/spanien/barcelona/forum/19764.aspx/spanien/barcelona/forum/19764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:50
Om du inte visste så värvades Cacéres från Villarreal och inte Recreativo. Leta fakta innan du argumenterar. Du kan inte ens motivera på vilket sätt Serie A är bättre.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:49
Sancho (AC Milan)

Varför ens nämna Quaresma? Real var inte ute efter floppen-Quaresma. Finns något som heter rykten vettu. Mancini och mr Quaresma har floppat totalt i Zlatans Inter.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:46
Deion

Jag tycker inte Serie A är bättre än Premier League, men däremot tycker jag att lgian är bättre än den spanska.

Sen har Inter egentligen vunnit ligan 2 gånger de senaste året och inte 3. Fjolårets Scudetto är ju den man egentligen kan kalla för en "riktig" Sucdetto.

"Supertalangerna i Italien spelar i topplagen, medans talangerna är desto mer utspridda bland lagen i Spanien och England "

Mauro Zarate (Lazio), Alexis Sanchez och Cristian Zapata (Udinese), Ezequiel Lavezzi, Fabiano Santacroce och Marek Hamsik (Napoli) och Edison Cavani (Palermo). Jag har ingen aning om hur du tänkte när du skrev det egentligen.

Sen så finns det även andra talanger (som du säkert inte känner igen) som många experter tippat bli världspelare. Tex Stevan Jovetic (Fiorentina).

"De vanliga La Liga och PL topplagen skulle sällan sällan värva från lagen utanför top 4 i Serie A, medans ni värvar medelmåttigaspelare till topplagen som tex Muntari från Portsmouth till Inter, Mellberg och Poulsen till Juventus,

Herregud. För att ta Barca som ett exempel så värvade dem Martin Caceres (Recreativo). Han är säkert inte så mycket bättre än Mellberg.

Muntari värvades ju enbart för att Lampard ville stanna i Chelsea. Varför tar du inte upp Quaresma istället? Som tex. Real Madrid var ute efter.

"de andra ligornas semi "rejects" som Riise, Baptista, Ronaldinho, Schevchenko tillbaka från flopp, Zarate gör succe medelbetyg i Birmingham osv"

Riise och Baptista "semi-rejects" förra säsongen? Ja, verkligen "semi-rejects".

Aja, alla har ju olika tankar så du kanske tänker annorlunda. Även om jag inte startade den här diskussionen så tycker jag vi borde avbryta den nu. Detta är ju Barcas forum.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:41
Sancho (AC Milan)

Visst du får tycka så det är din sak. Men det värsta är att du inte kan motivera VARFÖR Serie A är bättre, likaså 16-åringen som var inne igår natt här.
Barcelona Aubri
2008-12-15 14:40
Kan någon översätta? Google translate blir fett skum från spanska till svenska ibland att man blir mer förvirrad bara..

Messi lo confirmó: “Con el Benidorm tiré yo, pregunté, y me dijo que le tocaba a él”. Y Eto’o aseguró que “no pasa nada por fallar, lo importante es levantarse. Lo mejor siempre está por llegar”.
Barcelona haeger
2008-12-15 14:39
Mes Que un Club ! 3

Sluta överdriv så jävla mycket, i nästan varje inlägg om Italien skriver du om alla "gamlingar" som är i Serie A, skärp dig.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-15 14:29
Det är bara att inse, Avdankade floppar som inte är bra längre och fortfarande vill fylla plånboken går till Italien.
Barca08
2008-12-15 14:28
sancho (AC Milan), här inne diskuterar vi Barca och inget annat. Om du vill disskutera serie A, gå till Italiens forum och snacka.
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 14:24
Dedeffo

Wtf? Har jag kritiserat Premier League och La Liga? Enligt mig är Serie A bättre än La Liga, men det kanske inte du tycker. Du får tycka hur du vill, men för mig är Serie A den bästa ligan.

1. Premier League
2. Serie A
3. La Liga
4. Bundesliga

Så rankar jag ligorna.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 14:21
Sancho (AC Milan)

Du har inget att göra här när du kritiserar Premier League och La Liga. Du själv vet att Serie A är sist och är fuskligan.
Atlético Deion
2008-12-15 14:12
JJ, Sancho och Fossati//

Jag vill gärna ge mig in lite i debatten. För det första vet alla att dragningskraften för att locka utländska storspelare i sina "bästa" år till Serie A är näst intill noll idag. Man måste antingen köpa in talanger eller semi "rejects" från andra ligor. Det är en aspekt som gör att Serie A hamnar sist bland de stora. Ska du sen kolla kvalitén på de inhemska spelarna så är det inget snack om att denna generation italienska spelare ligger sist. Hur många Italienare har vunnit Serie A de senaste 3 åren (se Inters trupp)? Och som det ser ut nu så kommer det vara 4 år. Jag tål inte Man U men deras ordinarie startelva som vunnit PL i två år och CL har iallafall 7 brittiska spelare från start. Samma gäller Real Madrids två senaste titlar, så man iallafall har haft ca 5 spanska spelare från start. Samma gäller Barcelona nu, de har många katalanska/spanska spelare från start. Den dagen ett Italiensk lag med så många inhemska spelare dominerar Serie A, dem dagen kan du tala om kvalité. Förra året i CL så möttes PL och Serie A i sammanlagt 6 matcher i åttondelsfinal och kvartsfinal.

Liverpool-Inter 2-0
Inter-Liverpool 0-1
Milan-Arsenal 0-2
Arsenal-Milan 0-0
Roma-Man U 0-2
Man U-Roma 1-0

Så inte nog med Serie A inte lyckades vinna en enda match mot PL, för att det blev 5 PL vinster och en oavgjord, Italienarna förlorade alla 3 hemmamatcherna med nästan utklassande spel, dessutom lyckades ni inte göra ett enda mål på 6 matcher, det är stenhårda fakta! Så att säga att Serie A är bättre än PL ska ni lägga ner på en gång om ni har någon heder, tills det har motbevisats. Supertalangerna i Italien spelar i topplagen, medans talangerna är desto mer utspridda bland lagen i Spanien och England över hela ligan vilket bidrara till berader kvalitet.
De vanliga La Liga och PL topplagen skulle sällan sällan värva från lagen utanför top 4 i Serie A, medans ni värvar medelmåttigaspelare till topplagen som tex Muntari från Portsmouth till Inter, Mellberg och Poulsen till Juventus, eller som sa jag nämnde tidigare, de andra ligornas semi "rejects" som Riise, Baptista, Ronaldinho, Schevchenko tillbaka från flopp, Zarate gör succe medelbetyg i Birmingham osv. Antingen har ni en lättare liga eller så är det något annat skumt. Det finns ett större mönster som dock ni inte kan se, men tittar ni noggrant så kanske allt blir glasklart.
Barcelona FCB_armin
2008-12-15 12:52
Sancho (AC Milan)

Nej, en mycket bra dag och det blir bara bättre och bättre. För er lär det inte vara samma sak, här inne diskuteras Barça och ingenting annat. Pys iväg till ditt egna forum, det var det jag menade.
Barcelona Squez
2008-12-15 12:39
Nå ..va tror ni om kommande matchen mot Villareal då? Enkel seger? Jag tror inte att det blir enkelt, utan vi lär få kämpa hårt om vi vill ha med oss alla 3 pinnar.

Vi har revansch att utkräva, då ubåten sänkte oss båda gångerna i ligan förra året :(
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 12:36
FCB_armin

Dålig dag?
Barcelona FCB_armin
2008-12-15 12:19
Sancho (AC Milan)

Ytterst roligt att du kör med realtröja när dem är kalkon i din profil. Stick tillbaka och pussa Silvios skor...
Barcelona Visca_Barca
2008-12-15 12:17
fan vad ni är tröga , detta är barca forum inte fan Serie A . vem bryr sig om Serie a ärlit?

lägg ner nu och prata om barca
Barcelona el Flaco
2008-12-15 11:02
FCB_armin/

Både Cannavaro och Sneijder sägs ha möjligheter att kunna spela mot Valencia på lördag.
Barcelona FCB_armin
2008-12-15 10:27
Eftersom Puertan fortfarande är stängd får jag väl ta det här. Är det någon som vet om Cannavaro blev skadad vid 2-0 målet?
Barcelona Mojito
2008-12-15 10:21
true_barca_fan

Capello sparkades ju delvis för att han inte spelade "tillräckligt fin fotboll".
Undrar om det är annat ljud i skällan nu när Ramos har valt ne defensiv linje (eller om det bara var mot oslagbara Barca).
Barcelona true_barca_fan
2008-12-15 10:06
Lite roligt titta hur många tränare Real madrid har sparkad under dom senaste åren
Sancho (AC Milan)
2008-12-15 09:44
Dedeffo

Italien är inte längre en fusk liga. Calciopoli är över och alla fuskare är numera avstängda från il calcio.

På tal om fusk, sånt finns väll i La Liga nuförtiden? Jag läste om det förr några veckor sedan. Se länk!
Barcelona Masia
2008-12-15 09:36
Ämne: När det gäller penga....
I spanien tror jag det är så att varje klubb förhandlar om tv-rättigheterna själva.
Barcelona haeger
2008-12-15 09:33
Någon som vet vart man kan se Barca Bs matcher i highlights?
Barcelona DM1982
2008-12-15 09:10
När det gäller pengar och Premier League så får man inte glömma bort att tv-bolagen (Sky?) betalade enorma pengar för rättigheterna. Ligan lyckades verkligen förhandla fram en riktigt bra deal, undrar hur det är i Spanien.
Barcelona Mojito
2008-12-15 08:59
Tänkte ruska om lite här på forumet och gå in i debatten kring vilken som är den bästa ligan;

Underhållningsvärde
1. La Liga
2. Premier League
3. Serie A

Teknik
1. Seria A
2. La Liga
3. Premier League

Pengar
1. Premier League (tack vare Roman och Shejkerna)
2. La Liga (tack vare Real)
3. Seria A (Alla har skulder)

Stjärnor
1. Premier League
(Ronaldo, Torres, Gerrard, Deco, Cesc, Rooney, Tevez)
2. La Liga
(Messi, Etóo, Xavi, Ruud, Casillas, Agûero, Villa)
3. Seria A
(Zlatan, Kaka, Dinho, Totti, Del Piero, Mutu, Buffon)

Taktik
1. Seria A
2. Premier League
3. La liga

Bredd
1. La Liga
2. Premier Leauge
3. Serie A

Topp
1. Premier League
2. La Liga
3. Seria A

Supportrar
1. Culés (var bara tvungen, haha)
2. Seria A (fotbollens vagga, Il Calcio)
3. Premier league
4. La Liga

Men det finns säkert många som inte håller med i denna bedömning. Kan inte skriva motiveringar till allt, bara vad jag tycker rent spontant.

Det finns ju många fler aspekter än ovan nämnda, men det är ju kul att spä på en redan halvt infekterad debatt.

ha de fint i väntan på nästa toppmatch!

Barcelona haeger
2008-12-15 07:27
2bbbe

Jag tror att Lyon kommer åka ut i åttondelsfinalen, de har dålig form och många skadade.
Går inte särskilt bra i ligan just nu för de.
Barcelona 2bbbe
2008-12-15 07:25
tror också juve kan gå långt i cl, inter får problem med tempot som italienarna brukar få i europa. Roma är ett relativt halv dåligt lag liksom fiorentina som åkte ut med lyon.

Däremot tror jag att både lyon och bayern kommer ha ett finger med i spelet vilket kommer krydda tillställningen ännu mer.

Delarocha RIP Puerta
2008-12-15 05:34
Juventus är nog det ända laget i Serie A som kan gå långt. Visade dem igår. Är inte imponerad av Inter och tvivlar på att jag kommer bli det i år heller. Sen är diskussionen totalt meningslös då ingen av er har argument för det ni säger och ingen av er kommer ge sig oavsett hur bra argument som kan skaffas fram.
2008-12-15 03:35
Äsch, Satans Youtube, funkar aldrig så fort jag ska använda det....

Skit samma..Godnatt.

(Måste bara skriva av mig, Linda Rosing är så jääääääääääääääävla snygg ....NOT !!!)
Jag skäms..över att vara svensk..Har hon 10 kilo lera i läpparna eller?
Måste kolla igen när Betner sönderdissar Rosing.

Godnatt Cules,
2008-12-15 03:27
Snart kommer 2 filmer, sen ska jag sova...Sist som vanligt:P

1. Barca hymn Mot Valencia, Jag sjöng men kunde inte hela texten:P Jag pratar som en anka på videokamera, Låter inte så där i verkligheten:S

2. Filmat högst upp..Vi sprang runt lite...
Grymt äckligt..Trodde ja skulle ramla ner i grytan:P

Annons: