/spanien/barcelona/forum/19750.aspx/spanien/barcelona/forum/19750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-17 21:17
Samma sak sa Alves innan han hamnade i Barca !

Riktigt opålitlig källa däremot

Edit: läs kommentarerna i länken
Barcelona LaBarca
2008-12-17 21:15
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★

Ingen här tog upp något om Benzema. diskutera det i ditt egna forum.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-17 21:13

2-0 13/12/2008
1. FCBarcelona 37ms 38p
6. Real Madrid 7ms 26p

Enough said...
2008-12-17 21:06
Karim Benzema: Jag vill spela för Real Madrid!

Enough said...
Barcelona barcadinho
2008-12-17 20:46
Några ord från min sida om Cáceres.

Det är inget vi behöver vara oroliga för.
Det är nästan otroligt att Barca släpper honom så fort. Han har ett kontrakt till 2012 och klausul på ca 50 milj euro.
Han stannar kvar, helt säkert.

Han är ung (21 år)och måste ha tålamod. Backspelare brukar komma till topp senare än anfallare. Han måste ha tålamod och jag tror att han har! Det har gått framåt för honom med karriären. Nu är han i FCB som en 21-årig och det är inte dåligt precis.

Han hörde till Villarreal förra säsongen men spelade egentligen hela säsongen för Recreativo (på lån). Det blir inte precis en match mot gamla kompisar om han spelar på helgen. Han spelade ju inte en enda match med Villarreal.

Cáceres har egenskaper som passar Pep perfekt. Han är en spelare som kan spela på olika positioner i backlinjen, höger, vänster eller centralt. Och Pep gillar såna mångsidiga spelare.

Jag ser honom som en bra ersättare för Sylvinho som kommer nog att sluta nu till sommaren. Alltså andra vänsterback om Abidal behöver vila några matcher. Och han kan ersätta också andra spelare, eftersom han är nästan två fotare (bäst höger, vänster ok).

Han kommer att få sin tid.
Tålamod.
Barcelona Para Siempre
2008-12-17 20:40
Länktips. Låter det trovärdigt? Både nackdel och fördel att han slutar.
Barcelona L-Messi10
2008-12-17 19:45
Grabbar till er som vill se highlights från PL , La liga , serie A , Bundensliga och alla andra så kolla länktips :)
Gemini
2008-12-17 19:28
Valdebebas //

Man borde väl inte skratta, men...
Barcelona Smacked
2008-12-17 19:26
Man bör nog ta nyheten med en nypa salt,ännu mer med tanke på att det är marca,men jag kan förstå Caceres. Hoppas verkligen han och diverse andra får mer speltid,vore synd att förlora en så lovande mittback pga brist på speltid. Kanske en utlåning skulle sitta fint?
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 19:25
Finns andra som också var på El Clasico...nästan.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-12-17 19:23
En fråga vem tycker ni är bästa fotbolls kommentator? eller rättare sagt vem är din FAVORIT kommentator?
Min är på länken.
And Gray är inte hellre dåligt. speciellt när det gäller distans skott.
Länka gärna era.
Barcelona Walsing22
2008-12-17 18:41
Shi

Jag menar bara att Real Madrid har försatt sig i en position där de en gång betalade överpris och då ser småklubbarna en chans att få ut mycket pengar fös sina spelare. Menar inte att Madrid är den enda storklubben som betalar överpriser på spelare men det har blivit som ett skräckexempel..

Jag har dock inga siffror på det utan det är bara den uppfattning som jag fått.
Gemini
2008-12-17 18:40
Schuster på väg till Stuttgart...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-17 18:24
Shi

Det är lite blandade känslor angående det där, vissa hyllar de senaste nyförvärven då eran ledning verkigen går efter det som behövs, sen så är det några som tycker de motsatsa.

Jag tycker personligen att madrid agerar rätt bra då man gått efter spelare man är i behov av.

Därimot kan priserna disskuteras, som du säger så skiftar marknaden och har men en slug president så säljer de spelaren till överpris oftast. Känns som madrids förhandlare inte riktigt är lika slug när det gäller förhandling. Nu menar jag inte att barcas skulle vara så mycket bättre, känns bara löjligt att barca och madrid 2 storlag inte kan förhandla ner överpris som oftast sätts av mindre klubbar.

Real Madrid Shi
2008-12-17 18:17
Walsing22

Pengar är relativt, vad som är jordnötter för dig är en förmögenhet för andra. Dessutom är ekonomin och situationerna i världsfotbollen olika.

Vi är i en sårbar situation därför är det lättare att kräva högre summa nu, även om jag är ytterst tveksam till att det blev 25 miljoner € eftersom det talats från allt från 12 miljoner till 27 miljoner €.

Det var en tid då Real Madrid köpte Owen för runt 5 miljoner £ och en cantera spelare. Sedan fanns det tiden då Hernan Crespo kostade Lazio runt 35 miljoner £.

Priserna på den europeiska spelar marknaden skiftar drastiskt.
Barcelona JAG
2008-12-17 18:15
ANDREAS BOHMAN;

Var köpte du och hur mycket gav du för biljetten?

Jag var själv på plats nu i lördags....
Barcelona Walsing22
2008-12-17 18:07
Shi

Jag tror inte det är så många som klagar på att ni värvar talanger istället för färdiga stjärnor utan att ni betalar samma pris för talangerna som ni gjorde för de färdiga stjärnorna...
Barcelona Okkapokka.
2008-12-17 17:52
Det har snackats om många saker här på forumet förrut, Men "bitches" har aldrig dykt upp :D
Barcelona Culéé
2008-12-17 17:45
Kom igen grabbar, de här e ett fotbollsforum och inte ens jag som är 14 år gammal snackar om hur snygga tjejer är..

Så kul är det faktiskt inte, håll nivån där den ska va, Fotboll om Barca.
Real Madrid Shi
2008-12-17 17:39
En konstig grej som jag har märkt är att när Madrid värvade färdiga stjärnor kritiserades man av rivalerna för att man bara köpte färdiga spelare. Nu när man köper unga lovande spelare skriks det efter kända spelare och att dessa yngre lovande spelare inte är Real Madrids kalibér.

Sedan säger man att spelare inte vill till Madrid längre låter också lite konstigt då dagarna innan uttalar sig en av de mest eftertraktade spelarna på marknaden om att han vill till Real Madrid före någon annan.
Barcelona Dedeffo
2008-12-17 17:35
Barca o Mort!

Jävligt bra gjort. Men kan du tänka dig 0! Det är otroligt bra.
Barcelona Joanilson
2008-12-17 17:26
man ska inte underskatta diarra och huntelaar, inte för att nån gjort det direkt men diarra har varit bra sen han kom till portsmouth och huntelaar gjorde mängder med mål i ajax. tror han kom i ett vinterfönster och tror han gjorde 17 mål för heerenveen på hösten och 16 för ajax på våren och det är inte o leka med. det är två smarta värvningar som real har gjort tycker jag men för det hoppas jag inte att de ska lyckas för jag vill såklart alltid att madrid misslyckas
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-17 17:26
Dedeffo

Det som var min största fruktan förra året var hörnor! Pep har gjort ett bra jobb med dom.
Andreas-
2008-12-17 17:24
Heywood Jablome

Vi la på en massa saker som till exempel bättre platser och att vi kunde vara där en dag längre så det skenade iväg rejält men det var värt varenda krona. Startpaketet låg på 3000 :- per skalle.

LaBarca

Helt underbart, det företag jag bokade resan med har sänkt priset rejält till den 4e Januari för att "fira det nya året". Jag är sjukt sugen på att åka ner igen kan jag säga, det var magiskt där nere (=
Barcelona Dedeffo
2008-12-17 17:11
0

the number of league goals scored out of a corner-kick against Barcelona so far this season
Barcelona Smacked
2008-12-17 17:11
Diarra kan visa sig bli en mycket bra spelare för madrid. Sett honom spela hela säsongen i pompey och han har varit jäkligt bra. Sen så är frågan hur eller om han vänjer sig från tjonga-upp-bollen-direkt premiern till underbara la liga med bollkontroll. Anyways,Toure framför diarra(s) every day every wekk
Barcelona LaBarca
2008-12-17 16:49
Andreas-

Måste ha varit en undebar resa :D.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-17 16:48
Andreas- Vad kostade hela kalaset?
Andreas-
2008-12-17 16:45
200 miljoner för Diarra känns som ett ordentlivt överpris och det är dessutom ingen spelare som gör oss culés rädda.

PS: Stort tack till dem som lämna en kommentar om min reseberättelse från El Clásico.
Barcelona LaBarca
2008-12-17 16:39
Hahaha 250 Miljoner euro e ungefär 2,7 Miljarder xD
Annons: