/spanien/barcelona/forum/1973.aspx/spanien/barcelona/forum/1973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2015-09-12 19:43
Om landslagsuppehållet är anledningen till att Messi inte startar så är det sjukt. Messi ska inte behöva missa en viktig match mot Atletico pga 2 träningsmatcher med Argentina. Om han har fått för lite träning efter uppehållet så skulle han aldrig åkt från första början!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-12 19:42
Andresito

***Måste även tillägga att det är tröttsamt att se det Argentinska fotbollsförbundet mjölka så mycket pengar av Messi & Co. Att gång på gång spela träningsmatcher långt åt helvete, USA och Kina bland annat, när den större delen av truppen huserar i Europa. Det tär såklart på spelarna som redan har tuffa scheman med sina klubblag. ***

Håller med dig om din inlägg. Det är en jobbig resa, bli av med jetlagen, frugan fick barn igår plus att han inte tränade med laget.

Jag skulle ändå vilja att Messi startade men vill hellre ha en fräsch Messi i andra halvleken.

Hoppas att alla i startelvan har med sig sina A-game.
Atletico är inte att skoja med.
Barcelona A good coach is everything!
2015-09-12 19:39
Ok visst ingen Messi finns en anledning till detta. LE har inte balls nog att bara bänka Messi utan anledning.. Men det som gör mig mer oroad är att Rafinha är ersättaren. Så jävla överskattad spelare i Barca fy faan! Vad är snubben bra på? Har aldrig sätt en spelare som krigar för sin plats kriga så lite som Rafinha ! Snubben lunkar på plan som han vore Iniesta eller Pirlo..
Barcelona koeman92
2015-09-12 19:38
Förlåt att jag svär men.. Vart FAN är Messi!?
Barcelona DM1982
2015-09-12 19:37
Jag har förståelse för att Messi börjar på bänken. Har han ens tränat med laget? Rafinha är ingen Messi, nej, men han kommer göra ett bra grovjobb tror jag. Sedan slänger vi in Messi som en supersub.

Tuff match idag, är nöjd med kryss.
Barcelona Barca4life98
2015-09-12 19:36
Alltså driver folk? " #luchoout " Tror ni att LE är dum i huvudet? Det finns en anledning till varför Messi inte spelar. Dessutom så tror jag att LE har fört en dialog med Messi säkert om detta. Det kan vara svårt att ställa om mentalt efter att ha skaffat barn. Trots det så är Messi ändå bättre än Rafinha. Vi tar det ändå guys! Neymar kliver fram ikväll! Halilovic har för övrigt varit helt okej i matchen mot Valencia.
Barcelona Acrobat
2015-09-12 19:35
Vill ni vinna enkla pengar så bör ni spela på vinst för Atletico till ett odds på 3,10 på Svensk Spel. Alves, Piqué borta och Messi på bänken. Det blir storförlust ikväll utan tvekan.
Barcelona Rayonel Hudssi
2015-09-12 19:35
[QUOTE=Awymard]Cristiano Ronaldo har gjort fem mål mot Espanyol. Betyder detta att han är bättre än Messi? Varför gör inte Messi lika många mål som förut? Dock vet vi från förut att varje gång Ronaldo vinner skytteligan, så vinner Barca tunga titlar (t.ex. säsongen 2010-2011 vann Barca CL och La Liga, medan Ronaldo vann skytteligan). Liksom förra säsongen. Kommer det bli samma visa den här säsongen eller kan Ronaldo föra sitt lag till en trippel? [/QUOTE] Det betyder inte någonstans att han är bättre än Messi. Skillnaden är stor. Messi är en lagspelare medan Ronaldo är en produkt av lagets jobb. Messi kan i svåra matcher ta en djupare position och ta det kreativa jobbet med sina magiska krossbollar över backlinjen mot Alba/Neymar eller göra bort spelare efter spelare och hitta sjuka lägen för med spelarna. Cristiano däremot står på topp i straffområdet och väntar som en huggorm där. Hans förmåga att stå på rätt plats vid rätt tillfälle kan vi inte blunda för. Där är han världens bästa med hästlängder. Men det är det som är skillnaden. Han är beroende av medspelare som kan lägga fina genomskärare och inlägg. Utan de blir det som mot Atl Madrid, Juve och diverse antal storlag. Han är sällan framträdande i stormatcherna, han må göra något mål men han sätter ingen prägel på matchbilden själv. Messi har däremot förmågan att på egen hand ändra en matchbild till sin fördel. Ta Bayern matchen som ett exempel. 0-0 efter 70 minuter. Neuer var ett monster i mål och inte ens en missil kunde få hål på honom trodde man. Då vaknade Messi. På 3 min hade han förnedrat ett lag bestående av världsmästare. Andra målet är bortom ord. Ingen snack om vem som är bäst fotbollsspelare. Ingen snack alls.
Barcelona neymar JR
2015-09-12 19:34
Helt ärligt tänk lite, Messi har troligtvis varit på sjukhuset med sin nyfödda barn samt sambo. Precis kommit hem från landskamperna Han kunde lika gärna ha stannat kvar i Barcelona hos sin familj om det hade varit upp till mig
Barcelona Rambla~
2015-09-12 19:33
Barca B 0-2 nu. Bra start Gerard. Näst sist i Segunda B.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-12 19:32
Blir nog förlust idag grabbar. Landskamper, Pique, Alves och Messi saknas och vi möter ett formstarkt Atletico på Calderon. Vinner vi ikväll är det oerhört starkt.
Barcelona Andresito
2015-09-12 19:31
Även om jag inte håller med Lucho i att bänka Messi så får ni ändå se det från hans perspektiv. Det finns ett par anledningar till att bänka Leo. Att han inte tränat är en anledning, att han spelat i USA bara några dagar innan är en annan. Kolla på Agüero som fick byta efter 25 minuter idag på grund av en miss-tajmad tackling, vi vet samtidigt att Atlético inte är några änglar när det kommer till tacklingar. Lucho tar det säkra före det osäkra, att tappa något poäng idag är bättre än att tappa Messi i ett par veckor. Men som sagt, jag hade inte bänkat Messi idag. Måste även tillägga att det är tröttsamt att se det Argentinska fotbollsförbundet mjölka så mycket pengar av Messi & Co. Att gång på gång spela träningsmatcher långt åt helvete, USA och Kina bland annat, när den större delen av truppen huserar i Europa. Det tär såklart på spelarna som redan har tuffa scheman med sina klubblag.
Barcelona enkos
2015-09-12 19:29
Alltid samma problem kring Messi efter semestern och landslagssamling
Tänk er vara i omklädningsrummet när Lucho informerade laget
No Messi i startelvan.

Innan jag dömer ut Lucho vill jag gärna veta varför.
Barcelona Z_Z
Nog för att Torres brukar vara suverän mot Barca, men Jackson måste väl ändå vara de bättre alternativet för dem.
Barcelona the cameroonians
2015-09-12 19:28
Atleticos startelva är den förväntade;

Oblak;
Juanfran, Gimenez, Godín, Filipe;
Koke, Tiago, Gabi, Oliver Torres,
Griezmann, Fernando Torres
Barcelona Ali G
2015-09-12 19:25
Lucho va fan håller du på med? Rafinha istället för Messi? Messi kommer nog inte vara glad, de här känns som Real Sociedad matchen. Utan Messi skapar vi noll.

#LuchoOut.
2015-09-12 19:24
Ingen Messi?

Det kan väl inte stämma?
Barcelona Z_Z
2015-09-12 19:24
@Zyzz:

Troligtvis den första, eventuellt tillsammans med att LE förväntar sig hårt och tufft spel inledningsvis av Atletico och att man kanske tänkt slänga in honom pigg och fräsch i andra halvlek om det behövs för att skapa kaos då.
Barcelona Rayonel Hudssi
2015-09-12 19:23
[QUOTE=Barcelonistas]För er som inte kan hålla er inför vår match som börjar 20:30 så kan ni se Man United - Liverpool 18:30. [/QUOTE] Fyfan va dålig match Manu Lpool är. PL är så överskattad liga. Majoriteten av stormatcherna är rena rama sömnpillret. Hypen från media är komisk. La liga(Barca) och Serie A är det som gäller.
Barcelona Zyzz
2015-09-12 19:22
Att inte starta med Messi mot Atletico borta är så sjukt jävla fel!!!! Spelar ingen roll om han inte tränade igår. Det är FEEEEEEEEEEEL. Det kommer sluta som senast han bänkade Messi. Dvs att Barca ligger under och Messi byts in med alldeles för kort tid kvar för att kunna vinna matchen.
Barcelona Thierry Henry
2015-09-12 19:20
@Awymard:

Vem här inne har påstått att han är bättre än Messi? Han är världens näst bästa spelare dock (efter messi) och således väldigt bra
Barcelona Zyzz
2015-09-12 19:19
Ehhhhhhh ingen Messi? Är det för att han fick ett barn häromdagen? Är han skadad? Är LE sjuk i huvudet? Något av de tre alternativen är rätt svar...
Barcelona the cameroonians
2015-09-12 19:16
WTF??? Ingen Messi i startelvan. Vi får förlita oss till Rafinha och Sergi Roberto idag, la Msia FTW!
Barcelona The Octopus of Badia
2015-09-12 19:15
Ter Stegen
Roberto Mascherano Vermaelen Alba
Rakitic Busquets Iniesta
Rafinha Suárez Neymar
Barcelona Andresito
2015-09-12 19:15
Messi på bänken, omg...

TerStegen - SergiRoberto Mascherano Vermaelen Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Rafinha Suarez Neymar
Barcelona Liunil Masse
2015-09-12 19:14
Är det fotboll United och Liverpool spelar?
2015-09-12 19:03
@Rambla~:

Det blir svårt för ungdomarna när FIFA jagar, mobbar, söndrar och härskar i FC Barcelona. Alla som är någon får inte spela ju.

Jag har bestämt att inte lägga tid och energi om FIFA's agerande mot Barca och den lama ledningen.

Man kommer ingenstans.
2015-09-12 19:01
Kom hem nyss.

Någon som har koll på truppen ?
Skador? Startelvan ? Roberto starta eller inte?

Ser att Ronaldo gjorde 5 mål. Kul för honom.

Det viktiga ikväll är att Barca vinner. Bryr mig inte om det är självmål av dem. Bara vi får med oss 3 poäng.

Det som jag är säker på är att inte se Adriano som högerback. Jag vill ha Roberto.
Barcelona Rambla~
2015-09-12 18:45
Alltså detta Barca B, de är på väg ner i avgrunden verkar det som. Tercera div nästa.
Annons: