/spanien/barcelona/forum/19755.aspx/spanien/barcelona/forum/19755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-12-17 00:42
Heywood Jablome

Handsen på Camp Nou mot Espanyol är ju hur ärlig som helst.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-17 00:38
Cape. Innan vi delar ut priser till Puyol och Marquez kan vi väl låta de spelare ihop hela säsongen. Ferdinand - Vidic skulle jag utnämna de två bästa tillsammans - iaf förra säsongen.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-12-17 00:34
Någon som vet vilka transfer rykte som går just nu angåenda Barca?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-17 00:20
Gemini

Rätt åt killen. Hatar hälsen sparkare, Även om det är fel att sparka nån mellan benen också då.
Barcelona Cape
2008-12-17 00:15
Det absoluta bästa med årets Barcelona är framförallt att Puyol-Marquez har fått spela ihop sig till det världens bästa mittbackspar dom var för några år sen. Puyol vet vi alla vad han går för, men Rafa är en otroligt underskattad spelare. Enligt mig det näst bästa mittbacksparet i världen (efter Terry-Carvalho). Även Valdes går mot en säker seger i Zamoran som det ser ut nu.

Anledningen till att jag framhåller försvaret som den största orsaken att det går så bra just nu är ju för att allt annat funkar tar man för givet att det ska funka, vilket det också har gjort. Guardiola har även införskaffat stora mängder diciplin och att anfallaren längst upp i plan också är första försvarsspelare. Fortsätt så Pep!
Gemini
2008-12-17 00:12
Criff //

Repris på sparken ca 1:40 in i klippet.

* Se länktips
2008-12-17 00:11
Caldéron: Schuster hade rätt... det är omöjligt att vinna över Barcelona.

Juande Ramos: Det behövs inte sägas något mera.
Barcelona Dedeffo
2008-12-17 00:09
Det svider när man tittar på den.
2008-12-17 00:07
Det var en incident under försäsongen mot Fiorentina. En helt vanlig träningsmatch och Messi tyckte att han blev oschysst behandlad. Messi gav inte igen, han slog ingen, men han bröstade upp sig och putte lite lätt på motspelare. Som du säger, Criff. Fortsätter alla sparkarna mot Messi så kommer han att ge igen.

Vi får hoppas att Guardiola kan hålla honom kylig.
Las Palmas Pio pio
2008-12-17 00:06
Heywood Jablome

Men hände det egentligen? Ja tror inte att det har hänt iallafall i "Planeta Madrid"! ;-)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-17 00:06
Rolig grej redaktionen gjort med "Culé i fokus". Hoppas ni fortsätter med det. Eventuellt nästa gång så skulle faktiskt jag vilja bli intervjuad :D
2008-12-17 00:05
Pio pio. Och den han gjorde mot Getafe. Det var inte särskilt snällt mot Getafe. ;-)

Messi är en utav de mest ärligaste spelarna som finns på planeten. Att kalla honom för en fuskare är ett hån.
Barcelona Criff
2008-12-17 00:03
Haha satt och kollade massa klipp och hittade ett på Gravesen & Robinho som fightades på en träning när Capello tränade dem. Har aldrig hört om det innan.

Ja en riktigt bra egenskap Messi har, men jag tror en vacker dag kommer han ge tillbaks för all gammal ost. Det kommer dagar då han inte tycker det är lika kul att spela fotboll, och så är någon och gnager hälsenor. Det är bara en tickande bomb.

Vi såg ju Ronaldinho i hans sista år, tror det var mot Getafe då han träffade kulorna på någon efter han blivit nertrampad.
Las Palmas Pio pio
2008-12-16 23:58
Criff

Helt rätt. Men det är just där Messi känns som om han har ett annat psyke. Man har aldrig sett han bli aggresiv tillbaka. Och det är en bra egenskap. Sen kan alla Realfans komma nu och snacka om ALLA oschystta mål (som snacket går allaredan) och med ALLA mål så menar dom en. Den han gjorde mot Espanyol.
Barcelona Criff
2008-12-16 23:55
Som kan sluta i sånt här, som får anses som ännu mer anti fotboll!
Las Palmas Pio pio
2008-12-16 23:46
Som sagt så var Messis exempel ett bra sådant att skriva om. Men det handlar om alla som försöker spela fotboll. Eller så kanske vi ska tillåta tacklingar som Roy Keanes på Håland, lr Goikotxeas mot Maradona på 80-talet?
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-16 23:30
Gourmet

Såg du el clásico? Messi fick jävligt mycket stryk.
Barcelona Der Afro
2008-12-16 23:30
Ämne: Gourmet //

Det va....
Ska vi behöva tåla att få Messi söndersparkad? Idioti! Vad hade du sagt om dom lyckas sparka av en hälsena?
Real Madrid skämde ut sig ännu en gång, trodde inte det gick att avsky den klubben mer än jag gjorde men nu har dom nått en ny bottennivå. Skamligt!
Barcelona L-Messi10
2008-12-16 23:15
Grabbar hur tror ni det går mot Villareal när vi har kört över Sevilla, Valencia och Real madrid så tror jag själv att Messi och grabbarna avslutar det här snyggt även om det inte är så lätt som man men men hur tror ni det går ?
Gemini
2008-12-16 23:14
Gourmet //

Det var inte tufft spel i allmänhet han pratade om, det var ju jakten på Messis hälsenor.
Jag skulle definitivt vilja påstå att systematiskt gå på hälsenorna är antifotboll.
Barcelona BlueRed.
2008-12-16 23:12
Gourmet

Du kanske missade dem 15 första minuterna av El Clásico. Det sättet han behandlades på ska inte få ske. Visst fula tacklingar sker men att sparka Messi på hälen 15 min i sträck så fort han får bollen, det är fel.
2008-12-16 23:09
Gourmet. Så du vill att Messi ska förpensionera sig? Det är antifotboll att vinna matcher med hjälp utav att försöka skada spelare.

Tobias menade ju självklart inte _bara_ Messi. Utan att skydda fotbollen.
Alenao Inter
2008-12-16 23:08
Tycker inte att ni behöver Benzema. Han lär kosta en fantasisumma, vem vill betala väldigt mycket pengar för en ung spelare som aldrig presterat i något stort?
Barcelona Gourmet
2008-12-16 23:02
Messi är med i spelet och får spelet tåla. Ibland är det tuffare tag men det var aldrig tal om antifotboll mot honom, klarar han inte av det utan ska han nu skyddas blir det ju inte fotboll, Messi och hans livvakter då eller? Nej, är man "världens bästa" får man fan tåla lite stryk. Patetisk "krönika"
Atlético Optimo_Kun
2008-12-16 22:58
Bra krönika. Världens bästa spelare ska klara sig utan skador så han kan kanske komma upp till när Ronaldinho var som bäst i Barca och bli världens genom tiderna bästa spelare
2008-12-16 22:55
Bra krönika, Tobias!

Jag beundrar Cruyff, men jag undrar om han har slagit sig i huvudet efter kommentaren om Messi. Han om någon trodde jag skulle förespråka för offensiv fotboll.
Gemini
2008-12-16 22:45
Med Llorente avstängd får de stora problem om varken Rossi och Nihat finns med i startelvan.
Franco och Altidore ger mig inte skrämselhicka direkt.
Sen känns det som att Cazorla har varit sämre i höst jämfört med förra säsongen.

Det bör bli tre poäng, men...
Barcelona Blaugrana93
2008-12-16 22:38
Var bara några förkylningar har jag för mig, Rossi och Nihat kommer antagligen vara friska till match. Men från start är inte garanterat.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-16 22:34
Har hört att G.Rossi som enligt mig varit deras bästa spelare har tveksamheter till start, And Nihat.
Gemini
2008-12-16 22:30
Nu när vi är inne på Villarreal..., hur ser deras läge ut inför matchen?
Jag vet att Llorente är avstängd, men är det någon mer som saknas?
Annons: