/spanien/barcelona/forum/1971.aspx/spanien/barcelona/forum/1971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-09-14 11:56
Ingen kan hindra oss använda bortastället under bortamatcher, inte ens förbundet eller staten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-09-14 11:43
Jag blev också irriterad över att färgerna var svåra att skilja på och skrev det också hör under matchen. . Nu i efterhand undrar jag om Barca fick förbud av förbundet och blev nekade bortaställ för att de inte skulle uppfattas som provocerande då det samma dag (eller dag innan ) var det stor manifestation för Katalanien med en miljon på gatorna...
Barcelona Kröjf
2015-09-14 10:40
the cameroonians

Ska vi vara allvarliga, så vill jag att du ska veta att jag är minst lika frustrerad som någon och sorgsen över att "stylisterna" i styrelsen så uppenbart inte bryr sig om all den storartade tradition som sitter i tröjorna. Men ränderna går aldrig ur i våra ögon, hur dom än vrider och vänder på än det ena och än det andra.

Klubbmärket till höger blir väl nästa steg om dom som bestämmer, får fortsätta göra så. Men som en medpatient på hjärtintensiven sa till mig, det man inte kan skämta om är inte värt att ta på allvar. För övrigt så är du given på en Pod.
Barcelona Lion24
2015-09-14 10:21
Tänkte också skriva en grej angående bänkningen av Messi. Den var full förståelig och det viktigaste var inte om han skulle bänkas eller inte. Det viktigaste var att det skulle finnas en dialog mellan Lucho och Messi vilket också fanns när Lucho i presskonferensen sa att han hade talat med Messi och att dom inte ville ta risker. Kommunikation mellan tränare och spelare är mycket viktigt, speciellt med lagets stora stjärna. Lucho hanterade det bra.
Barcelona Lion24
2015-09-14 10:19
Jag är grymt imponerad av säsongsinledningen. Det är helt olikt det vi fick se i våras. Jag vet inte om tränarstaben delar upp höst/vår säsongen i två olika delar men det vi ser just nu är att vi är mycket mycket taktiska. Under våren så var vi mindre taktiska och det som gav oss trippeln var energin, intensiteten, MSN med Messi i spetsen. Vi ''tänkte'' inte så mycket men nu är vi inte lika energiska eller intensiva som vi var under våren utan mycket mer taktiska. Det kan vara så att man ''sparar'' krafterna till vår perioden för att avsluta så starkt som möjligt. Från förra säsongen så lärde jag mig att man ska ha mer tålamod. Jag var så ivrig på att spelet skulle klicka direkt efter misären vi upplevde med Tata Martino vid rodret. Även om kritiken var befogat mot Lucho under hösten så exploderade man ordentligt under våren, jag vet inte om allt var planerat eller om det var Sociedad matchen som gjorde så att ALLA började skärpa sig.

Om ni kommer ihåg de svåra bortamatcherna så var det så att i de flesta matcherna så gick vi dit för det första målet snabbt. Det första målet skulle komma så snabbt som möjligt. Efter det så skulle vi inte vila utan då var det att jaga det andra målet. Efter det andra målet var vi mer taktiska. Just nu under säsongsinledningen så har man mer tålamod, man är mer försiktiga. Vi har fortfarande energin, intensiteten, presspelet där men inte i lika stor utsträckning som vi hade under våren. Jag misstänker att man väntar med det.

La Liga är i mina ögon världens bästa liga. Men alla ska veta en sak. Normalt när alla ligor startas så börjar alla lag med 0 poäng (om man inte varit indragen i skandaler o.s.v). Men i La Liga så finns det ett undantag. Alla lag börjar med 0 poäng, förutom ett lag: Real Madrid. Innan La Liga drar igång så börjar Real Madrid med 12 poäng. Två vinster mot Getafe och två vinster mot Espanyol. Det är glasklart. Så när alla lag sitter på 0 poäng så börjar Real Madrid med 12. Maränger, våga inte lek offer och säg: ''Atlético mot Barca är som Espanyol mot oss''. Våga inte. Det finns inte på kartan att Atlético spelar mot oss som Espanyol gör mot er. Att Atlético har svårare för oss än för er har väldigt mycket och göra med att de flesta av våra spelare kan göra något av spel på små ytor medans det går lite trögare för era spelare. Atlético särar inte på benen som Espanyol varje säsong gör mot er.
Barcelona the cameroonians
2015-09-14 10:13
@Kröjf:

Det hade ju annars varit väldigt passande att Barcelona spelat med sitt bortaställ mot Atlético. Inte bara med tanke på hur störande det var med färgerna som flöt ihop, utan också för att det dagen innan var Kataloniens nationaldag "Diada" och då hade det ju varit perfekt att spela med Senyera-färgerna. Och på den tröjan är ju ränderna åt rätt håll också...
2015-09-14 10:08
Under förmiddagen återvänder laget till träningscentrat efter en välförtjänt ledig dag igår. I morgon reser truppen till Rom och kommer att genomföra en kvällsträning på Romas träningsanläggning.

Mötet mot Roma på onsdag kommer att bli Messis 100:de CL-match, och vi får hoppas att han jubilerar med ännu en magisk insats!

Det är annars en intensiv period med matchande månaden ut med spel var tredje/fjärde dag. Vi får väl se om Lucho kommer rotera eller köra på med the usual suspects. Kan tänka mig att Rafinha vill ha fortsatt speltid samtidigt som Adriano och Bartra också vill lufta skorna på gräsmattan.
Barcelona Kröjf
2015-09-14 10:04
Cule4Life m fl stör sig på att Barca inte spelade i sitt bortaställ, eftersom det blev svårt att skilja spelarna/lagen åt. He,he, då gör ju dom nya och så omtvistade tvärrandiga tröjorna ingen större skillnad då, när det väl kommer till kritan.
Barcelona zigazaga
2015-09-14 09:23
Fan va kul det var o se Halilovic mot Valencia. Spelade riktigt bra och fick en hel del uträttat. Fortsätt så! Killen kan bli riktigt riktigt bra.
Barcelona koeman92
2015-09-14 09:08
@Cule4life:

Nej min vän, du är långt ifrån den enda som störde dig på det.
Barcelona Emily (Red.)
2015-09-14 08:51
Soda Popinski och ni andra som är intresserade av att starta en pod

Kul initiativ! Hör av er till mig så ska vi nog kunna ordna nåt :)
emily.ottosson@gmail.com
Barcelona DM1982
2015-09-14 07:19
[QUOTE=Cule4life]Var det bara jag som störde sig på att Barca inte hade på sig bortaastället ? Fan man såg knapp skillnad [/QUOTE] Ett stort misstag av domaren, det var sjukt jobbigt att tröjorna var så lika.
Barcelona Lion24
2015-09-14 02:21
Soda Popinski

Fantastisk initiativ! Hoppas tanken inte går under mattan utan att det leder till något. Kan faktiskt tänka mig att vara med något program, höhö :).

Gabriel

Som alltid: 1+.
Barcelona Gabriel
2015-09-14 02:03
Tar mig en liten titt in i forumet så här i nattmössan för att få skriva av mig (hur produktivt inlägg det sen blir pga trötthet lär jag märka av imorgon bitti när jag läser om inlägget) då jag känner att det varit dåligt med den biten på sistone. Som culé är det nästan i princip som en oskriven regel att regelbundet och oavbrutet ta fram förstoringsglaset för att leta efter minsta lilla damkorn under mattan. I år och dar har jag själv tagit mig ann en roll som en av de mest högljudda gaphalserna kring konspirationernas, enligt mig, uppenbara självklarhet vad gäller spansk, såväl även Europeisk toppfotboll. Allt är orättvist och inget är rättvist, för det är aldrig lika illa när man bara hävdar en av de båda sakerna som det är genom att säga båda, trots att de betyder samma jäkla sak i omformulerat svenskt språk. Det var därför man som en gammal trotjänare och lojal soldat ställde sig givakt och stoltserade med ett brutalt och obeskrivligt härligt "AMEN" när helgens förlorare, Diego Simeone klev upp på podiumet med en av många raders konspirationer gällande fördelarna till Spaniens kungliga Real Madrid Club de Fútbol. Här skulle ingenting vinnas om det inte vanns av de vita enligt Cholo. Källkritiska Sverige (hur det nu är med den biten) har förmodligen inte tagit till sig Simeones minimala och simpla tal, nej, den lär ha gått förlorad likt årets svenska sommar - vi alla hörde väl något om det men vi la aldrig märke till något mer än så. Eller? Sveriges intresse för La Liga vacklar, mer och mer, men även mindre och mindre gentemot vad det var för bara 10 år sen. Stjärnor som kommer, ja visst, men även stjärnor som går (om än mindre i form av status och glans). Det är tydligare roligare - BÄTTRE BETALT - i England och Aston Villa än vad det är i Spanien och Celta Vigo. Cholos tal hade fått medierna att ringa i 'sold-klockan' rena Wallstreet stilen då det hade allt för att varenda en av de ska kunna leva gott på den kakan en bra bit, kanske såpass bra att den sortens leverböd hade räckt ända till julpresenter till hela tjocka släkten framöver. Men nu befinner sig alltså Cholo i Spanien, inte i "världens bästa" (överhypade) liga, Premier League. Så vad har han egentligen sagt? Ingen vet. Går jag och frågar min svenska, och ack så mycket både trevliga och hjälpsamma granne om han hört vad Simoene sagt för några veckor sen så hade han först sagt va? Och sen sagt vem är det? Nej, han är inte jätte oinsatt, han vet både vem Fergusson, Mourinho och mindre tränare i England är, och jag vågar betta min månadslön på att han hade hört talas om ett sådant uttalande om uttalandet skedde i Rule, Britannia istället för Que viva España. Men icke. Barcelona har på 3 omgångar redan blivit rånade på 4 solklara (!) straffar. Igår möttes alltså de två främsta utmanarna till de vita om titeln, inga straffar i den matchen - i en match där det borde ha utdelats 3. Vad är det frågan om egentligen? Ingen som rynkar på näsan eller höjer ögonbrynen längre i denna vardagliga realitet som vi befinner oss, och alltid har befunnit oss i, nej, ingen förutom Piqué då förståss. Piqué som fick se matchen från TV-soffan pga sina reaktioner till domarnas inkompetens, och kanske lika bra det, för vem vet om Madrids most hated person hade kommit undan hela matchen utan ett rött kort igen - jag tvekar. Jag känner mig också nu, trots min tidigare historia som konspirations-älskare, relativt trygg och säker i att kunna konstatera att det den här säsongen tagits till ytterliggare en nivå av domarna och det spanska fotbollsförbundet. Cholos ord har ingen vidare effekt på massan i lilla och kalla Sverige, kanske inte heller i Premier League - men de tydliga missarna kommer att skapa debatter i Spanien. Cholo kan mycket väl ha startat en böljande vulkan i landet vad gäller debatter och diskussioner. Framtiden får utvisa om det så småningom blir ett utbrott. Hoppas, hoppas inte, kanske, vi får se. Vad jag däremot vet är att min stolthet över att vara culé når inga gränser. Vårat forums lag har tagit 9 pinnar och full pott med det svårast möjliga schemat i inledningen av säsongen, damer och herrar. Vi har gjort det utan våran bästa försvare, med domarna emot oss och med en jetlagged Messi. Snart får domarna verkligen ta i med hårdhanskarna, och jag tror vi kan räkna med det framöver. Bona nit y visca el Barça!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-14 00:45
Soda Popinski SaM_-- här på forumet är ju med i La Liga poden där diskuterar man alla lagen i Spanien. Han är dock deltagare men han kanske kan hjälpa till han är Red här också. Han skulle kunna vara med i den poden han gör ett bra jobb på La Liga poden. Sen finns det många duktiga skribenter här som kanske vill vara med. Gabriel-Xaviesta-Rambla-Cameronians-Vampiro-Dm1982 och många fler.
Barcelona Cule4life
2015-09-14 00:12
Var det bara jag som störde sig på att Barca inte hade på sig bortaastället ? Fan man såg knapp skillnad
Barcelona Soda Popinski
2015-09-13 23:58
På tal om en pod. Jag är utbildad inom området (dock film) men ljud som ni vet är en stor del av det. Har gått i tankar om detta och jag tyker att det saknas en (bra) pod här. Det är inte så enkelt som man kanske kan tro att få till det. Lyssnade på ett avsnitt av Reals podkast och tycker kvaliten var förskräcklig på många sätt. Ska nämnas att detta var i ett tidigt skede av deras pod och jag hoppas den blivit bättre. Hur som helst är det en hel del som måste klaffa och är man bara lite kreativ så kan man få till ett kanon program. Dock är sånt här alltid svårt att genomföra själv. Jag skulle kunna tänka mig att anmäla mig som frivillig för att hålla i detta på något sätt med hjälp av redaktionen och andra på forumet. Kan skriva programen men också vara programledare. Men ... jag driver ett filmprojekt helt själv just nu och min närmsta framtid är lite oviss och oförutsägbar men intresset finns. Så hur tar vi ett första steg mot detta egentligen?
Barcelona Barca4life98
2015-09-13 23:44
enkos Missar Silva också?!
Barcelona enkos
2015-09-13 22:51
Aguero verkar vara skadad på alvar. Det snackas om knät och imorgon får han resultat... även David Silva missar Juve..
City - Juve på tisdag och
Roma - Barca på onsdag..
Barcelona Junta Dimision
2015-09-13 22:19
Kul att se vår gamle Silverräv Sylvinho som assisterande tränare för Mancini!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-13 21:12
@FCBarcelonaFl: Godin (Atlético) “When doesn't Barça have the ball? They always have it. They're the best team in the world.”
Barcelona Vampíro
2015-09-13 20:18
Vill ni höra en bra pod om spansk fotboll så rekomenderar jag La Liga Weekly. Leds av Jon Driscoll och Terry Gibson(kommentatorer på Sky Sports) och de har grymt bra koll på alla lagen i primeran. Engelsmän som håller La liga som den bästa ligan, inte varje dag det händer. Skön genomgång på måndagar och man får en bredare synvinkel på ligan istället för det vanliga Barça/Real snacket som varar 5 min i svensk media.
Barcelona DM1982
2015-09-13 20:18
[QUOTE=koeman92]Barcelonistas Hade nog varit en utmärkt idé. Hade varit väldigt spännande att lyssna på en diskussion mellan exempelvis Cameroonians, Vampiro, Gabriel och Kröjf. Hoppas att DM1982 kan se till att anordna något liknande ganska snart, skulle vara riktigt kul. [/QUOTE] Jag har tyvärr inte en aning om hur det skulle gå till, inte alls mitt kunskapsområde. Kanske kan någon på red fixa med det? Andra forum här på SF har ju webradio. Skulle vara kul.
Barcelona enkos
2015-09-13 20:12
Efter tre spelade omgångar är Barcelona det enda laget med fullt pott
Getafe å andra sidan enda laget med 0 poäng.. Skulle bli gladast Om Getafe hade äntligen åkt ur
Barcelona enkos
2015-09-13 20:06
Vilken rolig match det blev mellan Celta och LAS Palmas som slutade 3 - 3. Las gjorde 3 mål med en man mindre och kunde i slutet även vunnit men slarvade två jätte kontringar. .
Barcelona koeman92
2015-09-13 20:04
Barcelonistas

Hade nog varit en utmärkt idé. Hade varit väldigt spännande att lyssna på en diskussion mellan exempelvis Cameroonians, Vampiro, Gabriel och Kröjf. Hoppas att DM1982 kan se till att anordna något liknande ganska snart, skulle vara riktigt kul.
Barcelona Barca4life98
2015-09-13 19:59
Barcelonistas Skulle vara grymt kul, jag skulle lyssna på varje avsnitt! Svårt att man själv skulle kunna vara med dock...
2015-09-13 19:54
Efter att Courtois skadat sig och kommer få lägga sig på operationsbordet spekuleras det nu i att Mourinho vill låna in Victor Valdez från United.

Klubbar har ju rätt att ersätta långtidsskadade spelare trots stängt transferfönster.

Satan vad jag skulle ha svårt för att se Valdés i den blåa tröjan...
Barcelona oocbgb
2015-09-13 19:35
[QUOTE=Barcelonistas]Hur ser ni på att fixa en pod och prata om Barca likt La Puta gör om Real? Dom har ju den där Bastardo skiten. Typ varje vecka kanske efter att ligorna spelas så kör man en pod och pratar Barca? O säsongen samt andra lag? [/QUOTE] Jag hade lyssnat varje gång!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-13 19:28
Hur ser ni på att fixa en pod och prata om Barca likt La Puta gör om Real? Dom har ju den där Bastardo skiten. Typ varje vecka kanske efter att ligorna spelas så kör man en pod och pratar Barca? O säsongen samt andra lag?
Annons: