/spanien/barcelona/forum/19738.aspx/spanien/barcelona/forum/19738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-16 23:30
Gourmet

Såg du el clásico? Messi fick jävligt mycket stryk.
Barcelona Der Afro
2008-12-16 23:30
Ämne: Gourmet //

Det va....
Ska vi behöva tåla att få Messi söndersparkad? Idioti! Vad hade du sagt om dom lyckas sparka av en hälsena?
Real Madrid skämde ut sig ännu en gång, trodde inte det gick att avsky den klubben mer än jag gjorde men nu har dom nått en ny bottennivå. Skamligt!
Barcelona L-Messi10
2008-12-16 23:15
Grabbar hur tror ni det går mot Villareal när vi har kört över Sevilla, Valencia och Real madrid så tror jag själv att Messi och grabbarna avslutar det här snyggt även om det inte är så lätt som man men men hur tror ni det går ?
Gemini
2008-12-16 23:14
Gourmet //

Det var inte tufft spel i allmänhet han pratade om, det var ju jakten på Messis hälsenor.
Jag skulle definitivt vilja påstå att systematiskt gå på hälsenorna är antifotboll.
Barcelona BlueRed.
2008-12-16 23:12
Gourmet

Du kanske missade dem 15 första minuterna av El Clásico. Det sättet han behandlades på ska inte få ske. Visst fula tacklingar sker men att sparka Messi på hälen 15 min i sträck så fort han får bollen, det är fel.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-16 23:09
Gourmet. Så du vill att Messi ska förpensionera sig? Det är antifotboll att vinna matcher med hjälp utav att försöka skada spelare.

Tobias menade ju självklart inte _bara_ Messi. Utan att skydda fotbollen.
Alenao Inter
2008-12-16 23:08
Tycker inte att ni behöver Benzema. Han lär kosta en fantasisumma, vem vill betala väldigt mycket pengar för en ung spelare som aldrig presterat i något stort?
Barcelona Gourmet
2008-12-16 23:02
Messi är med i spelet och får spelet tåla. Ibland är det tuffare tag men det var aldrig tal om antifotboll mot honom, klarar han inte av det utan ska han nu skyddas blir det ju inte fotboll, Messi och hans livvakter då eller? Nej, är man "världens bästa" får man fan tåla lite stryk. Patetisk "krönika"
Atlético Optimo_Kun
2008-12-16 22:58
Bra krönika. Världens bästa spelare ska klara sig utan skador så han kan kanske komma upp till när Ronaldinho var som bäst i Barca och bli världens genom tiderna bästa spelare
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-16 22:55
Bra krönika, Tobias!

Jag beundrar Cruyff, men jag undrar om han har slagit sig i huvudet efter kommentaren om Messi. Han om någon trodde jag skulle förespråka för offensiv fotboll.
Gemini
2008-12-16 22:45
Med Llorente avstängd får de stora problem om varken Rossi och Nihat finns med i startelvan.
Franco och Altidore ger mig inte skrämselhicka direkt.
Sen känns det som att Cazorla har varit sämre i höst jämfört med förra säsongen.

Det bör bli tre poäng, men...
Barcelona Blaugrana93
2008-12-16 22:38
Var bara några förkylningar har jag för mig, Rossi och Nihat kommer antagligen vara friska till match. Men från start är inte garanterat.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-16 22:34
Har hört att G.Rossi som enligt mig varit deras bästa spelare har tveksamheter till start, And Nihat.
Gemini
2008-12-16 22:30
Nu när vi är inne på Villarreal..., hur ser deras läge ut inför matchen?
Jag vet att Llorente är avstängd, men är det någon mer som saknas?
Barcelona De Goda
2008-12-16 22:28
Bra sagt Pio Pio!

2008-12-16 22:28
Jag tror på solklar vinst mot Villarreal, Villarreal var riktigt BLEKA mot Sevilla och har många bra spelare borta / frågetecken.

Dåligt om vi inte vinner i mina ögon.
Barcelona Pep.G
2008-12-16 22:27
I början var alla kritiska till Peps lagbygge även jag. Alla tyckte att truppen var för tunn. Men Pep har behandlat truppen så jävla bra. Trodde på många fler skador. Inte minst på Messi. Men det verkar som om vi har en underbar fystränare också till skillnad från Real !
2008-12-16 22:25
Förlust, gynna spelarna? Jag förstår hur du tänker men Nej tack.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-16 22:23
Jag tror nästan att en förlust eller ett kryss mot Villareal skulle gynna Barca-spelarna och fansen i längden. Visst, poängtapp men de kommer ner på jorden igen. Även om jag inte är särskilt orolig för detta, eftersom Pep.G är här och inte Rijkaard, så vill jag ändå påpeka det.
Barcelona Dedeffo
2008-12-16 22:10
Momo-22

Jag tror faktist att det antingen kryss eller förlust mot Villarreal. Vi har haft en JÄVLIGT svår månad och spelarna kan inte prestera på topp i flera månader i rad.
Momo-22
2008-12-16 22:07
Barca tar Villareal på söndag. Det är verkligen omöjligt och stoppa Messi. Allt kan hända men just den här matchen vinner vi.
Barcelona Cape
2008-12-16 21:56
Tänk nu också på att Barca har ett rätt "färdigt" lag med många nya bra spelare och många spelare som snart tar steget till att bli a-lagsspelare eller viktiga spelare i laget. Om jag fick bestämma så fortsätt satsa på ynglinarna i dom egna leden, vilket jag är övertygad om att Guardiola prioriterar.
Barcelona BlueRed.
2008-12-16 21:52
Riiio!!

Lahm är bland dem sista ytterbackarna jag vill se i Barca, så den biten kan jag inte hålla med om. Hans defensiv är tyvärr inte tillräckligt bra.
Jag vet att Barca står för offensiv fotboll, men även om vi har ett bollinnehav på minst 62% varje match så kommer våra backar att sättas på prov också. Och i mitt tycke är inte Lahm drömvärvningen just på grund av att jag inte tycker att hans defensiva kvalitéer håller. Ser då hellre Abidal på vänsterkanten.
Barcelona Cape
2008-12-16 21:51
Bra krönika av Tobias Garcia. Han har helt rätt, vad snackar Cruyff om?

- Om han (Messi) hade sökt sig närmare straffområdet hade det blivit farliga frisparkar, eller straffar, om han blivit tacklad.
- Om man vet att man ska få stryk bör man se till att laget tjänar på det.

Så det han menar att är att Messi var dum nog att söka sig nedåt i banan och sedan bli nersparkad där istället för att ställa sig i straffområdet för att bli nedsparkad där? Cruyff har alltid bra synpunkter men det här var en av de sämre, om man säger så.

Barcelona Riiio!!
2008-12-16 21:38
Ämne: Några ord från min s....
INtressant intressant... men själv tycker jag inte att benzema är bland de 2 viktigaste saker den här veckan o skriva om. Kommer han till oss, så kommer han, gör han inte det så är det inget att oroa sig för ändå. Här kommer han ställas mot tekniskt sett bättre och snabbare backar så han kommer inte bara komma hit o briljera,, eller??

Själv tycker jag att Philip Lahm är en drömvärvning till sommaren, och att han o Abidal konkurerar om platsen.

Ribery och Lavezzi är dom enda som jag skulle vilja kom till barca (förutom Lahm), för att ge tyngd till den vänstra anfalls positionen... som Henry klarar av heeelt galant för tillfället!

Älska Barca!!! =)
Barcelona Culéé
2008-12-16 21:34
barcadinho

Ja tror att E18 går snabbare hahaah..
Barcelona Culéé
2008-12-16 21:33
FCB Més que un club

Oj haha trassla till de lite.
Men vare inte på El Madrigal förra säsongen som Bojan gjorde sitt första mål för säsongen = stolpe in?
Barcelona barcadinho
2008-12-16 21:08
Några ord från min sida om de två viktiga saker den här veckan.

Först fredag lottningen - jag hoppas på att få det lättaste motstånd på pappret, dvs Leyon. Jag är taoist och tror att det bästa sättet att nå målet är att ta den enklaste vägen!

Man kan ta sig från Göteborg till Stockholm snabbt och smidigt via E20 och man kan ta sig dit genom att först köra till Malmö och ta sendan E4. Jag tar gärna den kortaste o enklaste vägen dit jag ska.

Underskatta inte de övriga tre, alltså Arsenal, Chelsea o Inter. Vi snackar här om topplag som kan prestera grym fotboll om allt stämmer för dem. Chelsea har en grym trupp och de är dessutom revansh sugna för förlusten i finalen i fiol. Inter kör som tåget i Serie A och Arsenal kan briljera.
Hålla tummarna för Lyon!

Matchen mot Villarreal - det var bra att se Llorente dra på sig ett rött kort mot Sevilla. Han är avstängd nu och det är också en stor frågatecken kring Nihat och Rossi.
Utan dessa tre herrar så ser jag inte vem som ska göra mål.

Dock kommer Barca möta en av de bästa målvakter i la primera - Diego Lopez. Stabil, stark och lång (1,96).

Jag såg matchen mot Sevilla och Villarreal imponerade inte ett dugg.

Márquez är kanske borta men vi har några som kan ersätta honom. Förmodligen Pique eller kanske Caceres. Det blir kul om Iniesta får 15 minuter i slutet.

Diskussioner kring Benzema och andra stora spelare som kommer från lite sämre ligor.

Det finns två sidor att titta här.

Först - det är enklare att prestera och få en stjärn status i sämre ligor, då motståndarna är lättare. Benzema har lättare t ex att prestera stort mot Nice.

Men - det är också lättare att prestera bättre när man har stora och duktiga spelare runt omkring sig.
Benzema tar mycket ansvar i Lyon och han får en del hjälp.
Men kan ni tänka er hur han kommer att spela med spelare som Xavi, Iniesta och Messi tillsammans på plan, eller tillsammans med Higuain, Raul, Gago och Ramos.

Han kan alltså bli till o med bättre med bättre medspelare.
Det vet man inte innan man har provat.

ha en bra kväll.
Barcelona FCB Més que un club
2008-12-16 21:01
Culéé

Real och Valencia drabbas samman under helgen. Finns ingen chans att båda lagen vinner eller hur? haha

Villareal matchen lär bli tuff. Jag tror att spelarna är full medvetna om det och bör vara revansch sugna. Förra året var vi ju inte så lyckosamma mot dom direkt. Men idag är det en helt annan inställning och motivation hos spelarna. Jag hade nöjt mig med en kryss, men vinst vore ju någonting annat.
Barcelona Culéé
2008-12-16 20:40
Men vi är Barca, Vi har olika slags djur i laget, allt är möjligt som sagt.
Är det bara jag som är lite orolig att vi tappar poäng mot Villarreal när det händer andra saker andra sidan spanien?
Real tex vinner, samt Valencia osv....
Annons: