjen och jag trodde att det var dags för en varning eller till och med rött kort för vår tränare. Istället stack domaren in på planen utan åtgärd. Fast de nästa gång marängerna attackerade Messis häl blev det kort. Och gången därefter. Domaren gav helt enkelt Barcastaben rätt.

Hade inte hälsparkningen beivrats med kort hade matchen urartat.
barca löver
2008-12-14 12:01
Fan vilken härlig känsla det var att lägga sig igår .vi körde över dom totalt

barca4ever
Barcelona Smacked
2008-12-14 11:55
Underbar kväll! Barcelona kör över och vinner med 2-0! Barca hade matchen under total kontroll och den enda som är värd att nämnas i madridlägret är Casillas,grym målvakt. Alla spelarna i Barca är värda att nämnas,Puyol speciellt! Vilken ledare mannen är,krigare från mars!
el capitano
2008-12-14 11:54
Så jävla skönt att pajasen Kviborg tippade matchen 0-1 till Real och som vanligt hade han fel. När ska tönten lära sig att Real suger och han ska sluta ha höga förväntningar?
Puerta har inga maränger kvar..hehe...medgångfans

Barcelona LaBarca
2008-12-14 11:53
Messii_10

Det betyder något i stilen med: Farväl Madrid, 12 poängs försprång =)
Barcelona Rey Etoo
2008-12-14 11:53
Criff//
Criff vem sa de? det är så j**** rätt.
Barcelona Der Afro
2008-12-14 11:46
Real spelar-för-att-skada?

Dom skämde ut sig totalt igår iaf. Pinsam insats av dom, tränare Ramos och deras mutdomare. Hela laget borde stängas av för fult spel, tänk om dom lyckats sparka av Messis hälsena :o(

Men vilken skön och rättvis seger, säsongens höjdpunkt! Tur man håller på världens vackraste och stoltaste klubb!
Barcelona M79
2008-12-14 11:43
Real Ljungskile?
Barcelona Criff
2008-12-14 11:40
"Real Madrid Played the kind of games that bother us, a small team strategy applied by the club of the century, as nominated by that FIFA– they had their reasons to apply this system but its not my concern- may be they were surprised of what they achieved – complicating the game for Barcelona – but for us Barcelona fans we have seen this happening again and again when we played against teams like Numancia, Sporting, Malaga, and you can name at least ten more teams in la liga who park the bus, close spaces and live to defend, trying to steal a point or rub a goal, the only difference was that the mentioned teams do not have quality players like Canavaro, Ramos, Gago… So this bus was more complicated, a little."
el capitano
2008-12-14 11:29
EL FLACO

Grym krönika as always =)
Barcelona Messii_10
2008-12-14 11:27
En fråga till, vad betyder "Adiós, Madrid... ¡a doce puntos!"?? Det enda jag fatta var Adiós, Madrid. E kass på spanska!
Barcelona M79
2008-12-14 11:19
Ett mysterium hur Gago inte kunde få 2 gula kort
el capitano
2008-12-14 11:12
73% i den 78:e match minuten =)
Men det visades inget mer om det, 80% tippar jag på hehe
Barcelona Messii_10
2008-12-14 11:10
Någon som vet hur mycket bollinnehavet var igår?
Barcelona Joanilson
2008-12-14 11:09
hur jävla dålig var inte cantalejo eller, man visste innan att han skulle va dålig men så här jävla usel trodde jag inte. det tog 21 minuter innan vågade visa ostskivan och då hade madrid redan känat ihop till 5 eller nåt. han tillät ju real att sparka ner Messi gång på gång. som tur var så var inte detta matchavgörande så det känns OTROLIGT skönt att Barca kunde vinna trots Madrids fula spel
Barcelona Criff
2008-12-14 11:05
Jag tyckte faktiskt att Medina Cantalejo gjorde en bra match, för en gångs skull.
Fast han borde markerat mycket tidigare på nersprkningarna utav Messi, redan då när Guti "krockade" med Messi borde han gett ett kort för att visa till alla att dem får lugna ner sig. Istället fick Messi ta 4 nertrampningar efter det innan han föll ur matchen.

Han missade en hands i straffområdet, men det är en sån situation som är 50/50 då det såg ut som den tog på huvudet, men på reprisen såg man den tog på handen.

Annars var det stort utav honom att blåsa straffen, för den var korrekt, man kan ju fråga sig vad Salgado sysslade med.

Härligt med Sergio Ramos avstängd till nästa helg mot Valencia också.

Tänk om dem förlorar den också? haha.

Då har Real mött 4 topplag detta året, Juventus, Sevilla, Barcelona & Valencia, och 0 poäng :P haha. Starkt jobbat!
Barcelona Barça-----
2008-12-14 11:00
utan tvekan så var YAYA TOURE bäst på planen. Det var inte messis dag igår och måste erkänna att dem hållde messi bra men på ett fult sätt.
el capitano
2008-12-14 10:54
Hoppas på vinst mot Villarreal också jag nöjer mig med ett mål bara, vinst.
Kan ni tänka er att vi har släppt in ett mål och har gjort 15 mål mot spaniens sk bra lag A madrid, Sevilla, Valencia och Real =)

Barcelona Tompa
2008-12-14 10:43
Var inte lätt att somna i natt. Men vad gör det? Det är ju helgdag och vi vann El Clasicó, verkligen en perfekt tidig julklapp åt culés världen över. 3/4 av "skräckmånaden" är avklarad nu och Barca har tagit full pott.
el capitano
2008-12-14 10:37
Braxingen

Jag har gjort 12-0 mot Real på fifa09 hehehe =)

Barcelona Braxingen
2008-12-14 10:34
OnicO,
Om du verkligen inte kan släppa det kommenderar jag starkt Fifa 09. Där kommer du inte behöva bekymra dig om att Barcelona vinner ett El Clásico med 2-0 och utökar ligaledningen till 12 poäng.
el capitano
2008-12-14 10:33
6-0 eller 2-0, vinst är vinst och nu blev det 2-0..sluta tjata..hehe ;)
Jag glad att alla våra nyckelspelare spelade matchen genom utan att skadade sig med det girsfotbollen som Real lirade igår.

Jag skulle skämmas om mitt lag skulle spela så jävla FUL och grisfotboll men maränger på Puerta är stolta över Reals spel(?) mot oss...
Barcelona LaBarca
2008-12-14 10:30
haha! om Atletico och Deportivo vinner idag så kommer Real att ligga 7a.
OnicO
2008-12-14 10:27
el capitano
spelmässig så var det totalt utklassning, är ingen snack om vi skulle bara vinna den matchen,
sen att domaren tillåter ett par slaktare hålla på och försöka skadda messi är skandal.
men jag kan inte inte släppa att det att inte blev 6-0:)om vi bara hade gjort ett mål första 20 så...

Barcelona Braxingen
2008-12-14 10:24
"När Iker Casillas stötte undan Samuel Eto’os straff med 20 minuter kvar – när han boxade bort höstens formsvacka – började Barcelonas frustration glida över i den sorts desperation som hotar att förvandlas till resignation.

Men de rödblå är inte längre vad de har varit.

Det här är inte förra säsongens Barcelona, laget som tappade både lust och humör när bollarna inte rullade rätt för Ronaldinho och Deco. "

Citat: Erik Niva
Annons: