/spanien/barcelona/forum/19753.aspx/spanien/barcelona/forum/19753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2008-12-19 14:45
Heywood Jablome

Puyol har alltid rätt. Är det nån som har viljan och kraften så är det vår Kung.
Barcelona haeger
2008-12-19 14:40
petter.l

Var sitter du helst på bänken, i Bayern eller Barcelona? ;-)

Om vi ska vara seriösa så tror jag inte att Podolski kommer att komma i sommar.
Jag ser ingen plats för honom om inte Henry lämnar och Bojan lånas ut.
Real Madrid petter.l
2008-12-19 14:30
El rey Lionel :): Om Podolski gnäller för att han inte får spela i Bayern är det väl inte så mycket som talar för att han skulle vara glad i en klubb där konkurrensen är ännu hårdare?
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-19 14:26
Haha. Puyol är komisk. Han sägerr att han har 10 år kvar i fotbollsvärlden. :-) Visca Puyol!

"The truth is that I'm still dreaming of retiring at the club and Barcelona has been informed about that. I'm still able to play for a while. I think I have ten years of football left.

Physically, I feel very good and Barcelona officials know that I want to stay here for many more years. I don't think I should be compared with Maldini. What I can say is that at this moment I'm feeling good. Ten years is just a number, you shouldn't take it literally. The day that I'm not enjoyiong myself anymore or that I can't handle the rhythm anymore, I will end my career."
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-19 14:23
Real Madrid-fans förnekar sig aldrig.

"Vi raderar bort Gerarrd då har vi raderat bort Liverpool!
Vi är bättre i alla positioner och vi har spelat som ett lag (fast halva laget är borta) sen Ramos kom till oss!" Juande Ramos har lett Real Madrid i 2 matcher. Och han har fått de att spela som ett lag. Ordet är hybris.
Barcelona haeger
2008-12-19 14:19
FCB_Xavi

Jo.
Barcelona Pep.G
2008-12-19 14:19
Nu säger dem att vi alltid får en lätt lottning. Asså det roliga måste nog vara när dem sa i puertan "att det lönade sig att komma på en andra plats". Hahaha hållkäften säger jag bara. Skyll er själva !
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-19 14:18
Fick inte Llorente i Villareal rött kort förra matchen å missar vår match ?
Barcelona El rey Lionel :)
2008-12-19 14:15
Ämne: Skön bild på Podolsk....
Varför inte satsta på Podolski? Skulle väl vara en bra spelare att komplettera anfallet med? Verkar ju inte trivas och får ju inte spela mycket i Bayern och har ju Barcelona som favorit klubb. Men har ju sett, framföralt i EM att han har kvalitén!
Barcelona Nian!
2008-12-19 14:07
Chelsea - Juventus = Har bara en känsla att Juventus tar det. Faktiskt.
Villarreal - Panathinakos = Villarreal.
Sporting Lissabon - Bayern München = Bayern tror jag tar det för dom börjar borta. Sporting tekniskt lag kan störa, men Bayern tar det.
Atletico Madrid - Porto = Svårtippad match. Jag säger Atletico för dom har Aguero som kommer göra skillnaden.
Lyon - Barcelona = Barca vann ju över Lyon förra säsongen 3-0, och kryssa borta 2-2 om jag minns rätt. Rätt stor klasskillnad. Tror på liknande iår.
Real Madrid - Liverpool = Oj da två lag som kanske inte imponerat den här säsongen. Dock leder ju Liverpool PL, och Real ja vad ska man säga? I CL är Liverpool dom senaste åren bättre än Real. Faktum det att Nistelrooy är borta tror jag kommer kosta Real kvartsfinalen. Dels för att Liverpool är jäkligt gryma i åttondel, framåt. Dom tar sig nästan alltid långt även om dom inte kanske alltid spelar bra. Samt att dom spelar som ett lag och har Torres(!) som jag tror vill säga något till Real. Och då Liverpool börjar borta tror jag kan bli en stor fördel till Liverpool. OCH Liverpool är som Juventus. Ett lag för CL. Just nu iallafall. Samma spelstilar både Juve och Liverpool. Och Juve tog ju Real rätt hårt. Vidare; Liverpool
Inter - Manchester United = Hatar båda lagen. Går Inter vidare så kommer Zlatan säkert kallas världens bästa i Sverige. Speciellt av Aftonbladet. MEn jag tror på United. Dom känns bara mycket vassare, Inter lite som Real i CL. Varje år ska dom vinna men tar sig aldrig långt. Uniteds lagmaskin tar dom vidare, och får hoppas dom senare åker ut mot Barca ;)
Arsenal - Roma = Tror jag kommer bli den roligaste matchen. Två i sina stunder väldigt roligt offensivt spelande lag. Roma har väl inte imponerat iår men tog första platsen före Chelsea. Tufft. Ja ni..svårtippat båda lagen har det tufft i ligan och CL kan vara ända utvägen mot framgång den här säsongen. Här kommer det bli mycket mål. Tror på arsenal i längden dock.

Barcelona Barcelonito
2008-12-19 14:05
Skön bild på Podolski :D
Barcelona BlueRed.
2008-12-19 14:01
Barcelonito

Att vi tog oss till semifinal förra Cl, och spelade bra under båda matcherna mot United trots den form vi var i säger väll ganska mycket.
Barcelona Barcelonito
2008-12-19 13:55
Haha Nu börjar snacket om att Barca alltid får lätta matcher. Vilka har Real åkt ut mot de senaste åren? Lyon, Monaco, Roma? Vi klarar av lätt motstånd iaf. Vi har de senaste åren mött Chelsea, Liverpool, Milan, Arsenal, Man U. Fråga: Har Madrid mött någon av dom? Herregud, 2 förluster mot Juve.

Sen går vi ju alltid långt, så vi lär möta minst 2 storlag. Lyon ska inte underskattas men visst är det drömlottning ;)

Puyol och Marquez rutin lär ta bort Benzema ganska lätt.
Barcelona Barça-----
2008-12-19 13:50
Har en fråga. Hur är det med villareals spelare. Någon bra som är skadad eller utvisad. Det ända jag vet är att Llorente missa pga utvisning.

Ni som vet det här. Kan ni vara snälla att svara
Barcelona Barça-----
2008-12-19 13:46
man ska inte underskatta lag som lyon. Vi kanske inte är i form under februari. Vem vet. Men nu är jag ändå glad över att vi fick lyon istället för chelsea,inter,arsenal.
Barcelona Mojito
2008-12-19 13:37
hehe, sant...!
Barcelona BlueRed.
2008-12-19 13:36
Mojito

Med Guardiola som tränare så skulle ÖSK tas på allvar.
Barcelona Mojito
2008-12-19 13:33
Det är långt kvar till CL kör igång igen.

Tycker vi ska acceptera att vi fått Lyon, inse att de är tillräckligt bra för att vi ska ta dem på allvar och gratulera alla fotbollsälskare till några riktiga kanonmatcher i vinter.

Nu lägger vi fokus på Villareal, matchen har fallit ur glömska pga CL lottningen.

Inför juluppehållet (och möjligheten till vila) finns ju chansen att ställa upp med bästa laget åter igen.
De flesta anser väl att Busquets eller Keita ska ta Guddys plats.
De 2 stora frågorna inför matchen är väl om Iniesta kommer finnas med i truppen/spela och huruvida Marques kan spela, om inte vem ersätter honom?

Mitt tips är att iniesta inte spelar en minut och att Marques startar.

Vore också kul om vi kunde hålla nollan intakt mot samtliga topplagen..!
Real Madrid Shi
2008-12-19 13:30
Rambla

Jag är absolut medveten om våra pinsamma prestationer i CL senaste åren. Det är inget att skämmas för men Real Madrid nu är inte vad Real Madrid var förut. Förut må vi ha haft ett skakigt försvar men då hade vi ett gudomligt anfall och mittfält. Men fortfarande skulle jag inte vilja påstå att Hierro, Salgado och Carlos var skakiga då.

Nu har vi ett helt okej lag som lever främst på sin vinnarmentalitet. (Alla madridistas som läser detta, tänk innan ni blir upprörda).

Man vinner inte några CL guld med Guti som den stora kreatören eller Raúl som försteanfallare.
Barcelona sb9
2008-12-19 13:26
vi vinner mot Lyon, helt klart
Barcelona barcadinho
2008-12-19 13:21
Jag skulle inte satsa en enda krona på Real, med Huntelaar eller vem de skaffar sig.

De kommer inte genom en av de mest tätta muren som finns i fotbolls världen.

Det är väldigt svårt att göra mål på Liverpool.

(jag måste vidare nu)
Barcelona Rambla
2008-12-19 13:20
Shi:

Jag påstår ej att Madrid inte fått tuffa lottningar, för det har de men samtidigt så har klubben också varit sämre de senaste säsongerna jämfört med deras tidigare historia i CL/Europacupen.

Sen så hade det egentligen inte spelat någon roll vem vi hade ställts mot. Vi hade kunnat slå alla de lagen som vi kunde lottats mot för så bra är Barcelona denna säsong under Pep. Precis som vi också kan åka ut mot Lyon.
Barcelona L-Messi10
2008-12-19 13:19
Grabbar vi fick den bästa lottningen, vi kunde fan ha fått Chelsea eller Inter men vi får inte tro att lyon är så dåliga för dem är inte det, det är barca som är för bra just nu o vi får se i februari.
Barcelona Saman.
2008-12-19 13:16
M79

Vi klarar oss bra utan reklam från din blogg, tack och detta är inte första gången.
Real Madrid Shi
2008-12-19 13:14
Mojito

Våra dåliga prestationer i CL senaste åren beror på att innan vi åkte ut i åttondelen mot Juventus så hade vi aldrig åkt ut i en åttondel förut i CLs historia, en slags spärr har satt sig i spelarnas skallar.

Rambla

Madridistas bitterhet beror främst på förra säsongen samt när ni fick Benifca i kvarten, men det är inget jag vill hänga upp mig på.

När man kollar när ni fått tufft måtstånd så har det inte gått så bra, slagits ut mot Chelsea en gång samt slagit ut dem en gång, sedan blivit utslagna av Liverpool. För att vinna måste man ha tur, jag får väl hoppas på något speciellt för som det ser ut nu slår vi inte ut Liverpool.

Smogen

Du är rolig du, jag föredrog att komma 2:a i gruppen då det är betydligt bättre lottningsmöjligheter för de lag som kommer 2:a och är från Spanien, du såg, ni hade Arsenal, Chelsea, Inter och Lyon som möjliga motståndare medans i vårt urval fanns lag som Panathinaikos och Porto.

Criff

Lyon nu består av endast en Benzema, Lyon för några år sedan bestod av: Abidal och Malouda, kanske europas bästa vänsterkant. Juninho och Diarra, världsklassmittfält, Cris och Cacapa, stabila som få.

Med lirare som Källström på mitten skrämmer inte slag på någon i Barcelona lägret.

FooTBaLL

Som jag sa på puertan, vår enda chans är att Liverpool prioriterar bort CL.
Barcelona M79
2008-12-19 13:14
Barca går lätt vidare
Här är resten av lagen som går vidare.

Barcelona Saman.
2008-12-19 13:10
Criff

Det måste då ändå betyda att de ser oss som ett bättre fotbollslag :)
Barcelona barcadinho
2008-12-19 13:07
Härligt att de "mäkiga krafterna" har lyssnat på min önskelista.

Det bästa motstånd av de fyra vi kunde få och som jag skrev förut.
Målet är att kunna ta sig till finalen och jag föredrar den enklaste vägen dit.

Ingen granti i fotboll. Det vet alla med det finns sämre och bätre förutsättningar.

Lyon har tappt lite den här säsongen och ser inte lika "mönsteriga" i ligan hemma.

Jag såg deras hemmamatch för några dagar sen mot Marseille och de hade ingenting att komma med i 90 minuter, eller kanske typ 10 minuter bra spel i 2:a halvleken. (matchen slutade 0-0).
Ingenting!

Det kommer att bli en sensation om de fixar Barca efter 180 minuter.

Första matchen är i Franrike och det är också en fördel för oss.
Bara att vi inte får hjärnsläpp i Frankrike och allt kommer förmodligen att gå bra.

Real ska spela mot Liverpool. Jag trodde aldrig att jag skulle hålla tummarna för Poll någon gång.
Jaha, ser ni. Det kan hända i alla fall.

ha en bra dag
FooTBaLL
2008-12-19 13:06
Shi

Vadå tror du inte på dit lag? Att dem kan slå Liverpool? Jag tror Real madrid kan ta liverpool bara om ni får några viktiga spelare tillbaka och värvar kanske 2-3 spelare i Januari. så jag tror Real madrid kan ta liverpool men på ett sätt bara.. Ni måste hålla två stora ögon på Torres och få bort honom. MADRID dödaren TORRES och han var även våran.
Barcelona Criff
2008-12-19 13:03
Haha det roligaste utav allt är att Real fansen säger att vi har lottats mot Lyon som anses vara ett lätt lag, samtidigt som dem inte vill möta dem för dem har alltid förlorat poäng mot dem i både gruppspel och i utspelsfaser.
Dubbelmoral på hög nivå?
Annons: