/spanien/barcelona/forum/19745.aspx/spanien/barcelona/forum/19745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-12-19 13:03
Haha det roligaste utav allt är att Real fansen säger att vi har lottats mot Lyon som anses vara ett lätt lag, samtidigt som dem inte vill möta dem för dem har alltid förlorat poäng mot dem i både gruppspel och i utspelsfaser.
Dubbelmoral på hög nivå?
Barcelona Gaucho!
2008-12-19 13:01
Förstår inte det här med att vi ALLTID har tur med lottningen? detta e taget från uniteds forum:

"Lyon vs. Barca - Såklart "lottas" Barca mot det enklaste motståndet. Sjukt tråkigt."
Barcelona Smogen
2008-12-19 12:59
Shi

MEN, hade Real vunnit sin grupp hade ni förmodligen fått lättare motstånd, nu kom ni tvåa och då är risken stor att man möter ett bra lag i åttondelen. sluta gnäll över lottningen, gnäll över att ni inte vann gruppen.
I övrigt åkte ju barca ut i åttondelen mot just Liverpool för två år sedan, så säg inte att vi alltid får lätt motstånd....även om det när lottningen begav sig även då jublandes här inne.....

visserligen, hade Real vunnit sin gruppen hade ni antagligen fått möta Chelsea, det hade ju inte heller varit en dans på rosor... :)
Barcelona Rambla
2008-12-19 12:57
Ämne: Rambla

Juventus, ....
Chelsea x2, Liverpool, Celtic är heller inte någon walk in the park. Ja, förutom Celtic som jag nämnde tidigare. Dock så är de svåra i bortamötet då ingen lyckats slå dem där innan Barca gjorde det. Kom också ihåg att Chelsea och Liverpool vid denna tidpunkt kanske var svåraste motståndet i Europa. Folk, ja oftast ni maränger, stirrar er blinda på förra säsongens lottning. En säsong då Barca faktiskt ändå var riktigt under isen att någon lätt lottning i slutändan ändå inte spelade någon roll.
Barcelona Mojito
2008-12-19 12:56
Shi

Nej, ingen walk in the park med tanke på att ni förlorat mot ett par av dem. Det är ju så du värderar dem.
Men man ska kanske inte använda Real som riktmärke för att jämföra vilka lag som är starkare än andra? Inte i CL i alla fall.
Malibou
2008-12-19 12:55
Shi, dom lagen som tagit sig vidare är inte dåliga? säg att Anorthosis tog sig vidare, det hade endå inte varit en dröm att möta dom. Dom kan lika gärna skrälla i åttondels som i gruppspel.

så ser jag på det hela i alla fall :)
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-19 12:54
Många blandar ihop Lyon i Frankrike och Lyon i Europa.
Barcelona Gaucho!
2008-12-19 12:53
Hur som helst hoppas jag den offensiva fotbollen segrar iår. Inte minst i matchen Liverpool-Real Madrid. Bara real-spelarna kan hålla sig friska och hela så ska dom nog kunna ge pool en omgång i spansk foboll :)
2008-12-19 12:52
Antonio Puerta: Efter åttondelsfinalerna så lottas det igen. Kvartfinaler och semifinaler.
Real Madrid Shi
2008-12-19 12:52
Rambla

Juventus, Arsenal, Bayern München och Roma är inte direkt några walk in the park.

Jag säger inte att Real Madrid inte skall kunna besegra såna lag, utan det hade varit skönt att någon gång de senaste 4-5 åren få någon som verkligen är LÄTT, nått lag som man bara kan ta sig vidare mot utan huvudvärk.

Ni har inget att skämmas över för att ni fick Lyon, men låt oss vara lite bittra aldrig kul att få CLs bäst presterande lag senaste 4-5 åren medans rivalen får en avdankad fransk "jätte".
Barcelona LaBarca
2008-12-19 12:51
hahaha från aftonbladet =) hahaha.

"Lyon - Barcelona - Ajajajajaj Kim. Det här går ju inte. Det är bara att kasta in direkt. Messi, Xavi och resten tar sig vidare."
Barcelona Antonio Puerta
2008-12-19 12:51
Grabbar vi fick en ganska lätt lottning om man tänker efter.Men det jag undrar över är att hur ser lagen ut om vi säger att vi tar oss till Kvartsfinal ellr semifinalen villka kan vi möta på vägen och villka kan vi inte möta på vägen

Tacksam för svar.
VISCA BARCA!!!!!!!!!!!!
Barcelona El_Duderino
2008-12-19 12:49
20:e mars lottas kvartsfinaler, samt trädet för semi och final.
Barcelona SaM__-
2008-12-19 12:48
Endast åttondel....Lyon är inget skit lag och det vet alla om. Sedan så i CL behöver det inte alltid vara kvalitén på laget som avgör avancemanget. Kan vara matchbilden och situationer ute på planen. Tror exempelvis att Barca skulle åka ut mot Panatinaikos om man på Camp Nou skulle fått 2 röda kort o 2 straffar emot sig för att sedan åka på samma öde nere i Grekland:)

Edit: El Faco: Då vet jag, men tänker på året vi vann CL 05/06, har för mig att man drog hela slutspels trädet då? Eller minns jag fel?
FooTBaLL
2008-12-19 12:47
Argentinho

Är det vårt fel att din Real madrid är så dålig att dem alltid kommer 2:a i sin grupp? Men om Real hade kommit 1:a hade ni ändå inte så stor chans då motståndaren hade varit Arsenal,Chelsea,Inter,Lyon, Dem är inte lättare än Liverpool? du är nog rädd gubben därför klagar du!
Barcelona Rambla
Shi:

Faktum är att Madrid oftast fått lättare motstånd förutom förra säsonge. Men det vill du säkert inte kännas vid.
Barcelona el Flaco
SaM__- /

Efter åttondelen kommer man lotta vilka som möts i kvartsfinalerna och eventuella semifinaler.
Barcelona Dedeffo
2008-12-19 12:46
Argentinho

Snälla någon, kallar du det lätta motstånd? Vad sägs om Chelsea 2 gånger och Liverpool?
Barcelona Rambla
2008-12-19 12:46
Förutom förra säsongen så har Madrid fått enklare motstånd i åttondelen än Barca men trots det åkt ut. Självklart påstår de därför att vi alltid får lättast motstånd. Komiskt värre. :D
Real Madrid Shi
2008-12-19 12:45
Dagens Lyon är inget vidare jämfört med 2-3 säsonger sedan. Det bör bli ett komfortabelt avancemang och Barca får såklart lättast möjliga motstånd bland de möjliga som var kvar.

Det kommer säkert bli riktig fotboll i semin för er del igen :-)
Barcelona El_Duderino
2008-12-19 12:45
SaM: Endast åttondelsfinalerna lottades idag
2008-12-19 12:44
Okej, om vi åker ut mot Lyon skulle det bli ett tredje världskrig här inne. Lyon är drömmotståndet.
Barcelona SaM__-
Ämne: Rambla// Ni kunde ju....
Herregud! Där skrev du nog utan att tänka dig för. De senaste 4-5 åren har väl endå inte Barca fått en överkomlig lottning? Vi tar en resumé:

04/05, Chelsea, 05/06, Chelsea, 06/07 Liverpool, 07/08 Celtic, 08/09 Lyon:

Du verkar ha stirrat dig blind på förra säsongen. Eller du kanske tkr chelsea, liverpool och Lyon är enkla lag?
Barcelona Rambla
Argentinho:

Snälla, ge gärna exempel på de lätta lottningarna vi fått de senaste säsongerna? Du hittar några från den förra säsongen säkert men innan dess då? Var inte så jävla bitter nu.
Barcelona Ghazza
2008-12-19 12:43
Argentinho,

Är du blind? Vi har fått Chelsea, Chelsea och Liverpool i åttondelsfinalen sedan 04/05.

Kallar du det lätt?!
FooTBaLL
2008-12-19 12:43
fyfan vilka matcher, speciellt att säga nästan hela Italien möter hela England, haha längtar redan. Den som säger att Lyon är lätt motstånd kan inte så mycket än att babla, men vi får se när vi möter Lyon säger bara det kommer inte bli så lätt. För Lyon kommer ge allt det ska inte va som föra året då vi mötes det där va gruppspel bara. Valdes se upp för Juninho, och Lyons målvakt vet inte vad han heter men säger bara han får se upp med ALVESS frisparkar också ;D
2008-12-19 12:42
Argentinho. Chelsea x2 åttondel. Liverpool.
Barcelona haeger
2008-12-19 12:42
Argentinho

Så Liverpool, Chelsea X2 är enkelt motstånd? Ok.
2008-12-19 12:41
Jag som ville se Manchester United och Real Madrid spela mot varandra.
Barcelona Gaucho!
2008-12-19 12:41
Hur som helst e Lyon ett lag som vill spela fotboll, det e alltid trevligt att titta på :)
men jag hade gärna sett att vi hade fått möta Arsenal ;)
Annons: