/spanien/barcelona/forum/19723.aspx/spanien/barcelona/forum/19723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2008-12-22 22:22
Doce

Han skall spela mot Mallorca!
Villarreal Grande Messi!
2008-12-22 22:18
Joanilson

Jag som också är Arsenalsupporter vet att det ofta brukar vara ganska grinigt mellan Arsenal och Liverpool här på Svenska Fans. Fråga mig inte varför. :P Men det är ju inte på långa vägar likadant som mellan Barca och Reals fans.
Villarreal Grande Messi!
2008-12-22 22:12
Massa jämförelser mellan Barca och Real hit och dit.

Varför inte bara göra det kortfattat?

Barcelona - Real Madrid 2-0

Barcelona haeger
2008-12-22 22:11
Underskatta inte Robben, när han är som bäst så är han helt klart bland de 6-7 bästa på sin position.
Barcelona Doce
2008-12-22 22:11
Nån som vet om Iniesta är på väg tillbaka?
Barcelona Sürer
2008-12-22 22:05
Delarocha RIP Puerta

håller med dig angående pato han är absolut ingen världsspelare just nu men kommer säkert att bli om några år sen otroligt dumt av milan bossarna att gå ut i media o säga att en 19 åring ska göra 30 mål på en halv säsong, lagom press

angående robben väldigt duktig fotbollsspelare men är alldeles för skade benägen sen att han gör en bra match ska han höjas till skyarna men är ganska säker på att han är skadad igen inom loppet av 5 matcher,

viktor valdes har denna säsong varit bland världens bästa målvakt, inte illa att släppa in 10 mål på en säsong när man står i ett så offensivt lag
ponta p
2008-12-22 22:03
Doce.

Ribery tillhör i princip alltid toppskicket i världen, oerhört jämn och bra hela tiden.

Just nu tycker jag Xavi är bäst.
Canaletes
2008-12-22 22:00
Skönt att Busquets har renoverat. Det här skulle ALDRIG hänt om vi hade en annan tränare, så j'vla smart att vi tog Guardiola!
Barcelona Doce
2008-12-22 22:00
Satt o funderade på vemsom är bäst i världen just nu, själv tänker jag på namn som Messi,Ronaldo,Kaka med flera men jag undrar hur ni tycker Ribery står sig jämfört med dom bästa i världen just nu?
Barcelona Joanilson
2008-12-22 21:57
haha =D kunde tänka mig att det var så i dom lagen
Barcelona Pep.G
2008-12-22 21:56
2 veckor utan en enda Barca-match. Grabbar jag måste medge att det svider =(
Delarocha RIP Puerta
2008-12-22 21:55
Joanilson; Inter, Juve och Milan håller ungefär samma pinsamma nivå. Speciellt då Inter sidan som är ett gäng 12 åringar som tycker Inter är bra för dem har vunnit nyligen typ.

Culeeee; sen när blev Pato en av världens bästa spelare? Han gör ju knappt mål längre. Han verkar gå samma öde till mötes som alla brassar. Dock typ 8 år för tidigt.
Barcelona Doce
2008-12-22 21:53
Joanilson

Skulle inte tro det skulle förvåna mig i så fall
Barcelona Joanilson
2008-12-22 21:43
finns det nåt annat forum på sf som det bråkas lika mycket mellan 2 lag som det gör mellan Barca och real, är ju ganska ny här och är aldrig inne på nåt annat forum än detta så jag har ingen koll=D
Canaletes
2008-12-22 21:42
kolla in skönaste målet ;)
ponta p
2008-12-22 21:38
Metzelder vs Pigue 1-0
SAviola vs Bojan 2-0
Garcia vs bosquets 2-1
Drnthe vs Sanches? 3-1
Marcelo vs Sylvinho 4-1
Palanca vs Jeffren 5-1

haha den här är bara för jävla rolig...
Barcelona Culéé
2008-12-22 21:29
sebbaa

HAHA, aa nu håller jag med.

Välkomna in Madridistas!
sebbaa
2008-12-22 21:23
Nitho

Om alla bara kunde hålla sig lugna och sansade..
Fast å andra sidan så tror jag nästan det är jobbigare såhär forum - forum, eftersom det är lite omöjligt att ens skapa diskussion då ni är i ert stängda forum och vi måste svara här i såna fall.

Provokation är antagligen något vi aldrig kommer bli av med i fotboll, det är ett som är säkert. Men om man bara kunde komma hit och kommentera våra inlägg, där dessa kommentarer förövrigt hör hemma, skulle vi kanske få nån nytta av allt detta också. Det får vi knappast av att smutskasta varandra i eget forum. Och då vi än gång smutskastar (vi = alla) så kan man väl göra de face to face då och inte trycka bakom ett låst forum..

Bara min åsikt, tyck vad ni vill!

Culéé

Vettiga madristas är klart välkomna! Samma gäller andra också, det är ju bara att ha en moderator online hela tiden för att kunna spärra dom onödiga orosmakarna, de lär sig med tiden tror jag.. :)
Barcelona Culéé
2008-12-22 21:18
sebbaa

Där tycker jag att du har fel, vi borde stänga av forumet precis som de för madridistas, andra kunde vara välkommna.
Riktigt jobbigt när madridistas kommer o skriver goja.
Real Madrid Nitho
2008-12-22 21:16
Sebbaa:

Anledningen till att de inte gör det är väl för att det oftast blir till onödigt bråk, även i de bästa fall.
sebbaa
2008-12-22 21:12
Tycker marängerna kan komma ti vårt (understräckat) öppna forum och skriva skit till oss istället för att sitta och hata oss i deras stängda forum. Om de en gång ska skriva en massa skit om vad som står i Les Rambles så kan de väl komma in i värmen då!
Barcelona Culéé
2008-12-22 21:10
Valdebebas

Såg precis va du skrev i Puertan.

Ingen här har sagt att Robben inte är nån klass spelare?

Jag och många andra här inne tycker att Robben inte är topp 3 i världen, absolut inte före än Kaka, C.Ronaldo, Messi, Pato, Zlatan osv...

Ni borde inse själva att ni gör Robben till världens bästa fotbollsspelare, trots att han inte är det.

Visst jag kan erkänna Robben är riktigt bra i sina goda dagar, men aldrig lika bra som de andra topp spelarna.

Henok Goitom är ju bättre än Robben, nää skämta bara.
Barcelona Culéé
2008-12-22 21:03
sebbaa

Haha aa jag har Mozilla också och började märka de med.

Så fixat !
sebbaa
2008-12-22 21:00
Culéé

Denna sida tycks inte kunna hantera hans långa HAHAHAHA .. Hur skulle det vara att korta av det eller dela upp det lite så inte siddesignen förstörs i Mozilla i alla fall. :p
sebbaa
2008-12-22 20:58
Såhär slog en tanke då alla nu jämfört den ene med den andra här. Vad skulle det månne vara med någon slags stjärnlag från varje större liga skulle spela en turnering. Typ La Liga, Serie A, Premier League, Bundesliga, kanske ev. Brasilianska? Ni fattar.. Personligen skulle jag hellre se någon form av sportslig tävling mellan nationella ligor, eftersom det även skulle få det bevisat att La Liga håller bäst klass. Frågan skulle ju bara vara när detta i såna fall skulle äga rum..
Barcelona Culéé
2008-12-22 20:58
TILL
Culéé
2008-12-22 20:17:06

FRÅN
Robbeninho
True

MEDDELANDE
ROBBEN ÖVERSKATTAT HAHAHAHAHHAHHAHAHHAHAHHAAHHA

det kom från en madridista till min mailbox här i SF, konstigt att han inte skriver de hära... :S
Real Madrid Nitho
2008-12-22 20:46
Etoo:

Din lista ser ut ungefär som min. Jag tyckte väl att Alves är bättre än Ramos just nu, och att Toure är bättre än Diarra (lite partisk här eftersom Yaya är en favorit hos mig). I övrigt höll jag Pepe klart över Marquez, och tycker han är lite lite bättre än Milito redan nu. Higuain och Henry är ett svårt exempel. Där tycker jag att Higuains personliga prestation i ett haltande Real väger lite högre än Henry, som blir bättre och bättre i Barca men ändå rider lite på framgångens våg fortfarande.

7-4 till Barca alltså, har jag för mig att jag fick det till. Men bra lista av dig, väldigt objektivt.
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-22 20:39
älskabarcelona//

Robben är långt ifrån top 3! i chelski va han inte ens en startspelare. Och faktum är att kalou i chelski har ersatt honom fullständigt i den klubben. Precis likadana fotbollsspelare. Båda klena fysiskt. Oerhört lätt att ta sig förbi försvarare med sina kvicka vändningar och gudabenådade tekniker. Skillnaden är att Kalou är yngre och inte lika skadebenägen som robben. Så om Robben är top 3 är Kalou bäst i världen. Och vi hör ju alla hur det låter.

Robben är långt ifrån bäst i holland ens. Då Van Persie och Van Nistelrooy för att nämna 2. t:ex har större status där. Robben är alltså en duktig men vanlig spelare som kan jämföras med ribery och silva typ. Inte C.Ronaldo,Kaka, och Messi. Haha... aa herregud desperationen ter sig skyhög hos vissa real fans just nu. förmodligen knäckta över att dom blev av med Robinho. Förövrigt en annan spelare som är mycket bättre en robben.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-22 20:29
Eto'o vs Ruud 1-0
Messi vs Robben 2-0
Puyol vs Pepe 3-0
Xavi vs Guti 4-0
Yaya vs Diarra 5-0
Valdés vs Casillas 5-1
Dani Alvés vs Ramos 6-1
Iniesta vs Sneijder 7-1
Henry vs Raul 8-1

Man kan säga så också.
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-22 20:26
En liten knäpp på näsan till alla real fans som vill jämföra våra trupper.

valdes-casillas 0-1: Valdes har bevisat att han är en världsmålvakt i år. Men casillas är vassare. Inget snack. Världens näst bäste målvakt efter buffon vinner detta.

abidal-heinze 1-1:Heinze är en medelmåttig spelare. Va så i united och även i real. Abidal den dåliga formen till trotts är en klassback vilket hanns petning av evra och clichy i landslaget skvallrar om. klar barca vinst här!

milito-pepe 2-1: Pepe har under kort tid visat prov på sin kompetens. en blivande världback. Än har han dock mycket att bevisa om han skall kallas bättre en våran och argentinas mittbacks koloss.

Puyol-cannavaro 3-1: 2006 var cannavaro bättre. Men nu är det snart 2009 och åldern har tagit ut sin rätt på italienaren. Puyol håller fortfarande absolut världsklass. ingen vidare konkurens. El capitano segrare!

Alves-Ramos 3,5-1,5: Lika här. Alves världens bästa högerback offensivt sett. Dom defensiva bristeran gör dock att mångsidiga ramos får lika här.

toure-diarra 3,5-2,5: Diarra är snäppet bättre av dom två slitvargarna.

iniesta-sneider 4-3: bägge ordinarie i sina landslag. Sneider besitter en fruktansvärd slägga i båda fötterna. men iniesta är kvickare och har bättre spelsförståelse. lika.

xavi-guti 5-3: likadana spelartyper men Xavi är ordinarie i landlsaget. Petar där den näst bäste av den här kategorin fabregas. odiskutabelt.

henry-higuain 6-3 :Higuain är en blivande världsanfallare. Men än sålänge drar den levande legenden det längsta stråt.

messi-robben 7-3 för dom flesta är messi redan världens bäste. Robben är en klassspelare men ej på samma nivå.

etoo-van.nistelrooy 8-3 Etoo är en komplett forward och gör lika många mål som måltjuven.

8-3! Och det är bara startelvorna. Finns tyvärr för la er real fans en anledning vrf ni ligger 6a och vi 1a. Puss på er
Annons: