/spanien/barcelona/forum/197.aspx/spanien/barcelona/forum/197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 20:40
Rambla - jag tycker Isco dessvärre är överskattad. Kladdar för mycket på bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2017-07-29 20:40
För att Thiago inte vill tillbaka så länge Barto styr klubben.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 20:39
Thiago-Mbappe Detta hade räckt.
Barcelona Rambla~
2017-07-29 20:39
Lös Iscos klausul om den inte är för hög. Han har väl inte hunnit omförhandla sitt kontrakt ännu?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 20:38
En fråga vrf går vi inte efter Thiago?
Barcelona Davids3
2017-07-29 20:33
@Z_Z:

Även jag har tidigare förklarat varför jag tror det är ytterst osannolikt att Veratti släpps nu när de rustar upp mer än någonsin. Men ibland är det kul att drömma.

Okej, vi får 300M.
För det köper vi Thiago + Greizmann + Dybala.

Greizmann är bland få spelare som känns som att man får garanti på köpet att han ej kommer floppa. Han är en otrolig spelare!
Barcelona ElRaval
2017-07-29 20:31
griezmann ja tack!!! 1 milj utköpsklausul är ett rån
Barcelona Lion24
2017-07-29 20:24
Thierry Henry

Jag önskar att det du gör för Neymar, hade han gjort hälften tillbaka till klubben. Att du lever i förnekelse för en person, dumförklarar dig själv för samma spelare. Jag råder dig, bara råder, att ändra det här sättet att tänka. Du får tycka om spelaren i fråga, men att hitta alla möjliga teorier bara för att få din favoritspelare att se bra ut när samma favoritspelare har bokstavligen spottat på både klubb och lagkamrater är verkligen tragiskt. Men jag antar att du inte bryr dig nämnvärt om klubben, du har dina sympatier nån annanstans misstänker jag, då är det lätt att man blir förblindad av vissa spelare från andra lag.

Men du ''vinner'' diskussionen. Jag tänker inte ge mig in på en extrem löjlig diskussion. Jag har inget mer att tillägga, bara w o w. Lycka till!
Barcelona S.Eto'o
2017-07-29 20:21
Hur mycket tycker du draxler är värd? Du måste ha i tanke att han kommer bli en bänkspelare med noll speltid för vi alla vet Neymar hatar att bli utbytt.
Barcelona Z_Z
2017-07-29 20:19
@Davids3:

Finns inte en chans i världen att vi får 2 miljarder plus veratti. Det kommer aldrig att hända och att folk faktiskt tror det får en ju att bli mörkrädd.

Ytterst tveksamt att Veratti ens kommer att lämna. Vi kommer nog få utköpsklausulen och PSG kommer att sälja bort 2-3 spelare för att hamna på Uefas good side när det kommer till FFP. Alternativt 1,5-1,8 miljarder och någon spelare (inte veratti dock).

Barcelona LeoMessi
2017-07-29 20:06
Jag kan officiellt konstatera att jag avskyr Neymar och hans far. Brasilianare kan vara dom girigaste jävlarna att göra med. Neymar vill lämna för pengar och inget annat. Man kan ju tro att han spelar för skitlön men han är bara en girig liten skit som hade det alldeles för bra i Barca. Att Messi ens slösade sin tid på honom, lilla jävla råttan.
Barcelona Illusionista
2017-07-29 19:59
Neymar soppan är något av det sjukaste jag upplevt. Att man byter bort allt det man har i Barcelona mot pengar som man redan har gott om. Konstigt. Jag hade accepterat det och förstått om det var en spelare som hade en lägre lön än vad han förtjäna, om klubben på något sätt utnyttjat spelaren etc.

Med tanke på hur hans far beter sig, hur han hejvilt vill ha sign on bonusar och lojalitets-bonusar som jag aldrig tidigare har hört talas om så vill jag verkligen att vi säljer Neymar så fort som möjligt. Sen är det inte fel att vi får bra betalt för det och vi ska dra ut på det och göra det så extremt jobbigt som möjligt för PSG.

Enligt mig så ska vi inte acceptera något annat än:
1. Neymar för 300M euro, betalning måste ske direkt.
2. Neymar för 200M euro + Veratti
3. Neymar för 120M euro + Veratti + Draxler

Ingen Di Maria, ingen Matiudi eller någon annan spelare för den delen heller.

Så PSG, välkommen att smaka på er egen medicin, här ska det inte förhandlas om ett enda öre överhuvudtaget.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-29 19:55
Draxler före Griezmann alla dar i veckan. Veratti+Draxler+ 1 miljard.. Så hade jag förhandlat fram det . Är man en duktig förhandlare så hade man klarat av detta. När Neymar anländer till psg så kommer det inte finnas plats för Draxler. Slänger man in honom i dealen så slipper dom sälja di maria.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 19:55
Griezmann är överskattad gömmer sig i stora matcher.
Barcelona Blaugrana83
2017-07-29 19:50
Vad tycker ni om detta? Skulle det funka? ter stegen semedo - pique - umtiti - alba busquets - verratti dembele - Messi - griezmann suarez
Barcelona Barca4life98
2017-07-29 19:49
Griezmann har en utköpsklausul på 100 miljoner euro. Det är bara att slå till!
Barcelona Blaugrana83
2017-07-29 19:46
Jag måste bara fråga alla ni som tycker att vi ska köpa Angel "råttan" di Maria. Håller ni verkligen på Barcelona? För jag som 100% cule skulle aldrig vilja se han i våran vackra blå röd tröja.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-29 19:44
Är Draxler bara värd €45m så som marknaden ser ut idag? Knappast.
Barcelona Davids3
2017-07-29 19:43
Tänk er scenariot Veratti + 200M.
Vad gör vi med 200M, jo vi visslar hit Greizmann och Dybala.

Mamma mia :(

Barcelona Thierry Henry
2017-07-29 19:40
@Lion24:

Det här med ledningen att göra. Som marängen Soko så elegant påpekade så lämna även Alves pga denna ruttna ledningen. Messi va På väg bort förra säsongen. Något är fel. Du kan fortsätta slicka dessa människors bakdelar. Människor som har kriminaliserat våran klubb och gör sig ovänner med våra stjärnor. Vad Neymar och hans pappa tjänar är bara en del av en stor bild. Messi och hans pappa tjänar mer än honom men va ändå på väg bort förra säsongen. Ledningen är inkompetent .

Att Neymar skulle lämna Barca för PSG pga pengar är för mig helt personligt. Killen är blott 25 år. Han lämnar sitt pojkdröms lag där han har mycket större chans både på balon d or och cl för en plastklubb som PSG. Han flyr mer eller mindre från Barca. Då är det något som har hänt. Om han vore en självupptagen snorunge som du påstår hade han aldrig bytt ner sig till PSG. Självupptagna snorungar älskar sig själva för mycket för att göra ett sånt nedtramp i karriären.

Det här med rättegångarna mot honom och hans far i Spanien för skattefusk och för övergången från Santos att göra. Barväcas ledning har vart med och kriminaliserat honom och misslyckas med att skydda honom tillräkligt. Precis som dom misslyckades med att skydda messi likt real lyckas med sina stjärnor. Dom är ett gäng inkompetenta åsnor. Punkt slut.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-29 19:37
Njaaa ganska billigt ändå. Draxler är värd 45 miljoner euro och verratti 110 miljoner euro. Ge oss bägge spelarna plus 140 miljoner så kan vi börja lyssna tills dess gäller klausulen plus extra skatt
Barcelona Cule4life
2017-07-29 19:17
Draxler? Det är ett väldigt intressant alternativ. Tysk maskin som lyder och jobbar för laget. Att han ät en suverän vänster ytter gör inte saken sämre.

Undra vad Draxler tänker när man håller på att värva Neymar som spelar på hans plats.Draxler+Veratti+ en stor påse pengar hade vart en kanon deal men en orealistisk deal.
Barcelona Soko
2017-07-29 19:04
@Barclasico:

Då kan de ge oss Veratti och Draxler + 1 miljard. Då får affären smidigt både för oss , dem och FFP.
Barcelona Soko
2017-07-29 19:01
Även Alves " lämnade pga ledningen ". Dessa brasilianska hycklare som nöjer sig aldrig med miljoner utan vill ha miljarder av Barca. Att de ska alltid hitta på löjliga ursäkter hela tider.
Barcelona Lion24
2017-07-29 18:39
Thierry Henry

Alltså, va? Ä du seriös? Varför ska Neymar vilja lämna på grund av ledningen för? Har han inte fått tillräckligt av dom? Hans pappa ska om två dagar få över 260 miljoner kronor i sin ficka, som ''lojalitet''. För att inte tala om summan pappan fick när Ney skrev på. En av våra gamla presidenter riskerar fängelse på grund av alla gentjänster till Neymars familj. Jag antar att Bartomeu måste riskera fängelse för att göra Neymar nöjd. Om Neymar skulle lämna för ledningens skull så hade Messi, Iniesta, Busi och alla andra varit de första att lämna för dom har inte fått samma privilegier som Neymar trots att dom varit i klubben mycket längre.

Det där var en av de mest absurda bortförklarningarna jag har läst gällande hela den här soppan. Vad folk försöker lura sig själva (därmed andra) för att tillfredställa sig själv och sina idoler. Acceptera att spelaren i fråga är ett svin som utnyttjat klubben till max.
Barcelona Rambla~
2017-07-29 18:35
Detta öppnar vägen fri för det Gabriel varit inne på, ge oss Verrati så nöjer vi oss med €200m. Se det som en god gest från oss, ni får lite Rea. :P Det eller så blir det enbart via klausulen Neymar lämnar Barca. Take it or leave it, it's not negotiable!
Barcelona Thierry Henry
2017-07-29 18:26
@II Barça II:

Du säger emot dig själv. Vrf skulle han lämna PSG för real om han bara va ute efter pengar? Kändisskap har han mer av i Barca än psg dessutom. Något måste stå snett till med vår ledning för att han vill lämna. Alla vet att Neymar valde bort allt och alla för att komma till Barca. Nu vill han helt plötsligt bort. Och jag kan lova att det varken har med pengar eller kändisskap att göra och allt med vår inkompetenta ledning att göra.
Barcelona II Barça II
2017-07-29 18:20
Neymar har inga ambitioner att bli bäst i världen. Det enda han är ute efter är kändisskap och pengar, det sportsliga skiter han fullständigt i. Hade han verkligen tänkt på sportliga framgångar så hade han inte gått från Barca till PSG. Jag tror inte att Neymar blir långvarig i PSG, som max är han där 2 år. Därefter blir det förmodligen Real, men det beror på, med tanke på hur hans farsa. Skulle inte förvåna mig om han spelar i Kina eller Qatar om 3 år. Egentligen är det lite sorgligt vad pengar kan göra med en människa. Neymar och hans hallick Neymar SR, kommer aldrig finna lycka i sina liv.
Barcelona LennyRomario
2017-07-29 18:13
Annan sak som ställer till det för PSG (om jag nu fattat korrekt): Löser PSG hans klausul så är det inte bara skatten som ställer till det, utan det finns ingen övergångssumma. Köper de Neymar för säg 2 miljarder och ger honom ett 5-års kontrakt så får de bokföra 2 miljarder på 5 år. Själva övergången skulle alltså belasta 400 miljoner på årets bokföring (2 miljarder delat på 5). Ger de Neymar pengarna för att köpa sig ut sig så är det alltså 2.2 miljarder på ett år. Det är helt enkelt OMÖJLIGT utan att bryta FFP.
Barcelona Barclasico
2017-07-29 17:46
Neymar hasn’t announced he wants to move to PSG because of a €25m loyalty bonus he’ll receive on July 31. That’s why he’s silent.

Herregud om det här stämmer!!! Kasta ut han med huvud före!
Annons: