/spanien/barcelona/forum/19707.aspx/spanien/barcelona/forum/19707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culéé
2008-12-22 00:32
Okkapokka.

Spelar väl ingen roll eller hur?

Blir trött på att dom här ***** madridistas kommer in i forumet och skriver heeelt sjuka grejer som bara visas på Saturday Night Live.

Kanske är det bara så att dom vill så gärna hitta ett fel på vår klubb och sen säga att vi är sämst.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-12-22 00:31
Tycker absolut inte barca skall köpa zhirkov eller Lahm. Båda är likt alves mer yttrar en ytterbackar. Zhirkov spelar tom som ytter i cska. Sen inte sagt att vi inte skall köpa in en ny västerback. Tycker abidal är lite blek för att va ytter hos oss. Dock tycker jag att Evra och Clichy är överläggset bättre ytterbackar och alternatv en ryssen å tysken. Båda är realtivt offensiva men inte såpass så det skadar defensiven. Dom två bästa vänsterbackarna i pl och världen utan tvekan. Dom är heller inte helt omöjliga att köpa. Arsenal går ju inte direkt som tåget i ligan och skulle ha extremt svårt att behålla clichy om ett anbud från barca kom. När det gäller evra så har han själv sagt att han vill bort från man.u (vill ha nya utmaningar). Och där skulle ett byte mot Abidal va genomförbart. Ett byte som båda klubbarna gynnats av. Abidal är en världsback men hanns spelstil fungerar inte riktigt hos oss. Då skulle han få bättre lycka i pl. Evra vill ha nya utmaningar å barca hade fått ett snäppet bättre alternativ på vänsterbacksplattsen. Så Köp evra säger jag!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-22 00:30
Culéé

Det behövs ingen provocering nu. Onödigt inlägg från din sida.
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:29
Fredrik R

Ingen här inne beteer sig som en snorunge. Att du skriver här för att lugna ner oss är bara löjligt när det är på ditt forum det behövs där det snackas mer om Barcelona än Real. Jag ser inte något inlägg där du ber dem att sluta.
Barcelona Culéé
2008-12-22 00:28
Barcelona Okkapokka.
sebbaa

Jag tror du missuppfattade mitt inlägg. Jag menade inte att Caceres inte skulle få någon speltid i överhuvudtaget, Jag menade att han absoulut aldrig ska spela pivote bara.

Och jag är väldigt medveten om han potential faktiskt :)
Real Madrid Fredrik R
Ämne: Fredrik R

Lägg n....
Lugn i stormen, jag skrev både Madridistas och Cules. De forumiterna som ligger på sandlådenivån finns både här inne och hos oss och de förstör lika mycket för de seriösa människorna på båda sidor när de sitter och retar upp sig på varandra.

Är Zhirkov påväg till Barcelona?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-22 00:26
Fredrik R

Du har rätt i de du säger, Men vi är trots allt rivaler och sandlåde nivån kommer alltid att dyka upp i känsliga tillfällen.

Sen gör det inte saken bättre att tonårspojkar agerar medgångsfans i respektive forum, vilket ofta skapar en negativ amtosfär i forumen.
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:26
Fredrik R

Vi snackar inte om vad som sägs på ert forum om oss. Ni får gärna snacka hur mycket skit ni vill om oss men tabellen säger det hela.
Barcelona Joanilson
2008-12-22 00:24
Ämne: Ämne: var pre....det roliga är ju att matchen inte diskuterades utan personerna bara snacka om hur dåliga Barca var och hur mycket tur vi har
Barcelona Culéé
Fredrik R

Snälla stick till ditt eget forum där ni snackar mer om Barca än vad vi gör hära, harmoni =)
sebbaa
Okkapokka.

Man måste se hans potential. Det är han som skall ta över efter Puyi. Om vi skulle släppa honom till ett annat lag, mao inte låta honom spela, skulle vi gå miste om en kommande stjärna.
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:23
Fredrik R

Lägg ner nu, vi har inte snackat om det på ett tag nu. Att du kallar kommer in hit och säger att vi lägger ner mycket energi är löjligt för ta en titt på ert forum.
Real Madrid Fredrik R
2008-12-22 00:21
Anser annars att det är löjligt ifrån både cules och madridistas att lägga ned så otroligt mycket energi på att försöka "äga" varandra online med diskussioner på sandlådenivå, när det oftast enbart resulterar i att man själv framstår som en jubelidiot.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-22 00:19
sebbaa

Inte en chans att Caceres ska spela, eller bli pivote i Barca. Finns redan Yaya/Keita/Busquets/Marquez på den positionen.

älskabarcelona

Jadu inget snack om saken att de är ett vackert mål ;)
Real Madrid Fredrik R
2008-12-22 00:18
Ämne: var precis inne på p....
Är det inte lite ironiskt att snacka om att folk inne på Reals forum diskuterar Barca (vilket görs då folk precis kollade på er match) när i princip de 20-30 inläggen här inne före ditt bara handlade om att smutskasta Real Madrid och puertan? Är det inte bättre att njuta av segern och snacka om den egna klubben?

Vi (jag talar som en del av kollektivet Real Madrid-fans, även ifall jag knappt diskuterat er sedan säsongsstart) är nog lika stora kolsupare allihopa.
Barcelona älskabarcelona
2008-12-22 00:15
WOW!!
sebbaa
2008-12-22 00:14
B.G

Intressant! Då skulle man kanske ännu kunna utbilda Cácares till en fenomenal pivote. Vad sägs om den idén? Grabben har ju visat sig ha väldigt bra defensiva talanger, och har nog inte heller varit alltför offensiv.
Barcelona B.G
2008-12-22 00:11
Men jag tror att vi skulle kunna spela med två offensiva ytterbackar, vi skulle kunna anfalla mycket bättre och få en till dimension i laget.
Sedan pratar ni om att lämna ytor men där skulle spelaren i privot rollen kunna ta ytterligare deffensivt ansvar när vi spelar offensivt.

Alternativet är att man spelar med Marquez som privote när Milito är tillbaka.
Fyller både Zhirkov och Alves på kanterna kan privoten falla ner som extra mittback och man bilder en trebackslinje.
Ex

Valdes
Puyol-Marquez-Milito
---------------------
Alves---------------Zhirkov
-----Xavi----Iniesta------
---Messi---Eto´o---Henry

Tog Marquez som exempel men det kan lika vara Touré eller Keita.

Så ingenting är omöjligt och jag tror att vi skulle bli vassare i offensiven, sedan vet nog alla ni att Zhirkov är en människa med 3 lungor och orkar hur mycket som helst. Sedan var han inte dålig i deffensiven under EM slutspelet som ni alla följde.

Bara en tanke från min sida, säger inte att vi måste göra såhär
Barcelona Para Siempre
2008-12-22 00:04
Ligan är inte över, sluta ha så höga förhoppningar!
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 00:04
Joanilson

Håller med. Skulle skapa alldeles för mycket ytor. Zhirkov(stavning) är en bra offensiv back och kanske defensiv också men Abidal defensiva inställning samt kvalitéer behövs mer. Och Lahm, har han defensiva kvalitéer? ...
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 00:02
Kommentatorn lät förvånad när han såg att Barcelona hade över 60% bollinnehav. Hans första dag på jobbet kanske.
Canaletes
B.G

Läg Pedro istället för Victor ;)
Barcelona Joanilson
Ämne: Abidal är en vänster....
kan hålla med dig om att Abidal har sina brister i offensiven men så offensiv som Dani Alves är på andra kanten så behöver vi inte 2 backar som lämnar ytor bakom sig på kontringar
Canaletes
2008-12-21 23:59
HAHAHAHA!!

Såg ni när Patrick Ekwall sa: Räck upp handen för den som tror barca vinner ligan.

ALLA räcker upp handen!!
ponta p
2008-12-21 23:58
B.G

På tal om abidal och hans offensiv så tycker jag det är bra att han håller sig mer defensiv eftersom herr alves på andra kanten ofta är ute på äventyr, hur skulle det va om abidal låg lika högt upp? vi skulle spela nån sorts 2-5-3 uppställning då...
Kixer
2008-12-21 23:57
B.G//

Abidal är bättre än både Zhirkov och Lahm i defensiven så det jämnar ut sig, Abidal är en väldigt duktig vänsterback.
Barcelona B.G
2008-12-21 23:56
kvalité på denna elvan också
Barcelona B.G
Med rotations gubbarna menar du då denna elva, eller?

Pinto
Cáceres-Pique-Milito-Silvinho
Gudjohnsen-Keita-Bosquets
Victor-Bojan-Hleb
Barcelona el Flaco
älskabarcelona/

Det lutar mot att Milito kommer vara tillbaka runt mars månad ungefär. Han har börjat springa på träningarna som tur är.
Annons: