/spanien/barcelona/forum/19736.aspx/spanien/barcelona/forum/19736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona true_barca_fan
2008-12-21 16:26
Låt dom säga vad dom vill om Robben vi alla vet redan att Messi är mycket bättre än Robben.

Orka bry sig
Barcelona Pep.G
2008-12-21 16:25
chonchocorito

Man blir ändå arg. Att säga att Robben är bättre på sin position än Messi är som att säga att Petter Hansson är bättre på sin position än Puyol:S
Barcelona Pep.G
2008-12-21 16:23
sebbaa

Marquez är inte med
Barcelona chonchocorito
2008-12-21 16:20
Varför bry sig om denna enögda maräng, kviborg då.
sebbaa
2008-12-21 16:20
Personligen tycker jag vi skulle få spela såhär:

Valdes; Dani Alves - Puyol - Marquez - Cacares; Xavi - Yaya Toure - Keita; Messi - Eto'o - Hleb.

Gudjohnsen skulle få hoppa in efter dryga timmen för att ta och visa att han kan bättre än mot Real, speciellt andra halvlek det han spelade. Om vi får in ett par strutar före halvtid skulle även Bojan kunna hoppa in istället för Eto'o. Busquets kanske också borde få göra inhopp igen. :)
Barcelona Ciao-V
2008-12-21 16:18
Jag tror också på en vinst ikväll.
Men ett kryss är också okej, då Villarreal är troligen det svåraste måtståndet vi möter denna säsongen.
Räknar inte med riktigt med Real i ligan, om inte någon dramtisk händelse inträffar(skador e.t.c.).
Den svåra perioden består av möte med Sevilla, Valencia, Madrid och Villarreal. Det är 12 poäng som står på spel. Vi har nu kasserat in 9 av dessa 12 poäng.
Vi kan ta alla 12 men 10 poäng är en också mycket bra prestation med tanke den betrygande gap vi har i ligan.

Så jag blir alltså inte besviken med ett kryss.
el capitano
2008-12-21 16:16
Kviborg är en pajas, han kan inget om fotboll. Real spelade kontringfotboll på hemmaplan mot Valencia igår men enligt honom är det teknisktspel och imponerande seger med 1 mål mot noll..!!
Robben skulle platsa bättre i någon hollywood film med tanke på hans talang på planen
Barcelona Pep.G
2008-12-21 16:14
En önskvärd startelva ikväll

Valdes

Alves--Puyol--Caceres--Sylvinho

Toure

Xavi--------------Keita

Messi----Etoó----Hleb
Villarreal Sorín
2008-12-21 16:11
Mojito///

Mycket intressant inlägg! Jag tänker precis i samma banor. Du verkar ha bra koll på Villarreal f.ö :)

Vore kul att få se Cáceres mot sitt gamla lag ikväll, även om han aldrig gjorde en match för Villarreal. Det är en sanslöst stor talang, så det vore synd om han fick ruttna bort på bänken. Vi plockar gärna tillbaka honom om det är så ;-)

Väl mött ikväll gubbar!
Barcelona Pep.G
2008-12-21 16:09
Asså denna Kviborg är nog den roligaste människan jag nånsin har stött på. Hur kan man säga att Robben är bäst på sin position !?
Han mötte Del Horno. Snälla jag som spelar junior-fotboll skullle göra bort han:S

Glöm inte att Messi gjorde bort Del Horno redan som 18-åring !!
Barcelona Unicef
2008-12-21 16:02
Håller med helt! han skulle vara klockren till vänster i våran om man kan säga 3backs linje, ni vet vad jag menar...
el capitano
2008-12-21 15:57
Jag tror att vi vinner ikväll, vi har bättre trupp o form i dagsläget än Villarreal.
Alla kritiker skulle få käftsmäll om vi vinner denna match då har vi tagit full pott mot alla "stora" lag med många gjorde mål o nästan inga insläppta.

VISCA EL BARCA I VISCA CATALUNYA!! VAMOS!!
Barcelona Rodriiguees
2008-12-21 15:54
Visst han är bara 20 år Caceres.
Men han har fått på tok alldeles för lite speltid, och som "barca" skrev så har han presterat varje gång när han spelat.

Jag tror att hna lämnar om inte i vinter så i sommar om inte pep ändrar på saker och ting.
Barcelona Unicef
2008-12-21 15:50
Messis bästa match förra året gissa mot vilka? värsta jag sett!!!
Barcelona Mojito
2008-12-21 15:28
Ikväll blir det en kamp mellan La ligas bäst organiserade lag.
Förväntar mig inga jättesiffror i protokollet, även om Villareals formkurva lutar neråt.

Som de flesta andra vill jag också se Cacéres spela med Puyol idag. Då Llorente är avstängd behöver vi inte ha någon lång Piqué som rensar i luftrummet, hellre en snabbare spelare då med tanke på Nihat & Rossi.

Ska också bli kul att se om Capdevila vågar vara lika offensiv som vanligt med tanke på Messi (som tydligen nu är 2.a på sin position efter att Robben mött en bedrövlig del Horno igår).

Intressant också om Yaya eller Senna vinner kampen på mitten. Spelar Ibagaza blir det slakt!
Barcelona J.Gamper
2008-12-21 15:27
Aftonbladet har alltid noll koll på spanska ligan. För några dagar sen skrev de en artikel om hur Barcelona gått från usel till bäst i europa på 90 dagar... kändes som om skribenten hade hittat på massa saker och det märktes verkligen att han inte kollat på spanska ligan sådär jättemycket den här säsongen.
Barcelona Barça-----
2008-12-21 15:27
Har läst idag på goal att barca ska köpa Zhyrkov. Han är mäktig. Han är en offensiv vänsterback som också kan spela vänstermittfällt. Han är teknisk. Om man ska jämföra hans spelstil med någon är det dani alves eller maicon. Skulle vara en dröm att få ha han. Han var bland dem bästa i em. Sylvinho ser ut att lämna och också abidal ifall vi köper zhyrkov och det kommer troligtvis då bli under sommaren.

Angående Caceres är han skit grym. Som vissa sa här är han lik ramos i sin spelstil. Han är bara 20 år. Han måste få speltid och jag tycker att när han fått speltid har han presterat med sina mästerliga brytningar. Skulle vilja se backlinjen så här nästa säsong.

Alves Puyol Marquez Zhyrkov

abidal sylvinho lämnar. Henrique Zhyrkov in. Sen hoppas jag att milito eller marquez lämnar för annars blir det överflödigt. Man ska ha 7-8 backar.
ponta p
2008-12-21 15:22
haha är det någon som sett höstens elva i spanien i sportbladet? snacka om att ha noll koll.
dock ere 7 barcelona spelare med, men ingen alves, dock en abidal?
elvan:
Valdes
Ramos??? Albiol Puyol Abidal
Vicente? Iniesta Xavi Messi
Etoo Aguero.

Ganska kul också att dom skrivit L. Messi (Real Madrid).

Var han som skrev full eller?
Barcelona Ciao-V
2008-12-21 15:22
Gemini:
Vad bra då. Jag tror att Arshavin skulle passa bra i Arsenals spel. Så nära han kan komma till Barcelonas spelstil... Om det nu blir så att Arsene Wenger köper honom.

Sen undrar man om Arsene Wenger är lite orolig för att tappa Van Persie i sommar.
Kanske lika bra då att han får in Arshavin nu i januari i fall han tappar Van Persie vilket är inte omöjligt.

Van Persie ryktas till Barca för nästa säsong.
Barcelona Rodriiguees
2008-12-21 15:11
Okkapokka

Precis men jag menar varför köpte man honom annars? Han är en stor talang och med hårt arbete blir han minst lika bra som ramos, om inte bättre!
Pique har fått spela väldigt mycket..antagligen för att han är katalan för i mina ögon är han inte så pass mycket bättre än caceres så att han ska få spela så mycket mer. Och varför tjatar alla om vänsterbacksplatsen? Att vi inte har någon backup? CACERES!? Han kan ta det jobbet utan problem, visst han är inte spetsig framåt men han är stensäker bakåt! Pep måste skärpa sig när det gäller caceres om han inte vill se honom blomma ut i någon annan storklubb!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-21 15:09
Rodriiguees

Håller med. Han är defenetivt en av mina favorit backar i Barca och jag vill gärna att han spelar mer än vad han gör. Men konkurransen är stenhård så det är egentligen inte så konstigt att speltiden är begränsad.

Men jag tycker ändå att han och Pique borde få lika med speltid, Sen skulle alltid Caceres rotera med Abidal på vänsterkanten.
Gemini
2008-12-21 15:03
Arshavin på väg till Arsenal.
Barcelona Criff
2008-12-21 15:00
#Luiz Nazario de Lima#, Du var inte Real fan förra säsongen eller? För det du just nämnde, hände förra säsongen.
Barcelona Rodriiguees
2008-12-21 14:53
Det är en sak jag inte förstår..
Varför får aldrig Caceres spela? Han påminner så sjukt mycket om ramos, snabb, stark 0 respekt sån spelare som är så härlig att skåda. Visst han är 20 år men varför får han ALDRIG spela? Risken är stor att han lämnar och att vi aldrig kommer att få se honom i vår tröja :(:(
Barcelona Saman.
2008-12-21 14:44
Ska bli en fröjd att se messi åka slalom idag.
Villarreal Sorín
2008-12-21 14:40
Culéé///

Svar finns nedan, och även i vår införrapport :) Men som sagt, endast högerbacken Javi Venta är borta, men Àngel är ett jämnbra alternativ där. Annars saknas bara Llorente pga avstängning.

Jag är glad att Iniesta inte är återställd än :)
Barcelona FCBARCELONA_10
2008-12-21 14:27
Ämne: En stream till kväll....
Skulle de inte visa matchen på tv4 sport 19.00 ?:P
Barcelona Barca-nist
2008-12-21 14:14
Ikväll gäller det att vinna bara inget annat!
Barcelona Criff
2008-12-21 14:11
Ghazza, låt han ha någonting att vara glad över, han har ju inte mycket mer i dagens Real :P
Barcelona Barca-nist
2008-12-21 14:11
Ghazza
ja klart han är bäst i världen i den positionen så länge ingen sparkar ner honom 5 ggr under 10 min :)
det värsta är att de kräver rättvisa men när det gäller andra lag så anklagar de(canna) en för filmare( messi). sjukt
Annons: