/spanien/barcelona/forum/19687.aspx/spanien/barcelona/forum/19687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2008-12-29 00:03
Touré ska ingenstans. I alla fall inte nu under vintern. Även om det skulle vara så att han vill lämna så är han inte dum nog och lämnar nu när han spelar i Europas starkaste lag. Favoriter i varje turnering vi spelar i.
Barcelona PepGuardíola
2008-12-29 00:03
Barca08

Varför skulle inte Bale kunna anpassa sig till den spanska spelstilen?'Killen är ju bara 19år och alltså i en ålder där man är väldigt "anpassningsbar". Självklart kommer Abidal vara nr.1 i nåt år till men om Sylvinho lämnar så behövs det n backup som med tiden kan konkurrera och då är Bale det bästa som finns på den positionen i ung ålder.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 23:59
Barca08

Gäller bara att ignorera de flesta ryktena från sådana hemsidor. Ett exempel är fotbollskanalen.se och deras absurda övergångsrykten och "Silly season". 90% är bullshit.
Barcelona Saman.
2008-12-28 23:57
Världen behöver fler bra vänsterbackar, känns som det finns ytterst få guldklimpar där ute...
Barcelona Criff
2008-12-28 23:53
""They only had Gago and Guti in the centre", he specifies, with Palanca covering Abidal and Drenthe on the other side covering Alves. The entry of Van der Vaart to strenthen the Madrid mifdield didn't add anything. The Dutchman doesn't have the fighter's profile Madrid needed."

Vilanova for president! :)
Barca08
2008-12-28 23:44
blir j*vligt irriterad när Goal.com och en massa andra hemsidor skriver att yaya ska lämna för Arsenal, gång på gång. Yaya har själv sagt att han är lycklig i barca och pep har sagt att han är en viktig "bit" i hans projekt.
Barcelona tarrak
2008-12-28 23:43
Ämne: La Pulga,^^;Messi#10....
För att vi har ett överflöd av mittbackar?
Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 23:39
Taiwo låter ganska intressant faktiskt och ni som påstår att han är okänd måste jag rätta. Har spelat både CL, Uefa-cup och ligamatcher ett tag med Marseille. Har också spelat flera landskamper med Nigeria bland annat nu senast i OS. Ser väldigt lovande ut. Men Abidal är fortfarande utan tvekan på mycket bättre nivå.
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-28 23:39
det är bara vad jag tycker allihop. Skrev det i parantes. ni får tycka vad ni vill men jag skriver det jag tycker.

och har inte bara kollat taiwo på youtube utan också afrikanska mästerskapen. I franska ligan också har sätt han riktigt mycket.
Barcelona Visca_Barca
2008-12-28 23:30
La Pulga,^^;Messi#10

En fråga till dej , varför sälja marquez eller milito?
Barcelona westinhoblaugrana
La Pulga

Jag tycker det känns aningen osäkert att använda oss av en helt okänd kille vid namn Taiwo (sett på youtube antar jag?) eller en tonåring, som har brittisk spelstil, på vänsterbacksplatsen. Abidal är bättre än båda de två tillsammans.
Barca08
taiwo?? Nej tack. Skulle vilja se Zhirkov i barca. Tror inte att Bale skulle anpassa sig så bra till spansk fotboll
Barcelona tarrak
2008-12-28 23:28
Lukas.RP

Priserna hittar du på hemsidan. Se länktips.
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-28 23:26
Joanilson//

Det du säger är perfekt. Så tänkte precis jag. Det går inte att säga mer om saken. Caceres ska vara en backup till vänsterbacken som vi förmodligen köper (hoppas på bale eller taiwo) sen har vi puyol,marquez,milito,pique som mittbackar. Alves höger och om han skadad blir det puyol som spelar där.

Angående henrique så tycker jag med att han ska stanna i leverkusen 1år till och utvecklas och vi får hoppas att leverkusen då är med i cl eller uefa så han får med erfarenhet.

Året där på, okej vet att det är långt dit men iallafall då tycker jag att henrique kommer vara mogen nog att spela i barca och då måste väll nog marquez eller milito lämna (tycker jag iallafall)

Tycker ni det ska vara så här eller inte?

Kommentera och diskutera!!!
Lukas.RP
2008-12-28 22:48
Tänkte kolla med er alla en sak. Jag och farsan funderar på att åka ner och kolla matchen mot Lyon på Camp Nou. Varit där tidigare och så, men har ingen bra koll på priserna vad det gäller Champions League - och om de är extra höga för att det är åttondelsfinal?

Någon som kan nått om detta? Behöver jag betala liknande priser som när jag var på El Clásico eller hur ligger det till?

Tack på förhand
Barcelona Visca_Barca
2008-12-28 22:47
Oavsett hur det blir så är det SKANDAL o sälja milito. vad är fel på milito? vad är han dålig på? han är ju 28 år bara.
Barcelona Kim
2008-12-28 22:25
Ämne: Och nu är Rambla til....
Och du är också tillbaka! :)
Barcelona Joanilson
2008-12-28 22:24
det här med mittbackarna är ju en väldigt klurig fråga men alla verekar iallafall eniga om att Puyol och Marquez ska vara kvar. sen finns det 4 mittbackar kvar (om man räknar Henrique). minst en måste ju då gallras bort, 6 st är någon för mycket. om man då kanske låter Henrique stanna en säsong till i Leverkusen så han kan utvecklas ännu mer för han får nog inte så mycket speltid i Barca ändå. då kanske man kan spela Caceres som ytterback och rotera med de andra fyra.
(detta är tankar och idéer jag säger inte att det är den optimala lösningen men det är ett alternativ plus att då behöver man inte sälja någon spelare)
Barcelona FCBARCELONA_10
2008-12-28 22:20
Enligt fotbollskanalen så har MARQUEZ förlängt sitt kontrakt till 2014.
Barca08
2008-12-28 22:12
Ämne: Ämne: tjena, ....
tackar =)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-28 22:06
Och nu är Rambla tillbaka och hjälper alla igen,

Du har varit saknad ska du veta ;)
Barcelona Rambla
2008-12-28 22:02
Ämne: tjena, jag och brors....
Prisvärt hotell. Annars finns alltid google.com. ;)
Barca08
2008-12-28 21:58
tjena, jag och brorsan tänkte dra ner till Barcelona och jag undrar om någon kunde ge mig några hemsidor eller nåt annat där man kan hitta billiga biljetter. (paketpris, eller om man ska köp var för sig)
Tacksam för svar...
Barcelona Rambla
2008-12-28 21:57
Zizou_spars har rätt, Cant del Barça heter den. Ja, den sjungs på kantalanska. Texten finns i länktips.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-28 21:54
"Cant del Barca" tror jag den heter. Osäker dock
Deportivo La Beneamata
2008-12-28 21:51
Hej!
Jag har två frågor:
Jag satt just och lysnade på Barcelonahymnen på YouTube och jag undrar om någon här vet vad den heter? Alltså själva namnet på låten.
Sen så undrar jag om det är katalanska som den sjungs på?

PM:a gärna svaret! Tack på förhand.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 21:40
Criff

Antagligen, blir väl mindre och mindre vänskapsmatcher för de stora spelarna. Speciellt nu efter Walcott-incidenten.
Barcelona Criff
2008-12-28 21:07
Blaugrana93, har nog också mycket att göra med att dem inte vill riskera några skador.
Ungefär samma anledning som varför Jorquera inte spelade, för att inte riskera något.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 21:05
La Barca

Vilken position?
Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 21:04
Angående Valdes frånvaro i Catalunyas match, så sägs Valdes precis som Xavi inte kunna vara med pga okänd anledning dessa spelarna inte vill tala om för media. Trust me, Codina är andra valet.
Annons: