/spanien/barcelona/forum/19680.aspx/spanien/barcelona/forum/19680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-12-30 14:41
Valdebebas:

Fusk eller korrumption, kalla det vad du vill. Anser du att det är okej att Madrid ska få lov att töja på reglerna mitt under pågående säsong? Om Uefa väljer att ändra på reglerna efter säsongen efter enhälligt beslut är en annan sak, då är det en "demokratisk" process alla får lov att acceptera.
Barcelona el Flaco
2008-12-30 14:40
Cape/

Bra krönika, håller med till 100% att man borde satsa på de egna talangerna istället för att köpa in färdiga stjärnor som Kun. Men, jag tror ändå att Barcelona kommer tyvärr att köpa in någon världsstjärna under den kommande sommaren. Barcelona som klubb och ledning har nog ändå en press på sig att man måste värva fixstjärnor för att befinna sig i toppen, både sportsligt och ekonomiskt (sälja tröjor m.m.)
Barcelona Lionel_
2008-12-30 14:39
Ämne: Rambla

Fusk? Nu f....
Det är väl klart att det är fusk om man utnyttjar sin (påstådda) vänskap med en auktoritet för egen vinning.
Barcelona Rambla
2008-12-30 14:39
BlueRed:

Den teorin faller i och med att Madrid var väldigt snabba med att gå ut officiellt på sin websida att de hela tiden visste om dessa regler när dessa spelare värvades. Alltså, om de nu visste om dessa regler varför försöker man då i efterhand få till en ändring? Om man nu känner till regelverket försöker man väl inte i efterhand komma med ursäkter och få de ändrade?
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 14:37
Rambla

Fusk? Nu får du väl ändå ge dig. Det är knappast fusk ifall de, mot all förmodan, skulle få grönt ljus från UEFA.
Barcelona LionelMessi
2008-12-30 14:32
Skönt att höra din krönika Cape, jag ville verkligen
inte ha Kun nu när man redan har Gai ,Bojan , Jeffren etc :D
Barcelona BlueRed.
2008-12-30 14:29
Rambla

Madrid har väll, som Kviborg skrivit, hittat ett litet "kryphål" i paragrafen. Frågan är om Platini vågar ge dem rätten att använda sig av båda spelarna i Champions League.
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-30 14:26
Ämne: Jeffren har så gott ....
Håller med!

Alla andra klubbar följer dessa cup-regler och har så gjort under flera år. Varför ska kan inte Madrid göra det samma?
Barcelona Rambla
2008-12-30 14:24
Jeffren har så gott som alltid spelat ytter i ett 4-3-3. Precis som Pedro så kan han spelas på båda kanterna.

Om jag har förstått det rätt så försöker Calderon få Platini att ändra på reglerna för Madrids skull så att de ska få lov att använda både Huntelaar och Diarra i CL. Varför blir man inte förvånad? Detta kan nästan liknas vid fusk. Jag undrar vad Liverpool och Benitez har att säga om saken.

Alla andra klubbar följer dessa cup-regler och har så gjort under flera år. Varför ska kan inte Madrid göra det samma?
Atlético Optimo_Kun
2008-12-30 14:22
Nej tack till Aguero låter bra! Vi har gärna kvar honom
Barcelona Cape
2008-12-30 14:16
Squez

Som jag har förstått det så kan Jeffren spela på alla offensiva positioner, även anfallare. Men första gången jag hörde talas om honom så var det som en högerytter.

Nu menar jag "In Real Life" då :)
Barcelona Squez
2008-12-30 14:13
Är Jeffren offensiv mittfältare? För när jag sätter han på den positionen i CM så öser grabben in mål :D

Skönt att Iniesta är fit for fight! Hoppas man får se ett inhopp på lördagen. Mallorca är ett lag som vi borde besegra, speciellt på hemmaplan.
Barcelona LionelMessi
2008-12-30 14:12
No problem ;)
Barcelona Cape
2008-12-30 14:12
Tack så mycket :)
Barcelona BlueRed.
2008-12-30 14:11
Iniesta redo för spel. Räkna med att han får lite speltid mot Mallorca.

*Länk
Barcelona LionelMessi
2008-12-30 14:10
Den senaste krönikan var bra!
Forsätt så!
Barcelona Mojito
2008-12-30 14:05
Figolina

Okej, jag förstod att det låg lite egenintresse i det du skrev.
Var dock inte helt säker och ville kolla extra.
Barthez spelade ju i Man U, så din tanke har def en poäng. Kanske följer han i fotspåren...
Barcelona Joanilson
2008-12-30 14:05
jag har sett ett par matcher med både Mandanda och Akinfeev och jag är mycket imponerad av det jag sett. de är båda målvakter som håller en hög nivå och jag unnar dem större framgång än att sitta på Barcas "bänk" (är mer sköna fotöljer) och ruttna för Valdes är bättre än bägge 2.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 14:03
Bra krönika, Cape!
Barcelona BlueRed.
2008-12-30 14:01
Bra krönika Caspar.

Glöm inte att Keita också gjorde 1-1 målet mot Getafe, det vann vi lite på också. :)
Real Madrid Figolina
2008-12-30 13:57
Ämne: Figolina

Vart har....

Mojito//
Har inte läst det någonstans. Jag är väldigt imponerad av Mandanda och satt och funderade på vart han skulle kunna hamna i framtiden. Jag valde mellan Man U och Barcelona.
Han kommer ju inte att stanna i Marseille, franska ligan är ju tyvärr en kombinerad "kennel"/pensionärshem.
Sedan ligger det ju lite i mitt intresse att konkurrenten inte skaffar sig en för bra målvakt ;oP
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-30 13:55
mycket bra krönika

Gästkrönika: Nej tack till Agüero; Ja tack till Pedro
Barcelona Mojito
2008-12-30 13:37
Kolla länktips...

Var går gränsen..?
Låt barn vara barn!
Barcelona Mojito
2008-12-30 12:40
Valdebebas

Japp, Pinto duger utmärkt som andraval, men utgör inget hot mot Vald´´es i nuläget. Då Jorquera lämnar är det än mindre konkurrens.

Utgångspunkten måste ju vara att förlänga Valdés kontrakt med tanke på den höst han gjort.

Kommer Mandanda eller någon annan är det för att ytterligare höja konkurrenssituationen, men inte för att dirket peta Valdés som förstaval.
Barcelona Criff
2008-12-30 12:20
Der Afro, det kan inte bara varit så att dem helt enkelt inte höll måttet?
Jag menar Quaresma har väl inte imponerat på en själ nu i Inter. Han håller helt enkelt inte för de större lagen.
Samma med Maxi Lopez, han blixtrade till mot Chelsea en gång, annars var han ganska tam rakt igenom.
Saviola är en annan herre, presterade lite i CDR och så, men kunde knappast peta Eto.
I mina ögon är Saviola inte ens bättre än Bojan.

Men Rijkaard kunde favorisera lite ibland, det såg vi ju mot Madrid förra året när en nyss tillbakakommen Deco fick starta istället för en Guddy i form.
Barcelona true_barca_fan
2008-12-30 12:11
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 12:10
Mojito

Om en målvakt skulle köpas in så tror jag målvakter som Akinfeev och Mandanda är lite för bra för att spela andra fiol.

Om en av dessa värvas så vore det isåfall för att kriga om en ordinarie plats. Det jag försöker säga är att båda dessa målvakter är för bra för att sitta bort ett par år på bänken, vilken bänk det än må vara.

Är det fråga om att köpa in en målvakt tänkt som andra målvakt tycker jag Pinto duger gott och väl.
Barcelona Mojito
2008-12-30 10:10
Figolina

Vart har läst/hört att Barca ska göra sig av med Valdés? Om man ser till det som skrivs här inne är det bara en person som säger sig vilja ha Mandanda som reserv till Valdés hellre än Akinfeyev.

Valdés och Txiki kommer i vår att diskutera formerna kring ett nytt kontrakt. Tror inte det blir fråga om någon försäljning.
Däremot behöver Valdés mer konkurrens än den som finns idag - Mandanda kan ge honom detta.

Men om du menar att han inte är någon 2:a målvakt så håller jag inte med.
Les Bleus saknar enligt mig en riktig ersättare till Barthez.
Coupet, Frey och Landraeu i all ära, men att vara förstamålvakt i les Bleus är kanske inte någon bra måttstock, mer än att man är, ja - bra.

Dock: Jag har inte sett Mandanda många gånger, däremot vill jag gärna att Valdés stamnnar, därav min reaktion på det du skrev, Figolina.
Real Madrid Figolina
2008-12-30 09:39
Ämne: Detta kanske är lite....

Och detta är kanske lite sent men jag är bara tvungen att reagera.
Jag uttryckte reda i början av säsongen farhågor om att Mandanda skulle hamna i Barca. Då skrattade folk åt mig och menade på att Barca gör sig aldrig av m Valdes. Hm, nu är vi där tydligen.
Vill bara tillägga att Mandanda är mer än Marseille's målvakt. Han är Les Bleus målvakt och definitivt ingen andremålvakt!
Barcelona Mojito
2008-12-30 09:02
Vill ge en ytterligare aspekt på varför Zhirkov eller någon annan jätteoffensiv back inte är lämplig i dagens Barcelona;

Om båda ytterbackarna går upp tvingas Yaya inta en betydligt defensivare position vilket ger mindre chans för vårt mittfält att sätta press då vi tappar boll. Xavi samt Keita/Guddy/Busquets intar ju relativt höga positioner när vi anfaller, och vid bolltapp kommer det finnas en stor yta som motståndarna kan använda.

Med en Abidal som håller sin position kan Yaya sätta press omgående vid bolltapp vilket skapar tid för våra offensiva mittfältare att hitta hem i sina positioner.

Till detta bär nämnas inläggen om vår offensiva högerkant. Som Klint med flera säger är det här som motståndarna anfaller vid bolltapp, alltså kan Yaya placera sig något mer till höger idag.
Med en Zhirkov hade han fått inte en mer central och något defensivae position, vilket skapar ytor på alla tänkbara ställen.

Visst, hade varit jättekul med ett än mer offensivt Barcelona, men vill absolut inte hamna i Realdimman och alltid behöva göra 4-5 mål varje match för att vinna.

Däremot vill jag tillägga att om Alves är skadad är det ju inte helt fel med en offensivt lagd vänsterback-back up till Abidal så att vi kan fortsätta spela på samma sätt fast på andar kanten. Men vi ska INTE sälja Abidal.
Annons: