/spanien/barcelona/forum/19757.aspx/spanien/barcelona/forum/19757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2008-12-15 20:48
j*lar vad P kåmark snackar skit under eurotalk .. real real real
ursäkta men barca vann men real som får all berömm. snälla om du ska kommentera nåt så gör det neutralt!
det va dåligt
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-15 20:47
Jag sitter här och leker med mitt medlemskort och väntar på (1 september 09.00 ?)

Då släpps biljetter och 2 biljetter till El classico ska jag ha :D, Har även funderat på Säsongskort då det bara kostar 5000 kr på Lateral.
Då har man sin plats ;) + Att man får gå in före alla på matcher, Snacka om att man blev avis när man stog utanför och alla med säsongskort gick in och ställde sig utanför La Masia och såg en som fick Puyols autograf :P
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 20:45
Kolla Culéé
Villarreal Grande Messi!
2008-12-15 20:42
Känns också surt om någon nyckelspelare skulle bli skadad i CdR när det är så många viktiga matcher i ligan och CL. Messi till exemepel :P
Barcelona Culéé
2008-12-15 20:38
Dedeffo

får man be om en länk där han säger "jag vill möta Barcelona" ?
Barcelona DM1982
2008-12-15 20:34
Ämne: Om man tycker att de....
När det gäller CdR finns det egentligen ingen anledning att satsa på den. Ligan och CL är det som gäller, CdR ligger sist på listan och betyder i sammanhanget inte så mycket.

Visst har Barca ett bra lag och visst går det bra men någon trippel är inte sannolik. En dubbel med ligan och CL är inte helt osannolikt och det borde Pep satsa på.
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 20:32
Deco har sagt att han vill möta Barcelona. Jag vill gärna möta Ryska Chelski och krossa dem framför Decos ögon.
Barcelona FCB_Alex
2008-12-15 20:30
Kom hem från Barcelona för en stund sen, det var helt fantastiskt, det bästa tillfället var nog ändå när Eto'o gjorde 1-0 målet och 96 tusen ställde sig upp och sjöng, "Madrid Carbon Salud al Campeon" Det var mäktigt!!

12 p ner till Real är inte dåligt, Liga guldet är vårt i år :D
Barcelona Mojito
2008-12-15 20:30
Om man tycker att denna månad är full av viktiga matcher kan man även ta en titt på perioden 7 april till 10 maj;

Innehåller bland annat förmodad kvartsfinal/semifinal i CL, spöklaget getafe på bortaplan, El Clasico, eventuell final i Copa del Rey samt matcher mot Sevilla, Valencia och Villareal - snacka om intensiv period.

Tycker ni att vi ska lägga fokus på Copa del Rey vid avancemang i CL, eller ska vi lufta halva Atlétic?
Pep har välm ssagt att alla titlar är viktiga, men man msåte ju prioritera, eller?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-15 20:21
Det är frustration och inget annat.
Skador förekommer alltid, man måste bredda något annat finns inte. Man kan inte förlita sig på sin start 11a.
Barcelona FCB_armin
2008-12-15 20:21
Hejdå Maxwell!!
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 20:15
maxwell

Att du klagar på skador hit och dit är löjligt. Skyll på Reals president att han inte kunde värva bättre ersättare samt ert läkarteam.
Barcelona Mojito
2008-12-15 20:15
Haha, Maxwell är en riktig lustigkurre :-D

Verkar som att El clasico och förnedringen ff svider rätt rejält.

Barca Ginga

Säg till när du ska till barcelona nästa gång så att jag får chansen att träffa en stjärna.
Har bara lyckats se Zambrotta som hastigast i en butik en gång, men att sippa en drink bredvid Etóo slår det mesta!
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 20:12
maxwell

Pinsam är det du är och inte vi. Inte kunde spela ut Reals b-lag? Ena dagen är Gago världens bästa defensive mittfältare samt Guti är världens bästa spelfördelare och Higuain är väll bättre än Messi? Glöm inte heller att ni hade Casillas i målet, och talangen Drenthe.

Dessa herrar befann sig på plan under El Clásico. Gå och gråt över att vissa av era spelare var skadade, i Puertan. Kom inte in hit och gråt över att era fystränare samt läkarteam inte kan sköta sitt jobb.

Dessutom så kanske du glömde att det gick sämre för er mot Getafe?

Svensk media gör oss till världsmästare? Jag drömmer om den dagen då media i Sverige får upp ögonen för Spanien, den enda hyllning vi får är en liten artikel med knappt 100 ord där oftast allt är fel.
2008-12-15 20:12
maxwell

Snacka om att kasta sten på glashuset.
Madrid krigar för att slå mitten och bottenlag som barca spelat ut veckan innan. Ska du verkligen slänga ut dig kommenterar som ruttna?

Fattar du inte att det hade gynnat barca om real haft sina spelare då det hade öppnat ytorna ytterligare?

Snacka om naiv!
Hade madrid haft sin ordinarie start 11a hade matchen varit öppen, och ska man dömma utav madrids sätt och spela denna säsong hade det säkerligen gått till vårans fördel.

Men nu valde ramos att spela efter sina resurser, det var att deffa och satsa på kontringar.

Du vet vad deffa betyder va?
Stänga butiken i stortsett, klart det blir svårt för barca, men som oftast kan man inte deffa i 90 min på camp nou utan att bli straffad.

maxwell
2008-12-15 20:01
Kan man inte föra en normal diskussion måste det vara något fel. Spärrad! /Red
Barcelona Lionel_
2008-12-15 19:55
Såg att det diskuterats vilken liga som är bäst, ganska löjlig diskussion, men, men. Jag tog mig hur som helst lite tid till att sammanställa UEFA:s ranking (baserad på cupspel i Europa) av länderna. Siffrorna beskriver ländernas ranking under just det året.

År Spa Eng Ita
03/04 1 3 5
04/05 3 1 2
05/06 2 3 4
06/07 1 2 3
07/08 2 1 6
08/09 1 2 3

Totalt 10 12 23

Resultatet blir ganska tydligt.....
2008-12-15 19:55
maxwell

Madrid har varit under all kritik sen ligan börja, med era spelare var ni ingen vidare utan levde på invidiuella prestationer, och var inte alls bra som lag. INte alls som när ni vann ligan där ni va bra på alla delarna.

Det är något som inte stämmer i madrid lägret, sammanhållningen, små intriger kring spelare för att nämna några. Det blir så ibland det hände oss det händer nu er.

Sen så misslyckades ni kapitalt med att bredda laget, det fick ni bota för. Milan gjorde liknande fel. Otroligt passiva när det gäller spelare som de behöver , istället går man efter stora namn istället.

Barca må inte spela lika bra i varje match, men de har något nu vi saknats oerhört, och det är viljan att kriga och inte förlita sig enbart på inviduella prestationer. Alla drar åt samma håll, och det är därför vi leder ligan.

Alla drar åt samma håll.
Barcelona Barca Ginga
2008-12-15 19:43
Ämne: Ämne: Tack ta....
Ja, tro vad du vill men det är verkligen sant. Det var i Omm-baren om du vet vad det är. Jag har lite flax med sådant - i somras sprang jag in i Xavi när han skulle in i en taxi och hann prata lite snabbt med honom. Solo en Barcelona!!
Deportivo Creus
2008-12-15 19:30
Ämne: Tack tack tack!

G....
Jävligt grande om det är sant, vilket jag i och för sig har svårt att tro. No offence, det låter bara lite för bra för att vara sant.
sebbaa
2008-12-15 19:28
maxwell

Kanske lyckas de ta 10, men inte 12!
FooTBaLL
2008-12-15 19:26
maxwell

Det kan vara svårt för vilket lag som helst och göra mål när ett lag bara försvarar sig och har 3 chanser i 90 min. Tro inte Real är något vill bara fråga, Vilka vann senast mellan Barca-Madrid i El Clasico spelar som helst ingen roll vad som hände föra året lr kommer hända framöver det är nu det gäller.
Barcelona DaniAlves
2008-12-15 19:24
5 startspelare var borta från er och 2 startseplare var borta från oss (iniesta & milito). så skillnaden var att ni hade 3 man mer från starten som fattades än oss.
FooTBaLL
2008-12-15 19:21
Jag tror att Barca ställs mot Arsenal, vet inte varför men Jag skulle gärna vilja se Barca slå Chelsea framför Decos ögon och gärna vilja se Barca slå Arsenal framför Fabregas ögon och Wengers och samma med Lyon och Inter framför Benzemas ögon när han vill komma till R.Madrid nu så vill jag att Barca lär honom en läxa redan i år säger om du kommer till real kommer du förlora så här mot oss varje gång vi möts :D och framför Mourinhos ögon också Pep.G kan knäcka honom ;) inget som helst problem med lottningen alla är välkommna vi är Barca och rädds inget lag, det kan vara vart som helst och när som helst!
maxwell
2008-12-15 19:20
Vart ska barca ta vägen när real får tillbaka sina skadade spelare? Real blir livsfarliga från och med nu. Jag var själv nere i barcelona och såg matchen och är jävligt imponerad av real. Barca hade mest boll men kom faktiskt ingenstans. Real har väl tagit in 10 poäng förut eller? Jag menar 9 spelare var borta för real.
Barcelona Barca Ginga
2008-12-15 19:16
Tack tack tack!

Glömde säga; Barcavistelsen guldkantades av att jag tog en drink bredvid Etoó på fredags kvällen i en hotellbar. Döm om min förvåning! Han satt med snubbe som jag skulle tro var hans agent och han drack en Shirley Temple-liknande drink. Stort!
Barcelona BlueRed.
2008-12-15 19:11
Barca Ginga

Ta den andra torrenten av dem två första.

*Länk
Barcelona Barca Ginga
2008-12-15 19:09
Jag har också just kommit tillbaka från Barcelona, och yes Tompa jag rekommenderar verklgligen el clasico på plats. Helt makalöst!

Nu skulle jag så gärna vilja se hela matchen igen - någon som har en länk?
Barcelona Tompa
2008-12-15 18:58
Andreas:
Funderar starkt på att se nästa säsongs hemmamöte mot Real på plats i Barcelona, måste vara ett minne för livet¨

Vad gäller C.L lottningen blir jag inte det minsta förvånad om vi lottas mot Chelsea igen.
Gemini
2008-12-15 18:52
Andreas- //

Vilken plats satt du på?
Annons: