/spanien/barcelona/forum/19756.aspx/spanien/barcelona/forum/19756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-28 22:16
Ämne: Ganska roligt att nä....
Okkapokka
Menningen med det hela var lite IRONI.
Men klart att handlar om pengar när en spelare som Kaka Ronaldo och Torres lämnar stora lag som Milan, Man U, Liverpool där de är världstjärnor idag till ett mitten lag som City.

Men däremot är det inte lika märkligt när lite mindre kända spelare lämnar ett lag även om laget är ett världlag till t-ex City, inte lika märkligt i alla fall för alla.
Barcelona el Flaco
2009-01-28 22:12
I en perfekt Barça-backlinje måste det finnas en som sköter uppspelen (Marquez och Piqué) och en lite mer hardcore back som är bra på positionsspel och att tackla (Puyol, Milito och Cáceres). Sen är det bara frågan om hur man ska disponera de, men jag tycker att en av varje kategori måste finnas på plan för att det ska finnas någon balans. Enligt vad Rambla skrev tidigare skulle man kunna lägga Henrique i samma kategori som Marquez och Piqué.
sebbaa
2009-01-28 22:00
21:30 börjar matchen. Till de som inte vet har vi "Spelschema" i menyn där man kan kolla sånt. =)
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-28 21:59
Pedro_27:

Börjar inte matchen 21.00?

edit: Såg nu, äntligen sänder tv4sport en hel cupmatch för en gång skull
Barca08
2009-01-28 21:53
Okkapokka //
Mycket bra skrivet !
Barcelona Pedro_27
2009-01-28 21:52
Ämne: fan vad schysst att ....
aa fan vad skönt att de visar hela matchen imorn :D:D..
21:25 Barcelona-Espanyol, cupen, TV4 Sport
ÄNTILGEN :D...

ETO kommer göra 2 mål :)
Barcelona Okkapokka.
2009-01-28 21:51
Ganska roligt att när City vill ha ens storspelare som Messi eller Eto'o så reagerar man och säger att pengar styr sporten, och att sånt äcklar en. Sen om man vill bli av med last så hoppas man att City kommer och lägger jättebud på den spelaren.

Roligt :)
2009-01-28 21:48
fan vad schysst att 4Sport visar hela matchen.
Ser faktiskt fram emot:P
2009-01-28 21:46
Men om vi säljer Milito direkt efter återkomsten från långvariga skadan då kan vi ju inte få ut mycket betalt för honom?
Kanske om City skulle vilja köpa honom.
Barcelona Viva El Messi
2009-01-28 21:44
Fan vad alla snackar om att de vill att Milito ska ut.Jag tycker han borde få en chans till att visa vad han kan.
Barcelona BlueRed.
2009-01-28 21:42
Yaya Touré #24

Nya Alves?

Nej tack till en yngling i startelvan om Abidal lämnar. Han ska vara minst 24-25 år gammal och veta hur det är att spela i högsta ligan. Däremot om fransmannen får stanna så kan vi satsa på en yngre spelare.

Edit; Yaya Toure #24

Förstod vad du menade nu, är lite trött idag.
Barcelona Para Siempre
2009-01-28 21:40
Myrran

Dem visar hela matchen i morgon.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-28 21:17
Nesto//

exakt, sådär vill jag också ha det. Kunde inte säga det bättre.

Men vänsterbacken skulle jag inte vilja ha lahm då han är rätt så gammal eller han är ju 25 typ.

jag skulle vilja ha in en 20-21 årig offensiv vänsterback som kan bli vår nya alves fast på vänsterbacksplatsen. Lahm skulle inte heller acceptera bänken.

Barcelona Myrran
2009-01-28 21:07
Pedro_27

Det är ju inte så att dem visar hela matchen imorrn? Sändningen börjar 21.25 och matchen 21.30.
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-01-28 21:05
Nesto

Milito är 28 nu , men fyller 29 i September . ;)
Barcelona Pedro_27
2009-01-28 21:03
hallå kan vi inte göra så och skicka email till TV4sport om de kan visa hela matchen imorn??
kom igen vi måste göra det!!!

Barcelona Nesto
2009-01-28 21:00
Är det någon som följer Henrique?
Visst vi kan läsa om honom men har någon sett honom spela på tv?

Cáceres och hans utveckling mår nog bäst om han får en säsong i en annan klubb med garanterad speltid..
Och med Milito, vi har Puyol som inte går att rubba, Marquez som är mycket bra.
Ska milito vara 3 alternativ eller eventuell i startelevan (jag vet att pep roterar)
Men när isf ska Henrique och Pique få sin speltid.
DEt blir FÖR mycket backar.

sälj milito till city för 30 miljoner så har vi halva(?) RIbery..

Då har vi ju ändå: Marquez,Pique,Puyol,Henrique som mittbackar. Alves som höger och Abidal som vänster. En till väster på väg in. Lahm?
Tänk också att i back kris så kan även Abidal spela som mittback.

Tänka lite framåt så går Marquez upp i ålder och en försäljning till sommaren 2010 är nog ett måste. och då kommer ju Cáceres tillbaka..

Hur gammal är Milito föresten?
Barcelona Blaugrana93
2009-01-28 20:53
Tack westinhoblaugrana, det var längesen jag hade en bra svensklärare:P
Barcelona Cape
2009-01-28 20:47
Milito var grym i Zaragoza. Men generellt är Marquez bättre om båda är på topp. Dessutom kan Puyol och Marquez varandra utan och innan.
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-28 20:45
Milito och Marquez på topp så är Marquez den bättre spelaren. Hans samspel med Puyol är grymt.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-28 20:44
Pricksäker*
Barcelona Blaugrana93
2009-01-28 20:40
Ämne: Ämne: När man....
Det negativa med G.Milito är väl kanske att Puyol och Milito, rätta mig om jag har fel, liknar varandra positionsmässigt och spelsätt. Puyol är ju såklart ljusår bättre. En Marquez passar kanske bättre, en man som kan sina långbollar. Kommer inte riktigt ihåg hur pass accurate(kom inte på svenska ordet)Gabi var med sina långbollar.
Barcelona Cape
2009-01-28 20:40
Okkapokka

Lahm hade inte varit helt fel, då vi behöver förstärkning på vänsterbacken. Sen kan ju Lahm spela till höger om det skulle behövas också.

Vad ska vi med Ribery till?
Barca08
2009-01-28 20:29
Ämne: När man pratar om Pu....
el Flaco //
Jag håller med dig, Milito i sina bästa stunder är lika bra som marquez, (om inte bättre). Tycker absolut att milito ska fortsätta spela för oss, men å andra sidan blir det överflödigt med mittbackar.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-28 20:24
Målvakt in: Asenjo ut: Jorquera

backar in: Henrique,vänsterback ut: sylvinho, milito caceres?

abidal startar och in med en ung vänsterback.

Henrique kommer och milito drar.

Caceres blir nog största frågetecknet. Jag hoppas han blir utlånad.

Då har vi 7 backar varav 4 mittbackar 2 vänster 1 höger och backup till alves blir puyol
Real Madrid S-Ramos#4
2009-01-28 20:20
Hej jag är Real fan men asså vill bara säga att Barca spelar en underbar fotboll
Barcelona Okkapokka.
2009-01-28 20:18
Det där ryktet om att Txiki var i München för att värva både Lahm och Ribery skulle vara ganska trevligt om det var sant. Två spelare som jag mer än gärna ser i Barca.

Tror dock att vi knappt kan få en av dom spelarna.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-28 20:14
En grej till...Om Guddy lämnar och Henry lämnar så ska Frank Ribery in och Gai Assulin...Annars är jag nöjd....Någon som är missnöjd?
Barcelona Mojito
2009-01-28 20:11
När man pratar om Puyol och Milito kommer man osökt in på hårsvall.

Om ni tyckte Etó´o hade en ful frilla, kolla länken...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-28 20:10

Jag gillar Caceres, jag tycker att han borde vara kvar i Barca och nu när Silvinho lämnar så ska Caceres ut till vänster tycker jag och så tar vi Henrique tbax och så säljer vi Milito. Inga fler ändringar på laget....Eller kanske en målvakt i klubben Ung sådan....
Annons: