/spanien/barcelona/forum/19754.aspx/spanien/barcelona/forum/19754.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-16 13:22
Real Madrid-redaktionen publicerar alltid lösa rykten som nyheter. Förra sommaren så var det Ronaldos mammas dröm att se sin son spela i Real Madrid.

Om Barcelona lägger ett konkret bud så kommer han spela för oss. Lyon förväntar sig en fantasisumma dock.
Barcelona kev
2008-12-16 11:39
J.Gamper
hahah eller hur? men men våra kära messi är bätter på kanten
Barcelona Riiio!!
2008-12-16 11:32
Oroa er inte för att benzema kommer till real, för det första så kommer dom ha överflöd av anfallare ifall dom värvar (nu när hunter redan kommit) och för det andra så är han asdyr och för det tredje och viktigaste så borde dom (real) lägga energi på att först och främst komma till champions leauge för att någon stjärnspelare ska vilja komma till dom.

Jag personligen tror att dom kommer göra det men det är ändå värt att påpeka ... Atletico är ju bästa lag i stan nu =)
Real Madrid Prometheus
2008-12-16 11:04
Barca o Mort!//

Alla resterande lag gör Pasillo när ligan är avgjord, alltså inte enbart mellan Real och Barca.
Barcelona J.Gamper
2008-12-16 10:48
“If he [Messi] had played closer to the penalty area, then he would have drawn a direct freekick when he was fouled, or even a penalty if he was inside the box."
Barcelona J.Gamper
2008-12-16 10:40
Men det är ju bara bra.. Både vi Barcafans och Real fansen kan vara nöjda med El clasico för en gångs skull :P Men för övrigt så är de ju självklart att de försöker se de positiva med matchen, så skulle jag också göra. Men sanningen är nog att de sved nog ännu mera för de när vi vann matchen på slutet. Min kusin som är Real fan var ju helt tom efter matchen pga av hoppet han fick efter Casillas räddning.
Barcelona Tompa
2008-12-16 10:40
Angående Benzema till Madrid. Visst en väldigt lovande spelare, troligen en kommande superstjärna. Men att han säger att han VILL till Real Madrid är ju inte liktydigt med att han kommer hamna där. Calderon är ju inte känd för att ro hem de riktigt spektakulära nyförvärven...

Jag tror at sannolikheten för att Karim Benzema spelar för marängerna nästa säsong är max 50 %.
Barcelona Tompa
2008-12-16 10:36
Barcavänner;
Bry er inte om Madridfans som försöker förringa vår seger. Det svider naturligtvis oerhört i själen på varenda Madridista att förlora El Clasicó. Jag ser framförallt skriveriet om "stolthet" etc efter matchen som ett sätt att försöka "trösta" sig själva.
Barcelona Islam_Bosna
2008-12-16 10:32
Haha, vi var 9 km från epicentret.
Barcelona Islam_Bosna
2008-12-16 10:29
La Masia:

Ja visste det!

O6.20 i morse så skakade hela mitt rumm och min katt sprang rundor i huset och jag trodde först jag drömde men insåg sen det var jodbävning.

Coolt med sånt i Sverige
Barcelona FCB_armin
2008-12-16 10:22
Snälla Benzema, gå inte till Madrid!! :(
Barcelona La Masia
2008-12-16 09:59
4.7 jordbävning i Skåne. Lite häftigt att vakna av en skakande säng. Någon som kommer ihåg vad Ronaldinhos frisparksmål orsakade för utslag på richterskalan? Är han större än moder jord månne? :D
Real Madrid Paco Buyo
2008-12-16 08:55
Att kommentarerna efter matchen är positiva från Real Madridhåll handlar väl dels om att laget aldrig inför någon math under de senaste tio åren varit så nederlagstippade, men framför allt om att man för första gången under samma period såg en struktur, taktiska beslut (som följdes av spelarna) och en genomgående spelidé hela matchen igenom.

De flesta av kommentarerna handlar om att ligan kommer att lekas hem av Barça, men att förhoppningen är att det i Juande Ramos kommit en tränare med en inställning och ett taktiskt kunnande som kan lyfta laget i CL.
Barcelona adiil
2008-12-16 04:00
Det finns bara ett sätt att spela mot Barcelona - Jaga boll. som HUNDAR! Och så finns det bara ett sätt att inte förlora och bli förnedrad siffermässigt - Försvara med 11 man och jaga ännu mera boll. Att slippa förnedring spelmässigt är dock omöjligt. Vi spelar världens bästa fotboll och är världens bästa och mest älskade klubblag, så är det bara.
Jag slår vad om att de flesta Realfans inte ens har kunnat motstå att se alla våra matcher.

Som sagt, antingen försvarar du med 11 man och förlorar med 2-0, eller så försöker du spela fotboll och flytta upp laget och förlorar med 5-0. Real Madrid valde såklart det förstnämnda, om dem tycker att deras insats var så heroisk får dem väl tycka det. Själv anser jag att det bara var en överlevnadsmetod, dem spelade precis som de flesta gör på Camp Nou, kunde lika gärna vart Numancia vi mötte som någon sa. Att dem försöker överdriva deras prestation mot oss är bara fullt naturligt, allt för att lätta på smärtan. Inget vi behöver bli irriterade över. De förväntade sig 5-0 och så blev det "bara" 2-0 och då är dem vips hjältar hela högen istället, lol.

De lag som gjort heroiska insatser mot oss är ju de som verkligen gjort allt för att spela offensiv och glad fotboll mot oss och vågat bjuda upp till dans, som tex Sevilla och Atl Madrid. hahaha :D

Hoppas vi kan avsluta fint mot Villareal bara, deras arena är inte lätt att fiska hem poäng ifrån.
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-16 03:04
Barça-fan

Håller med dig, det känns som om dom försöker ta bort vinsten/den härliga vinstkänslan från oss på något sätt. Mig lurar dom inte, vi sopade grässmatta på Camp Nou med dom och leder med 12p.

En sak jag undrar om pasillo.
Är det bara Real och barca som har det eller kan t ex Sevilla göra pasillo för barca om dom vinner ligan innan Sevilla matchen?
Barcelona Barça-fan
2008-12-16 02:54
Okej, jag har försökt att hålla mig men nu är jag rent utav förbannad! Vill börja med att säga att vårt älskade BARCA ska ha en stor eloge och samtliga spelare förtjänar en klapp på ryggen efter insatsen i El Clasico. Några som däremot inte förtjänar det är RMs redaktion här på svenska fans när de uttrycker (publicerar en artikel) sig på så sätt som de gör; "...samtidigt som sättet vi förlorade matchen sved något fruktansvärt i det vita hjärtat". Jag undrar då vilket sätt de syftar på. Att Barca totaltdominerar matchen, eller att de gör mål i slutet av matchen? Och sedan undrar jag även hur en förlust i El Clasico kan vara "ärofylld". El Clasico handlar väl endå om liv och död? Eller är det en underdrift? Jag tror inte det finns ett enda RM-fan som på lördags-kvällen gick till sängs och kände sig speciellt ärofylld. På samma sätt hade jag resonerat om Barca hade haft halva laget borta.

Allt detta spelar ju givetvis på grunden man lade inför matchen, då allt annat än en Barca-seger skulle vara mer eller mindre en skräll. Även om jag tycker det är en grov överdrift att resonera på det sättet så - okej - jag köper det. Men då ska man även i åtanke ha att RM inför säsongen hade en tunn trupp till förfogande, även om Calderon var av en annan åsikt. Det är väl endå den hela truppen och inte den enskilda startelvan som ska kallas för fotbollslaget. Ja, precis, fotbollslaget Real Madrid.
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 02:51
Barca o Mort!

Japp, det är väl uppenbart att man vill mtöa det lättaste motståndet, dvs Inter och Lyon.
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-16 02:45
Maicon 13

Hahah värsta 2face.

Klart som fan att vi vill möta Zlatans Zinter och visa vilket lag osm är bättre.

Av de vi kan möta är:

- Chelsea
- Inter
- Lyon
- Arsenal

Helst av dom vill jag ha Lyon och sedan Inter.
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 01:57
Maicon 13

På Inter-forumet är du en badboy som snackar skit om Barcelona osv men här inne är du neutral och trevlig. Hur kommer det sig?

''Alltså grabbar har ni varit i Barca's forum? De skriver sånna saker om Inter som om vi är ett div 3-lag! Alltså man kan bra skratta.... Hoppas vi får Barcelona. Det är 2 månader kvar dit. Om vi hitttar formen så kör vi över Bajsalona. Ingen problem. Fyfan vad de är blåsta. De tror att de kan köra över bara sådär... Men jag hoppas som sagt att vi får de! Hoppas så kör vi över de! ''

Väldigt moget, nog om Inter, vill du disskutera om Inter så tror jag att du har hamnat på fel forum iaf. Tack för mig.
Maicon 13
2008-12-16 01:39
Jag ser att många av er här inne underskattar Inter enormt mycket... Alltså grabbar glöm inte att det är 2 månader kvar till nästa CL match. Inter kan lika väll få en dröm form tills dess. Alltså vissa av er skriver sånna saker om INTER som om vi är ett div 3-lag.Ja vi var helt ruttna i gruppspelet men formen sög.Som sagt tills nästa CL match har vi kanske starkaste laget. Men vi är inte rädd för något lag. Vi är redo och Mourinho co vet vad de ska göra.Vi vill väldigt gärna möta er. Man måste möta bra lag för att vinna CL.. Så jag hoppas att vi mötts redan nu. Ville möta er i CL-final men med dubbel möte kan vi verkligen se vilket lag som är starkast..

MVH
Barcelona Barcelonito
2008-12-16 01:38
Matchens lirare? Svårt att välja, men de bästa tycker jag va Yaya, kungen Puyol, Valdes och Casillas.

Sen så måste jag säga att jag har respekt för Raul. Bland ALLA Realspelare någonsin så är han och Zidane de enda jag respekterar. Visade stort hjärta i matchen och slet hårt.
Barcelona Cape
2008-12-16 00:32
--------Valdes(Mino)----------------------
Alves-Puyol(Botia)-Marquez(Caceres)-Abidal
-----------Toure(Busquets)----------------
-----Xavi(Thiago)----Iniesta--------------
Messi(Gai)-----------Henry(Pedro, Jeffren)
-----------Eto´o(Bojan, A. Ella)----------

Med potentiella ersättare inom parentes ser framtiden minst sagt säkrad ut :)
Barcelona Cape
2008-12-16 00:27
Ni har båda rätt det var en laginsats, men Puyol symboliserade den verkligen med sitt hjärta. Guardiola hade ju såklart även han några fingrar med i spelet.
Barcelona J.Gamper
2008-12-16 00:25
Det som är tydligt den här säsongen är iaf att laget nu aldrig ger upp. De kämpar tills de vinner och det är nog Peps förtjänst, härligt o se. Puyol visade också ett stort culehjärta.
Barcelona SaM__-
2008-12-16 00:25
Jag håller....Finns inte mycket att diskutera när det gäller Puyol. Räcker med ett ord, kung:)

Nämen, att diskutera enskilda spelare efter en sån här laginsatts känns inte rätt då man hela tiden i tankarna även vill lyfta fram massa andra. Men som du säger, Puyol vilken kapten vi har där. i EM var han magnifik och han tog med sig den formen likt Xavi :)
Barcelona Cape
2008-12-16 00:24
Jag kan tänka mig att Barcelona är det jobbigaste laget att möta i världen, det enda man gör är ju att jaga efter boll :)

Men vem tycker ni var matchens lirare i El Clasico?
Barcelona SaM__-
2008-12-16 00:22
Ja, som Rambla var inne på. Laget man ställer upp med är bättre än lag som Numancia, Racing och Getafe etc. Ändå så kunde dessa tre lag hota Barca mer än vad Madrid gjorde.

Jag måste säga att det var längesen jag såg ett lag rulla ut Barcelona på Camp Nou de senaste 4-5 åren. Inte ens undra dessa två misslyckade säsongenr tycker jag att något lag riktigt rullade ut oss. Möjligtvis Villarreal, det var lite oväntat måste jag säga att de vissa stunder spelade så pass bra.
Barcelona J.Gamper
2008-12-16 00:22
Men är det inte såhär att Kåmark är ett Realfan? Han har väl sagt att han håller på Real Madrid. Dessutom har han ju ändå rätt, hade Drenthe satt sitt läge hade Real Madrid backat ännu mera (om det nu var möjligt) Men de skulle iaf bli mkt svårare för oss. Och Real hade nåra chanser i första halvleken, men efter de så tog nog Pep en snack med spelarna o lugnade ner de. Det kändes som om Iniesta saknades i den här matchen.. han o Messi kan ju göra de där lilla extra, nu när Messi var punktmarkerad blev det svårare.

Men vi får hoppas att Real Madrid inte kör sitt fegspel eller sitt "genialiska taktik" mot Barca i Bernabeu i alla fall.
Barcelona Cape
2008-12-16 00:19
Rambla

Jag håller med. Man blir extra glad när målen görs precis i slutet av matchen. Jag visste knappt vad jag skulle göra när målen kom i slutminuterna.

Matchens spelare är ju intressant att diskutera men enligt mig var det solklart: Carles Puyol
Barcelona Cape
2008-12-16 00:17
Ämne: Cape:

Då såg vi s....
Absolut, Real Madrid ska ha en sådan bredd så att man klarar av att spela fotboll mot vilket lag som helst under vilka förutsättningar som helst. Det är ju inget dåligt lag dom ställer upp med. Löjligt att Real-redaktionen och många supportrar anser att man har förlorat med "hedern i behåll". Det var ju det sista man gjorde.

Så går det när man litar på spelfördelare Guti. Hur var det nu, sprang han åtminstone lika mycket som antalet felpassar?
Annons: