/spanien/barcelona/forum/19670.aspx/spanien/barcelona/forum/19670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel_
2008-12-30 00:01
Saman:

Landskampen är den elfte och första CL-åttondelen brukar vara kring den 20:de (fyller år då) och den andra två veckor senare.
Barcelona Klint
2008-12-29 23:44
Det känns som om folk intar försvarsställning så fort en olikfärgad tröja gör entré här på forumet. Beklagligt.

Jag tycker att den gode Wesley har en poäng i vad han säger.

Om Barcelona hade spelat med två offensiva ytterbackar hade antagligen spelet fallit ihop likt ett korthus. Tvåa fria korridorer längs kanterna blir för mycket för två mittbackar + en mittfältare att försvara. Abidals roll är därför något otacksam. Abidal ska vara behjälplig vid överflyttningar i backlinjen, han ska vara på "sin" plats när fyra man är i backlinjen samt att han förväntas vara ett hot offensivt. Otacksam roll?

Detta kan även vara anledningen till att det tar tid att anpassa sig. Med ovanstående faktorer i beaktande har jag svårt att se en vänsterback i något lag med ett sådant påfallande betydande ansvar.
Barcelona Saman.
2008-12-29 23:44
Lionel_

Oh nose! Hoppas på att han kan slippa den i sista minuten dock eller åtminstone komma hem frisk. Är vänskapsmatchen efter/före/mellan CL-matcherna?
Barcelona Lionel_
2008-12-29 23:41
Messi ska spela mot Frankrike.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-29 23:36
Criff

Det kan nog allihopa skriva under att de har. Men som det verkar kan man inte göra så mycket åt saken.
Barcelona Criff
2008-12-29 23:34
Diskussionen i sig var det väl inget fel på, den var väl intressant.
Sen att många överreagerar är onödigt.

Men denna diskussionen var ju mer givande än "medgångsfan" diskussionen som höll på i 3 dagar.

Pust!

Kan också hålla med om att nivån på detta forumet har sjunkit några klasser den senaste tiden.
Barcelona NEW MESSI10
2008-12-29 23:20
jag håller me Joanilson tycker inte man ska bråka bara för att wesley tycker att vi spelar me en trebacks linje alla vet att vi inte gör de.
alves är bara en offensiv back men de betyder inte att vi spelar me en trebacks linje + i dagens fotboll är de jätte viktigt att ytterbackarna följer me.
sen vill jag bara säga att iniesta är tillbaka.
har saknat honom:D
Den ända spelaren jag vill se i barca är sergio "KUN" AGUERO;;;;)))
Barcelona Joanilson
2008-12-29 23:11
asså är det nån som hänger med i den där diskutionen eller? det är trebackslinje hit o fyrbackslinje dit och Abidal o Zhirkov o spelsystem överallt man vet ju inte vad som är fram och bak längre lägg ner skiten, Barca spelar på ett sätt och det gör dom jävligt bra så är det med det. och det är ju ganska töntigt och kalla varandra för olika saker, att man inte tycker samma är helt okej men när det övergår till personangrepp (mildare grad vid detta tillfälle) så har det gått liiiite långt känns det som
Barcelona Wesley11 (red)
2008-12-29 23:10
Humphrey, Delarocha & Saman:

Jag ber om ursäkt om jag visat en dålig attityd.
Inget illa menat mot er personligen.
det är inte ett beteende som ska finnas bland fotbollsälskare, speciellt inte bland folk som skriver för sidan.

Peace??
Barcelona el Flaco
2008-12-29 23:08
Saman/

Tror jag gör dig sällskap i så fall. Nivån på detta forumet har sjunkit dramatiskt.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-29 23:05
Forumet har varit under isen senaste vecorna. Brukade titta in ibland när jag hade tid då o då men nu förekommer det i princip provokation i varje mening.

Tar en paus från detta forumet. Får hoppas på att nivan höjs ett snäpp. Tils vidare so long!
Barcelona Saman.
2008-12-29 22:56
Det är så mycket galla här så jag tror jag smälter maten här istället.
Barcelona Wesley11 (red)
2008-12-29 22:40
Delarocha:

Vad har jag haft fel i?
Att det inte är en trebackslinje?

Jag tycker er enda normala medlem Rambla förklarade det också:

"När det gäller trebacksystemet i Barça så är det väl självklart att inte alla tre tar en central mittbacksposition, det vore ju totalt galet. Grejen är den att trebackslinjen dras ut och de två yttre försöker då också täcka sin kant. Yaya ligger då lite ofanför den som spelar i mitten och täcker upp vid behov, tex när Alves inte hinner ner vid spelvändningar."

-----
Om du inte ser Spinbads inlägg som surt så vet jag inte hur du tänker.
------
Jag har kollat in detta forumet länge nu.
O så fort någon kritiserar laget och vill föra en normal dusskussion så hoppar folk på den personen.
Samma sak med nya medlemmar...
Så fort det är någon ny barca-medlem så blir den personen kallad medgångsfan.
2008-12-29 22:38
Wesley11

Du påstår att folk sysslar med personangrepp över internetskärmen och att folk provecerar dig, men du svarar exakt likadant.

Lägg ner alla som håller på o sysslar med provokation. Inte ska vi behöva se provokation i varje mening när vissa försöker föra en disskusion.

PM-funktionen är ett exempel där man kan provecera varandra.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-29 22:31
Detta kanske är lite off-topic för tillfället här på forumet, när ni snackar om backlinje, Abidal osv.
Men nu byter jag samtalsämne till den omtalade målvaktsvärvningen till sommaren(se länktips).
Ända sedan jag såg Marseille vs Lyon i våras så har jag velat se Marseilles målvakt Steve Mandanda i Barcatröjan. Är en fransk målvakt med stor potential. Tycker att Valdes förtjänar platsen fortfarande men ifall att en andremålvakt värvas ser jag gärna Mandanda istället för t ex Akinfeyev.
Barcelona Wesley11 (red)
2008-12-29 22:30
Spinbad:

Herregud! du har inte lagt ner än ser jag.
Du verkar tro att jag tar åt mig när du skriver så där, vilket är löjligt.
Vill du ta något med mig personligen så finns min mejl/msn på min profil.
skriv gärna, men jag kan inte lova att jag kommer ha orken att svara.
Canaletes
2008-12-29 22:29
Barca är också intreserade av Nadir Belhadj. Där dem blev totalt imponerad av han matchen mot Brasilien.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-29 22:27
Ja den sidan är skitbra. Bygger all min kunskap på FM. Känns mest realistiskt så. Jag tog inget som kritik, kul att du vinklar det till folk blir sura när du bara blir motbevisat eller någon kommer med ett motargument. Då är det helt plötsligt påhopp och bittra kommentarer. Herregud grabben. Sen att du inte har superkoll på barca märker jag men att du ändå väljer att uttala dig och säger till andra att folk har fel finner jag ganska skumt. Men men. Ser inte vad du har för tröja, Zaragoza? Har inte dem ett eget forum?
Barcelona Wesley11 (red)
2008-12-29 22:25

Tack rambla, det var det jag försökte förklara.
folk beter sig som om man mordhotat dem eller något. suck

Delarocha:
Säg till när du hittat någon.
gå även in på www.fmsweden.se medans du ändå håller på.

Det är synd att så många utav er tar kritik så hårt.
ingen har snackat skit om er släkt eller nått.
Slappna av liksom.
mitt råd till alla barcafans är att sluta ta åt er.
Det som skrivs i forumet är inte på fullblodigt allvar fan.
Culés är inte krigare.

// Peace
Barcelona Rambla
2008-12-29 22:24
Äsch, det finns väl ingen anledning att kalla varandra öknamn och svara varandra med dryga kommentarer när vi diskuterar? Lighten up, people.
Spinbad
2008-12-29 22:14
Wesley11 (red) :
Du har haft fel på alla punkter än så länge. Barcelona har INTE spelat 4-3-3 sedan stenåldern. Under det sena 50-talet höll Herrera på med en tidig version av cattenaciao med utprägladt defensivt spel och som Rambla skrev har det spelats med trebackslinje från och till.

Barcelonas formation idag i offensiven är INTE en strikt 4-1-2-3. Om du sett några matcher i år har du förhopningsvis med dina tjusiga tränarutbildning kunnat se det.

Var det någon punkt du var nära på att ha rätt?
Barcelona Rambla
2008-12-29 22:10
Som någon tidigare nämnde så är Zhirkov i grunden en yttermittfältare. Det var Hiddink som använde honom som ytterback under Em för att det skulle passa hans spelsystem. Det märktes att Zhirkov har brister i defensiven, precis som tidigare nämnde Bale också har. Bara för att en spelare, Zhirkov i det här fallet, fungerar bra i ett spelsystem innebär det inte per automatik att det skulle fungera lika bra i Peps Barça.

När det gäller trebacksystemet i Barça så är det väl självklart att inte alla tre tar en central mittbacksposition, det vore ju totalt galet. Grejen är den att trebackslinjen dras ut och de två yttre försöker då också täcka sin kant. Yaya ligger då lite ofanför den som spelar i mitten och täcker upp vid behov, tex när Alves inte hinner ner vid spelvändningar.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-29 21:59
Det funkar ju knappast att både Alves och Zhirkov spelar likadant. Möjligen låta dem kombinera att gå upp, varannat anfall eller liknande men att båda ska upp i samma anfall känns för mig inte speciellt lockande. För mig känns Zhirkov som en kandidat till en tidernas största floppvärvningar för Barca redan på förhand om det nu ska ske. Tycker vi borde värva nån obskyr korean som är skitbra på FM. Någon som Lee Young-Pyo, så bra som han var på CM 01/02. Jag ska dra igång fm 09 imorgon och kolla efter några bra. För är dem bra på FM måste dem vara bra på riktigt.

Stirra dig inte blind på formationen på pappret... Det är ju sanslöst korkat. Titta istället på hur laget spelar. Att bara titta på formationen innan matchen och sen skriva utifrån det är bara direkt idiotiskt.
Barcelona Wesley11 (red)
2008-12-29 21:57
Spinbad:
hahahaha!
24 år gammal o sitter här.
skaffa dig vänner.
personangrepp är ingenting jag sysslar med över internetskärmen.
Väx upp!

Delarocha:
Jo jag vet precis vad du menar.
Men Rambla sa det bra förut..
Abidal går in som mittback när formationen ändras i matchen. men jag utgår ifrån den formationen Guardiola startar med och hur den spelas. aka 4-1-2-3.....

2008-12-29 21:55
Wesley11 (red)

Nu sköt du dig själv i foten. Först kritiserar du mig när jag skriver trebackslinje. Sen påstår du att Abidal inte går in som mittback. Det är fortfarande en backlinje bestående av 3 pers men inte centralt.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-29 21:50
En tre backslinje måste väl inte ha tre centralt? Han håller bredden men han stannar ju ändå kvar och går sällan över mittlinjen. Krävs ju knappast att han ska ställa sig mitt i planen för att det ska kallas trebackslinje.
Spinbad
2008-12-29 21:50
Wesley11 (red):
Lär dig skriva.
Barcelona Wesley11 (red)
2008-12-29 21:40
Criff:

jag förstår vad du menar, men den friheten som alves har behövs även på vänsterkanten.

Spinbad:
Fan du är 24 år gammal o sitter på svenskafans forum o kallar folk mongon. fy fan asså.

Rambla:
Vill bara säga att har alltid diggat dina inlägg.
följt dina kommentarer här i forumet länge, keep up the good work.
Men jag tror att du förstår vad jag menar när jag säger att abidal inte går in som mittback.

till skillnad ifrån andra nötter på detta forum.

// Peace
Sajo.BHF10
2008-12-29 21:32
Förstår inte hur man kan tycka den fotbollsdivan Ronaldo är bättre fotbollspelare än Messi,,shit :D jävla filmare :D hahahah

Min kompis påstår det :D men hejar på Barca :S:S:S:S
Sajo.BHF10
2008-12-29 21:31
f
Annons: