/spanien/barcelona/forum/19675.aspx/spanien/barcelona/forum/19675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2008-12-29 20:05
3-0 haha
Barcelona Saman.
2008-12-29 20:04
Vad är det för barcelona junior lag som spelar? :)
jacooob
2008-12-29 20:01
bra krönika :)
Barcelona Marc
2008-12-29 19:59
Vilket Mål! det första också
Barcelona Barreman
2008-12-29 19:57
2-0 till barca wow
Barcelona FCBARCELONA_10
2008-12-29 19:53
Mycket bra krönika Thomas . ;)
Barcelona Barreman
2008-12-29 19:53
Fútbol 7 sub12 (Final Maspalomasང): FC Barcelona - Benfica Länk
Barcelona LeoMessi10
2008-12-29 19:48
har råkat tippa 0-0 matchen mot mallorca
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-29 19:39
Snälla lägg ner med snacket om Zhirkov. Han kommer inte komma, face it. Försvaret bildar en trebackslinje bestående av Abidal, Puyol och Marquéz när Alves är där uppe och gör sitt jobb. Fixar vi ännu en offensiv back så får ni räkna med att det blir extra mål där bak.
Barcelona FCBMessi_10
2008-12-29 19:32
Barcelona FCBMessi_10
2008-12-29 19:32
Det ligger något i det du säger... det hade nog funkat att ha milito som vänster back för jag tycker redan att det vi väl läcker in på back linjen står Abidal för så en förändring på vänster sidan hade inte varit fel;)
Barcelona B_a_r_ç_a
2008-12-29 18:22
Zhirkov är ingen naturlig vänsterback, han är en mittfältare som kan spela som back. Om han nu skulle komma och spela där så kommer vi brista rätt så mycket i deffensiven, speciellt när vi har Alves som är ganska offensiv av sig. En tanke slog mig idag om att man kanske borde skola om Milito till vänsterback nu när vi har så många mittbackar. Killen är snabb, har bra kontroll med boll och så har han riktigt bra uppspel.
Va tror ni om det?
Barcelona FCBMessi_10
2008-12-29 18:17
zhirkov hade varit ett super köp tycker... Abidal har sett sina bästa dagar och zhirkov hade passat perfekt på Abidals kant...
Som Saman säger så kan det bli lite trångt på mittfältet om Silva eller Kalou hade kommit men det hade inte varit fel att ha spelare med sådan potential i truppen... Aguero hade varit den perfekta ersättaren för Henry om han lämnar efter säsongen. Kun Aguero, Leo Messi och Samuel Eto'o hade funkat hur bra som helst... eller vad säger ni???
Barcelona Saman.
2008-12-29 17:59
Jag ser tyvärr inte plats för Silva hos oss förrän till sommaren eller säsongen efter. Vi har Henry, Iniesta, Hleb som kan spela på den positionen, så vida inte Henry lämnar till sommaren så blir det nog för trångt på den positionen. Dessutom har Hleb fått knapert med speltid. Men Iniesta kan alltid flyttas ner till mittfältet i värsta(?) fall.
Barcelona Dizzy
2008-12-29 17:18
Håller med Iniesta. David Silva i Barca hade varit grymt!
Delarocha RIP Puerta
2008-12-29 16:37
Störst, bäst, barca; antagligen är den elvan sämre än den vi har nu. Kan folk sluta snacka om Zhirkov eller? Varför ska vi skaffa en till offensiv ytterback när det inte är det vi behöver. Du verkar ju inte förstå dig på hur vårt spel fungerar för tillfället. Tvivlar på att vi hade gynnats av ytterligare en offensiv ytterback såsom Dani Alves. Sluta snacka om Bale och Zhirkov, tvivlar på att ni ens sett dem spela. Jag har inte sett Zhirkov tillräckligt mycket för att anse att han vore en drömvärvning. Såg honom 3 matcher i EM. Visst var han bra. Det var Arshavin också som har varit allt annat än bra denna hösten.
Dessutom är Bale bänkad och svindyr.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-12-29 16:11
Valdes
Alves-Puyol-Marquez-Zhirkov
Yaya Toure
Iniesta-Xavi
Messi-Eto´o-Henry

Oslagbara?
Barcelona Zne
2008-12-29 14:21
Behöver vi verkligen en ny vänsterback? känns om Sylvinho inte spelat så mycket på den positionen ändå. Låt Abidal lira och sätt in caceres där när Abidal behöver vila. Tycker Abidal klarat sig bra på positionen denna säsongen.
Spinbad
2008-12-29 13:45
Pep.G:
Tror jag knappast. Om han inte ska vara ordinarie varför då värva honom för antagligen över 20 miljoner euro? Sedan måste man hoppas att han blir bra och att han trivs, acklimatiserar sig etc. Du kanske är bekant med att spelare utvecklas inte så bra på bänken heller.

Det finns ingen rationell anledning att värva honom med tanke på priserna för brittiska spelare och hela tanken är en orealistisk dröm som skapats inne på det här forumet.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-29 13:42
La Pulga,^^;Messi#10

Jag tror inte man köper en spelare för att låna ut han i 2 år.
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-29 13:27
Vad tycker ni om det här då. Har kommit med många idéer nu men ni har alla sagt nej men den måste vara bra.

Sylvinho lämnar. Marquez,Puyol,Pique,Milito mittbackar. Alves höger och abidal vänster. En ny back up till abidal köps in och vi lånar ut caceres till någon spansk klubb och henrique stannar ytterligare 1 år i leverkusen
Barcelona Pep.G
2008-12-29 13:24
Spinbad

Spelare vid 19-årdåldern brukar inte vara startspelare, och ingen har tänkt han som ordinarie vänsterback här i Barca heller. Utan han skulle kunna vara en bra back-up till Abidal.
Barcelona Barcelonito
2008-12-29 13:07
Yaya stannar. Det är nog tredje gången på 2 veckor han säger att han stannar. Nu skiter jag i fullständigt i vad tidningar skriver.

Förra veckan sa att han inte ens skulle sälja virus till Madrid. Laul på aftonbladet tolkade det som att affären är nästan klar och att Sir Alex är arg över det. Visst är det löjligt? Så skit i vad tidningar skriver.
Barcelona Barcelonito
2008-12-29 13:02
Varför prata om Gareth Bale när Steven Gerrard sitter i häktet?
Spinbad
2008-12-29 12:57
Ser att en del härinne fortfarande tjatar om att värva Gareth Bale, varför undrar jag? Killen är allt som oftast petad (eller spelar i allafall inte vänsterback) i ett väldigt mediokert spurs? Är han bra på något managerspel eller vad är grejen att ni fått för er att han vore en perfekt värvning? Sjukt svårt att se att en medioker 19årig brittisk spelare skulle vara en värvning för startelvan.
Barcelona Antonio Puerta
2008-12-29 12:42
Tjena Alla Cules!

Jag tycker att vi ska slänga allt snack om Capdevilla,Taiwo och Bale vi vet att det inte har snackats om dem och det är långt ifrån att vi värvar en av dem.

Men en kille som kan komma heter Martin Peres han är 23 år och är från uruguay killen spelar vänsterback.Barca håller på och scoutar honom och det har snackats mellan agenten och barcelona,det verkar som om Barca ska köpa denna killen och låna ut honom en säsong.

Men jag har en fråga är det i januari Barca ska köpa honom ellr senare i sommmar?

Tacksam för svar

EDIT KOLLA VIDEON LÄNGST NER PÅ LÄNGEN HAN GÖR ETT MÅL OCH DEN ÄR RANKAD 2:A.
Barcelona Mojito
2008-12-29 12:35
Jag tror att Cacéres är värvad som mittback eftersom det var där han spelade under förra säsongen om jag minns rätt.
Däremot har han spelat som vänsterback i landslaget, vilket så klart är bra ur en värvningssynpunkt, kanske att detta togs med i beräkningen - en allround back.

Sen vet jag inte hur han skulle ställa sig till ännu en utlåning, men killen känns inte särskilt intresserad ut när han sitter på bänken.
Jämför man hans och Sylvinhos kroppsspråk ser man en stor skillnad. Sylvinho är helt på det klara med att han inte kommer få spela så ofta (men är med och hyllar/peppar), medan Cacéres ser lite mer likgiltig ut där han sitter.

Får se hur han matchas i början av året och framåt när spelschemat blir allt intensivare.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-29 12:31
Ni som snackar om Gareth Bale. Ni är medvetna om att han knappt får spela i Tottenham va? Jag har sett 4-5 ligamatcher med dem i år och han har inte varit på planen en av dem matcherna. Har han bevisat något på riktigt eller har han bara hög potential på FM?

Capdevila kan vi nog glömma; ordinare i spanska landslaget och Spaniens för tillfället 2:a bästa klubb(?) accepterar nog knappast bänken i Barcelona.
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-29 11:44
en fråga bara!!

Sylvinho lämnnar ju och då vill ni köpa in en ny som ska vara backup till abidal men caceres då. Ska han vara mittback eller vad för där har vi ju redan puyol,marquez,pique,milito. Blir för mycket tycker jag. Isåfall ska vi kanske låna ut caceres till en spansk klubb eller?

Kommentera och diskutera (som jag säger;D)
Barcelona Chileno
2008-12-29 11:28
HAHA härlig parodi på Barca-Atletico Madrid matchens med Pep, Puyol och Messi i spetsen.
Man behöver dock förstå spanska/katalanska för att fatta.
*Länktips
Annons: