/spanien/barcelona/forum/19698.aspx/spanien/barcelona/forum/19698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 14:39
Har inget emot Liverpool, däremot Gerrard... Men men lycka till i år. Kanske blir det ni som bryter mönstret.

Skulle länka till en intervju med Bojan också men det sket sig, kommer i nästa inlägg.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2008-12-27 14:36
Liverpoolist^

Hur kommer det sig att du tror att varenda en här inne hatar allt som har med England att göra och gillar allt som har med Spanien att göra? Jag personligen gillar inte Premier Leauge men är det ett lag jag gillar där är det Liverpool.

Chelski och Man Shitty är ett exempel på varför folk inte gillar Premier League.
Deportivo Liverpoolist^
2008-12-27 14:27
Haha, som vanligt så tror ingen på oss... men i år så är vi med ända till December och jag kan inte minnas när vi var det senast. På våren brukar vi vara otroligt starka och ifjol förlorade vi bara en gång på våren då mot United borta... dock fick vi ju otroligt mycket oavgjorda matcher, men hitills så har vi vunnit dessa matcher oftast. Dock är ingen match säker då alla lagen i dagens fotboll är bra.

Ni måste ju vara glada för våran skull, med tanke på att ni verkar gilla allt som har med spanien att göra och hatar england. Vi har ju 5 spanska landslagspelare varav 1 engelsk landslagspelare, så håll på oss istället för portugiserna i Chelsea eller britterna i United!
Barcelona VizzlA
2008-12-27 14:26
ahaha har ni sett den här? :P

undra om det är fejk..;D
2008-12-27 14:24
Bojan.Messi.Etoo

Varför skulle han lämna? Han har själv sagt att han trivs i Barca och vill vara kvar. Han har fått spela mycket och speciellt i de viktiga matcherna. Pep litar verkligen på honom o han är ordinarie på privote rollen.

Varför skulle han lämna till ett ungdomslag som Arsenal där han inte har en chans att vinna något?
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-12-27 14:18
Det är väll fan inte sant ? Yaya lämnar oss inte väll. Dessutom ljuger sportal sjukt mkt ? Titta länktips:

http://sportal.se/sport/fotboll/92187
Barcelona Barcalonawi
2008-12-27 14:06
Härlig krönika MOJITO

Valdes har faktiskt utvecklat enormt mycket dem senaste 2 säsongerna. Jag kommer ihåg under gulderan för 3-4 år sen, hur mitt hjärta dunkade så fort valdes hamnar i en 1 mot 1 läge. Ibland tog han fel beslut och gjorde ganska enkla miss. Men nu är jag inte alls orolig när han utmanas i de svåra duellerna, det känns som att man äntligen har en målvakt som man kan räkna med. Dock så tycker jag att han utvecklades mest redan förre säsongen, inte nu under Pep asså :)
2008-12-27 14:04
Kommer antagligen vara om United eller Chelski i slutändan. Liverpool har aldrig vunnit Premier League och jag tror itne dem har en chans att vinna den heller.
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 14:01
Liverpoolist^

Syftade inte på liga ledningen, utan på ert spel och de andras. Enligt mig är frågan om när Chelsea ryker ifrån er ordentligt och inte om. Ta inte detta som om jag hatar Liverpool på något sett.
Deportivo Liverpoolist^
2008-12-27 13:53
Ämne: Nån skrev här för nå....Jadu, det måste ju bli ett oprövat kort. Villareal eller Atletico Madrid då kanske? :p

EDIT:BlueRed.//
Jadu, tappa som vanligt vet jag inte eftersom vi aldrig ledat ligan fram till nyår på många många många år så jag förstår inte riktigt hur vi ska kunna tappa något "som vanligt" när vi inte har kunnat tappa "något" dom senaste åren... :o ?
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 13:30
Pep.G

Liverpool kommer inte vinna ligan. Hur bra dom än är så kommer dem tappa det som vanligt. Vissa saker är ologiska inom fotbollen, det som gör fotbollen lite mer intressant än om allt skulle vara logiskt.
Barcelona Culéé
2008-12-27 13:14
Pep.G

Om barca vinner La Liga så vinner inter inte den italienska ligan.
Barcelona Ghazza
2008-12-27 13:13
Fin krönika om Valdés. Jag hade inte bytt bort honom mot någon annan målvakt i världen.
Barcelona Rey Etoo
2008-12-27 11:55
Antagligen real madrid för det var de som vann ligan senast liverpool vann sin liga vid 1989.
Barcelona Pep.G
2008-12-27 03:55
Nån skrev här för några dagar sen att varje gång under 2000-talet Man utd vinner Premir League så vinner Real Madrid La Liga, att varje gång Chelsea vinner Premier League så vinner Barca La Liga och att varje gång Arsenal vinner Premier League så vinner Valencia La Liga. Så om Liverpool vinner ligan, vilket lag i La Liga vinner ligan då :P
Barcelona Blaugrana93
2008-12-27 01:45
tarrak

Ok, låter intressant. Gracias.
Barcelona Criff
2008-12-27 00:20
Delarocha RIP Puerta, det kan inte vara så att de övriga lagen förutom toppskiktet i England inte har en spelide utan kör bara på fysik matchen igenom?

Medans de små spanska lagen oftast har ett spel som gör att dem kan tvåla dit de stora lagen mer?

Sen är det självklart också att i England har topplagen så ofantligt mycket mer pengar om man jämför med Valencia, Villareal & Atletico.

Sen är det en större bedrift att dessa lag med den lilla budgeten lyckas skapa fram lag som Villareal som spelar helt otroligt skön fotboll.

Medans dessa engelska lag köper allt de pekar på, genom försäljning utav sina själar.

Nej fotbollen finns i Spanien!
Barcelona tarrak
2008-12-27 00:17
Ämne: Jag tänkte önska mig....Den vinner väl inga litterära priser, men den ger en del intressanta inblickar i en klubb som stod på sin absoluta topp. Bröderna som skrivit boken, står står ganska nära Laporta, så det ställs inte speciellt mycket kritiska frågor och är väl mer av en hyllning. Jag har försökt att läsa den igen under det senaste året, men blev mest deppig av att tänka på hur det så snabbt, kunde gå så snett för det fantastiska laget. Kanske går det lättare nu när det går bra igen.

Man skall dock inte luras av den svenska titeln som syftar till att locka patriotiska köpare. Henke har visserligen en hyfsat stor roll i boken och tillägnas en av sex(?) spelarintervjuer, men han är inte någon huvudperson som man kan tro.

Utöver den tidigare nämnda Barca: A peoples passion, kan jag rekommendera Phil Balls bok, Morbo. Den behandlar visserligen spansk fotboll i stort, men det kan ändå vara nyttigt att få se sin klubb belyst i ett större sammanhang, även om jag inte håller med om alla slutsatser som dras. T ex tycker jag att han kritiserar nämnde Jimmy Burns, på ett väldigt osakligt sätt, men det kan ju bero på att jag är lika partisk.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-26 23:57
Jag tänkte önska mig en bra Barca bok till min födelsedag som är aktuell =P och undrar om ni vet om denna bok på länken ovan, Henkes Barca, är läsvärd? Har ni några andra tips uppskattar jag det också =D.
Barcelona Culéé
2008-12-26 23:50
Pep.G

Det känns så, när det är stora matcher så brukar Real visa upp sig. och alla måste erkänna att när Madrid-laget visar upp sig så är de inga lätta motståndare direkt.

Men kanske Deco skulle sänka real!! :D
Barcelona Pep.G
2008-12-26 23:06
Man City krossade Hull idag. Men jag förlorade på Sunderland som kryssade mot Blackburn. Men man vinner inte alltid. Nej nej nej hur kan man oddsa till Reals fördel mot Chelsea :O?
Barcelona Klint
2008-12-26 22:54
När jag var i Stockholm, Södermalm, för en tid sedan satt vi på ett rätt schysst ställe på Götgatan. Inte en aning om vad stället heter dock.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 22:47
engelin, visserligen inte varit på sportbar i sthlm men O'Learys kanske funkar? Dock är deras åldersgränser väldigt skiftande...
Barcelona engelin
2008-12-26 22:46
kul!

ännu en fråga: jag och en polare har senaste två matcher letat efter en riktigt schysst sports bar för att kolla på matcherna, har ni några tipspå ställen för 18+ i stockholm?
Barcelona BlueRed.
2008-12-26 22:41
engelin

Puyol, Piqué, Busquets och Bojan Krkic kommer medverka. Dessutom så kommer ett par ex-Barca spelare att medverka också. Verdú, Crosas, Jordi Alba, Sergio García samt Damià Abella.
Barcelona Klint
2008-12-26 22:39
engelin

Puyol, Piqué, Bojan och Busquets.
Barcelona engelin
2008-12-26 22:37
någon som vet någonting om katalanska landslagets match mot colombia i veckan? vilka av våra spelare uttagna?
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 22:28
Klint; läste det förrut. Otroligt kul. Jävla klantar :P
Barcelona Klint
2008-12-26 22:14
Vet inte om artikeln postats tidigare. Om det som står stämmer så är det stor stor humor.
Barcelona Culéé
2008-12-26 22:10
Jag ber om ursäkt till redaktionen eftersom ja sitter och läser nu igenom de få regler däruppe, och står inget tippande.

Så då tar jag bort de jag skicka tidigare, återigen jag ber om ursäkt =)
Annons: