/spanien/barcelona/forum/19700.aspx/spanien/barcelona/forum/19700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid ô Fenomeno
2008-12-26 00:59
Ämne: Okkapokka y Ghazza
....
Förlåt om jag lägger mig i, men de där 3 ikonerna du pratar om. Alltså minimera, stäng och maximera/återställ nedåt är ju faktiskt Windows Vista-rutor och tillhör inte MSN:)

Coolt om det verkligen är Leo, men oddsen talar emot det om vi säger så.
Malibou
2008-12-26 00:59
sen som okkapokka sa, kan vara en look a like.
en nicolas cage look a like fick ju gratis inträde och en matchtröja med cage tryck på ryggen och medlemskort hos real:p
Barca08
2008-12-26 00:58
tror inte heller att det är messi på bilden, men visst är han sk*t lik messi. Har sett personer som är lik spelare.
Min syrras kollega är väldigt lik Camoranesi, bara en sådan sak :).

Tycker också att Diego Milito liknar Rocky Balboa väldigt mycket:D
Barcelona Ghazza
2008-12-26 00:58
Jag tror nog att hon visste att han var en känd fotbollsspelare. Hon påstår dock att de fick kontakt när han bara var 16, vilket var innan Messi blev känd. Sen har hon verkligen ingen anledning att ljuga för mig om detta, hon visste i princip inte om att jag gillade fotboll. Menmen, jag köper det inte!
Barcelona BeautifulBarca
2008-12-26 00:56
Ghazza

Själva grejen att hon sparade en skärmdump över konversationen gör att jag inte tror på det. Man går inte och tar skärmdumpar över konversationer med folk man inte känner. Som i hennes fall då hon inte visste att han var känd fotbollspelare.
Barcelona Culéé
2008-12-26 00:54
Okkapokka y Ghazza

Om det var 05 så är det inte Messi, eftersom om man kollar noga längst upp till höger så ser man ser man dom här 3 ikonerna, Minimera Stäng osv..

Och ja ser att de är Messenger Beta och Den kom ut sommaren 06, så det är fejk enligt mig.
Barcelona Ghazza
2008-12-26 00:53
Jag får återkomma med det svaret, men tittar jag på bilden känns han ju ganska ung. (Nu pratar jag som om hon verkligen känner Messi, vilket hon antagligen inte gör)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-26 00:52
Om det är Messi så skulle det nog vara åren 05/06 ungefär. Han hade den frisyren då i alla fall.

Sånt här är så svårt att veta helt 100% egentligen, Finns så många look a likes här i världen.
Barcelona Culéé
2008-12-26 00:49
Ghazza

Vilket år var det när de chatta?
Barcelona Ghazza
2008-12-26 00:48
Jag medger att bilden blev lite dålig när jag sparade den i paint, men det är Messi på bilden. Utan tvekan. Hans namn på msn är(var) enligt bilden [*]L 1 0[*].

Haha, det fick mig att grubbla iaf =)
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2008-12-26 00:44
Ghazza

Varför inte? . tex Ever Banega la ut sig själv på en dejting-sida eller dylikt. Argentinare är ju kända från innan att vara internet-intresserade. Skämt å sido :). Men det med Banega är faktist sant.

Vilken tur den damen har om hon verkligen känner Messi.
Malibou
2008-12-26 00:44
Ghazza det är la inte ens messi ?:p
Barcelona Ghazza
2008-12-26 00:35
Lite intressant nu i brist på annat kanske:

Jag har en dam som är bekant till mig. Inte så värst fotbollsintresserad, så det ämnet har vi egentligen aldrig gått in på. Iaf, så snackade vi Barca av en anledning och då kommer det fram att hon tydligen känner en spelare.

Hon påstår att hon känner Messi, och har gjort det i 5 år. Jag drar lite på smilbanden och begär bevis. Hon skickar då bilden i länktipset. Jag har klippt bort resten av konversationen, men bilden talar för sig själv. Den är något år gammal från en msn-konversation.

Köper ni det? =)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-26 00:06
Men nu fick jag, Pep.G och barcafinho med flera som vi ville. Probelemet löst och vi kan nu gå vidare.

Barcelona Culéé
2008-12-25 23:47
Spinbad

Håller med dig fullständigt, lite överdrivet att avsluta sitt konto för det.
Spinbad
2008-12-25 23:25
Men alltså barcadinhos reaktion är ju hyfsat överdriven. Bara för att han inte tycker han fått tillräckligt med kärlek och uppskattning från redaktionen så blir han alldeles rosenrasande, avregistrerar sig samt berättar att han är en hippie etc. Ibland börjar jag undra om den här sidan är ett medium för att följa Barcelona eller framhäva sig själv.
Barcelona DM1982
2008-12-25 23:08
Att skicka ett standardsvar format "Tack för visat intresse" känns inte helt ok. Jag har all förståelse för att tiden är knapp men man bör nog kunna ge ett utförligare svar till någon som sannolikt har lagt ner en hel del tid på något.

Sedan är ju det den självklara frågan vad ni anser vara något som inte kan publiceras här. Om det är stavfel kan man åtgärda det, om det gäller åsikterna i artikeln som ni inte gillar så agerar ni åsiktspoliser. Är det verkligen rätt? Hur värderar ni en bra artikel, vad finns det för kriterier? Skulle det vara fel om några artiklar inte var av bästa kvalité?

I slutändan är ju det här forumet till för oss alla och inte endast personer på redaktionen.

Hur som helst, gör vad ni tycker är bäst. Tror inte att vi andra kan ändra på era åsikter i den här frågan.
Barcelona tarrak
2008-12-25 22:57
Ämne: Hmmm...jag var lite ....
Jag har ju lovat att vi kommer att ge svar till alla som inte blir publicerade. Vad är det mer i vårat bemötande som vi bör ändra?
Barca08
2008-12-25 22:41
RobinhoMaster //
Det ryktas om Aguero
Barcelona DM1982
2008-12-25 22:33
Hmmm...jag var lite småsugen på att snickra ihop någon liten artikel om Barca men efter att ha fått en inblick i hur redaktionen tänker så blir det inget av det. Tror nog att redaktionen skulle ha nytta av att synka ihop sig om hur man ska bemöta anda culés.
Real Madrid RobinhoMaster
2008-12-25 22:32
Oj här spekuleras det om värvningar hit och dit. Behöver lite hjälp om det till min blogg(kolla länktips). Så om ni är snälla så kan ni summera vilka barcelona vill värva när transfer fönstret öppnar :)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 22:04
Jadu nu i efterhand var det ändå väldigt onödigt att barcadinho tog bort sin profil.

Rolig och schysst kille som inte kommer skriva på forumet längre.

To Barcadinho! :D
Barcelona tarrak
2008-12-25 21:47
Nu måste jag tyvärr återgå till julfirandet, men fortsätt gärna att komma med synpunkter på sidan och redaktionens arbete.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 21:44
tarrak

Bra att detta kunde lösas på ett bra sätt, antar att min protest-text inte behövs längre på profilen, Tackar ;)
Barcelona tarrak
2008-12-25 21:41
BlueRed.

Jag lovar här och nu att vi i fortsättningen kommer att skicka ett enkelt svar likt det flera föreslagit, om vi bestämmer oss för att inte publicera. Varken mer eller mindre.
Barcelona BlueRed.
2008-12-25 21:39
Ja jag håller med SaM__- i alla fall. Men men, redaktionen; Kom gärna fram till ett beslut om hur detta ska skötas sedan kan ni skriva det här inne så alla vet. Om ni ska skicka PM till alla som skriver eller inte. Kanske en annan lösning till och med?
Barcelona tarrak
2008-12-25 21:39
Okkapokka

Utan att diskuterat det med de andra så kan jag lova dig att de uteblivna refuseringarna inte beror på bistande ork. I mitt fall handlar det som sagt att jag tycker att det är olustigt att sätta mig till doms över något som någon annan har lagt tid och energi på. Nu när jag ser hur illa folk tar det, får jag frömodligen omvärdera detta, även om jag inte har för avsikt att i detalj motivera mig.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 21:34
SaM__-

Hur skulle du själv känna dig om du spenderade kanske 7-8 timmar på en krönika som du själv är jävligt stolt över, Som sedan blir helt totalt ignorerad av redaktionen? Då inte ens ett PM/Mail skickas till den som försökt med sitt bidrag

Hellre få samma PM/Mail på 8 försök än att bli ignorerad på 8 försök tror jag de felsta skulle resonera. Även om man nog skulle gett upp efter 8 försök.
Barcelona SaM__-
2008-12-25 21:29
Ämne: Jag klagar inte på r....
Okkapokka:

Redaktionen är fortfarande inte någon slags lärare. Jag förstår din poäng, men låt oss tänka oss scenariot att det är din 8e artikel du skickar in och får samma "auto" svar hela tiden. Det gör inte saken bättre.

Nej jag anser att vi har hakat upp oss över något väldigt litet och någon som barcadinho har förstorat upp. Det är ingen stor grej. Självklart är det synd att han/hon har lämnat, men är det för den bittra anledningen så ser jag ingen mening till att man fortsätter.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 21:21
Jag klagar inte på redaktionens artiklar eller krönikor nej, för dom håller den högsta klassen på hela SF, Och de menar jag.

Men att man inte meddelar dom som skrivit en gästkrönika/artikel att den inte ska publiceras tycker jag är dålig stil. Det räcker precis som barcadinho säger ett litet PM med kort text "Erat bidrag kommer inte publiceras, tack för bidraget och lycka till med nästa försök." Något i den stilen. Sen förstår jag om man inte vill skriva feedback för det kräver i alla fall tid.
Annons: