/spanien/barcelona/forum/19671.aspx/spanien/barcelona/forum/19671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2008-12-30 18:55
Härlig nyhet! Eto'o har redan återvänt och deltagit under eftermiddagens träningspass och kommer att kunna vara med mot Mallorca. Detta, om något, bevisar på kameruanens totala hängivenhet till Barça-tröjan.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-30 18:34
Spelar väl ingen roll hur många skador ni har haft? Hade era reserver presterar under perioden ni hade mycket skador hade ni ju defintivt inte försökt skylla på skador och gnällt nu. Men det passar ju bra att skylla på det när resultaten går emot er. Då är det lätt att skylla på skador.

Nu vill jag inte se en lista där nån madridista jämför de spelarna ni saknar med barcas motsvarande spelare. För det kommer bara sluta med ett konstaterande om att barcas trupp är otroligt mycket starkare och bredare.
Barcelona el Flaco
2008-12-30 18:18
Barcelonito/

Det mesta talar för att ingen av de fyra du nämnde kommer delta i matchen mot Mallorca. Men vi borde vinna oavsett vilka elva spelare vi ställer upp med från start. All annat vore pinsamt.
Barcelona el Flaco
2008-12-30 18:17
Klint/

Både den veka ledningen och de horribla domarna är det rätta svaret.
Barcelona Barcelonito
2008-12-30 17:52
Mojito

Piques röda kort togs bort och han är inte avstängd. Han blev helt enkelt felaktigt utvisad.

Marquez skada är det inte heller några problem med. Han är frisk och kan delta i nästa match.

Frågan är om Dani Alves, Messi, Caceres och Eto'o spelar nästa match eller om de gör det från start. De har inte tränat än och åker hem till Barcelona bara 2 dagar innan Mallorcamatchen.
sebbaa
2008-12-30 17:52
Mojito

Piqués avstängning är upphävd om jag kommer ihåg rätt!
Barcelona Klint
2008-12-30 17:51
Att Márquez inte spelade mot Villarreal var mer att betrakta som en säkerthetsåtgärd. Han är alltså tillbaka.

Piqué fick sin avstängning hävd och kan även han spela mot Mallorca.

För övrigt. Finns det något land som häver avstängningar lika ofta som Spanien? Och vad är det ett tecken på? Vek ledning eller horribla domare? Det sistnämnda är nog svaret.
Barcelona Culéé
2008-12-30 17:51
MADRID 1902

Visst du startar en diskussion, men kan du fortsätta med den i puertan?
Barcelona Mojito
2008-12-30 17:47
Någon som vet hur Marques återhämtat sig från skadan som stoppade honom mot Villarreal?

Hur blev det med Piqué´s utvisning?
Är han avstängd, och i så fall hur många matcher?
Barcelona Mojito
2008-12-30 17:36
Madrid 1902

JAG snackar om princip, jag var inte här inne på SF den säsongen du talar om.
Generalisera inte, det är det som skapar pajkastning - alla tar åt sig och sen blir det bara skit i forumet.

Jag är bara trött på det här med era skador.
De dyker upp som ursäkt till allt, och vi (läs jag) vill inte läsa om det här inne.
Notera att mitt första inlägg har just detta som skäl i denna debatt.
Och, jag vet som sagt hur det hade låtit om Barcelona varit i samma situation, som man känner sig själv känner man andra...
Barcelona Criff
2008-12-30 17:28
MADRID 1902, Bara lägg ner det innan du skämmer ut dig mer.

Lär dig att stava till AVUNDSJUKA också innan du kallar folk senila.
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-30 17:28
Ni snackar om princip fast ingen brydde sig när Milan skulle hamna i Seire B och inte få spela CL dom spelade CL och ingen sa ett ljud nu när vi ska ha en spelare så är det värsta livet.
Avensjucka! .:)
Barcelona Mojito
2008-12-30 17:26
hehe,

Klart, skadeglädjen är ju riktigt skön!

Skulle inte förvåna mig om Real försöker få Gerrard i fängelse också...
Nej, skämt åsido, men var bara tvungen;
Ursäkta den låga nivån, lovar bättring till nästa år!
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-30 17:25
Criff
Einstein var väl smartare än mig och dig tillsamans bara för det bättyder det inte att han inte vart senil.
Sen har aldrig min dröm varit att jag skulle bli en fotbollstränare han är inte mer värd som en människa för att han är en världens fotbolls taktiker.
Barcelona Barcelonito
2008-12-30 17:23
Mojito

Real kommer aldrig att lyckas med det de håller på med. Det är helt omöjligt. Men vet du vad som hade varit roligare? Att de lyckas kämpa till sig o få med Diarra till CL och förlora mot Pool direkt. Hade inte det varit roligt? ;)
Barcelona Barcelonito
2008-12-30 17:22
Sir Ferguson vet verkligen vad han pratar om. När han uttalar sig så om Real och säger att han "inte skulle sälja virus till den där maffian" så försäkrar han sig att Real inte kommer att höra av sig angående Ronaldo igen. Skulle förvåna mig om Calderon satsade på Ronaldo nästa sommar efter vad Ferguson har sagt, och det var precis vad Fergie vill med uttalandet.
Barcelona Mojito
2008-12-30 17:19
Barcelonito

För mig handlar det inte så mycket om spelaren, utan mer om principen.
Du kan ju tänka dig vilka reaktioner det hade varit om Barcelona gjort samma sak...
Barcelona Criff
2008-12-30 17:14
Om Real skulle få igenom det mot all förmodan, så ska ni få se en fotbollsvärld i uppror.
Tror knappast Ferguson kommer vara den enda som kommer uttala sig ilsket.

MADRID 1902, sen att du sitter och kallar Ferguson senil är ganska IQ befriat.
Först med tanke på vad du baserar det på, då jag tvivlar på att du någonsin träffat honom personligen.
Sen att mannen är känd för att vara en utav världens största fotbollstaktiker och har ett antal priser som bevis.
Sen att han har åstadkommit mer än vad du förmodligen någonsin kommer göra är en annan sak, ändå har DU rätt att sitta och kalla honom senil?

Snarare er president med manskap som är senila och inte verkar veta vad dem sysslar med.

Titta först i ert eget hus innan ni börjar kasta skit runt omrking er.
Barcelona Barcelonito
2008-12-30 17:13
Allvarligt talat, vem bryr sig om Diarra är med i CL för Real Madrid? De kommer att förlora mot Pool med eller utan Diarra. Det är inte Zidane vi pratar om. Diarra är som sagt en spelare som inte platsade i Arsenal och Chelsea och egentligen ingen som kommer höja Real så mycket.

Angående Aguero, Benzema, Silva och alla andra som nämns, säger jag bara aldrig. Hleb måste få en ärlig chans i Barcelona och kunna visa vad han går för. Nu när Iniesta är tillbaka så kommer Henry bli ersättare och Hleb kanske få ännu mindre speltid. Alla andra spelare blir för mycket bara.

Och Iniesta är bättre än Benzema, Aguero och Silva. Ingen kan spela så bra som Iniesta har gjort för oss på vänsterkanten. Har sett flera intervjuer med Barcelonaspelarna och de flesta säger faktiskt att Iniesta är Barcelonas bästa spelare. De nämner alltså inte Messi.
Barcelona Mojito
2008-12-30 17:07
Dålig stil är att hävda skadebekymmer (nu är det tydligen också värvningsmissar) som skäl för att rucka på regler när det inte finns några sådana skäl.
Dålig stil av den supporter som skrev att Real skulle hävda detta, sen om Real verkligen gör så vet vi ju inte än, det låter jag vara osagt.

Sanningen är ju att era reserver inte håller för måttet, men det är ju ingen anledning att ändra på några regler för. Det handlar om att man helt enkelt inte har koll på spelarmaterialet.
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-30 17:02
Delarocha RIP Puerta
Tills idag har vi haft mer än 2 långtidsskadade så du är ute och cyklar med ditt gnällande.
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-30 16:58
Culéé
Vet inte vad hans problem är men jag tror på allvar att han börjar bli senil.
Vad har vi gjort att du ska säga att vi tror att vi har mer makt än Uefa?

Mojito
Vi behövde ändå en extra värvning när Robinho drog så vi var redan en man för kort.
Vad är det som är dålig stil?

Delarocha RIP Puerta
2008-12-30 16:56
Vad är Real för storklubb om de inte kan klara av två långtidsskador under en säsong utan att börja gnälla? Ni har nu två spelare borta. Att skylla på skadeproblem vid detta läget är bara tragiskt.
Barcelona Mojito
2008-12-30 16:50
Vad jag inte förstår är hur man kan värva 2 spelare varav bara en kan spela CL och dels säga att man visste om reglerna och sen hävda skadeproblem som en ursäkt.
Vad jag vet handlar det om 2 långtidsskador, dvs Ruud och Diarra. Är detta skadaproblem?
Alla andra ska ju vara fit för fight till nästa ligamatch enligt hemsidan.

Man måste på något sett se när Cl kommer att spelas och vad som är passé.

Dåligt av Real, mycket dålig stil.
Barcelona Culéé
2008-12-30 16:50
MADRID 1902

Vad är sjukt barnsligt? att du kallar Ferguson för senil eller att vi HAR RÄTT när vi säger att Real tror att dom har mer makt än Uefa?
Real Madrid MADRID 1902
2008-12-30 16:45
agawg
Vi ville köpa C Ronaldo och han kom inte förstår inte vad du får tuppjuck för!?
Sen har vi haft massor med skador och har köpt 2 spelare det är allt sluta förstora upp saker och ting.Förstår att Alex är senil han är gammal men du är ung ju.
Sen det där med många fans skriver på forumen angående vi har nåt med UEFA eller i Spanien nogån sorts "makt" är ju sjuckt barnsligt.

agawg
2008-12-30 16:29
Sir Alex ord är lag helt enkelt. Den heliga skotten är för stor för sin tid.

Han vet vad han säger. Går hårt på "laget" som försöker styra fotbollsvärlden med diktatur. Japp Real tror dom är större o har mer makt än självaste UEFA.

Inte konstigt då att han hyller ett lag med ryggrad som Barcelona? Som inte är ett stor jävla skämt som Real Madrid är.

PS! Grattis Real för Diarra. Köper Chelsea o Arsenals "leftovers".

Han tar startplats i Real Madrid "världens bästa klubb" men inte i Arsenals ganska så mediokra innermittfält.

Självklart är Cecs ett undantag.

United We Stand!
Barcelona BlueRed.
2008-12-30 15:02
el Flaco

Jag längtar redan! Underhållning på högsta nivå när Ferguson talar så fint om Madrid. Han brukar ju strö lite mer salt över såret när han hyllar Barcelona mitt i allt det där också.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-30 15:02
Rambla

Givetvis tycker jag det vore smidigare om man värvat två spelare som tilläts användas i CL, även om jag kvalitetsmässigt är nöjd med nyförvärven. Och ja, det är ett svaghetstecken att man ska behöva söka om sådana dispenser.
Barcelona Rambla
2008-12-30 15:01
Valdebebas:

Jag vet inte om du förstod vad jag menade eller inte? OM Real Madrid klart och tydligt efter värvningen av Diarra när det börjas skrivas om "klavertrampet" i tidningarna, talar om för fotbollsvärlden att man kände till reglerna om att endast 1 spelare av de två får registreras och ändå väjer att värva båda. Då accepterar man ju från första början att använda endast 1 i CL? Eller?
Annons: