/spanien/barcelona/forum/19735.aspx/spanien/barcelona/forum/19735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-17 15:52
Om inte Marques kan spela mot villareal vem tycker ni ska spela i hans frånvaro?

Pique är ju före i utvecklingen men caceres har snabbheten, då syftar jag på snabbe rossi och co. Det kommer gå undan.

Vad tycker ni?
Barcelona Criff
2008-12-17 15:37
En annan intressant sak att följa är att dessa nyförvärven är ganska unga och oprövade, nu kommer dem till ett storlag och förväntas prestera därefter.
Tänk om Huntelaar får problem med målgörandet, hur kommer han hantera det och klubben?

Ska bli väldigt intressant.
Barcelona Cape
2008-12-17 15:31
Diarra gör sin bästa säsong i sitt liv just nu och frågan är bara om formen kommer fortsätta att vara på topp i Spanien och om hans inte så utvecklade passningsspel kommer hålla här.
Barcelona 2bbbe
2008-12-17 15:22
var jäkligt försiktiga med att döma ut diarra! sjukt potentiell kille. flamini var ju helt outstanding i arsenal vilket gjorde det svårt för diarra.

När han väl fick chansen var han grymt rent defensivt, men problem med passningspelet. Nu har han ju vart ordiinare och verkat tränat upp det! Diarra är bra men yaya e bättre enligt mig!
Barcelona Rey Etoo
2008-12-17 15:11
Någon mer än jag som är shockad? Hoppas det inte påverkar eto'os form, för det är riktigt allvarligt. Om anklagelserna stämmer må pedofilen brinna i hel*****
Barcelona Cape
2008-12-17 14:55
Juande Ramos drömlag:

----------Casillas-------------
Ramos---Canna----Pepe--Marcelo-
---Diarra---Diarra---Essien------
--------Gattuso----Vieira-------
-----------Hunte/Ruud-----------
Barcelona Criff
2008-12-17 14:54
Cape, framtida startelvan på Bernabeu i vår när vi kommer på besök? ;)
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 14:53
Cape

Varför underdriva? Javi Garcia då?
Barcelona Cape
2008-12-17 14:52
Som både Barca spelar och som Real spelar vanligtvis, så behövs bara en pivote i laget. Barca har spelat med två stundtals den här säsongen och det har visat sig lyckat då Busquets är en grym tvåväggsspelare också.
Barcelona Cape
2008-12-17 14:50
Valdebebas

----------Casillas-------------
Ramos---Canna----Pepe--Marcelo-
---Diarra---Diarra---Gago------
Sneijder--------------Robben---
-----------Hunte/Ruud----------

Snacka om en köttmur på mittfältet :)
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 14:50
haeger

Möjligt. Men säger ändå en del att han använts där i Frankrike till förmån för spelare som Sagna och Clerc (under perioden då Sagnol var långtidsskadad).
Barcelona haeger
2008-12-17 14:48
Valdebebas

Han användes mest som högerback som ett "panik" val.
Det är ju inte så att högerback är hans naturliga position.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 14:45
Klint

Vad säger att inte L.Diarra kan visa sig vara den nya Makelele han betraktats som och faktist ge seriöst anspråk på en plats i startelvan? Till förmån för någon av de två andra menar jag då givetvis, om det inte gick ihop för dig.

Criff

Jo, givetvis tycker jag att Diarra på förhand är ett givet alternativ, både kvalitetsmässigt och för det systematiska.

Framtiden får utvisa om Lassana Diarra tvingas ta ställning till en sådan situation, men på förhand låter han ju entustistisk och respektfull till klubben och ser därefter ut att verka beredd att rätta in sig i leden.

Även värt att poängteras att L.Diarra även kan användas som högerback.
Las Palmas Pio pio
2008-12-17 14:42
Det som också är roligt är att tydligen så räcker det inte med att ha en massa skadade i sin egna trupp. Man köper Huntelaar som har varit borta i 3 månader och Diarra i 2 månader. Så samtidigt som det köper nya spelare så fyller man på sjukstugan. ;-)
Barcelona Cape
2008-12-17 14:41
Angående diskussionen om Cruyffs uttalande förut.

I de meningar som Cruyff yttrade stod det klart och tydligt att om Messi hade varit närmare straffområdet när han blev nersparkad så hade Barca fått farliga frisparkar och kanske till och med straffar.

Självklart har han rätt, men vem av Real-spelarna skulle få för sig att ge Messi samma behandling i straffområdet som mitt på plan?

Sen de synpunkter som ni kommer med, ni som tyckte Cruyff hade rätt. Det är helt andra synpunkter. Hade Messi varit närmare straffområdet mera så hade ingen VÅGAT sparka ner honom och därför kunde han uttnyttja det han är bäst i världen på. Men det var inte vad Cruyff menade med sitt uttalande.
Barcelona Klint
2008-12-17 14:37
Valdebebas

Ni ska ha Diarra x2 samt Gago på plan och även fyra försvarare? Jag får inte matematiken att gå ihop.
Barcelona Criff
2008-12-17 14:37
Simáo, för att man inte kan diskutera i Real Madrids forum och självklart intresserar det om ett lag i ligan värvar en ny "storspelare" och ännu mer om det är den direkta rivalen.

Vad har att Barcelona är bättre för tillfället att göra med en diskussion om en ny spelare att göra?
Barcelona Criff
2008-12-17 14:35
Valdebebas, Okej då förstår jag bättre, men samtidigt så är M.Diarra en bättre spelare, så om han kommer tillbaks lär han ju ses som första valet.
Då står 2 ungtuppar där bakom och stångas i form utav Gago och L.Diarra.
Där den ene är känd för att göra uppror fort om han inte får speltid.
Som sagt kan skapa problem, men det sa dem om Henry också när han kom hit och det har ju gått galant.
Så vi får väl se, en aning överpris också, men det är ju Real Madrid? Man kan inte förvänta sig något annat hehe.
Barcelona Simáo
2008-12-17 14:24
Jag förstår inte varför vi/ni diskuterar real madrid och deras värvningar på det här forumet, det är väl uppenbart att barca är betydligt bättre för tillfället så madrid är inte speciellt intressanta just nu (med alla respekt för real madrids kvalitéer.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 14:21
Klint

Förvisso, men sådan är verkligheten. Spelarna har inte ett pris på samma sätt som i början av 2000-talet, i synnerhet inte under pågående säsong.

Men jag låter framtiden utvisa, tror knappast klubben har för avsikt att han inte ska vara ordinarie, snarare tvärtom.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 14:16
Criff

Jag menade snarare att han inte enbart är tänkt som en temporär ersättare åt Diarra, utan även ingår i klubbens planer längre fram än så.

Detta som motargument till de som tror att han inte kommer ha i klubben och göra då M.Diarra rehabiliterat sig.
Barcelona Klint
2008-12-17 14:15
Diarra är väl en helt okej spelare. Men 200 millar för en spelare som inte kommer att vara ordinarie känns väl sådär?
Barcelona Criff
2008-12-17 14:08
Valdebebas, för framtiden? Om du inte ser på Diarras meritlista att han inte alls ses som en framtidsvärvning utan vill ha speltid och det omgående så vet jag inte vad mer kan få dig at se det hehe.
Han har sökt sig bort från 2 storklubbar pga för lite speltid, så att han skulle acceptera bänken och se sig själv som en framtidssatsning tvivlar jag starkt på.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-17 13:35
Barça-----

Jag är beredd att hålla med dig delvis där. Samtidigt som vi normalt har full täckning på den positionen så är klubben inte beredda att riskera säsongen pga alla dessa skador.

Förövrigt så kan Diarra även användas som högerback. Lån är förstås en möjlighet, men vilka namn kan man då förvänta sig? Och dessutom ser jag inte Lassana Diarra som en spelare bara för nutiden, utan även framtid.

Sedan apropå Zaraté så sade ju han snarare att han ville stanna i Lazio, inte direkt: "Nej, jag vill inte spela i Real Madrid."

För att citera Zaraté:
"Det är uppenbart att en klubb som Real Madrid är varje spelares dröm, men just nu är jag i Rom och jag vill inte göra Lazios fans besvikna."
Barcelona Barcelonito
2008-12-17 13:24
Tack Andreas förresten för din berättelse. Jag får aldrig nog av Puyolhyllningar. Vilken kung han är. Vår största kapten någonsin.
Barcelona Barcelonito
2008-12-17 13:20
Samtidigt är det väl inte slumpen att 2 storlag inte ger honom speltid va? Är man inte tillräckligt bra enligt Mourinho och Wenger så får man inte spela matcher heller. De bästa spelar och där hörde han inte hemma. Visst han vore bra att ha för lag som Valencia och Villareal. Men Madrid har en tradition att ha riktigt stora spelare i laget.
Barcelona Der Afro
2008-12-17 13:17
Jag läste på Reals forum Pu(er)ta att dom värvat L. Diarra. Hans senaste klubbar:

2005-2007 Chelsea
2007-2008 Arsenal
2008-2009 Portsmouth
2009+ Real Madrid

Stackaren. Det måste vara jobbigt att få spela för allt sämre klubbar :-(
Barcelona Barça-----
2008-12-17 13:12
Barcelonito//

Men får man inte speltid kan man inte visa dem att man platsar. Han fick inte speltid och förtroende av tränaren och då kan man inte visa att man platsar. Det var så jag menade. Sorry om jag skrev otydligt.
Barcelona Barcelonito
2008-12-17 13:08
"Han platsade inte för han fick inte speltid." Va?

Får man inte speltid så platsar man inte. Det är det hela handlar om. Då är man inte tillräckligt bra för ett topplag som Chelsea och Arsenal.
Barcelona Barça-----
2008-12-17 13:04
Angående matchen mot villareal tror jag den kommer vara riktigt svår. Det är också bortaplan och årets sista match. Hoppas vi avslutar men en vinst mot villareal. Det skulle vara perfekt. Iniesta kanske med i truppen och vi får hoppas på ett inhopp av iniesta.

Så här tycker jag vi ska starta.

Valdes
Alves Puyol Marquez? Abidal
Yaya Xavi Keita
Messi Etoo Henry

marquez är kanske inte redo för spel pga hans skada isåfall vill jag se caceres spela där men det blir troligen pique.

enligt rotationsystemet på den sista mittfälltsplatsen är det keita och eftersom det nu är bortaplan så skulle keita vara perfekt.

Just nu så är vår anfalls trio med henry messi etoo ordinarie. men hur blir det med iniesta när han är 100%. Ska han peta vår formstarka henry eller ska han spela bredvid xavi och yaya?
Annons: