/spanien/barcelona/forum/19690.aspx/spanien/barcelona/forum/19690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2008-12-25 20:15
Villa_Silva

Även om detta är ett barcaforum tänker jag passa på att fråga dig om Valencia när du ändå är här.

Kommer ni att värva något i januari, är du rädd för att någon kommer att lämna?
Villa_Silva
2008-12-25 20:09
abidal gillar jag otroligt mycket och ser helst att han inte behöver lämna laget. Henry börjar komma igång men det känns ändå som om Pep kommer inte att behålla honom nästa säsong.

Aguero hade varit en drömvärvning för alla men jag hörde att han ligger nära Inter inför sommarens transfer. 60 mil och adriano, inte dåligt om adriano nu skulle nå sin gamla form igen.
Real Madrid RobinhoMaster
2008-12-25 20:07
Är en trogen realfan men denna säsongen har det varit väldigt roligt att se Barcelona spela. Man njuter varje gång man ser de faktist och ändå är man en trogen realfan. Hoppas ni fortsätter spela en så bra fotboll. Men inte allt för bra för att slå real, haha =)
Lycka till!
Villa_Silva
2008-12-25 20:06
Mojito//

Ja de e sant. Barca är så grymma nuförtiden att även storlagen i england skrämms av tanken att möta dem. Man U mot Barca hade varit roligt att se igen.
Barcelona adil-
2008-12-25 20:05
Mycket hänger på Henrys anpassning och prestationer. Han är den som kommer att lämna laget först av våra anfallare, om inte Etoo bestämmer sig för flytt, vilket jag inte kan tänka mig. Lämnar Henry behövs självklart en ny anfallare. Men just nu är hela laget samspelt, även Henry har smält in i spelet. Behövs inga som helst ändringar i nuets Barca. Många har kritiserat Abidal, själv tycker jag att han är en stabil vänsterback som har varit stabil ända sen han kom till Barcelona. Vi får se hur läget ser ut till sommaren. Henry ut och Villa in inga problem för mig :). Aguero skulle dock vara det optimala. Båda två är iaf cules vad jag vet.
Barcelona Mojito
2008-12-25 20:01
Villa_Silva

Säg den spelaren som inte kan tänka sig att spela för Barcelona just nu... ;-)

Villa_Silva
2008-12-25 19:59
Men jag hörde för ett tag sedan att Villa skulle kunne tänka sig flytta till barca och att luis enrique hade ringt honom, då dem båda två har samma moderklubb. De kanske är bra vänner. Galet rykte men man vet aldrig med dagens fotboll. Robinho i Man city var galet nog
Barcelona Mojito
2008-12-25 19:57
Sebbaa

Höll själv just på med en artikel om Valdés och är av samma åsikt som du.

Avvaktar att skicka in den tills redaktionen gett sitt utlåtande om barcadinhos påståenden.
Villa_Silva
2008-12-25 19:56
hehehe sorry. Såg massor av inlägg där folk skrev att han inte passar in så jag tänkte att ni alla anser att han är en dålig spelare. jag borde faktiskt inte heller ha gått in så hårt på Eto då han är världens bästa anfallare just nu. Grymt bra
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 19:49
Villa_Silva

Av de jag läst här på forumet har ingen sagt att Villa är en dålig spelare. Det är bara det att han behövs inte i vårat lag då vi redan har strikers som Eto'o, Henry och Bojan.

Däremot är nog Villa den enda som skulle kunna fylla lejonets hål om han skulle bestämma sig för att lämna Blaugrana.

Men Villa är defenetivt inte en dålig spelare nejnej.
sebbaa
2008-12-25 19:48
Höll faktist på att skriva en artikel om Ronaldinho till Els Cracks, men jag tror jag låter bli att skicka in den sedan då den är klar om det går till såhär. Skickar in den till någon som behöver den iställe. :)
Barcelona haeger
2008-12-25 19:47
Villa_Silva

När har någon sagt att han är dålig?

David Villa har ju inte ens samma position som Gudjohnsen och Hleb.

Och när folk säger att han inte platsar just nu så är det sant. Eller han platsar i alla lag (då menar jag att han är tillräckligt bra) men när man har 6-7 anfallare så ser jag inte hur Villa ska få plats (i startelvan + att han skulle sätta stop för t.ex. Bojans utveckling).
Villa_Silva
2008-12-25 19:42
hey, det var ni som tog upp at david villa är ingen bra anfallare. passar inte in i barca, vilket struntsnack. Hela fotbollsvärlden vill ha honom men barca är uppenbarligen för bra för honom då man hellre vill ha spelare som gudjonsen och hleb
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 19:35
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Och det förjävliga är att om det han säger är sant så är det bara löjligt. Jag tror jag aldrig någonsin klagat på redaktionen förrut, men om medlemmar ska sluta pga sånna här anledningar så tycker man faktiskt att dom kan skicka PM/mail till dom som inte håller nivån på sin krönika/artikel.

Kasta hur mycket skit ni vill på mig nu om att man aldrig ska klaga på redaktionen för att dom jobbar gratis här, Men ett endaste litet PM räcker väl? Och det är väl knappast ett jättejobb?

Villa_Silva

Jag tänker inte ens kommentera ditt inlägg då idiotin lyser rakt igenom.
Villa_Silva
2008-12-25 19:33
jag märker att det finns ett visst hat om David villa här inne. Eto är jävligt grym men när ni säger att barcelona skulle inte behöva en spelare som villa hur bra det än går i ligan så ljuger ni bara för er själva. Hade laporta fått chansen att köpa villa så hade han gjort det direkt. Glöm inte bort att Villa vann EM skytteligan medan eto har inte vunnit något på länge. Kan ni tänka er att Villa ligger precis bakom eto i skytteligan då villa har varit tvungen att nästan alltid göra mål på egen hand och lyfta valencia medan Eto å andra sidan förlitar sig jämnt på att Messi/Xavi ellr Iniesta ska skapa något och sen bara ta deras chanser. riktigt måltjuv om man frågar mig. Men det är sånt som gör att man vinner matcher och Eto är uppenbarligen bäst på att ta andras lägen. kan ni då tänka er om villa köptes till barca då. Hade inte behövt messi eller xavi för att ligga högst i skytteligan.
Men en jävligt grym anfallare är Eto ändå. Tänk om han hade åkt till uzbekistan, hehe.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2008-12-25 19:29
Okkapokka.

barcadinho har redan tagit bort sitt konto. Det finns inte kvar. Han var jävligt trevlig på detta forumet och var en som bidrog med mycket bra saker.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 19:27
barcadinho

Om detta är ditt "avsked" så tycker jag det är synd, Och om redaktionen är det som klämmer i skon för dig tycker jag att det är lite dåligt. För inte ska redaktionen få medlemar att sluta?

Har verkligen uppskattat dina inlägg och det är synd att du avslutar.

Jag hoppar på tåget och protesterar tills barcadinho får sin önskan!
Barcelona barcadinho
2008-12-25 19:19
Det kommer att bli mitt sista inlägg här och jag tänker och skriva några ord om redaktionen.

Det är inte alls så trevligt att jag och förmodligen några fler skickar krönikor till er utan att få något jäkla feedback. Det är ok om ni bedömer att texten inte håller nivån, eller kanske ligger på en för hög nivå. Det gör inget och ni bedömer som ni vill.
Men att man inte får någon reaktion tillbaka är irriterande, som t ex ett kort PM med ”tack för ditt försök …”

Det är ett bra exempel på utnyttjande av makt. Och en gammal hippie som mig gillar inte sådana saker. Min sträva är att få den absoluta rättvisan och jag tänker och kämpa vidare med det, även om en del tycker att jag är naiv.

Har ni någon gång skickat en ansökan till en tjänst, utan att få något svar eller en reaktion överhuvudtaget?
Det kommer kanske att hända. Och det är inte trevligt.
Jag själv är nu på en position som besitter mig över andra människor. Men jag tänker inte använda min makt över de på ett otrevligt sätt. Jag är en gammal hippie som sagt som inte gillar sånt.

Kom ihåg.
Kärleken till Barca har funnits innan datorerna eller SF fanns överhuvudtaget och kommer o finnas också efter.
Vi vinner ligan den här säsongen.

Tack o hejdå
God jul gott nytt år.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2008-12-25 19:09
Jävlar vad skämmigt att Real-fansen jämför Guti med Xavi. Jag skrattade ihjäl mig när jag såg att dem sa att Guti var bättre. Xavi = EMs bästa spelare samt Europas bästa mittfältare just nu. Guti = Spelar knapapst i landslaget, är helt enkelt dålig och spelar i ett dåligt lag.
Barcelona Culéé
2008-12-25 18:56
Barcelona Vampíro
2008-12-25 18:45
Det finns ingen chans att Villa köps speciellt inte under januarifönstret som vissa verkar tro. Vi har Eto'o, Henry och Bojan i mitten och kanterna behöver ingen förstärkning så David Villa behövs inte i dagens Barça hur bra han än är. Jag hade blivit förvånad om någon spelare hade köps in under januari, tror knappast Pep vill förstöra balansen i laget genom att köpa in yttligare en anfallsstjärna. Vi klarar oss alldeles utmärkt med den nuvarande truppen.

Synd att puertan är stängd för de är verkligen i gång idag. Xavi och Guti jämförs och den evige talangen verkar vara snäppet vassare.
Barcelona LionelMessi
2008-12-25 18:15
DanielAlves

Jag kommer inte ihåg vad jag läste det tyvär.
Barcelona Marc
2008-12-25 17:57
Skulle vara kul om Gai Assulin fick debutera i A-laget snart. Är det någon som har en aning om när han kan få sitt spanska-medborgarskap?
Barcelona DaniAlves
2008-12-25 17:55
LionelMessi

Sydafrika har jag för mig,
vart har du läst eller fått veta om att de ska seplas i finland?
sebbaa
2008-12-25 17:55
VM 2010 kommer hållas i Sydafrika.
Barcelona Makaveli
2008-12-25 17:50
Ämne: Grabbar vart kommer ....
Jag kan garantera att det inte kommer att spelas i Finland
Barcelona LionelMessi
2008-12-25 17:41
Grabbar vart kommer VM 2010 vara?
Efter VM 2006 så sa dom att den kommer vara i sydafrika, men nu säger några att det kommer vara i Finland , eller har jag fel?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-25 17:39
Bra krönika Marcus! Ska komma ihåg de sakerna tills nästa match ;)
Barcelona kev
2008-12-25 16:01
Alltså varenda dag man är här inne är det skön stämning speciellt artiklar. Barca redaktion? grymma är ni... hahaha artikeln om jul klappar hahah den är bäst speciellt Rafael Márquez och messis julklappar.. Good job guys.

happy new year. peace
Barcelona Criff
2008-12-25 15:22
Barça-----, och vart har du källan till den informationen?
Annons: