/spanien/barcelona/forum/1970.aspx/spanien/barcelona/forum/1970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-12 15:46
Vill ni bojkotta Allsvenskan, PL och la lIga mellan klockan 16 och 18 så kan jag tipsa om att Juvenil A spelar ligamatch mot Ebro. Den streamas via Youtubekanalen (länktips).

Startelvan;

Cases
Morer, Montes, Juanma, Cucurella
Sarsanedas, Alex, Aleña
C. Perez, Carbonell, Marc Rio

Själv ska jag kolla på nästsista och avgörande etappen på Vuelta Espana...
Barcelona Vampíro
2015-09-12 15:37
Får Mou foten nu eller har ryssen något tålamod? Förövrigt är försäljningen av Fábregas bland det bästa som hänt Barça. Jösses vad klen han är.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-09-12 15:33
För er som vill se så har de studio just nu inför Espanyol-Madrid på sportbladet. Funkar perfekt via PS4 förövrigt.
Barcelona ElRaval
2015-09-12 15:28
Mous tid i Spanien tog kål på honom.

Man märkte hur trött han var. När han drog till Chelsea såg han inte lika taggad ut längre. Som om han gick dit för att varva ned.

Det är nog till viss del det vi ser i dagens Chelsea.
Barcelona Rambla~
2015-09-12 15:24
Ross Barkley kommer bli en stor spelare. Money can't buy you Stones!
Barcelona Vampíro
2015-09-12 15:24
Damn Naismith är en jätte!
Barcelona Rambla~
2015-09-12 15:22
Haha, Naismith hat-trick. :P
Barcelona LeoMessi
2015-09-12 14:59
haha terry passar tillbaks bollen till begovic plockar upp den med händerna!
Barcelona Federer
2015-09-12 14:45
Eden Hazard has now failed to score in his last 720 minutes of Premier League action for Chelsea.

Och ja.. Han är tydligen lika bra som Messi och Neymar..
Barcelona Andresito
2015-09-12 14:14
[QUOTE=DM1982]Känns som den utlåningen inte kommer vara positiv för killen. Han har iofs ingen framtid i Barcelona hur som helst. [/QUOTE] Med ledningens nya policy så såldes han till Everton med köpoption istället för att lånas ut. Ser inte heller vad han skulle tillföra till dagens eller morgondagens Barca. Kan dock säkerligen etablera sig i ett mittenlag i både PL och La Liga.
Barcelona Vampíro
2015-09-12 14:13
[QUOTE=DM1982]Smidigt men det funkade inte med Android. Annars så var det en väldigt bra bild och helskärm. [/QUOTE] Okej tackar. Får testa om det går via PS4 så slipper man krångla med datorn.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-09-12 14:10
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag håller med. Martinez fotbollsfilosofi kittlar mitt barcelona hjärta. Roberto gick ut och sade själv att fotbollsutopin var barcelonas sätt att spela, så man vet var han har hittat sin inspiration.
Barcelona DM1982
2015-09-12 14:10
[QUOTE=the cameroonians]En del minuter i ligacupen (med mål) har det blivit, men inte så mycket i ligan. Skönt att se Mous försvar med fortsatta problem... :P [/QUOTE] Känns som den utlåningen inte kommer vara positiv för killen. Han har iofs ingen framtid i Barcelona hur som helst.
Barcelona Andresito
2015-09-12 14:07
Från ligamästare till totalt värdelösa, och detta med en av världens mest disciplinerade tränare. Naismith kör över Chelsea på egen hand..
Barcelona LeoMessi
2015-09-12 14:06
Önskar att vi hade lika bra försvar som chelsea :(
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-12 14:06
längesen man såg så underhållande match i Pl.

Everton dominerar och slaktar Chelsea de här 22 första minuterna av matchen.

Är jag den enda i det här forumet som är svag för Evertons och deras spel med Martines som couch.
Barcelona ElRaval
2015-09-12 14:04
@Barcelonistas:
Håller med om att Iniesta har hållit en högre nivå än Zidane, men det här argumentet kan dissekeras i evigheter. Det kan även tyda på att storspelare inte var lika koncentrerade så får lag som det kanske är idag. Det kan tyda på att tränaren, medspelarna och allt inte klaffat på samma sätt som det gjort för Iniesta och Barcelona. Ett liknande argument kan användas för att säga att Ronaldo inte har hållit en hög nivå bara för att han blivit överglänst av Messi, när faktumet är att han hade varit bäst i världen i vilken annan tidsepok som helst förutom just nu.. Förlåt, men trött på detta ständiga förenklande när man jämför spelare med varandra. Jag tycker det inte är så lätt att jämföra två spelare. Speciellt inte två spelare i två olika lag från två olika perioder.
2015-09-12 14:00
@DM1982:

En del minuter i ligacupen (med mål) har det blivit, men inte så mycket i ligan.

Skönt att se Mous försvar med fortsatta problem... :P
Barcelona LennyRomario
2015-09-12 13:58
@Barcelonistas:

Men man kan väl inte göra mer än att vara bäst under den tid man verkar?

Maradona kan väl inte göra mycket mer än att vara bäst när han spelade?

Pele kan väl inte göra mycket mer än att vara bäst när han spelade?

Med den logiken betyder det ju att den som får guldbollen 2-3 gånger om 30 år är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna utan snack?
Barcelona DM1982
2015-09-12 13:57
Har Deulafeu fått spela någon minut alls i Everton?
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-09-12 13:42
Tredje matchen för Pedro i Chelsea tröjan.. trodde det skulle bli enklare att se honom i den tröjan, men kännes ändå en saknad av den spelaren.
Barcelona DM1982
2015-09-12 13:19
[QUOTE=Vampíro]För er som kollade Levante-Sevilla igår på sportbladet, smidigt eller katastrof? [/QUOTE] Smidigt men det funkade inte med Android. Annars så var det en väldigt bra bild och helskärm.
Barcelona Kröjf
2015-09-12 12:18
Bra Barcelonistas!

Verkar som polletten äntligen fallit ner", i och med följande ord:

"Du tänker väldigt simpelt där du glömmer av att ta en titt på alla sidor av mynten."

Precis vad jag ville få dig att förstå. Kunde inte ha "sagt" det bättre själv.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 12:04
Sen kan jag inte säga mycket om Maradona och Pele då jag aldrig såg dom spela. Maradona VS Pele, " Pele har vunnit mer" ja men kolla hur otroligt många år det skiljer när dessa två spelare spelade.

Maradona 80 talet.

Pele på 50-60 talet. Francos Real Madrid vann 5 raka cl titlar på 50 talet, jag kan sätta mina cojones på att Peps Barca hade vunnit 10 raka cl titlar under den tiden. Du tänker väldigt simpelt där du glömmer av att ta en titt på alla sidor av mynten.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 11:52
Kröjf -titlar spelar visst stor roll. Det är knappast så att Iniesta glidit på en räkmaka när han vunnit alla dessa titlar. Han har varit högst delaktigt i precis alla titlar som Barca/landslaget tagit dom senaste åren.

Lord Douglas har vunnit trippeln, hur delaktig och avgörande har han varit? Du måste kolla på hur avgörande en spelare varit för ett lag. Neymar var otroligt avgörande för oss tillsammans med Messi och Suarez. Han var en stor bidragande orsak till att vi lyckades kamma hem trippeln. Vi hade varit lika framgångsrika under Pep utan Pedro ( även om det fanns matcher där Pedro avgjorde) så tror jag att en annan spelare hade kunnat göra ett minst lika bra jobb på kanten. Medan Neymar, utan honom så tror jag inte vi hade gjort en sån grym säsong som vi gjorde.

Jag menar folk hävdar ju att Zizou höll en hög nivå i 10 år då tycker jag att det är ganska dåligt att ( en spelare som anses av många vara en av historien tom historiens bästa spelare) han bara lyckats vinna 3 ligatitlar och 1 Cl titel, det tyder ju på att man inte har kanske hållit en sådan hög nivå under en längre period trots allt.
Barcelona Vampíro
2015-09-12 11:48
För er som kollade Levante-Sevilla igår på sportbladet, smidigt eller katastrof?
2015-09-12 11:34
B-laget har hemmamatch ikväll (klockan 18.00) mot Adama Traorés moderklubb L´Hospitalet.

Det är ett bottenmöte och Barca måste ta tre poäng idag för att ta igen det försprång de gett bort i de första tre omgångarna.

Gerard har tagit ut tre målvakter i truppen, men bara två lär få byta om. Lucho har använt José Suárez som komplement till A-laget nu när Bravo är skadad, men Gerard verkar föredra Ortolá. Tyvärr lär väl Ondoa bli den som får stryka på foten igen, trots att han är landslagsman för Kamerun och höll nollan senast.

Truppen i sin helhet

Ondoa, Ortolá, J. Suárez
Palencia, Godswill, Tarin, Bagnack, Costa, Quintilla
Babunski, Cámara, Gumbau, Samper, Ros, Enguene
Dongou, Grimaldo, Maxi Rolon, Aitor

Som vanligt visas matchen på Esport3 och deras hemsida, men man måste ha VPN-uppkoppling för att se matchen från Sverige.
2015-09-12 10:35
@Yellow cake:

Cruyff bänkade Laudrup i CL-finalen -94 (som Barcelona förlorade med 4-0...) och det var början på danskens exit från Katalonien. Många ansåg att det handlade om hämnd att han valde just Real, men det blev långt ifrån lika infekterat som när F*go lämnade några år senare.

Jag kan inte se honom som tränare i Barcelona i framtiden, det finns inga riktiga band kvar som skulle göra det möjligt.
Barcelona Yellow cake
2015-09-12 10:25
Är det nån som kan historien om Laudrups övergång till Madrid? Var den lika infekterad som Figos övergång?

Skulle Laudrup kunna vara en tränare för Barcelona i framtiden?
Barcelona Barca4life98
2015-09-12 09:26
(Xaviesta) Ber om ursäkt, tuff dag igår. Inte mycket som funkade.
Annons: