/spanien/barcelona/forum/19673.aspx/spanien/barcelona/forum/19673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-06 12:53
Ämne: Suck, kan inte sopan....
Look whos talking, istället för att stå och tjata i media borde ''playmakern'' lära sig att spela boll på planen.

Real Madrid La madridista
2009-02-06 12:52
Del Bosque har tagit ut Pique och Busquets till vänskapsmatchen mot England, och såklart Puyol, Xavi och Iniesta.
Barcelona Zamboza
2009-02-06 12:51
Rambla

Jag minns att när vi spelade bra säsongerna 04/05 och 05/06 så sa Pavon att barca hade tur. Så det känns bara positivt när dem häver ur såna dumheter.
Barcelona Castefa
2009-02-06 12:51
Ämne: Suck, kan inte sopan....
Man vet väl aldrig riktigt hur dess artiklar kommer fram, AS vill ju gärna skriva sånt här, så de både överdriver och fyller i mellan raderna... men allvarligt:

"We are a team and they are individuals."

Yeah, de är därför de snubblar sig till 1-0 segrar och Barça snittar 3 mål per match. Han kommer bli jätte hånad i TV ikväll.
Barcelona el Flaco
2009-02-06 12:46
Det verkar som om både Puyol och Keita har återhämtat sig från sina skador och kommer vara tillgängliga för Pep mot Sporting. Den enda dåliga nyheten är att Xavi har inte tränat idag (han gjorde det inte heller igår) pga av någon maginfluensa och är än så länge tveksam till spel på söndag.
Barcelona Rambla
2009-02-06 12:42
Suck, kan inte sopan bara stänga igen brödintaget? Hur vore det att koncentrera sig på sin egen form istället?

"We are not afraid of playing against Barcelona,” he told AS. “They are doing well but we fear nobody.”

Typiskt Real Madrid, deras spelare ska alltid dryga sig i media. Som om Barcelona skulle frukta Madrid.

Barcelona el Flaco
2009-02-06 12:42
Rambla/

"Jag tar en match i taqet och hoppas i första hand på en vinst mot Sporting nu på söndag. Vill inte jinxa."

^
Co-sign!
Barcelona Castefa
2009-02-06 12:37
Scrollade tillbaka lite och läste lite kommentarer om Bojan. Jag fattar inte vilka krav man kan ha. En spelare som Messi får man fram vart 30nd år, kanske, om ens det, med lite tur... Bojan kommer aldrig bli lika bra som Messi, men det får betyda att han är överskattad. Trots att han inte är Messi, har Bojan faktiskt överträffat många av Messis bravader och är yngste målskytt någonsin i de flesta turneringar (i alla fall Barcelonas yngste). Man ska heller inte "glömma" att Messi spelade sparsamt de första åren. Det var inte hans debutmatch som han gjorde sitt första mål i, som någon skrev.

Men poängen är att man måste ge honom tid. Han blir slussad in i den takt de passar honom och laget. Han ska naturligtvis inte lånas ut.
Barcelona Castefa
2009-02-06 12:14
Överlag ok match igår. Bra resultat, stundtals fint spel även om jag tyckte mig se tendens till lite dålig koncentration då och då. Hade Marquez inte gjort mål hade han fått underkänt tycker jag. Yaya Toure, vilka misstag, vilka fel pass, sen att han jobbar hårt är ju bra. Men hade han varit målvakt hade han blivit totalsågad efter en match som denna.

Hleb gör sin bästa match, hittills, säger iof inte så mycket. Men såg faktiskt ut som om han var med i matchen stundtals. Bojan också helt ok. Både Hleb och Bojan försvinner ju lite när Messi kommer in. Då blir det som om laget räknar med att Messi ska ordna allt. Bara Iniesta fortsätter på hög nivå.

Bra stämmning på läktaren annars, trots att det inte var fullsatt. Lite yngre snittålder och många icke säsongskortsfans bidrog nog.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 12:12
Ämne: Rätt intressant arti....
Nästan som i FM! ;)
Barcelona Klint
2009-02-06 11:36
Rätt intressant artikel om spelarnas marknadsvärde.
Barcelona joninho__90
2009-02-06 11:24
Ämne: Trevlig vinst igår. ....
fan va nice =D
Barcelona Rambla
2009-02-06 11:13
Jag tar en match i taqet och hoppas i första hand på en vinst mot Sporting nu på söndag. Vill inte jinxa. ;)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 11:07
CdR Finalen är den 13 Maj och Champions legue finalen den 27 Maj. Den 3 Maj möter vi Madrid på Bernabeu. Maj månaden ser äckligt intressant ut, uuu jag ryser när jag tänker på följande scen....

Den 3 Maj; FcBarcelona går in på Benabeu och Real spelarna gör el pasillo för oss, FcBarcelona vinnaren av Liga BBVA 08/09.

Den 13 Maj; Vinst mot Sveilla/Bilbao, 3-0, Carles Puyol lyfter CdR bucklan efter 12 års väntan.

Den 27 Maj; Vi möter United i final och det blir Spansk vinst. Barcelona showar Red Devils, och vi visar vem som är världens bästa fotbollsklubb...

Jag längtar, men tills dess så kan jag bara drömma....
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 10:59
Ämne: När spelas en ev. fi....
Har för mig att den spelas 13 maj....Kan ha lite fel. Du kan alltid kolla upp det på vänster meny "spelschema"..
Barcelona Miggee
2009-02-06 10:56
När spelas en ev. final?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 10:45
BlueRed

Ja STOR STOR skillnad, och jag tror att samma sak komemr att hända Bojan...Det är det folk menar med att låta spelaren utveckla sig hehe...
blaugrana al vent
2009-02-06 10:32
Skön seger igår.
Just nu är det riktigt skönt att hålla på Barcelona
Barcelona Tompa
2009-02-06 10:31
En stabil insats igår och det ska väldigt mycket till för att Mallorca ska vända på steken i returen. Håller med om Hleb gjorde en utmärkt insats igår. Bojan borde gjort i alla fall 1 mål på de chanser han hade.

Barcelona BlueRed.
2009-02-06 10:11
Ganska stor skillnad på Messi under 05/06 säsongen och nu. Man ser hur hårt han har tränat.

*Länk; Gammal bild på Messi, Googla på Messi och titta på en bild från denna säsong.
Barcelona chonchocorito
2009-02-06 10:04
Någon här inne som är medlem i barca tv och som har svårigheter o logga in? tacksam för svar
Barcelona FCB Més que un club
2009-02-06 10:00
Tycker att matchen igår var en godkänd insats. Man märkte att Pep hade sagt några vettiga saker under pausen. För spelarna skötte sig mkt bättre andra halvlek, man såg inte dom där små misstagen som spelarna gjorde under första halvlek.
Ser inte att någon tar upp Hlebs insats. Tyckte att han var bland dom bästa under andra halvleken. Han och Iniesta påminner varandra väldigt mkt i spelstilen, men just nu är han en sämre version av Iniesta. Sen tycker jag att Bojan måste bli mer effektiv och att lära sig släppa bollen lite oftare. Han väger alldeles för lätt, men inte så konstigt med tanke på hans ålder. Men annars var det en underhållande match igår.
Barcelona BlueRed.
2009-02-06 09:32
Mes Que un Club ! 3

Kunde inte hålla dig? Lite dumt att ta upp den "diskussionen" igen.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-06 09:03
jasko'o/

Ja, det stämmer, det var Schuster då som gjorde ett bra jobb (och fick anställning i Madrid därför). Laudrup kom året därpå.

Leta inte till 100 procent på mina inlägg efter kl 23:00. Då är jag trött :)
Delarocha RIP Puerta
2009-02-06 08:56
Mes Que Un Club 3!

Vad spelar det för roll om nya medlemmar kommer hit? Vi har ju alla varit medgångsfans nån gång. Antagligen har de flesta börjat heja på barcelona under en säsong laget spelat otroligt bra. Annars hade ju vi kunnat sitta o hålla på Almeria eller Bilbao. Det är bara löjligt å sitta å anklaga individer för att vara medgångssupportrar när vi alla på något sätt varit det.
Barcelona Ciao-V
2009-02-06 08:54
Trevlig vinst igår. Nu kan jag se Barca i final.

Goda nyheter!

Alves kort är borttaget. Nu kan han spela i ligan på söndag..

Härlig.
Barcelona Messi89
2009-02-06 08:45
Tjena alla Barcafan!

Jag är otroligt imponerad över hur moget alla uppträder på planen! Dom spelar bara med ett B-lag i princip i första halvlek, ändå så är man både överlägset i spelet och i den mentala! :)

Ja, undra när alla Ordinarie spelar som tex, Puyol, Henry, Etóo, Messi, Xavi och Valdes, det kommer att bli en trippel i år, känner bara på mig det!!

En Östersundsbo!!!
Delarocha RIP Puerta
2009-02-06 08:26
George Looney; så om man ogillar de spanska domarna är man bara påverkad av media? När har någonsin media eller kommentatorer sagt att spanska domare är dåliga?
Barcelona kallesiete
2009-02-06 07:45

Guten morgen. Skönt med 2-0 igår. Ett mål på bortaplan och det är avgjort.

Nu vinner vi på söndag och sen får spelarna en "lång" och välförtjänt vila.

Visca Barca!
Barcelona jasko’o
2009-02-06 02:47
Ämne: Den där Muniz Fernan....
Det var inte Laudrup utan Schuster som tränare då i Getafe.
Annons: