/spanien/barcelona/forum/19759.aspx/spanien/barcelona/forum/19759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 01:57
Maicon 13

På Inter-forumet är du en badboy som snackar skit om Barcelona osv men här inne är du neutral och trevlig. Hur kommer det sig?

''Alltså grabbar har ni varit i Barca's forum? De skriver sånna saker om Inter som om vi är ett div 3-lag! Alltså man kan bra skratta.... Hoppas vi får Barcelona. Det är 2 månader kvar dit. Om vi hitttar formen så kör vi över Bajsalona. Ingen problem. Fyfan vad de är blåsta. De tror att de kan köra över bara sådär... Men jag hoppas som sagt att vi får de! Hoppas så kör vi över de! ''

Väldigt moget, nog om Inter, vill du disskutera om Inter så tror jag att du har hamnat på fel forum iaf. Tack för mig.
Maicon 13
2008-12-16 01:39
Jag ser att många av er här inne underskattar Inter enormt mycket... Alltså grabbar glöm inte att det är 2 månader kvar till nästa CL match. Inter kan lika väll få en dröm form tills dess. Alltså vissa av er skriver sånna saker om INTER som om vi är ett div 3-lag.Ja vi var helt ruttna i gruppspelet men formen sög.Som sagt tills nästa CL match har vi kanske starkaste laget. Men vi är inte rädd för något lag. Vi är redo och Mourinho co vet vad de ska göra.Vi vill väldigt gärna möta er. Man måste möta bra lag för att vinna CL.. Så jag hoppas att vi mötts redan nu. Ville möta er i CL-final men med dubbel möte kan vi verkligen se vilket lag som är starkast..

MVH
Barcelona Barcelonito
2008-12-16 01:38
Matchens lirare? Svårt att välja, men de bästa tycker jag va Yaya, kungen Puyol, Valdes och Casillas.

Sen så måste jag säga att jag har respekt för Raul. Bland ALLA Realspelare någonsin så är han och Zidane de enda jag respekterar. Visade stort hjärta i matchen och slet hårt.
Barcelona Cape
2008-12-16 00:32
--------Valdes(Mino)----------------------
Alves-Puyol(Botia)-Marquez(Caceres)-Abidal
-----------Toure(Busquets)----------------
-----Xavi(Thiago)----Iniesta--------------
Messi(Gai)-----------Henry(Pedro, Jeffren)
-----------Eto´o(Bojan, A. Ella)----------

Med potentiella ersättare inom parentes ser framtiden minst sagt säkrad ut :)
Barcelona Cape
2008-12-16 00:27
Ni har båda rätt det var en laginsats, men Puyol symboliserade den verkligen med sitt hjärta. Guardiola hade ju såklart även han några fingrar med i spelet.
Barcelona J.Gamper
2008-12-16 00:25
Det som är tydligt den här säsongen är iaf att laget nu aldrig ger upp. De kämpar tills de vinner och det är nog Peps förtjänst, härligt o se. Puyol visade också ett stort culehjärta.
Barcelona SaM__-
2008-12-16 00:25
Jag håller....Finns inte mycket att diskutera när det gäller Puyol. Räcker med ett ord, kung:)

Nämen, att diskutera enskilda spelare efter en sån här laginsatts känns inte rätt då man hela tiden i tankarna även vill lyfta fram massa andra. Men som du säger, Puyol vilken kapten vi har där. i EM var han magnifik och han tog med sig den formen likt Xavi :)
Barcelona Cape
2008-12-16 00:24
Jag kan tänka mig att Barcelona är det jobbigaste laget att möta i världen, det enda man gör är ju att jaga efter boll :)

Men vem tycker ni var matchens lirare i El Clasico?
Barcelona SaM__-
2008-12-16 00:22
Ja, som Rambla var inne på. Laget man ställer upp med är bättre än lag som Numancia, Racing och Getafe etc. Ändå så kunde dessa tre lag hota Barca mer än vad Madrid gjorde.

Jag måste säga att det var längesen jag såg ett lag rulla ut Barcelona på Camp Nou de senaste 4-5 åren. Inte ens undra dessa två misslyckade säsongenr tycker jag att något lag riktigt rullade ut oss. Möjligtvis Villarreal, det var lite oväntat måste jag säga att de vissa stunder spelade så pass bra.
Barcelona J.Gamper
2008-12-16 00:22
Men är det inte såhär att Kåmark är ett Realfan? Han har väl sagt att han håller på Real Madrid. Dessutom har han ju ändå rätt, hade Drenthe satt sitt läge hade Real Madrid backat ännu mera (om det nu var möjligt) Men de skulle iaf bli mkt svårare för oss. Och Real hade nåra chanser i första halvleken, men efter de så tog nog Pep en snack med spelarna o lugnade ner de. Det kändes som om Iniesta saknades i den här matchen.. han o Messi kan ju göra de där lilla extra, nu när Messi var punktmarkerad blev det svårare.

Men vi får hoppas att Real Madrid inte kör sitt fegspel eller sitt "genialiska taktik" mot Barca i Bernabeu i alla fall.
Barcelona Cape
2008-12-16 00:19
Rambla

Jag håller med. Man blir extra glad när målen görs precis i slutet av matchen. Jag visste knappt vad jag skulle göra när målen kom i slutminuterna.

Matchens spelare är ju intressant att diskutera men enligt mig var det solklart: Carles Puyol
Barcelona Cape
2008-12-16 00:17
Ämne: Cape:

Då såg vi s....
Absolut, Real Madrid ska ha en sådan bredd så att man klarar av att spela fotboll mot vilket lag som helst under vilka förutsättningar som helst. Det är ju inget dåligt lag dom ställer upp med. Löjligt att Real-redaktionen och många supportrar anser att man har förlorat med "hedern i behåll". Det var ju det sista man gjorde.

Så går det när man litar på spelfördelare Guti. Hur var det nu, sprang han åtminstone lika mycket som antalet felpassar?
Barcelona Rambla
2008-12-16 00:16
Cape och Sam:

Allt handlar om resultatet. Det tog ganska så lång tid för Barça att till slut få in bollen och det blev "bara" 2-0. Förhandssnacket handlade ju mycket om hur många mål som Madrid skulle förlora med. Jag är dock övertygad om att Pep och spelarna knappast snackade om det i sina förberedelser. De var inställda på en tuff match och hade tagit en 1-0 seger på förhand.

Det samma gäller mig. Hade det blivit en knapp 1-0 seger så hade jag varit lika glad för det oavsett hur spelet sett ut. Det är 3p man tar med sig.
Barcelona Cape
2008-12-16 00:14
Yaya var helt klart en av de spelare som imponerade mest på mig förra säsongen. Han såg loj ut i början av denna och fick omedelbart konkurrens av Busquets och det snackades om en flytt. Sedan dess har han visat var skåpet ska stå i varje match. Lite konkurrens gjorde susen :)
Barcelona SaM__-
2008-12-16 00:14
Cape:

Då såg vi samma match två lägen som jag befarade:)

Ja, helt klart så förstod jag att Kåmark hyllade Madrids taktik, om det nu är så mycket till taktik att ställa spelarbussen framför mål och gå på kontringar. Skulle t.o.m jag kunna informera Madrid spelarna att göra. Men i alla fall, det jag menade är att på Kåmark låter det verkligen som att Barca bara hade bollen och rullade omkring medan Madrid skapade alla vassa chanser. Sedan så är det givetvis hans ensak att beundra ett lag som spelar så pass defensivt, men jag tycker att ett lag som Real Madrid oavsett förutsättningar ska kunna bjuda på en mer offensiv, framförallt i ett el classico.
Barcelona Afr3M
2008-12-16 00:13
Ämne: OkkaPokka, Kan lova ....
haha vill du eta en rolig grej haha jag va på samma match som dej valencia matchen va också nära dina sittplatser... underbar match har också klipp aknske kommer upp sen
Andreas-
2008-12-16 00:13
Gemeni

Jag satt på första raden på långsidan. Faktiskt riktigt härliga platser Xavi, Dani Alves mfl bara var någon meter ifrån än vissa gånger. Kändes overkligt på något sätt.

Tompa

Gör det, det är till och med bättre än vad man tror. Har själv redan bestämt mig för att dra ner nästa år också. Det här gav mersmak.. =)
Barcelona Rambla
2008-12-16 00:11
Ämne: Jag sitter och funde....
Jo, han är riktigt bra men har en del kvar att lära. När han går framåt tex, så gör han det ibland utan att tänka på vilket hål han lämnar bakåt. Där måste han tänka sig för och avancera i rätt läge. Jag hoppas att Pep "läxar" upp honom angående det.
Barcelona Cape
2008-12-16 00:11
SaM__-

Madrid spelade en fotboll som i mitt tycke påminde väldigt mycket om nykomlingarnas sätt att hantera bollförande storlag som Barca. Kunde lika gärna varit Numancia som var på besök. Ramos hade uppenbarligen kommenderat de vita om att först och främst sparka ner Messi, spela handbollsförsvar med välbetalda fotbollsspelare och gå på vassa kontringar. Man lyckades med två av dessa och jag kan säga att det var inga vassa kontringar under matchen. Drenthe och Palanca stod för chanserna och Barca hade både spelet, chanserna och slutresultatet på sin sida; en beundrandsvärd match av Madrid.

Det Kåmark troligen menar är väl att han beundrar den taktiken som Real gick ut med på Camp Nou, även om den nu inte funkade för fem öre.

Visca Barca
Barcelona SaM__-
2008-12-16 00:09
Jag sitter och funderar om Yaya är den bästa pivoten vi har haft på väldigt väldigt länge?

Dock kan man inte blunda för en på nyttfödd Edmilson 05/06, men det varade som sagt 1 säsong. Men Yaya visade redan förra säsongen inställning och hjärta.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-16 00:06
Rambla

Han ser inte liten ut på den bilden. Jag föredrar dock den bilden när Yaya trycker ner Boca Juniors Castromán. :).
Barcelona Rambla
2008-12-16 00:05
Fantastiska högupplösta bilder från matchen.
Barcelona Rambla
2008-12-16 00:03
Kolla storleken. Vilken jätte Yaya ser ut och vara. :)
Barcelona Rambla
2008-12-16 00:02
De hade ett turligt friläge med Drenthe och ett väggspel mellan Raul och den där Palanca.

Trots sina skador vill jag påstå att den elva de ställde på planen är bättre än tex Racings och de spelade inte på långa vägar så defensivt och fixk också med sig 1-1.
Barcelona SaM__-
2008-12-15 23:58
Ämne: SaM:

Haha, precis....
Förstår verkligen inte vad som var så heroiskt med deras insatts. Att ställa upp spelarbussen framför mål kan väl egentligen vilket lag som helst göra.

Som du säger, så fort motståndarna går framåt för att visa lite kreativitet så ramlar bollarna in bakåt istället. Madrids "fantastiska" kontringsspel, bullshit. Barcas kontringsspel är klasser bättre, fick dem känna på Messis 2-0 mål. Det är vad jag kallar kontring :)

Sedan en annan sak jag börjar fundera över hos de s.k expeterna. " Barca skapade ingenting" " Madrid skapade mer lägen". Jag vet inte riktigt vad som räknas som lägen men som jag uppfattade det hade väl endå Barca minst 6-7 klara mållägen med Madrid hade 2?
Barcelona Myrran
2008-12-15 23:51
Unicef

Han får det troligen när han fyller år i april.
Barcelona Unicef
2008-12-15 23:45
Någon som vet hur de går med Gai o Spanska medborgarskapet?
Barcelona Rambla
2008-12-15 23:42
SaM:

Haha, precis. Det jublas i Madrid över den hedervärda förlusten. Inte ens lag som Racing eller Numancia skulle vara så glada över en förlust.

Hur svårt är det att försvara sig när hela laget sitter i knäet på sin målvakt? Vi har alla sett vad som händer när de går framåt och försöker vara kreativa, då ramlar bollarna in.
Barcelona Para Siempre
2008-12-15 23:35
“Ofcourse, Ronaldo has other qualities but watching them both, I would have to choose Messi,” - Raul "blanco" Gonzalez
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-15 23:19
Pilma ;)

Hotel.
Hotels.com
Rek Barcelona Husa Mar (Vet inte om det är rea fortfarande)

Matchbiljt:
www.fcbarcelona.com
Nu kan du skriva ut direkt i datan, Fett najs:) Sen bara ta med till Camp Nou. Bara boka dagen innan du åker, inga problem och få biljetter. Endast El Classico som är krångligt.

Flyg:
www.lufthansa.com, Brukar ha vissa avgångar på kampanj, Vi hade tur och åkte rätt billigt.
Annars, Norweigan.no, Mrjet.se osv..

/M
Annons: