/spanien/barcelona/forum/19760.aspx/spanien/barcelona/forum/19760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel_
2008-12-15 19:55
Såg att det diskuterats vilken liga som är bäst, ganska löjlig diskussion, men, men. Jag tog mig hur som helst lite tid till att sammanställa UEFA:s ranking (baserad på cupspel i Europa) av länderna. Siffrorna beskriver ländernas ranking under just det året.

År Spa Eng Ita
03/04 1 3 5
04/05 3 1 2
05/06 2 3 4
06/07 1 2 3
07/08 2 1 6
08/09 1 2 3

Totalt 10 12 23

Resultatet blir ganska tydligt.....
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-15 19:55
maxwell

Madrid har varit under all kritik sen ligan börja, med era spelare var ni ingen vidare utan levde på invidiuella prestationer, och var inte alls bra som lag. INte alls som när ni vann ligan där ni va bra på alla delarna.

Det är något som inte stämmer i madrid lägret, sammanhållningen, små intriger kring spelare för att nämna några. Det blir så ibland det hände oss det händer nu er.

Sen så misslyckades ni kapitalt med att bredda laget, det fick ni bota för. Milan gjorde liknande fel. Otroligt passiva när det gäller spelare som de behöver , istället går man efter stora namn istället.

Barca må inte spela lika bra i varje match, men de har något nu vi saknats oerhört, och det är viljan att kriga och inte förlita sig enbart på inviduella prestationer. Alla drar åt samma håll, och det är därför vi leder ligan.

Alla drar åt samma håll.
Barcelona Barca Ginga
2008-12-15 19:43
Ämne: Ämne: Tack ta....
Ja, tro vad du vill men det är verkligen sant. Det var i Omm-baren om du vet vad det är. Jag har lite flax med sådant - i somras sprang jag in i Xavi när han skulle in i en taxi och hann prata lite snabbt med honom. Solo en Barcelona!!
Deportivo Creus
2008-12-15 19:30
Ämne: Tack tack tack!

G....
Jävligt grande om det är sant, vilket jag i och för sig har svårt att tro. No offence, det låter bara lite för bra för att vara sant.
sebbaa
2008-12-15 19:28
maxwell

Kanske lyckas de ta 10, men inte 12!
FooTBaLL
2008-12-15 19:26
maxwell

Det kan vara svårt för vilket lag som helst och göra mål när ett lag bara försvarar sig och har 3 chanser i 90 min. Tro inte Real är något vill bara fråga, Vilka vann senast mellan Barca-Madrid i El Clasico spelar som helst ingen roll vad som hände föra året lr kommer hända framöver det är nu det gäller.
Barcelona DaniAlves
2008-12-15 19:24
5 startspelare var borta från er och 2 startseplare var borta från oss (iniesta & milito). så skillnaden var att ni hade 3 man mer från starten som fattades än oss.
FooTBaLL
2008-12-15 19:21
Jag tror att Barca ställs mot Arsenal, vet inte varför men Jag skulle gärna vilja se Barca slå Chelsea framför Decos ögon och gärna vilja se Barca slå Arsenal framför Fabregas ögon och Wengers och samma med Lyon och Inter framför Benzemas ögon när han vill komma till R.Madrid nu så vill jag att Barca lär honom en läxa redan i år säger om du kommer till real kommer du förlora så här mot oss varje gång vi möts :D och framför Mourinhos ögon också Pep.G kan knäcka honom ;) inget som helst problem med lottningen alla är välkommna vi är Barca och rädds inget lag, det kan vara vart som helst och när som helst!
maxwell
2008-12-15 19:20
Vart ska barca ta vägen när real får tillbaka sina skadade spelare? Real blir livsfarliga från och med nu. Jag var själv nere i barcelona och såg matchen och är jävligt imponerad av real. Barca hade mest boll men kom faktiskt ingenstans. Real har väl tagit in 10 poäng förut eller? Jag menar 9 spelare var borta för real.
Barcelona Barca Ginga
2008-12-15 19:16
Tack tack tack!

Glömde säga; Barcavistelsen guldkantades av att jag tog en drink bredvid Etoó på fredags kvällen i en hotellbar. Döm om min förvåning! Han satt med snubbe som jag skulle tro var hans agent och han drack en Shirley Temple-liknande drink. Stort!
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 19:11
Barca Ginga

Ta den andra torrenten av dem två första.

*Länk
Barcelona Barca Ginga
2008-12-15 19:09
Jag har också just kommit tillbaka från Barcelona, och yes Tompa jag rekommenderar verklgligen el clasico på plats. Helt makalöst!

Nu skulle jag så gärna vilja se hela matchen igen - någon som har en länk?
Barcelona Tompa
2008-12-15 18:58
Andreas:
Funderar starkt på att se nästa säsongs hemmamöte mot Real på plats i Barcelona, måste vara ett minne för livet¨

Vad gäller C.L lottningen blir jag inte det minsta förvånad om vi lottas mot Chelsea igen.
Gemini
2008-12-15 18:52
Andreas- //

Vilken plats satt du på?
Andreas-
2008-12-15 18:48
Underbar match mot Real Madrid, var själv där på plats och rekomenderar verkligen att åka ner någon gång och se el clasico. Det är mer än magiskt!
Villarreal Grande Messi!
2008-12-15 18:43
Creus

Underskatta aldrig Arsenal. Hur dåligt dom än spelar eller hur ojämna dom än är så är dom ändå ett av Europas mest spelskickliga lag när det funkar för dom, vilket det ofta gör mot storlag i viktiga matcher.

Jag trodde inte dom skulle kunna rubba Chelsea på Stamford Bridge heller. Eller att dom skulle spela bort Milan på San Siro förra året. Men så gick det som det gick. :)

Jag hoppas på Inter. Då blir det tyst på dom svenska journalisterna om "Zlatans Inter".
Barcelona Nian!
2008-12-15 18:36
På fredag.

Hoppas på Inter. Dels för att dom är sämst i CL. Kolla bara deras grupp, vad fick dom? 7-9poäng och en av dom lättaste grupperna. Tror Barca hade käkat upp dom. Och för att dom visas säkert i 6an då.

Annars Arsenal. Lite svårare, men varför jag skulle vilja se Arsenal mot "oss" är för att det säkert hade blivit mycket roliga matcher att kolla på.

Men spelar ingen roll egentligen. Men skulle helst se någon av dom två.
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 18:35
Nu blir det Euro Talk för min del. Rekommenderar det programmet starkt. En mycket avslappnad miljö och oftast kunniga och sköna experter. I veckans Euro Talk är det; Gäster: Marcus Birro, Arne Hegerfors och Pontus Kåmark. Programledare: David Fjäll.
Barcelona Walsing22
2008-12-15 18:32
Okej, tack!
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 18:31
Walsing22

Fredag. Tror jag i alla fall.
Barcelona Walsing22
2008-12-15 18:29
Ursäkta att jag är lat som inte orkar kolla upp fakta själv men när är lottningen till cl åttondelen?

Tack på förhand..
Barcelona Palle Kuling....
2008-12-15 18:11
Ännu en av mina favoritspelare verkar sticka till Real Madrid ;( Fan, vad trist.
Barcelona Culéé
2008-12-15 18:04
el Flaco

Tack =)
Barcelona el Flaco
2008-12-15 17:59
Culéé/

Absolut, bara maila din krönika till denna e-mail: barcelonared@gmail.com.
Barcelona Culéé
2008-12-15 17:57
Man kan väl skicka krönikor genom Hotmail?
Barcelona Rey Etoo
2008-12-15 17:47
Jag ser helst att vi möter Lyon eller Arsenal. Men vi kommer säkerligen att få ett av de svårare möten.
Barcelona el Flaco
2008-12-15 17:47
maxx/

El pasillo är när spelarna i ett motståndarlag går ut först och ställer sig och applåderar de redan färdiga mästarna när de kommer ut. Man ställer upp sig med i raka linjer, ungefär som en korridor. Därav namnet el pasillo (hederskorridoren).
Deportivo Creus
2008-12-15 17:40
Jag hoppas för övrigt på Arsenal i CL. Har väldigt svårt att se hur de ska kunna rubba Barça.
Deportivo Creus
2008-12-15 17:39
Ämne: En rankning enligt m....
Sett till kvalitet är Premier League bäst. Däremot spelas världens trevligaste fotboll utan tvekan i Spanien.
Zaragoza maxw
2008-12-15 17:38
Jag är inte här så ofta, hejar på Inter egentligen men vad är el Pasillo?? =)
Annons: