/spanien/barcelona/forum/1975.aspx/spanien/barcelona/forum/1975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-09-09 17:11
Vafan! Har dom inte utrett detta redan? Är ju liksom därför vi har transferförbud och barnen FIFA påstås skydda tvingats lämna sitt hem (la masia) och sina studier för att leva som uteliggare istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-09-09 16:38
Diario As reports FIFA is investigating Barcelona for irregularities with minors, which could lead to a more severe punishment. HAHHAHA vad fan vill FIFA oss jävla korrupta idioter.
Barcelona ElRaval
2015-09-09 15:58
??

Nytt hot om transferförbud. Någon som kan översätta lite? Min katalanska är inge vidare.

Hur pass allvarligt är detta? Framsidan på AS
Barcelona älskabarcelona
2015-09-09 15:18
Har inte någon vidare lust å fördjupa mig . Lämnar över allt till er ! Ramos borde nog komma ihåg saker bättre innan han dömer ut nån .
Barcelona enkos
2015-09-09 14:10
Kroatiens förbundskapten Kovac fick idag sparken. Frågan är när Hamrén gör honom sällskap
Barcelona Neymar N11
2015-09-09 14:08
@RafaelH117: I hope Piqué leaves the national team and focus entirely on Barça, he’s wasting his time and getting attacked. Hade varit skönt om detta hade blivit verklighet
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-09 14:07
Pique ville så klart göra Madrid - fansen upprörda genom att säga sånt. Jag tror inte heller att han känner sig ångerfull eller ledsen eller bryr sig vad en person som Ramos säger. Vem är Ramos som ska säga till Pique vad som är rätt och fel? Pique har inte bara vunnit mer än Ramos utan vunnit mer än hela Madrid har gjort sen han flyttade tillbaka till Barca. Detta innebär att han lyckades med det han skulle göra. Tycker att det var helt rätt av honom att säga vad han tycker o känner. Pep har också försvarat honom o sagt att han hade valt att spela för Katalonien istället för Spanien om Katalonien hade haft ett landslag (Goal).
Barcelona Gabriel
2015-09-09 14:00
En sak jag inte förstår är varför alla madridistas helt plötsligt från ingenstans börjat bry sig om det spanska landslaget. Det var inte alls längesen de ville att Portugal skulle vinna alla mästerskap, snälla, de tom höll på Portugal mot Spanien i både VM 2010 och EM 2012, allt för att deras kelgris Ronaldo skulle få vinna ett mästerskap med hans Portugal. Att sedan både Casillas, Ramos och Xabi Alsonso var ordinarie i la roja kvittade. Så varför de nu låtsas ha sån oändlig kärlek för det spanska landslaget fattar jag inte. Håll er till Portugal! Jag vet att det har o göra med att landslaget förut dominerades av Barcelona spelare, det svider säkert när enda anledningen till att Spanien vann 3 raka mästerskap stavas Barcelona och Pep.
Barcelona ElRaval
2015-09-09 13:55
@Grande Barca!:

Har för mig att det fanns någon tapas-restaurang i närheten av Plattan som folk samlades på. Vet inte om det är aktuellt längre dock.
Barcelona neymar JR
2015-09-09 13:52
Ingen som har noterat San Marinos pik mot ronaldo? september; San Marino 1 mål sepember: Ronaldo 0 mål HAHAHA
Barcelona the cameroonians
2015-09-09 13:50
@( Xaviesta ):

Okej, Jag ser det i två perspektiv.

1. Piqué får såklart ta konsekvenserna (vilket han också gjort) av det han sagt.

2. Ramos ska hålla käften (enligt det jag skrev tidigare)

Så om vi bortser från nummer 2 så ser jag inget större problem i att Piqué med glimten i ögat sa det han sa i samband med ligafirandet om Kevin Roldan.

Därefter blev han utbuad i samband med landskampen in Leon och svarade på kritiken genom att säga att han inte brydde sig eftersom han precis vunnit trippeln.

Att han sen sa "låt oss visa de jävlarna i Madrid hur man firar" efter supercupfinalen mot Sevilla är onödigt, men sen är frågan om det var avsiktligt så att mikrofonerna skulle uppfatta det eller inte.

Min poäng är att detta dock inte är något som är sprungit ur en enskild händelse utan en reaktion på den rivalitet som byggdes upp mellan klubbarna under tiden med Pep och Mou. Och eftersom vår ledning var totalt menlös och passiv blev det upp till spelarna att försvara färgerna och Piqués "kupp" är ännu ett exempel på detta.

Så tycker jag att han borde uttala sig mindre framför mikrofoner?
Nej, inte så länge han gör det med glimten i ögat och samtidigt levererar på planen. Det gäller att kunna backa upp sitt snack. Och givetvis får han ta ansvar för sina egna handlingar precis som alla andra.
Däremot anser jag inte att han ska klandras för att buandet påverkar laget, supportrar borde kunna förstå och göra skillnad på klubb- respektive landslag.
Men som jag skrev tidigare, inget är så lätt som att bua ut en katalan.
Barcelona Gabriel
2015-09-09 13:44
Självklart får Piqué skylla sig själv men den sista som ska öppna käften är Ramos. Vem minns inte när han härmade Messi i sitt Copa Del Rey firande 2011 på ett otroligt hånfullt sätt. Eller vi behöver inte ens gå så långt bak i tiden, det räcker att vi spolar tillbaks till förra sommaren i samband med Reals CL firande och Ramos började sjunga en visa om Atletico Madrid om att de är dom som dominerar huvudstaden. Inget annat än en hycklare. Någon sa det tydligt här nedanför. Det är bara ett PR trick från hans sida för att lappa ihop de spruckna relationer han förmodligen bildade sig denna sommaren i ovh med hans kontraktsförlängning. Han måste känna av hur många madridistas som blivit irriterade på honom. Då sparkar han på en medspelare och lagkamrat för att det är det som är in fashion i Spanien. Enkelt. Billig taktik men det funkar.
Barcelona Grande Barca!
2015-09-09 13:33
Tjena,

Är det någon som har koll på vart Barcelonafans ser matcherna i Stockholm? Var på enzo vid Hornstull och såg när Roma - Juve spelade, kryllade av supportrar överallt och var riktigt bra drag. Borde finns liknande för Barcelona?
Barcelona Rambla~
2015-09-09 12:47
Min åsikt. Piqué får skylla sig själv. Han vet på förhand att domarna i Spanien är omöjliga att ha en diskussion med, att de nästan aldrig är konsekventa i sina bedömningar. Han får bita sig själv i läppen och hålla igen med sina utbrott, det drabbar inte bara honom personligt utan han sätter hela laget på pottan. Om inte, tja då får han ta konsekvenserna (även om de sk är orättvisa och märkliga). När det gäller att ge sitt stöd till separatisterna för ett självständigt Katalonien. Fine, det ska vara alla människors rätt att ta ställning, gör sin åsikt hörd osv. i vilka politiska frågor det än må gälla. Fast då får man också vara beredd på följderna av sitt handlande. Speciellt om man är en offentlig person och när det sker som representant för FC Barcelona. Piqué är fullt medveten om att det kommer att sticka i ögonen på de människor som är för ett enat Spanien och som inte vill att provinser ska bryta sig ur. Därför menar jag, kom inte sen och bitcha om det i efterhand. När det gäller Kevin Roldan och Cristiano. Va fan. det är ju bara vanlig 'banter', hets och rivalitet mellan klubbarna. Det får man ta helt enkelt att fansen till rivalerna ger tillbaka. Det ska man kunna vifta undan bara och gå vidare. Sen kan jag hålla med om att Sergio Ramos inte är den mest lämpliga kandidaten att komma med pekfinger och leka moder Teresa. Ingen tar väl heller honom på allvar gissar jag.
Barcelona Kröjf
2015-09-09 12:39
(Xaviesta) Förra hösten var det ”PK” att kritisera Piqué för än det ena och än det andra. Det verbala och högljutt hånfulla buandet gentemot honom, var utbrett på forumet. Bl a bespottades han för att ha att bråkat med en stackars parkeringsvakt och varje gång ett inlägg på ett otvetydigt avståndstagande sätt tog upp hans pokerspelande och kändisleverne, så applåderades det flitigt.Du har väl helt enkelt inte hängt med i svängarna. För att drista sig till att skriva några sanningens ord om Piqué, nu när han är höjd till skyarna och liknar något av en helig ko, passar sig inte. Det gäller att hålla sig uppdaterad. PS. Ändrade mig; d v s jag ändrade inget.DS.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-09 12:27
cameroonians Jag försvarar inte på något sätt Ramos aktioner under dom där numera ökända klassikerna men nu handlade mitt inlägg främst om Pique. Jag vet mycket väl att Ramos bidrog mer än någon annan till sprickan i landslaget, men varför måste Pique sjunka till samma låga nivå? Den ena gjorde det fysiskt och Pique skapar oreda med munnen och mikrofon. Det är lite lustigt hur folk direkt hoppar på tåget och tänker " ja men Ramos då?!?!?" , men poängen var Pique och inget annat. Ramos är en helt annan historia. Om vi plockar bort Ramos ur ekvationen fullständigt, vad tycker du om att Pique öppnar käften med jämna mellanrum, helt i onödan? Må det så vara under en match eller under titelfirande? Nu är ju forumet fullt av folk som tycker att han är "kung" och "skööön" men jag förväntar mig ett konstruktivt svar från rävarna. Glöm Ramos för en stund och betänk, är Piques utspel försvarbart varje gång?
Barcelona The black Messi
2015-09-09 12:25
En person på jobb sa igår att Viasat har eller skulle köpa upp la liga rättigheterna. Ligger det någon sanning i det påståendet? har inte hört något annars om det
Barcelona Barcelonistas
2015-09-09 12:21
Är detta ett skämt eller? Dom i La Puta måste lida av selektivt minne låt oss alla gå tillbaka till åren 2010-2011-2012.

1 - Real Madrid spelar medvetet fult och hårt i Clasicona för att stoppa Barca.

2 - Ramos sparkar ner Messi medvetet i 5-0 matchen påväg ut så knuffar han till både Puyol och Xavi.

3 - Pepe firar Real Madrids CdR vinst på ett otroligt provocerande sätt där han visar fingret till Barca publiken. Sen har vi Ramos som firar med att imitera Messi.

4 - Cl semifinalen 2011, Reals ständigt fula och aggressiva spel allt för att störa sättet vi spelar på. Efter matchen som vi vann med 0-2 så går Ronaldo runt Bernabeu och skriker "solo robar" där han hänvisade till utvisningen som Pepe fick som för övrigt var en solklar utvisning.

5 - Mourinho och Real Madrid show efter förlusten med 0-2 mot Barca i Cl semin. Mourinho öppnar presskonferensen med att anklaga Barcelona öppet i media där han menar att UEFA hjälper oss, han ropar dessutom upp domarnas namn som han anser har varit dåliga. Dagen därpå så lägger Real Madrids officiella upp en video på Alves vs Pepe situation där man ville få fram att Pepe aldrig nuddade Alves. Vad som var otroligt komiskt med den videon var att, videon hade blivit manipulerad.

6 - Ronaldo som knuffar till Pep i 5-0 matchen när denne bara sträcker ut för att ge tillbaka bollen. Låt mig ta oss tillbaka till 2010 i Clasicot där vi vann med 1-0 där Ronaldo anklagade Iniesta för att filma... haha hur komiskt bli inte det när mr filmaren anklagar andra för att filma?

7 - Pepe trampar på Messis hand medvetet, elr bråket i clasicot när vi hade Tito som tränare där Mourinho går fram till Tito och pekar honom i ögat. Ellr Real Madrid spelarnas ständiga försök för att skapa bråk mot Barca vid varje förlust.

8 Reals officiella hemsida la upp en video på deras två förluster 13/14 säsongerna där man återigen ville visa att man blivit "rånade" när det enda felaktiga domslutet i dom matcherna var Ronaldos straff som man tydligt kunde se var utanför.

Det finns så sjukt mycket mer jag kan ta upp detta är bara en liten liten del av allt som den klubben och dess spelare har gjort genom åren. Vrf jag tog upp detta är att jag finner det komiskt hur Ramos helt plötsligt ska leka ängel. Nej minnet är kort hos den där klubben och dess spelare, symtomet sträcker sig även ut till supportrarna.
Barcelona Gabriel
2015-09-09 12:07
the cameroonians

Amen!
Barcelona LeoMessi
2015-09-09 10:20
The cameroonians Maränger buar ut sin egen lagkapten, mina förväntningar är extremt låga. Ramos ska bara sitta lugn och tyst i båten! Han lyckades nästan på egen hand splittra landslaget på grund av att han inte klarade av att förlora mot barcelona. Tycker att Pique gör rätt! Ska han rätta sig efter dessa efterblivna nollor? Om något så är det publiken som skämmer ut sig.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-09 10:08
@el Profete:

HAHA Ramos vilken hycklare.
2015-09-09 10:04
(Xaviesta)

Även om jag håller med dig i vissa delar av ditt inlägg så måste jag ändå påpeka hur nära det var att Ramos själv bidrog till att göra sprickan i landslaget ännu större i samband med clásicona 2011 där han bland annat trycker upp en hand i ansiktet på Xavi. Hade det inte varit för att Casillas som landslagskapten insåg hur det kunde eskalera och medlade med Barcelonas kaptener vet vi inte hur det hade slutat.

Visst, nu säger Ramos att han själv gjort misstag, men han är definitivt inte rätt person att snacka om hur Piqué ska agera och inte.

Men det är såklart en PR-grej från hans sida och han vill blidka Real-fansen efter kontraktsförhandlingarna i somras där han pissade på sin egen klubb och använde United som hävstång för att tvinga sig till €10 miljoner om året i lön. Genom att behandla en landslagskamrat på det här sättet framställer han sig som en äkta maräng igen. Det finns ju som bekant inget bättre än att bete sig vidrigt mot en katalan för att bli omtyckt i resten av Spanien.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-09 09:54
Gillar samspelet mellan Messi och Aguero.

2 matcher och två fina assist från Aguero till Messi. Visste inte att Aguerro kunde slå så fina bollar på djupet. Om Tata skipper den där kossan Higuain och ställer satsar på Teves så kanske Arg vinner någon titel i Messi's livstid.

Önskar att Messi aldrig valde de där otacksamma argentinarna alltså. Tänk om han valde Spanien ställt..
2015-09-09 09:27
@Mr. H:

Ja.
Men matcherna är inte tillgängliga förrän 72 (ligan) och 2 (CL) timmar efter att de spelats klart. Däremot finns det extramaterial och andra videos som ingår i Gamepass och som kan vara kul och intressant.

Idag ska det för övrigt komma besked om det stämmer att Viasat köpt rättigheterna för la Liga denna säsong.
Barcelona Mr. H
2015-09-09 09:18
Godmorgon Cules,

Vet någon om man kommer att kunna se alla Barca matcher om man köper Barca game pass?

2015-09-09 09:16
Målen från Argentinas match i natt.
2015-09-09 09:15
Målen från Brasiliens match i natt.
Barcelona el Profete
2015-09-09 08:23
( Xaviesta )

Ramos on Pique: "I never think about anybody that isn't in my team when celebrating a title."

Ohh, really? =)
Barcelona enkos
2015-09-09 08:20
Barcelona slipper Pjanic då denne skadat sig när han spelade för Bosnien i söndags..
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-09 08:01
Ramos kan dra åt helvete. Han är själv ett svin varje gång han spelar mot Barca. Om detta stämmer ska Barca-spelarna försvara Pique.
Annons: