/spanien/barcelona/forum/19732.aspx/spanien/barcelona/forum/19732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Miguel.G
3/15/2009 18:28
Tror som flera här att Caceres inte får starta då det blir Sylvinho istället då det krigas om viktiga poäng.
Real Madrid Sherko
3/15/2009 18:28
Sersari

Det är något speciellt med denne Caceres, han har en så grym stil enligt mig, men han har tendens att göra tabbar.

Pep.G

Det kan mycket väl straffa sig, för som jag sa Almeria har några vindsnabba spelare som mycket väl kan ställa till problem i ert försvar. Som inte är det bästa, varken form eller spelarmässigt.
Barcelona Sersari
3/15/2009 18:24
Sherko

Vill också se Caceres idag, tror ändå Sylvinho får spela då han varit mycket bra.
Barcelona Pep.G
3/15/2009 18:23
Jag tror inte Caceres kommer att få starta ikväll. Jag tror Pep satsar 100 % offensivt med Sylvinho för att senare byter ut han mot Caceres.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
3/15/2009 18:20
BARCA Life & Dani Alves
Sorry är inte direkt bäst på matten.
Barcelona AintNoOtherFan / Okkapokka
3/15/2009 18:20
Tror nog att Pep matchar bästa möjliga elva idag, Efter kvällens drabbning med Almería så väntar en veckas vila för grabbarna. Enda undantag som jag tror vi får se är att Cacerés kommer få lira istället för Sylvinho.
Real Madrid Sherko
3/15/2009 18:19
Caceres borde vara ett måste idag tycker jag, för Almeria har ett par snabba spelare i anfallet och mitten.

Får ni stopp på dem har ni vunnit mycket.
Barcelona Pep.G
3/15/2009 18:18
Sherko

Jag hoppas verkligen att vi startar med starkast möjliga lag ikväll.

Valdes

Alves--Pique--Marquez--Sylvinho
---------Yaya-------------
Xavi--------------Iniesta
Messi----Etoo----Henry
Real Madrid Sherko
3/15/2009 18:16
Jag tror det blir riktigt tajt men att ni fixar det till sist, Messi kommer in och gör en "Messi"
En Messi=byts in och vänder matchen helt och hållet :P
Barcelona Pep.G
3/15/2009 18:15
Han skrev fel kanske ? Han menade nog 15 mål på 20 matcher och då blir det 0,75 mål per match =)
Barcelona DaniAlves
3/15/2009 18:13
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)

en fråga bara hur kan snittet vara 0,75 mål per match om de gjort 20 mål på 15 matcher??

detsamma gäller insläppta mål..

EDIT: BARCA Life han före med svaret.
Barcelona Pep.G
3/15/2009 18:13
Braxingen

Det är just det som kommer att bli deras fall. Barca är ett riktigt offensivt starkt lag men det är ingen som har märkt att vi är jävligt skickliga på att kontra också. Jag tror på storvinst ikväll.

Barcelona BARCA Life
3/15/2009 18:12
Ämne: Lite statistisk om A....
om man har gjort 20 mål på 15 matcher så blir snittet 1,3 mål per match :)
Barcelona Braxingen
3/15/2009 18:11
Almeria är ju hemmastarka men jag tror Barcelona vinner ikväll. De spelar en frejdig offensivfotboll men behärskar den inte alltid. Vid de tillfällen de inte behärskar den så bör det gynna ett bollskickligt Barcelona.

Form och trupp är två andra faktorer som talar för Barcelona. Jag tror Barcelona vinner med två mål eller mer, men seger så är jag givetvis nöjd.
Länktips: Braxingen.se
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
3/15/2009 18:08
Lite statistisk om Almerias 15 senast matcher i Ligan.

I de senast 15 matcherna har de vunnit 4 (alla på hemma pla) och 4 oavgjorda matchern och där med 7 förluster.

Almeria har gjort 20 mål framåt i de 15 matcherna snitt 1,3 ungefär mål per match.

Och släppt in 24 mål i de 15 matcherna snitt 1,6 mål.
Barcelona el Flaco
3/15/2009 18:07
Sherko/

Tyvärr så har du en poäng. De gångerna Valdés har begått tabbar så har det ofta varit misslyckanden av episka proportioner som är svåra att glömma bort.
Real Madrid Sherko
3/15/2009 18:06
Salcini

Håller med dig :)

Det skulle kännas underligt om Valdes inte stod där...
Barcelona Pep.G
3/15/2009 18:05
Salcini

Hatten av för ditt uttalande :)
Barcelona Salcini
3/15/2009 18:03
Valdés är för mig en målvakt av toppkvalitet. Det är Barca som lag som gör det svårt för vilken målvakt som helst. Oftast kan Valdés göra monsteräddningar och när vi setts under press i viktiga matcher så är det oftast Valdés som räddar oss, CL-finalen, Real Madrid när vi vann med 2-1 borta m.fl. När Barca släpper in mål är det ofta på fasta situationer och/eller när vi är väldigt få som försvarar. Dessa situationer är väldigt svåra för en målvakt.

Jag kan inte tänka mig att se någon annan målvakt än vår katalan Valdés i mål. Det skulle förstöra en del hjärta i klubben.
Real Madrid Sherko
3/15/2009 18:01
tarrak

Jo jag håller med om det, men gör man tabbar som valdes uppenbarligen gjort då jag inte haft någon större koll så sätter det sig i minnet helt enkelt. Så är det...
Barcelona tarrak
3/15/2009 17:52
Sherko

Ja och det är där min kritik ligger. Jag tycker inte att det är rätt att kritisera Valdés för misstag han gjorde för flera år sedan, när han var ung och oerfaren. De två senaste säsongerna har han presterat riktigt bra och bör bedömas därefter.

Hetfield

Det är väl ingen som ifrågasatt det faktumet, så varför försöker du göra det till en diskussion?
Barcelona Tiritar
3/15/2009 17:50
Hetfield

Ingen som påstått att Valdes är bättre än Casillas. Läs igenom så ser du att det är oförtjänt kritik som diskuteras här.

Och hur vet du att Valdes alltid varit sämre än Casillas?!
Barcelona el Flaco
3/15/2009 17:50
Hetfield/

Det är väl rätt uppenbart att Casillas är bättre än Valdés, det är inte det som är diskussionen. Det som diskuterades var faktumet att supportrar och medier uppmärksammar mer Valdés tabbar än vad de gör när Casillas gör en lika grov tabbe, vilket jag kan hålla med om. Tycker att Valdés blivit mycket mer stabilare de senaste åren.
Barcelona Hetfield
3/15/2009 17:47
Casillas har alltid varit och är bättre än Valdes...är det ens värt att prata om det?
Real Madrid Sherko
3/15/2009 17:45
tarrak

Ja, tyvärr är det så i Valdes fall, han kommer alltid vara känd för sina tabbar.
Medan dem absolut bästa knappt får sota efter tabbar som igår t.ex.

Men det som avgör allt är vad man presterar år efter år.
Barcelona 8 man fram
3/15/2009 17:45
petersays/

på Veetle finns en barca-kanal där de visar olika barca-matcher non stop. där brukar man kunna se Athletic-matcher i eftersändning, ibland direkt
Barcelona haeger
3/15/2009 17:44
1-0 Arango mot Espanyol :)
Barcelona Barca_4_lajjf
3/15/2009 17:42
Haeger

Hahaha, jodå men du fattar. ett lag för Valdes vore nog ett sämre lag än Barca.
Barcelona 8 man fram
3/15/2009 17:40
Barca_4_lajjf/

Jo :D
fast det var så sorgligt att se. lite bitterljuvt. kanske borde ha det både på kanon o kalkon
Barcelona DaniAlves
3/15/2009 17:40
BlueRed.

haha inzaghi firar alltid som en galning, spelar ingen roll om det är 10e målet han gör på en match ändå så firar han som en galning.

har för mig att han firade vilt även när han gjorde mål på sitt gamla lag juventus..
Annons: