/spanien/barcelona/forum/19683.aspx/spanien/barcelona/forum/19683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 21:57
Criff//

Det är svårt att hamna på sådana listor du nämner om man inte spelar mer än ett fåtal matcher varje sässong, och detta är inte på grund av Robbens bristande kvaliteer snarare hans skade helvete som aldrig är över. Jag håller med dig att Robben inte kan jämföras med spelare som presterat under 2-3 år än, men det är en tidsfråga och frågan om han kan hålla sig skadefri en hel sässong.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 21:55
Mes Que Un Club R10//

Lugna ner dig va? Jag ser inte det hela mer än en vanlig diskussion människor emellan. Har du svårt att höra på andras åsikter? Att bli upprörd över att vissa kan provucera är en sak men att börja böla för en vanlig diskussion är bara barnsligt.
Du har en åsikt medan andra har en annan, vad vore världen om alla tyckte om samma saker och hade samma åsikter?
Barcelona Criff
2009-01-23 21:54
Som sagt, de enda som har sagt att Robben ens skulle vara i närheten utav Messis nivå är just Real fans.

Resterande människor i denna världen, inklusive sport journalister, tränare och alla andra som röstar i guldbollar och inviduella priser, säger att Robben är inte ens i närheten utav toppen.

Den dagen Robben börjar dyka upp på dessa listor, då kan jag och säkert flera ta åt sig era åsikter. För det ni har just nu, är bara illusioner och en massa "om". Det håller inte. Tyvärr.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 21:53
Criff//

Jag undrar om du hade skriver "världens bäste" om Zidane på samma hånfulla sätt som du gör nu om han nu hade spelat i Barcelona. Det Zidane presterade under sin tid har ingen spelare gjort. Jag tycker faktist att han är den bäste genom tiderna, inte för att han spelade i Real utan för att han spelade under den tid fotbollen är svårare att stickaut på än Maradonas och framför allt Peles tid.

Jag tycker att Messi också är snäppet bättre än vad Maradona egentligen var. Försvarspelet och den taktiska kunnandet idag fanns inte då. Därför är det orättvist mot spelare som spelat under 2000-talet med äldre.
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-01-23 21:48
stäng av alla real bögar som kommer in här och skriver en massa skit.. så jävla trött på d.. om inte vi får skriva vad i helvete ska dom få göra det för ?? ROBBEN ?? Vem fan är det har han ens gjort 10 mål i LALIGA under 2 ??? o ni kommer hit o jämför han med MESSI helt jävla dumma real idioter.. stäng av dom
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 21:48
Egentligen så är sådana diskussioner helt hopplösa, varje person vill framhäva sina favoriter som de bästa. Man kanske inte gör det med meningen men det är nog något man upplever och något som ligger i det omedvetna. Det är självklart att Real-fans ser Robben som den bättre när det är han som skänker dem glädje. Detsamma gäller Messi och Barca-fansen.

Som jag ser på detta är att Messi har varit och är fortfarande bättre än Robben, men det ser jag enbart som en tidsfråga. Man ser klart och tydligt Robbens kvaliteer och hade han inte varit så skadedrabbad som han har varit under en längre tid så hade han varit bland världens bästa redan under sin tid i Chelsea.

Jag tycker att Robben och Messi är ganska lika i spelstilen men Messi har aningen bättre teknik medan Robben har bättre skott.

Det hela är en evig diskussion utan något slut. Jag vet faktist inte hur jag skulle bedömma situationen ur ett neutralt perspektiv, men jag försöker vara så opartisk som möjligt.
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:42
Criff//

Det återstår att se i framtiden, gjorde bara en jämförelse, att han är våran viktigaste spelare just nu, och drog en pararell till zidane som svar på din fråga att mål inte är allt, inga mål utan assist, inga assist utan mål os.v.

Ska lämna er nu, så ni får diskutera det vidare själva.
Barcelona Criff
2009-01-23 21:36
obbe, Okej, så nu börjar du jämföra Zidane och Robben?
Jisses detta blir bara bättre och bättre :)

Robben kan alltså jämföras med "den störste genom tiderna"?
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:34
Criff//

Hmm du vet väl att Zizou spelade istort sett som vänsterytter hos oss hela tiden, alltså lite samma position som Robben. Han lyfte laget på sina alar ja, vilket jag tycker Robben gör lite nu, har samm alite fria roll att röra sig lite överallt, höger,centralt, till vänster.
Valencia Villa/Silva
2009-01-23 21:34
na nu kommer jag ihåg Cesar. Var riktig bra under Zaragoza tiden. Hoppas bara att han fyller den tomma luckan efter Renan. Guaita är inte precis en bra målvakt.

Tycker ni att guardiola bör låna ut bojan till något mittenlag som valencia gjorde med silva då han var 18 år. Han hade åtminstone fått mer speltid och hade kunnat utvecklas ännu mer om han hade spelat te.x i Deportivio La Coruna.

Jag e ganska glad att de går bra för luis enrique. Saknar verkligen Luis när jag ser barca nuförtiden
Barcelona Criff
2009-01-23 21:31
obbe, Du drog upp Zidane för att han fick den fast han inte gjorde så mycket mål, men Robben & Zidane har olika spelpositioner.
Alltså, från Robbens position ska man göra fler mål.
Från Zidanes behöver man inte göra så mycket mål, då man oftast håller upp hela lagets spel på sina axlar.

Så att säga att en ytter som i Robbens och Messis fall kan vinna guldbollen utan att göra mål, är falskt.

Däremot spelare som Zidane, Xavi & Cannavaro kan vinna den utan att göra mål, för det är inte deras uppgift.

Så jag förstod inte riktigt vad jag missförstod, snarare du som snavat på dina texter alldeles för mycket att du inte kommer ihåg vad du skriver.
Barcelona tarrak
2009-01-23 21:25
Ämne: Snälla redaktionen. ....
Jag förstår mycket väl att du känner som du gör, för dessa "diskussioner" börjar bli farsartade. Jag kan inte prata för den övriga redaktionen, men personligen värnar jag om ett öppet forum. Därmed inte sagt att vi bara ska stå med armarna i kors och se hur nivån sjunker för varje dag. Vi får ta en diskussion och se om vi kan komma till en konstruktiv lösning.

Tills vidare vädjar jag till alla om att ta ett personliogt ansvar för att göra Les Rambles bättre.
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:24
Criff//

Märker att du är en som missförstår, jobbigt att diskutera med dig, Har väl aldrig sagt att jag jämför Zidane med Messi, säger att fotboll är så mycket mer än att göra mål.

Dock har Robben börjat producera mål också så vänta bara.

Du ger mig ett gott skratt i alla fall, på sättet du skriver.
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:22
Rambla//

Heh vill inte heller diksutera det gentligen, bara kom in på det av någon konstig anledning då några diksuterade vem som var snabbast, och vuips är man där igen, med Mesi och Robben.

Zidane är för Mig, säger För mig, den bäste genom tiderna såklart, tycker ingen direkt kan mäta sig med honom, bra spelare och bra människa även utanför planen. Tycker Maradona är lite för arrogant, man kan se det på hans nylle, att han tor sig höja sig över alla andra.

Pele verkar dock helt okej.

All time för mig är:

1.Zidane
2. Ronaldo
3. Pele
4. Maradona
5. Cruyff

o.s.v.
Barcelona Criff
2009-01-23 21:21
obbe, Zidanes uppgift var inte att göra mål, precis som att Xavi`s uppgift inte är.

Så att jämföra Messi med Zidane vore väl inte så smart heller eller?

Messi - Robben - C.Ronaldo är mer realistiskt då dem har samma position på planen.

Detta verkar dock vara för avancerat för dig så vi lägger ner det.

Jag hoppas Robben är skadefri då han är en underhållande spelare att titta på, med det sagt så tror jag aldrig han kommer vinna någon guldboll.

Men den som lever får väl se.

Edit: Jag har ingen spåkula, så jag är inte säker på att han inte kommer vinna den. bara mina aningar.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-23 21:21
★ akiljo ★

Jag säger som många andra gånger förr. Jag tycker vi ska köra med ett 'öppet' forum så dom som vill diskutera ska få diskutera. Provocerande inlägg är enkla att bara scrolla förbi och kan lätt ignoreras.
Barcelona ★ akiljo ★
2009-01-23 21:20
OK. Låt oss prova det då :-)

Namnen Robben och Messi är förbjudna i en och samma mening!
Barcelona Rambla
2009-01-23 21:19
Den lär upphöra om alla ger sig fan på att inte gå in någon diskussion. Då självdör den ju.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-23 21:18
Jag tycker inte det är "vår" stil att låsa forumet. Tycker däremot man kan skriva i Forumregler: Förbjudet att diskutera Robben vs Messi.

För detta har verkligen spårat ur. Förstår inte hur en sån löjlig diskussion kan hålla på i veckor.
Barcelona ★ akiljo ★
2009-01-23 21:14
Snälla redaktionen. Kan ni inte ta er en funderare på om vi ska spärra forumet så att det bara är cules här. Åtminstone ett tag. Jag var förr en flitig läsare av forumet, men under de 2 senaste veckorna har det spårat ur. Det är bara en massa pajkastning mellan maränger och cules. Ändlösa diskussioner om vem som är bäst,: Robben eller Messi. Personligen ser jag inte, lika mycket, fram emot att läsa de inlägg som kommit in. Forumet har blivit en fars. Nej, spärra ett tag så att vi får igång vettiga och konstruktiva diskussioner igen.
Barcelona Rambla
obbe:

Har Zidane blivit utsedd till den bäste genom tiderna eller är det bara av dig? Jag menar, det finns de som menar att Pelé eller Maradona är den bäste.
Barcelona Humphrey Bogart
obbe

Jag som trode att den här diskussionen var om yttrar. Men då börjar du dra in spelare som Cannavaro och Zidane.

''ok''.

Obbe, sen kan du ju fråga dig själv om Robben har en chans att vinna guldbollen om han inte gör mål.
Barcelona Rambla
2009-01-23 21:13
obbe och alla culés, hur orkar ni diskutera Robben vs Messi fortfarande?

Det är väl ganska uppbenbart vem som är den bättre spelaren av de två. Vad finns det att snacka om egentligen?
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:12
Criff//

Hah du ser inte?, man behöver inte göra massa mål för att vinna gildbollen, man kna vara grym i allmänhet, jag menar zidane, det bäste genom tiderna, gjorde inte så värst mycket mål per säsong, men stod för så mycket annat.

Så där har ni det, säger ni emot, så vet jag att ni bra är ute efter att säga emot.
Barcelona Rambla
2009-01-23 21:11
Ämne: cesar från Tottenham....
Det är ju Zaragozas förra målvakt. Han måste du ha sett.
2009-01-23 21:11
Villa/Silva

Han är så gott som klar för Valencia. César var en rätt så bra målis i Zaragoza målet.
Valencia Villa/Silva
2009-01-23 21:08
cesar från Tottenham har jag inte hört något om. Känner faktiskt inte till honom. Är han något vidare??
Barcelona Criff
2009-01-23 21:07
Det roliga med hela denna diskussionen är att jag verkligen inte bryr mig om dessa inviduella priser eller vem som är bäst, det är bara så frustrerande att se folk sitta och säga att vissa spelare som Robben i detta fall är bättre än ett dussin andra spelare som har bevisat så mycket mer och förtjänar de inviduella priserna.

Tror knappast bara det är Barca fans som reagerar såhär, testa att gå in på Man U forumet och försök att lägga fram att Robben skulle vara bättre än Ronaldo.

Dem lär nog också blir ganska frustrerade hur man ens kan tycka så.

Så sluta dra upp rivalitet i diskussionen om man ens kan kalla det de.

obbe, Jaha, så en spelare behöver inte leverera för att vinna guldbollen?
Det var många som tyckte Messi var bättre förra året på planen, men statistiken sa att C.Ronaldo var vinnaren.
Jag tyckte också C.Ronaldo skulle vinna den, men Messi var väldigt mycket mer dominant på planen är Ronaldo.
Men man måste leverera och vara effektiv för att vinna guldbollar.
Avgöra matcher på egen hand, vara på topp när det vankas stor matcher osv.

Vad har Robben bevisat hittils?
2009-01-23 21:06
obbe

Hur kan du jämföra Cannavaro med Ronaldinho och Robben? Är man ytter så ska man bidra med mål.
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:05
Criff//

Visste inte att man måste göra massa mål för att vara bäst. Canna gör inte så många mål, men han blev fortfarande utsedd till världens bästa, före Ronaldinho och kompani.

Det Robben bidrar med räcker, kan ni öppna ögonen en stund. Så ser ni detta, men ni gillar att blunda och se mörkret, märker jag.
Annons: