/spanien/barcelona/forum/19676.aspx/spanien/barcelona/forum/19676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-31 00:56
sebbaa

Du gjorde det bra och hittade statestik, Bra läsning ;)
sebbaa
2008-12-31 00:48
Ni missade antagligen mitt inlägg. synd.
God natt! =)
Real Madrid Valdebebas
2008-12-31 00:27
Cape

Du vet det och jag vet det. Abbe är inte kapabel till att axla den roll som Alven innehar utmed sin flank. Yuri, med rätt vägledning, kan med sin offensiv göra att motståndarlagets högermittfältare kommer vara så fullt sysselsatt defensiv att han kommer bli så passiv att han springer hand-i-hand med sin högerbackskollega.

En annan teori om hur man kan eliminera detta påstådda bekymmer. När det kommer till kontringar för motståndarlaget, då är Zhirre snabb, det ska gudarna veta.
Barcelona Cape
2008-12-31 00:25
Eftersom Guardiola har pumpat in press-över-hela-planen skulle det nog funka mycket bättre än när Ronaldo huserade på vänsterkanten, befriad från allt hemåtjobb.

van Bronckhorst fick göra ett jättejobb även Xavi hade fler defensiva ansvar. Idag skulle det mycket väl kunna funka med två offensiva ytterbackar som Zhirre och Danne både för att i dagens Barca är det Eto´o som börjar försvara och för att vi i större delen av våra matcher har mer än 65 procent av bollinnehavet.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-31 00:21
BlueRed.

Hans fysiska färdigheter är väl på förhand något som lovar gott för honom i en vänsterbacksposition, tycker samtidigt han är väldigt följsam och resolut i sitt spel, i synnerhet när det kommer till brytningar.
Barcelona Cape
2008-12-31 00:21
Valdebebas

Du har rätt, förutom att Abidal har varit betydligt mer defensiv än Danne på andra sidan. Tror inte det skulle funka med även Zhirre.

För att få ut det bästa av honom måste han ha en Alves-position på vänsterkanten.
Barcelona BlueRed.
2008-12-31 00:20
Valdebebas

Inte följ Zhirkov, förutom EM då. Hur är hans defensiva register?
Real Madrid Valdebebas
2008-12-31 00:17
Cape

1. En trebackslinje, offensiva ytterbackar, en pivote på mitten och resten går att lista ut själv.
2. En tvåbackslinje med både Busquets och Yaya som städar framför backlinjen.

Vore det som både på förhand mest likna det vinnande koncept ni spelat med denna säsongen. Här skulle Zhirre göra sig som mest användbar med sitt kopiösa löpande i bägga riktningar. Och som jag tidigare poängterade så har han lungkapaciteten till detta hästjobb.
Barcelona Cape
2008-12-31 00:15
Okkapokka

Självklart håller jag med dej men det är kul att spekulera lite :)

Även om jag inte håller med dig på Abidal punkten.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-31 00:14
Vore i överhuvudtaget onödigt att ändra spelsätt/formationer bara för att en vänsteback ska värvas in. Och ännu mera onödigt nu när spelet sitter som aldrig förr.

Abidal är mer än tillräckligt bra för vänsterbacksplatsen.
Barcelona BlueRed.
2008-12-31 00:12
Cape

Desperat skulle jag inte vilja påstå att jag är om man kollar på hur det har gått denna säsong. Abidal har ju inte varit så dålig som många vill få till det. Däremot är jag säker på att det finns ytterbackar som skulle passa in mycket bättre än honom och som hade tackat ja för spel i Barcelona alla dar i veckan.
Barcelona Cape
2008-12-31 00:11
Valdebebas

Ifall man nu spelar, som du säger, lite likt Brasiliens guldlag från 2002 med två väldigt offensiva backar ser jag bara två alternativ:

1. En trebackslinje, offensiva ytterbackar, en pivote på mitten och resten går att lista ut själv.
2. En tvåbackslinje med både Busquets och Yaya som städar framför backlinjen. (Offensiva ytterbackar)

Skeptisk till båda dessa formationer.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-31 00:07
Cape

Hade kunnat bli lite som den yttermittfältsduo (Cafu, Roberto Carlos) Brasilien ställde upp med under VM 2002 isåfall, undantag att Barca spelar med två mittbackar och inte tre som Brasilien gjorde.

Den tanken låter hursomhelst på förhand rätt bra. Sedan med den lungkapacitet och snabbhet Zhirkov besitter tror jag att honom i en offensiv ytterbacksroll inte skulle drabba defensiven allt för mycket. Desto mer hade det gynnat offensiven.
Barcelona Cape
BluRed.

Det verkar på dig som att du känner att vi är i desperat behov av en ny vänsterback. Måste säga att jag håller med. I alla fall så känner inte jag till någon stor talang på den positionen i canteran, kanske Victor Espandin (stavfel) isåfall.

Zhirkov hade varit för offensiv, kanske Bale med.
sebbaa
Läste lite statistik om säsongen hittils:

Skotten ligger på ungefär 20 skott per match. 68 mål har vi gjort (Hittade tyvärr ingen statistik på hur många gått mot mål.) Men procentuellt av alla skott vi skjutit har cirka 15% gått i mål, jämfört med 8½% som gått i vårat mål av alla skott motståndarna skjutit i matcher mot oss.

Mot oss har man skjutit 153 skott, eller under 7 skott per match, av dessa har 58 gått mot mål varav mindre än ett mål per match har slunkit in bakom våran målvakt. Detta betyder att 55% av skotten som gått mot mål sjunkit in. Detta kan väl klassas som, "okej". Däremot att andra lag skjutit mindre än 3 skott per match mot vårat mål, kan man ge en stor hyllning till vårat hela utespelande lag, och Peps sätt att jaga boll på.

Denna statistik gäller ligan, CL, samt CDR.
Orkar inte med mera siffror idag, kanske mera en annan gång.

Läsvärd statistik för en trött Culé! :)
Barcelona BlueRed.
2008-12-31 00:04
Cape

Abidal har bättre defensiva kvalitéer än Zhirkov, och att vi inte behöver, som du säger två "ytteranfallare" som ytterbackar. Personligen blir jag nöjd med vem som helst av dem som har nämnts här inne (Zhirkov och bale bla;), bara det inte är Lahm.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-31 00:02
Mojito

Låter isåfall som något ytterst temporärt. Då frågar man sig iförsig vad Barca har för anledning att satsa på något tillfälligt.

Men Julio Cruz är en pålitlig målskytt. Kanske är det en värvning á la Henke? Han sitter på utgående kontrakt har jag för mig.
Barcelona Cape
2008-12-31 00:01
Jag trodde Abidal var en vänsterback att satsa på i början, då det såg riktigt bra ut. Men nu senaste året när Barca är världens bästa lag har det visat sig att han inte riktigt håller klassen. Framförallt har man sett det i de stora matcherna.

Jag ser inte Zhirkov som en ersättare, även om jag är ett fan till honom så kan vi inte ha två i stort sett ytteranfallare som ytterbackar!

Förstår inte, Okkapokka, vad du menar när du säger att du föredrar Abidal.
Barcelona Mojito
2008-12-31 00:00
Vad sägs om detta rykte från gazettan...

Cruz till Barca?
Skulle visserligen erbjuda en dimension i anfallet med sitt huvudspel, men ärligt?
Är detta ett skämt eller?
Fotbollskanalen... haha
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 23:56
Mojito

Taskigt läge då det är där det tycks vara som tunnast, därmed inte sagt att det är tunt.

Syftade dessutom såklart på Athletic. En skada på Abidal eller Sylvinho och vi får klarhet i vad som finns att tillgå, eller inte. Förekommer ju ofta att Puyol spelar till vänster kom jag på, vilket innebär att en eventuell Athleticspelare skulle stå rätt långt bak i kön.
Barcelona Mojito
2008-12-30 23:49
Valdebebas

Hade själv frågan uppe i dagarna kring vår egen "produktion" av en ung vänsterback.

Den som spelar i Atlethic är Joni och han är inlånad från Sporting Gijon.
Ungdomslagen därunder är inte intressanta eftersom dessa spelare ff har en lång väg kvar.

Talanger har vi en hel drös, dock ingen vänsterback.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-30 23:46
Valdebas

1) Själv föredrar jag Abidal framför Zhirkov alla dagar i veckan. Vårat spel skulle havrera med två superoffensiva backar.

2) Nej det gör jag inte.

3) Av en massa skäl som jag inte drar upp här igen.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 23:41
BlueRed.

Är också beredd att våga kalla det skitsnack, iallafall såhär långt, men det kan trappas upp.

Tror dock Barca väntar och ser över de betydligt fler alternativ som lär finnas ute på marknaden i sommar. Med tanke på att ryska ligan är off-season nu gör det att deras spelare per automatik förknippas med europeiska klubbar.

Har ni inget vänsterback ur ungdomsleden med de rätta kvalifikationerna för spel på La liga-nivå? Hade inte förvånat mig om ni lika gärna plocka fram en spelare ur egna leden. Dock tror jag att om det ska värvas för eran del så lär det vara en vänsterback.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 23:34
Okkapokka.

1) Ok, för det är ju ett namn som ständigt florerar härinne, därav antog jag det vara närmare än det i självafallet är. Hursomhelst en på förhand grym värvning om den skulle infrias. Abidals snabbhet kan alltid användas som ett argument, dessvärre är Zhirkov snabbare och kvickare.

2) Siktar du på moderatorsrollen, må tro?

3) Av ren nyfikenhet; varför hatar du Sveriges i särklass bästa fotbollssajt "svenskafans.com" som du skrivit in i den kalkonlista? No offence, förstår bara inte hur man kan tycka illa om en sida som representerar så mycket.

På återseende..
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-30 23:34
den krönikan var riktigt bra. Har ändrat mig nu. Förut ville jag ha Aguero men inte längre för vissa här och den här krönikan har övertygat mig. Vi har iniesta etoo messi i anfallet. Sen har vi ju hleb som backup till iniesta och messi och vi får hoppas att han fortsätter som nu i slutet för han har börjat bli bättre. Sen måste man ha en till extra på kanten och de tycker jag ska vara pedro/jeffren. Dem får spela ibland. Gai flyttas upp med tiden. Vad tycker ni om detta?

Nu har jag inte räknat med henry för jag tror han lämnar efter den här säsongen.

Kommentera och Diskutera!!!
Barcelona BlueRed.
2008-12-30 23:28
Valdebebas

*Länk

Enligt Ryska tidningar så har Barcelona kontaktat Zhirkov, jag själv säger skitsnack. Tror inte Barca är så intresserade av honom då man har visat mer intresse för andra ytterbackar, men det är inte omöjligt att intresset ökar. Den stora frågan är om Abidal lämnar eller inte.
Lämnar han inte blir det förmodligen en ytterback under sommaren som får nöta bänk ett tag. (Räknar med att Sylvinho lämnat Barca tidigt under sommaren)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-30 23:26
Valdebas

På svar till din fråga, Vad jag vet så har det ryktas om att Barca ska vara intresserad av spelaren. Men det har inte skrivits något riktigt konkret.

Sen tycker jag att du kan låta Culéé va, Om han inte mår bra låt de vara så då?
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 23:11
Culéé

Är det så illa ställt att du inte ens kan vara inne på en fotbollshemsida? Hehe, en dramaking verkar det som.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-30 23:09
Culéé

Du får hoppas på bättre tider då. Välkommen tillbaka sen när du mår bättre :)
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 23:09
Hur pass nära är Barca Zhirkov egentligen? Känns som att hans namn nämnts allt mer frekvent de senare dagarna. Känns bara som en tidsfråga innan han hamnar i en storklubb och om Barca skulle sätta efter nyförvärv vore det väl ändå för en vänsterback?
Annons: