/spanien/barcelona/forum/19744.aspx/spanien/barcelona/forum/19744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2008-12-18 21:16
Ämne: Är det någon som vet....
Txiki är kvar som sportchef, men sitter inte med i klubbens styrelse, vilket han heller aldrig har gjort.
Barcelona el Flaco
2008-12-18 21:10
Är jag den enda som inte har någon beef med Chelsea nu när Mourinho har lämnat? Tycker Chelsea var ett ganska sympatisk lag innan han började träna de och jag hade inte haft någon emot att möta de i åttondelen, särskilt då Deco och Belletti spelar där nu.

För övrigt måste jag påpeka att Sir Alex kommentar om "maffian" Real Madrid var gudomlig.
Barcelona Cape
2008-12-18 21:06
Simáo

Han är fortfarande sportchef.
Barcelona Simáo
2008-12-18 21:03
Är det någon som vet om txiki Beguiristain fortfarande är sportchef i klubben eller om han också gick nu när stora delar av den gamla "laporta-styrelsen" gick för ett tag sedan, våras eller när det va? kan inte hitta hans namn på hemsidan..
Barcelona Cape
2008-12-18 20:57
Den sista spelarna jag vill att FC Barcelona värvar är Cristiano Ronaldo, Nej tack!!

En högt uppsatt man inom Real har alltså blivit citerad av en tidning i Spanien. Stämmer det han har sagt; att Ronaldo var klar, och Sir Alex har gång på gång dementerat detta hela sommaren, även Ronaldo har sagt att han ska stanna (tillslut). Jag skulle bli rätt förbannad också när man får frågan på en presskonferens.

Föreställ er om det var tvärtom, United hävdar att man gjort klart med Casillas, hur skulle Calderon & company reagera då?
Barcelona FCB_armin
2008-12-18 20:49
BeticoKoehler

Nu har du allt gjort bort dig!
Barcelona Visca_Barca
2008-12-18 20:47
BeticoKoehler

Kompis läs igen :)
det står att BARCA KAN MÖTA DESSA LAG. inte att arsenal kan möta chelsea :).

sebbaa
2008-12-18 20:33
BeticoKoehler

Läs in dig lite så behöver du inte kasta skit på Mohamed i onödan :)
Real Betis BeticoKoehler
2008-12-18 20:30
Till han som skrev artikeln om att CLlottningen läckt ut:

I citatet du hade med sägs det att LFC-Arsenal, bara det gör att det är skitsnack eftersom 2 lag från samma nation inte kan mötas redan i åttondelen.
Barcelona Visca_Barca
2008-12-18 20:29
Dizzy

om ronaldo kommer till madrid då kommer han va högerback med ramos. tror du att madrid med ronaldo ska leka joga bonito som barca? feg är ordet :)
Barcelona Dizzy
2008-12-18 20:25
Inget ont om Real men skulle Ronaldo spela för Real så är det riktig synd. Jo för att Ronaldo passar mycket bättre i Barca spelet nån som håller med?

Tänk er C.ronaldo Etoo Messi fi fan!
Barcelona Visca_Barca
2008-12-18 20:14
Valdebebas

varför erkänner du inte att ni har svårt och fatta saker? hur många gånger har Sir sag VI SÄLJER INTE ROLANDO? hit med en minniräknare :).
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 20:06
J.Janerique

Ferguson riktar ilskan åt fel håll. Det han är mest frustrerad över är att hans främsta nyckelspelare går med Man Utd broderat vid bröstet ute på plan och andas madridismo, eller snarare hyperventilerar.

Kanske är det bara ett försök att hjärntvätta Cristiano Ronaldo..
Barcelona Dizzy
2008-12-18 20:03
Visca_Barca

Håller med dig. Säger United att vi (säljer inte Ronaldo) då ska man inte hålla på fortfarande och pressa dom. Samma situation angående Kaka Calderon var 100& på att få Kaka till Real men vad hände. NOTHING!
Barcelona Visca_Barca
2008-12-18 19:57
Problemet med Calderon är att han saknar nånting som gör att männsikan ska förstå. Calderon har inte det i sitt huvud." Vi säljer inte Ronaldo, Ronaldo är inte tillsalu" hur svårt är det och fatta calderon? madrid är värda såna kommentarer föratt de vill inte fatta utan fortsätta med sina drömmar.

Viva Ladiva Calderon
J.Janerique
2008-12-18 19:53
Off topic .- men.

Cristiano är "packad och klar" Sir Alex får gråta syndernas floder om han så vill spy galla över oss. Att Ronaldo är borta med vinden inser nog alla "spelande parter"...

Hur som helst, plocka Kün så kan vi ha "en rolig" La Liga nästa år. Detta års är redan avgjord.

Angående Uefa och fiffel så beror allt vad man vill tro på som nämnts. Fiffel finns väl överallt men jag vill som fotbollssupporter, gärna tro att det icke ska existera i dessa forum. Och jag tror/tror inte, på det. Allt varierar. Hur man tyder in mötena....
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 19:49
Barcelonito

Där har du förvisso fel då Calderon var med i styrelsen redan innan han blev president. Och Ferguson har fel då han kallar Real Madrid för maffian. Och att han säger att han inte ens skulle sälja virus till Real Madrid är bara ett tecken på att han är dåligt mediatränad.
sebbaa
2008-12-18 19:48
tarrak

Ja, inte tror jag på att de skulle vara så, trots mitt uttalande, men det var mest min syn på UEFA etc, läglit kanske i denna diskussion?

Men som du säger nog med detta!

Startelvor inför helgen? Vill se Cacáres, Hleb. Fast jag antar båda är ganska longshots.
Barcelona tarrak
2008-12-18 19:44
sebbaa

UEFA må vara mäktiga, men knappast så att man skulle kunna hindra rättsväsende och medier från att göra slarvsylta av hela organistionen om en sådan här historia läckt. Och ja, enligt historian kände tydligen bookies till konspirationen, vilket knappast talar för dess trovärdighet, eftersom det skulle krävas kompletta galningar för att fortsätta med planen ändå.

Nåja, nog om det här nu. Det är väl som med religion, vill man tro så gör man det oavsett vad bevis och logik säger.
Barcelona Barcelonito
2008-12-18 19:42
Just nu har han inte fel. Han har haft fel innan angående vissa saker. Men Madrid använder sig ofta av tidningar för att skapa snack och rykten. En hårding som Ferguson har varit med alltför länge för att acceptera sånt. Calderon har 2 års erfarenhet av fotboll. Ferguson har tränat och tagit hand om en av världens största klubbar sen Calderon fortfarande gick i skolan. Klasskillnad mellan dessa herrar.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 19:37
Ska han ha cred för att bete sig som en idiot och som du säger, ha så fel?
Barcelona Barcelonito
2008-12-18 19:27
Ferguson är ju så skön. Ibland har han så fel men det är ändå väldigt underhållande med hans komentarer. Han släpper aldrig sin Old school style. Cred.
sebbaa
2008-12-18 19:20
Klart inte UEFA skulle bli avslöjade om de skulle fiffla med domare eller lottning! De är ju de som bestämmer över fotbollen i Europa i stort sett.

tarrak

Inte riktigt säker men var det inte någon som sade att det inte gick att tippa lottningarna ifjol via spelbolag?
Barcelona Riiio!!
2008-12-18 19:20
haha Ferguson får lille Kviborg att bli hysterisk.. Kviborg lugna dig lite, det e jul snart =)
Barcelona tarrak
2008-12-18 19:04
Ämne: tarrak. Ja, det hela....
191/1 är väl inte så otroligt med tanke på på hur många människor som tippat lottningen? Men visst i kombination med hur inlägget var skrivet förstår jag att det väckte uppmärksamhet. Killen som skrev det ville tydligen tjäna en hacka på sin "inside-info", men hade det inte varit bättre att sälja sin story till en tidning (ett scoop som hade gett miljoner) än att försöka spela några tior hos bookien? Det har diskuterats en del om manipulerat forum, vilket inte verkar otroligt då det endast fanns typ två vittnen som kunde garantera att inlägget fanns där och var formulerat på det viset från början.

Som sagt ju mer man granskar bevisen och tillämpar lite logik, desto ihåligare blir konspirationsteori. UEFA må vara svin, men de är inte dumma.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-18 18:49
tarrak. Ja, det hela är suspekt. Men jag finner det väldigt udda att någon 90 minuter före lottningen "gissar" rätt på kvartsfinalerna. 191/1 är chansen på det.
Barcelona Cape
2008-12-18 18:48
J.Gamper

Jag vet men Caceres har enligt mig imponerat när han fått spela, trots så lite speltid.
Barcelona J.Gamper
2008-12-18 18:47
Om inte Marquez startar så kommer nog Pique att få starta. Verkar som om Pep föredrar honom mer... Själv så tror jag att Caceres skulle kunna bli en bra defensiv ytterback eller vad tror ni?
Barcelona Cape
2008-12-18 18:44
Skönt med rapporten om att Rafa Marquez är spelbar mot Ubåten i helgen. Puyol och Toure var det ingen fara med (Problem med en tand samt migrän).

Frågan man ställer sig är om Pep vågar spela med Marquez då han dragits med en skada under veckan. Villareal har inte full anfallsbesättning och det vore kul att se Caceres från start i en match-av-betydelse.
Barcelona J.Gamper
2008-12-18 18:44
Nu rasar Sir Alex Ferguson:
- Jag skulle inte ens sälja ett virus till den där gangsterligan, säger Ferguson enligt AFP.

Ferguson hatar verkligen Real.
Annons: