/spanien/barcelona/forum/19709.aspx/spanien/barcelona/forum/19709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-21 13:33
Vilka Villareal spelare missar matchen ikväll, borsett från Llorente som fick rött kort förra veckan ?
Gemini
2008-12-21 13:26
Ghazza //

Ja, och Salgado är bättre än Dani Alves...
Hahaha
Barcelona Okkapokka.
2008-12-21 13:23
haeger

Aha, Jag måste ha missat hur truppen såg ut då. Kanske lika bra att han inte är med då antar jag.
Barcelona Ghazza
2008-12-21 13:16
Inte för att jag brukar haka upp min på smågrejer.. Men, ehum... Kviborgs betyg om Robben. "Holländaren är bäst i världen på sin position när han spelar som i mötet med Valencia."

Robben har alltså en högre högstanivå än Messi..? =D
Barcelona haeger
2008-12-21 13:04
Okkapokka.

Synd att Iniesta inte är med i truppen då.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-21 13:01
Herregud, kan ni sluta snacka om stryktipset och lången osv.? Något litet tips räcker men inte fan behöver forumet förvandlas till ett tip-forum.

Nu när de är sagt kan vi fokusera oss på matchen istället. Det är riktigt svårt att säga att vi inte är favoriter i denna match, och att tippa emot Barca går inte i nuläget. När Marquez är ett frågetecken hoppas jag att Caceres får chansen. Sen hoppas jag att Vampiro gör comeback idag, Inte i startelvan, Utan med ett inhopp.
Barcelona Culéé
2008-12-21 12:48
Sorín

Kan du berätta lite mer om skadeläget är just nu i Villarreal?
Barcelona ihefsu
2008-12-21 12:23
Villarealspöket från när jag var liten lever fortfarande kvar. Jag tror på stora bekymmer för Barcelona, men hoppas på att jag blir motbevisad.
Villarreal Sorín
2008-12-21 12:22
Lycka till ikväll gubbar! En spännande match att se fram emot.
Barcelona haeger
2008-12-21 12:07
barcadinho

Även fast man oddsar för att vinna pengar så är det ju också riktigt roligt och spännande att följa matcherna man har oddsat på, enligt mig i alla fall.
Barcelona barcadinho
2008-12-21 11:33
Jag har en liten tips för alla ni som spenderar pengar på stryktipset, lången och allt annat som man kan vinna pengar på.

Ni kommer inte bli miljönärer av det!
Och med största sannolikt så går ni back med pengar i slutändan.

Efter 20-25 år med såna satsningar av mina egna pengar har jag inte gått på plus.
Och inte heller farsan, systrarnas män, farbröder, kompisar o bekanter.

Jag har inte träffat en enda människa som har blivit ekonomisk starkare av att hålla på med sånt. Jag vet att det finns några, men jag personligt har aldrig träffat en sån.
Jag har lagt av till slut.

Skulle jag sätta in pengarna varje helg i en spargris, under madrassen, på ett konto, så skulle jag ha låt oss säga 300 000 och njuta av idag.

Ni får göra som ni vill förstås. Det är också lite kul att prova.
Men ni kommer att förlora pengar i slutändan.
Det kan jag lova er.
(lite moral snack alltså, hhmmm...)

Det är en väldigt svår match idag och jag har en känsla på ett oavgort resultat.
Jag hoppas självklart på vinst.

Jag tror att det finns en chans att Caceres spelar idag istället för Márquez och inte Pique. Det är en magkänsla. Det känns som om det är hans tur nu
(och det är i och för sig bra att ha en snabbare spelare som Caceres jämfört med Pique. Rossi är en snabb kille).

Sen tror jag att Keita startar i mittfälltet och inte Busquets (Keita + yaya + Xavi).
Det är också här en magkänsla och det känns igen att det är Keitas tur efter bänksittande i el Clásico.

Vi får väl se.

sebbaa
2008-12-21 11:26
Såg ni snackade om (land)hockey här längre ner. Fick mig att tänka på, att då jag som 13åring var på ett ishockeyläger, träffade jag två spanjorer som var där i samma syfte (de hade kommit till Finland tack vare den enes pappa var ordförande i spanska hockeyförbundet. Blev relativt bra vän under veckan med dem, tyvärr har jag ingen kontakt längre! Men jag fick i varjefall Barcelonas ishockey-spelskjorta med mig hem :)

Lite offtopic, bara lite.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-21 11:03
", oseriöst beteende, skällsord, sms/msn-språk, reklam, spam, tippande, långa länkar, "

Tippande.
Barcelona Barca-Henke
2008-12-21 03:46
Visa El Barca: Oj.. Mallorca - Sevilla tycker jag är en tuff match.. Visst Sevilla har en bättre trupp, men borta mot Mallorca skulle jag skippa att tippa den matchen.. Men om jag ska tippa dem du skrev så skulle jag ta:
Racing vinner
Mallorca - Sevilla.. Kryss kanske?
Deportivo bör vinna mot Recreativo
Cagliari ska väl också vinna

Annars några andra matcher.. PSV hemma mot Feeynoord (hur många o och hur många e:n ska de va ? :)) bör PSV vinna, rätt okej odds tycker jag, eftersom jag ser den som säker.. Real Betis hemma mot Bilbao till drygt 2 ggr pengarna är också saftigt. Lite saftigare odds är, Lpool borta mot Arsenal inte så säker men ändå, och Catania kan lätt sprattla till hemma mot Roma sen om dem vinner eller kryssar de vet jag inte.

Som jag ser de tycker jag framför allt att du borde ta PSV mot Feeynoord och kanske kanske Real Betis hemma mot Bilbao även om den inte är lika säker..

De va väl de.. Lycka till med ditt tippande
Barcelona BlueRed.
2008-12-21 01:41
Smogen

Då kan du sitta uppe och kolla på det här. Koreanskt program där Henry är med. Programmet består av 15 avsnitt på YouTube. Ganska roliga faktiskt.

God natt.

*Länk
Barcelona Pep.G
2008-12-21 01:27
° VISCA EL BARCA °

Ta Sevilla och Depor. Ta sen Valladolid och ta Barca..
Barcelona Barcalonawi
2008-12-21 01:17
ALEXANDER CARLSSON//

Bra skrivit inför matchen.

Tänkte bara påpeka att du glömde kvar "Marquez" namnet bland den förväntade startelvan i citatet om Barca. Jag antar att det ska stå Piqué/Cáceres där istället :)

Visca
Barcelona Smogen
2008-12-21 01:03
såg just en sak, om man räknar in alla lag i la liga, förutom Atletico Madrid, som har plus i målskillnaden, vilket är:
Valencia +10
Sevilla +9
Real Madrid +8
Villareal +7
Valladolid +2
Getafe +1

har dom en sammanlagd målskillnad på +37
och +37 råkar också vara den målskillnad Barca har.

kollar man bortastatistik har Barca +14
ALLA övriga lag i la liga som har plus i målskillnad på bortaplan har sammanlagt +11

sådant kan man roa sig med en lördagkväll när man är bakis, tröttnat att se på film och inte kan sova....
Barcelona BlueRed.
2008-12-21 01:00
Messi(as)

Har sagt det för och säger det igen. Med Guardiola som tränare så skulle en tränings match mot ÖSK tas på allvar. Rätt inställning är ett måste om spelarna vill spela.
Barcelona Messi(as)
2008-12-21 00:42
Viktig match imorgon, jag tror vi tar alla poängen med oss. Det skulle sitta så bra till uppehållet och jag tror spelarna vet om det också. Hoppas vi går in med rätt inställning och inte tag något för givet.
Viscaaa Barca

Jag trodde aldrig jag skulle se det hända men visst fan var det så? Spelade Raul madrid kontring på HEMMAPLAN? Hahaha Valencia fram till utvisningen var kul att se men tyvärr för oss ingen tyngd i anfallet. Iofs kunde flera spelare avgjort matchen för de tvättade, de hade bra chanser men slarvade.

Men jag förstår inte ska de spela fotboll på det viset? Förresten, sparkades Capello för att de ville spela fin fotboll och Schuster för att han var ärlig? ;)
Barcelona Saman.
2008-12-21 00:09
"...ner, oseriöst beteende, skällsord, sms/msn-språk, reklam, spam, tippande, långa länkar, inklistrade artiklar, omotiverade startelvor, innehållslösa k..."

Får man skriva om tippande här helt plötsligt?
Canaletes
2008-12-21 00:06
-fel
Canaletes
2008-12-21 00:04
el Flaco

nej, kunde inte se matchen :(
Jag hade fel, våran hockey lag har 18 CL inte 13 :P

Mer info finns på länk! ;)
Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2008-12-21 00:03
Vorre snällt om ni hjälpte mig lite här. Va skulle ni välja för något mellan dessa matcher:

Racing - Malagá
Mallorca - Sevilla
Deportivo - Recretivo
Cagliari - Reggina

Om ni har några andra matcher som man skulle kunna spela på så kan ni även säga de. OBS: Jag kommer att lägga en hundring imorgon så skulle vilja ha ungefär 3-5 säkra matcher med oss typ 1,45 - 1,85. Vet ni några matcher så kan ni säga det skulle vara jätte snällt.
Barcelona barcadinho
2008-12-20 23:41
Jag har lust att göra marängerna lite mer oroliga för sitt lag, innan jag lägger mig.

Metzelder förlorar luftdueller mot spelarna som Villa och Mata!

Cannavaros karriär är snart slut och han bör fundera på flyt till Turkiet han med.

Marcelo ser chockad ut hela tiden för nån anledning.

Palanca har mycket kvar att lära sig och jag är tvecksam om han är tillräckligt bra för den här nivån.

Salgado, Guti och mer än halvalaget har inte en kondition för 90 minuter (så intesiv var väl inte mathcen idag att man inte ska orka).

Van der Vaart verkar inte få ett förtroende av den nya tränaren heller (varför byte Juande ut honom?).

Lite funderingar under jullovet, alltså.

Godnatt.
Real Madrid Nitho
2008-12-20 23:29
Ämne: Det var lite kontig ....
Barcadinho:

Höll med om nästan allt, när det gäller försvaret så vill jag poängtera att det finns en stor skillnad jämfört med förut. Det är att försvarsspelet börjar aggressivt högt upp i banan, jämfört med förut där det inte fanns någon alls. De hjälper varandra mer också. Men ändå så. Ett försvar med Metzelder, Marcelo och Salgado i slår faktiskt inte så högt.

Ser just nu att Villareal har en artikel med titeln "Villareal - bäst i Spanien 2008". Undra vilken liga dom kollar på. Ta ner dom på jorden imorgon.
Barcelona DM1982
2008-12-20 23:28
Messi svarade bra och diplomatiskt men han borde nog inte ha dissat Creyff så mycket, han är trots allt en legend i Barcelona. Å andra sidan borde nog Creyff inte ha sagt så om Messi.
Barcelona Moe-_-
2008-12-20 23:23
"I know that they are there to do a job and do it as best they can. It is necessary to leave them to it and not put any extra pressure on them."

Messi om domaren i el Classico
CASILLAS = ★★★★★
2008-12-20 23:22
Rambla//

Vad i helve**e?

Finns det lag som håller på med den sporten eller kör ni i en egen katalansk liga?
Barcelona Rambla
2008-12-20 23:21
Ämne: Canaletes//

Haha ....
Inte innebandy, utan rullskridsko-hockey (tror jag det heter på svenska?). Inte så många som utövar den sporten skulle jag tro. Det är lite av en tradition långt tillbaka i Barcelona.
Annons: