/spanien/barcelona/forum/19674.aspx/spanien/barcelona/forum/19674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:42
Det är roligt att läsa alla rykten dessa dagar. Agnelli-familjen som styr Juventus drömmer om Messi och nu "hotar" Man City med att komma med ett bud på 60m för Samu.

Förresten, har inte Henry varit ovanligt lite skadad så här långt in på säsongen? Hm, har han ens varit skadad överhuvudtaget? Han sista säsong i Arsenal var ju en evig lång skadeföljetong och han fick tom avbryta säsongen under våren. Vad har hänt? Hans fysisk tycks vara mycket bättre denna säsong. Väldigt glädjande.
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:39
petersays

Eto'o var väl tillbaka tidigare än väntat? Har för mig att han kom tillbaka den 29e? Undrar om han startar då?
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:37
Jag skulle inte ha något emot att ta tillbaka Giovani, han har fortfarande potential. Men speltid lär han inte få i Barcelona som de flesta säger så varför inte en utlåning? Låt honom spela hos något spanskt lag i 1-2 säsonger och sen när eventuellt Henry, Eto'o(?), Hleb(?) börjar försvinna så är det bara att plocka tillbaka han och hoppas på det bästa.
Barcelona Vampíro
2009-01-02 12:36
Håller med Rambla, hade också velat se Dos Santos i Barça-tröjan igen. Killen har nog insett att han gjort sitt livs misstag och jag tycker han förtjänar en andra chans. Piqué fick ju komma tillbaka och Pep verkar ha mycket förtroende för honom.
Barcelona petersays
2009-01-02 12:36
Alltså det kan bli vilken startelva som helst imorgon känns det som. Messi och Alves vilar antagligen. Pique återvände med hög feber och startar antagligen också på bänken. Något som torde medföra att Caceres för starta i mitten och att Puyol startar till höger. Helst av allt skulle jag se att vi då vågar spela med Sylvinho som offensiv vänsterback men jag tvivlar på att han får det förtroendet och backlinjen kanske kan se ut så här. Intressant att se om Caceres och Marquez bildar ett bra mittlås.

Puyol-Caceres-Marquez-Abidal

Mittfältet kan också bli hur som helst. Huruvida Iniesta startar eller sitter på bänken, och huruvida han får ta Henrys plats eller startar på mittfältet, får tiden utvisa. En gissning, helt ur det blå är:

Xavi-Yaya-Gudjohnsen

I anfallet så saknar vi antagligen Messi som anlände sent, och jag tror även att Etoo får börja på bänken till förmån för Henry som kommit igång allt mer. Min gissning är trots allt att Iniesta får starta ute till vänster och att anfallet kanske ser ut så här:

Pedro-Henry-Iniesta

I mål startar Jorquera.

Nädå...skulle bara kolla om ni var med. Självklart Valdes i mål.

Nästan svårt med en helt skadefri trupp. Så många spelare som vill, och bör få, chansen att spela in sig.
Barcelona Mojito
2009-01-02 12:32
Smogen

Japp, vi får hoppas att 2009 startar bättre än säsongsinledningen gjorde.

Piqué verkar som sagt ha en förkylning och feber, så nu är det nog dags för Cacéres att spela från start.
Senast han gjorde detta som mittback i ligan var i matchen mot Betis. Även där spelade han jämte Marques - det såg inte helt stabilt ut...

Kan också bli så att Abidal flyttar in ett steg och Sylvinho kommer in på kanten. Snacka om att ge Cacéres fingret i så fall.
Nej, nu är det dags att Cacéres får/tar chansen!

Mittfältet är svårare att sia om. Yaya kanske sparas till CdR mot Atletico och Busquets, Xavi och Keita (som anslöt tidigare än beräknat = plus i kanten) kanske blir de 3 som startar. Men den kära Guddy vill säkert ha ett snack med i spelet.

Anfallet bör bli Henry - Eto´o - Hleb, men jag blir inte förvånad om Bojan får chansen i stället för vitryssen.

Iniesta byter av Henry och gör 2-0 i 68:e, bara så att ni vet...

Och Messi kommer sitta och småle på bänken :-)
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 12:31
Jag tvivlar i alla fall inte på att han har ångrat sig rejält(Giovani).
Kan inte vara så lätt för honom att se hur det går för det Barca som han har lämnat.

Jag skulle inte heller ha något emot att ta honom tillbaka om Sprurs gå med på att sänka prislappen rejält.
Tror att han skulle kunna utvecklas bätrre i Barca och i Spanien.
Barcelona Joanilson
2009-01-02 12:30
jag gillar verkligen Giovani så jag skulle också vilja ge honom en ny chans, problemet är ju bara det att vi har så många spelare på ytterpositionen att han inte behövs.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:29
Ämne: Frågan är om det ver....
Troligtivs skulle han få väldigt lite speltid. Han skulle nästan få börja om från noll när det gäller förtroendekapital, så en värvning av honom ligger nog långt borta men större under har skett genom historien. Dessutom så vill han nog inte ta den risken då han vill ha speltid för att kunna behålla sin landslagsplats.

Det är fan sorgligt att han ska ha en sån usel och genomrutten agent. Dessvärre så har Gai samma agent så man är ju inte så lite orolig att även han försvinner i framtiden. Tack och lov så verkar Gai ha bägge fötterna på jorden och han ger till skillnad mot Giovani ett moget och sunt intryck.
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:24
Frågan är om det verkligen finns plats för honom nu? Hur mycket speltid kommer han få om han kommer tillbaka med Pedro, Jeffren, Gai, Bojan som står i kö?
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:21
Ämne: Det går snabbt ut fö....
Jag är villig att ge Giovani en ny chans och skulle vilja att man tog "hem" honom igen. Under förutsättning att en "helrenovering" av hans psyke/ego kunde göras. Kanske skulle han kunna komma tillbaka under Peps ledning?
Barcelona tarrak
2009-01-02 12:17
Det går snabbt ut för Giovani. Från att ha spelat 28 ligamatcher (även om de flesta var som inhoppare) under sin debutsäsong i Barcelona, till att inte platsa på bänken i Tottenham. Nu vill tydligen Redknapp sälja och det ryktas om Chivas Guadelajara i mexikanska ligan. Jag hoppas att ungdomarna i Barcelona tar lärdom och ser vad brist på ödmjukhet och girighet kan göra av en lovande karriär. Det positiva för Barcelona är att man får 20% av en eventuell övergångssumma, även om det inte lär handla om några större summor.
Barcelona Barcelonito
2009-01-02 11:55
Maradona på besök på Camp Nou Imorgon. Härligt att ha honom tillbaka.
Barcelona Smogen
2009-01-02 11:45
Tror det kommer bli en svår match imorgon, stor risk för ett liknande poängtapp som hände mot Getafe, bland annat kommer väl varken Alves eller Messi vara med i truppen vilket gör att högerkanten, som i vanliga fall är den klart farligaste, ser helt annorlunda ut än vanligt.
Antar att Puyol och Hleb får spela där, för Pep chansar väl knappast på Iniesta?
Om Puyol hamnar som högerback kan man ju också fråga sig hur mittbackarna spelar med tanke på att Pique varit förkyld i veckan, blir det Caceres och Marquez då kanske?
jacooob
2009-01-02 11:35
okej tack
Barcelona FCB_Alex
2009-01-02 11:29
Culéé

Jonathan Dos Santos är 90:a, 18år gammal
Barcelona FCB_Alex
2009-01-02 11:26
jacooob

Barca Atletic ligger på 10:e plats och har imponerande 9 matcher utan fölust, dock har de flesta av dessa varit oavgjorda.
Barcelona Mojito
2009-01-02 11:25
Jacooob

Senaste tabellen, tror jag visst...
jacooob
2009-01-02 10:31
någon som vet vad barca atletic ligger i tabellen :) ?
Barcelona Gaucho!
2009-01-02 07:55
Vill så gärna se giovani lyckas. Hoppas han kan bli kvitt alla sina skador, så han kan utvecklas till den spelaren han har potential att bli.
Barcelona nemo
2009-01-02 06:16
Culéé; Jag har för mig att J. Dos Santos är 90a.
Barcelona Culéé
2009-01-02 02:16
Hur många intervjuer behövs det för Real att förstå att Ronaldo tänker bara på Man United?

Kanske dom har slutat vara intresserade av honom, men man blir irriterad när journalister skriver massa goja.
Nån som håller med?

Många snackar om Gai o pedro och så vidare, men vet någon hur gammal Jonathan Dos Santos är?
Är inte han en sån talang?
Barcelona FcBarcelona10
2009-01-02 02:04
Namn: Delarocha RIP Puerta
tack , hah ville bara veta för att han varit bra iår , börjat anpassa sig till sin nya roll på vänsterkanten:)
sebbaa
2009-01-02 02:01
Där ser vi alla hur avundsjuka de andra är på vår Messi! Nån glädje av fotbollskanalen också.

Länktips!
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 01:52
FcBarcelona10; vad jag kan hitta så har han spelat 14 matcher i år i ligan. 14 från start. 8 mål 4 assist. Hyggligt facit.
Barcelona FcBarcelona10
2009-01-02 01:47
hejsan , nån som vet hur många matcher henry har spelat i ligan denna säsongen , tacksam till svar:)!!
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 01:25
Unicef; det jag sett av Pedro har han varit okej. Inte mer. Men han är trots allt 21 år. Var realistisk och inse att med den snåla speltiden han får i Barca är chanserna att han utvecklas sig till en riktigt klasspelare inte stora. Han är ju fortfarande en mycket bra bänkspelare och han har ju hela "Mes Que Un Club" biten i sig som produkt men jag tvivlar starkt på att han kommer bli mycket mer än vad han är idag faktiskt. Har gärna fel.

Gai har jag inte sett mycket men han är född 91, därmed ett år yngre än Bojan och 4 år yngre än Pedro?
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-02 01:18
Att spekulera inför framtida värvningar är kul, men det är inte kul när det inte behövs några värvningar. Vi spelar fantastisk fotboll, det finns ingen lagdel i Barcelona som behöver förstärkas.
Barcelona Unicef
2009-01-02 01:15
Tänk på att "Kun" aldrig lär komma om vi har både Henry o Eto kvar, lämnar tex Henry då finns det kanske plast för Aguero, sen till er som säger sälj Pedro Jeffren osv vad ska vi då med vår plant skola till? Pedro överskattad!?! han har varit skadad stora delar av året och dom matcher han spelat gjort det över förväntan! hur många har sett Thiago Gai Jeffren spela en hel match? gå inte efter youtube klipp! Jeff spelade förvisso någon tränings match på förs men ingen spelare ska dömmas efter det tycker jag...
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 01:12
FC-barcelona: Vi får dock vara realistiska och konsekventa med dessa spelare trots att de är produkter. Pedro är trots allt 21. Å andra sidan, nöjer han sig med sin nuvarande truppstatus är han ju en perfekt spelare att ha på bänken. Men om han inte utvecklas eller börjar kräva speltid så känns det inte som det finns så mycket att göra förutom att skicka iväg honom. Får nån superspelare kommer Pedro aldrig bli. Tror jag iallafall dessvärre inte.
Annons: