/spanien/barcelona/forum/19719.aspx/spanien/barcelona/forum/19719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Game
2008-12-22 02:37

Oromoyo86

Håller med om att offensiven håller högsta klass men defensiven ser jag att vi har en väldigt bra, stark konkurrens mässig defensiv, och med lite "competiton" får vi ut förhoppningsvis det maximala ur all den potenial alla unga backar vi har i Barca, Pique, Caceres, Henrique.
Barcelona Oromoyo86
2008-12-22 02:32
Jag tycker att barca ska satsa lite mer på defensiven. Offensiven håller högsta klass redan. Jag menar 3 mål per match, helt otroligt?
Barcelona #10/ S. Busquets
2008-12-22 01:41
Ämne: Även fast jag skrive....
Jag tycker Iniesta och Toure är givna och Busquests med tiden. Dessutom om Van Persie skulle komma till Barca skulle det bli en skit bra förstärkning...
Barcelona Sürer
2008-12-22 01:38
ett absolut nej till arsjavin o salomon kalou, ser ingen plats för dom i laget, tkr hleb sett piggare ut på sistonde det tar ju tid och anpassa sig, tkr offensiven ser väldigt bra ut men om någon ska värvas in ser jag van persie som en förstärkning

angående vänsterback abidal tkr han får oförtjänt mkt kritik men visst börjar han komma till åren o zhirkov är oerhört intressant sen ser jag helst att man försöker lufta in en vänsterback från b-laget om de finns en lovande sådan har ingen koll, lahm ett annat hett altervativ alltid bra i stora turneringar.

skönt att killen jag alltid försvarat titi henry börjar leverera
Barcelona B.G
2008-12-22 01:25
Även fast jag skriver ner tänkbara köp som Kalou och Zhirkov betyder det inte att jag vill att de kommer till klubben.
Skiver bara ner vilka spelare jag kan tänka mig skulle kunna spela i Barcelona som alternativ. För just nu har Barcelona ett otroligt bra lag som har en mycket bra sammanhållning. Man ser verkligen att gruppen trivs tillsammans tillskillnad från förra säsongen. Moralen i truppen spelar en mycket stor roll. Det råder stor harmoni i truppen och ser man över spelartruppen kan man se att vi inte har divor som t.ex C.Ronaldo, S.Ramos, S.Aguero, Robinho Deco, Adriano, Ronaldinho Cassano & Guti dvs spelare som vill ha lite störra uppmärksamhet kring sig.
Det vi däremot har är ödmjuka spelare som Xavi, Puyol, Henry, Messi, Marquez... Listan är lång, kan nämna nästan hela spelartruppen förutom kanske Valdes & Eto´o. Den senare är kanske inte den mest ödmjuka spelare i världen och Valdes har en kaxig look, känner han inte privat men verkar vara lite småkaxig.

Men frågan som jag ställer er är om vilka som kommer matchas när samtliga spelare är skadefria för just nu presterar hela truppen bra fotboll. Men när vi spelar CL ska de bästa 11 spela. Vi kan ju rotera mycket nu när vi har försprång på 12 poäng då spelartruppen är så jämn och hungrig.

Lyxproblem kallas det va?

Keita, Toure, Bosquets, Hleb, Iniesta, Gudjohnsen ? krigar om två platser brevid Xavi

Henry / Hleb / Iniesta ? Iniesta konkurrerar även med Henry om vänsteranfallsplatsen, detsamma gäller nog Hleb

Marquez, Milito, Pique eller Cáceres ?
Vem ska bilda mittlås med Puyol?

Spelare som är opetbara är Valdes, Alves, Abidal (kan inte se att Silvinho bänkar honom och någon högerfotad spelare vill jag inte se på vänsterbacken), Puyol, Xavi, Messi & Eto´o.

Godnatt
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 01:24
Ett Äkta Barca Fans

Minst sagt. :)

God natt.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2008-12-22 01:23
forza barcelona
Barcelona barcadinho
2008-12-22 01:22
B.G/

Du skriver om ett rykte att Busquets är på väg norråt till Arsenal...

Hur kan det stämma?
Han har skrivit ett kontrakt tills 2013 med Barca den här veckan.

(God natt)
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 01:08
Ja då var det uppehåll också. Vet inte hur jag ska klara mig utan att se på Barca. Tack och lov så har man 4 matcher ner laddade, får njuta av repriser även om det inte är lika kul.

Barcelona De Goda
2008-12-22 01:05
God Jul alla Barca vänner!

Vi ses om två veckor
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 01:04
Dizzy

Jag får hoppas på att du har rätt och inte är dizzy ;-P.
Barcelona Dizzy
2008-12-22 00:57

Så jävla gött att vi leder ligan med 12 poäng. Real har inget att hämta mot Barca!

Vi kommer vinna ligan.

Visca Barcaaa
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:57
Rivaldo_gudarnas gud

Håller absolut med dig. Real fansen är sura pga sitt spel och måste släppa frustrationen över Barcelona. Dem vill inte visa sin fruktan mot oss och därmed så börjar dem håna oss.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-12-22 00:52
Angåeende vad real fansen skriver inne på sitt skitforum så tycker jag vi ska ha tillräklig stolthet att totalt skita i det. Vi är helt överläggsna den klubben i allt just nu. Så låt dom kasta sina avundsjuka blickar mot oss. Håna oss med deras avundsjuka patetiska kommentarer om hur laget som ligger 12 poäng före dom är sämre en dom. Vrf skall vi ens reagera på sån skit? Att fansen till tidernas mest meriterade klubb känner sig tvingade att sänka sig till den nivån är sedan en helt annan story. Tror faktist inget annat lags fans en just deras skulle häva ur sig att dom är bäst i världen när man ligger 6a i sin inhemska liga. Deras totala avsaknad av verklighetsförankring är något man skall skratta åt och njuta av. Inte gå in i diskussion med. Verkligheten för oss som lever i den går ju faktist så att barca till det närmsta är klara ligasegrare i december med det kanske bästa spelet i vår klubbs historia. Och real kämpar m europaplattserna. Inte ligan som dom vill göra gällande. Utan europa plattserna! Så till alla cules. Njut. Ty vi spelar på en helt annan nivå en real nu.
Barcelona el Flaco
2008-12-22 00:48
Ämne: Zhirkov och Kalou är....
Vettigt inlägg, håller med till 100%. Tror ej att Barça kommer köpa någon spelare under vinteruppehållet.
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 00:45
B.G

Håller inte med, Kalou var en talang som hamnade i Chelsea, tyvärr. Han är duktig, kunde bli duktigare men att han ska ersätta Eto'o finns inte i denna värld just nu.
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:45
Zhirkov och Kalou är orealistiska värvningar som kommer från skit källor.
Barcelona Culéé
2008-12-22 00:44
Joanilson

Ah förstår inte heller vad han skulle göra i Barcelona.

Barcelona ihefsu
2008-12-22 00:43
Ämne: Kalou skulle du enli....
Kalou har verkligen inte kunnandet som krävs för att få ersätta någon i Barcelona.
Barcelona Joanilson
2008-12-22 00:42
B.G

vad har Kalou uträttat som gör att Barca borde köpa honom? det känns som en osäker värvning, man vet inte riktigt vad man kan få ut av honom.
Real Madrid Fredrik R
Ämne: Barcelona
In:
Ut:....
Har du någon bra källa på Zhirkov-ryktet, fotbollskanalen är ju en andrahands-nyhets-site som sällan driver någon egen djuplodande journalistik utan bara publicerar sådant som andra skrivit om. Skulle vara intressant att veta hur troligt det är att Zhirkov hamnar hos er då det är en otroligt farlig ytterback...
Barcelona B.G
Kalou skulle du enligt mig vara tänkt som ersättare åt både Henry & Eto´o men framför allt Eto´o. Vi ersätter vår afrikanska lejon med en afrikansk panter...
Vad säger ni?
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-22 00:41
Busquets eller L.Diarre, vem e bäst ? :P
Barcelona B.G
2008-12-22 00:40
Kalou & Zhirkov in och vi har det ultimata värdslaget.
Barcelona ihefsu
2008-12-22 00:40
Zhirkov vore onekligen intressant i Barcelona, liksom Evra eller Clichy. Något långdraget ojämne Abidal är verkligen inte het för tillfället, och bakom honom finns en Sylvinho på väg ner i karriären. Det är verkligen inte långsökt eller orimligtatt nästa nyförvärv skulle kunna vara en vänsterback.

En tanke är ju att Arshavin och Zhirkov blir klubbkamrater i Barcelona.
Barcelona B.G
2008-12-22 00:39
Silly ut: Vänsterbacken Sylvinho har erkänt att han skulle kunna tänka sig en flytt till Skottland och Celtic. Mittfältstalangen Sergio Busquets ryktas också vara på väg norrut - till Arsenal. Liverpool och Real Madrid spanar också in 20-åringen.
Barcelona B.G
2008-12-22 00:38
Barcelona
In:
Ut:
Silly in: Atletico Madrids anfallsstjärna Kun Agüero ska ha bestämt sig för en flytt till Barcelona nästa säsong. Pep Guardiola är dessutom intresserad av att hämta yttermittfältaren Diego Capel från Sevilla och Chelseas 23-årige mittfältare Salomon Kalou. Precis som liverpool är Barca intresserade av Shaktars 22-årige back Dmytro Chygrynskiy.
Jurij Zjirkov, nyligen utsedd till ryska ligans bäste spelare, sägs också stå på önskelistan.
Xavi har förlängt sitt kontrakt. / Fotbollskanalen
Barcelona westinhoblaugrana
Nej. Jag vill inte heller att Abidal ska lämna. Visst, han blandar och ger..men oftast gör han stabila insatser, och han får alldeles för lite beröm de matcher han spelar bra.

Vi behöver inte en offensivare vänsterback, allting ser bra ut.
Barcelona Dedeffo
Fredrik R

Nej, vissa här inne tycker att vi ska köpa nya backar för att Abidal råkade göra en dålig match ikväll men blev bättre andra halvlek.
Real Madrid Fredrik R
2008-12-22 00:37
Ämne: Fredrik R

Jo, men....
Förvisso, var även därför jag ställde en fotbollsreleterad fråga, är Zhirkov påväg till Barcelona? Är ni på jakt efter en ny vänsterback?
Annons: