/spanien/barcelona/forum/1967.aspx/spanien/barcelona/forum/1967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-09-12 14:10
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag håller med. Martinez fotbollsfilosofi kittlar mitt barcelona hjärta. Roberto gick ut och sade själv att fotbollsutopin var barcelonas sätt att spela, så man vet var han har hittat sin inspiration.
Barcelona DM1982
2015-09-12 14:10
[QUOTE=the cameroonians]En del minuter i ligacupen (med mål) har det blivit, men inte så mycket i ligan. Skönt att se Mous försvar med fortsatta problem... :P [/QUOTE] Känns som den utlåningen inte kommer vara positiv för killen. Han har iofs ingen framtid i Barcelona hur som helst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-09-12 14:07
Från ligamästare till totalt värdelösa, och detta med en av världens mest disciplinerade tränare. Naismith kör över Chelsea på egen hand..
Barcelona LeoMessi
2015-09-12 14:06
Önskar att vi hade lika bra försvar som chelsea :(
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-12 14:06
längesen man såg så underhållande match i Pl.

Everton dominerar och slaktar Chelsea de här 22 första minuterna av matchen.

Är jag den enda i det här forumet som är svag för Evertons och deras spel med Martines som couch.
Barcelona ElRaval
2015-09-12 14:04
@Barcelonistas:
Håller med om att Iniesta har hållit en högre nivå än Zidane, men det här argumentet kan dissekeras i evigheter. Det kan även tyda på att storspelare inte var lika koncentrerade så får lag som det kanske är idag. Det kan tyda på att tränaren, medspelarna och allt inte klaffat på samma sätt som det gjort för Iniesta och Barcelona. Ett liknande argument kan användas för att säga att Ronaldo inte har hållit en hög nivå bara för att han blivit överglänst av Messi, när faktumet är att han hade varit bäst i världen i vilken annan tidsepok som helst förutom just nu.. Förlåt, men trött på detta ständiga förenklande när man jämför spelare med varandra. Jag tycker det inte är så lätt att jämföra två spelare. Speciellt inte två spelare i två olika lag från två olika perioder.
Barcelona the cameroonians
2015-09-12 14:00
@DM1982:

En del minuter i ligacupen (med mål) har det blivit, men inte så mycket i ligan.

Skönt att se Mous försvar med fortsatta problem... :P
Barcelona LennyRomario
2015-09-12 13:58
@Barcelonistas:

Men man kan väl inte göra mer än att vara bäst under den tid man verkar?

Maradona kan väl inte göra mycket mer än att vara bäst när han spelade?

Pele kan väl inte göra mycket mer än att vara bäst när han spelade?

Med den logiken betyder det ju att den som får guldbollen 2-3 gånger om 30 år är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna utan snack?
Barcelona DM1982
2015-09-12 13:57
Har Deulafeu fått spela någon minut alls i Everton?
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-09-12 13:42
Tredje matchen för Pedro i Chelsea tröjan.. trodde det skulle bli enklare att se honom i den tröjan, men kännes ändå en saknad av den spelaren.
Barcelona DM1982
2015-09-12 13:19
[QUOTE=Vampíro]För er som kollade Levante-Sevilla igår på sportbladet, smidigt eller katastrof? [/QUOTE] Smidigt men det funkade inte med Android. Annars så var det en väldigt bra bild och helskärm.
Barcelona Kröjf
2015-09-12 12:18
Bra Barcelonistas!

Verkar som polletten äntligen fallit ner", i och med följande ord:

"Du tänker väldigt simpelt där du glömmer av att ta en titt på alla sidor av mynten."

Precis vad jag ville få dig att förstå. Kunde inte ha "sagt" det bättre själv.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 12:04
Sen kan jag inte säga mycket om Maradona och Pele då jag aldrig såg dom spela. Maradona VS Pele, " Pele har vunnit mer" ja men kolla hur otroligt många år det skiljer när dessa två spelare spelade.

Maradona 80 talet.

Pele på 50-60 talet. Francos Real Madrid vann 5 raka cl titlar på 50 talet, jag kan sätta mina cojones på att Peps Barca hade vunnit 10 raka cl titlar under den tiden. Du tänker väldigt simpelt där du glömmer av att ta en titt på alla sidor av mynten.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 11:52
Kröjf -titlar spelar visst stor roll. Det är knappast så att Iniesta glidit på en räkmaka när han vunnit alla dessa titlar. Han har varit högst delaktigt i precis alla titlar som Barca/landslaget tagit dom senaste åren.

Lord Douglas har vunnit trippeln, hur delaktig och avgörande har han varit? Du måste kolla på hur avgörande en spelare varit för ett lag. Neymar var otroligt avgörande för oss tillsammans med Messi och Suarez. Han var en stor bidragande orsak till att vi lyckades kamma hem trippeln. Vi hade varit lika framgångsrika under Pep utan Pedro ( även om det fanns matcher där Pedro avgjorde) så tror jag att en annan spelare hade kunnat göra ett minst lika bra jobb på kanten. Medan Neymar, utan honom så tror jag inte vi hade gjort en sån grym säsong som vi gjorde.

Jag menar folk hävdar ju att Zizou höll en hög nivå i 10 år då tycker jag att det är ganska dåligt att ( en spelare som anses av många vara en av historien tom historiens bästa spelare) han bara lyckats vinna 3 ligatitlar och 1 Cl titel, det tyder ju på att man inte har kanske hållit en sådan hög nivå under en längre period trots allt.
Barcelona Vampíro
2015-09-12 11:48
För er som kollade Levante-Sevilla igår på sportbladet, smidigt eller katastrof?
2015-09-12 11:34
B-laget har hemmamatch ikväll (klockan 18.00) mot Adama Traorés moderklubb L´Hospitalet.

Det är ett bottenmöte och Barca måste ta tre poäng idag för att ta igen det försprång de gett bort i de första tre omgångarna.

Gerard har tagit ut tre målvakter i truppen, men bara två lär få byta om. Lucho har använt José Suárez som komplement till A-laget nu när Bravo är skadad, men Gerard verkar föredra Ortolá. Tyvärr lär väl Ondoa bli den som får stryka på foten igen, trots att han är landslagsman för Kamerun och höll nollan senast.

Truppen i sin helhet

Ondoa, Ortolá, J. Suárez
Palencia, Godswill, Tarin, Bagnack, Costa, Quintilla
Babunski, Cámara, Gumbau, Samper, Ros, Enguene
Dongou, Grimaldo, Maxi Rolon, Aitor

Som vanligt visas matchen på Esport3 och deras hemsida, men man måste ha VPN-uppkoppling för att se matchen från Sverige.
2015-09-12 10:35
@Yellow cake:

Cruyff bänkade Laudrup i CL-finalen -94 (som Barcelona förlorade med 4-0...) och det var början på danskens exit från Katalonien. Många ansåg att det handlade om hämnd att han valde just Real, men det blev långt ifrån lika infekterat som när F*go lämnade några år senare.

Jag kan inte se honom som tränare i Barcelona i framtiden, det finns inga riktiga band kvar som skulle göra det möjligt.
Barcelona Yellow cake
2015-09-12 10:25
Är det nån som kan historien om Laudrups övergång till Madrid? Var den lika infekterad som Figos övergång?

Skulle Laudrup kunna vara en tränare för Barcelona i framtiden?
Barcelona Barca4life98
2015-09-12 09:26
(Xaviesta) Ber om ursäkt, tuff dag igår. Inte mycket som funkade.
Barcelona Kröjf
2015-09-12 02:17
Barcelonistas ville uppenbarligen bevisa något med följande lilla uppräkning i ett inlägg tidigare: "Iniesta - 4Cl titlar, 7 ligatitlar, 2 EM titlar, 1 Vm titel Zidane - 1 Cl titel, 3 ligatitlar, 1 Em titel, 1 Vm titel" Är det nåt som gör mig lätt irriterad så är det när man bedömer så kallade enskilda fotbollsspelares kvalitet, utifrån hur många titlar man varit med att vinna i världens största lagsport. Exempelvis blir det ur ett sådant sammanhangslöst perspektiv, ofrånkomligt att Pelé historiskt sett var en betydligt bättre spelare än Messi. Tre VM titlar mot noll talar i så fall sitt tydliga språk. Och betänker man att alla dom bästa brasilianarna på Pelés tid spelade i den inhemska ligan, så finns det också anledning att räkna alla ligatitlar han tog med sitt Santos; närmare bestämt sex stycken.Och inte blir det sämre av att Santos FC även vann interkontinentala cupen två gånger under sextiotalet. Och för att dra "analysen" till sin yttersta spets, så kan man ju drista sig att ställa Pedro mot Neymar på samma ytliga sätt, som Barcelonistas gör med Iniesta respektive Zinidine Zidane: Pedro - 2 CL-titlar,3 ligatitlar, 1 VM-titel Neymar - 1 CL-titel, 1 ligatitel Jag inkluderar inte Pedros EM-titel 2012 eftersom han då inom exakt en månad skulle fylla 25. Utan bara titlar innan han hade hunnit bli 24. Det vill alltså säga när han var i samma ålder som Neymar är nu, 23 år. Och även om Neymar vinner såväl CL som Primera Division under våren i sällskap av en samling världsklasspelare (efter att ha firat sin 24:e födelsedag redan under vintern), så kommer han ändå inte ifatt Pedro vad gäller antalet titlar som Barcelonistas framhåller för att "bevisa" för oss att Iniesta är bättre än Zidane. Vilket jag i och för sig håller med om, men utifrån helt andra kriterier än antalet vunna pokaler (som av nån anledning lyfts och "pussas" av alla dom segrande spelarna). Ty det är väl för helvete inte individuella tungviktsboxare vi diskuterar, utan spelare i en lagsport? Och då vill det till att fånga en rad inverkande faktorer, som inte alls framgår av titelsjukan. För övrigt står sig även Diego Maradonas meritlista slätt mot Pelés, om vi förlitar oss på Barcelonistas typ av måttstock som ett alldeles utmärkt mätinstrument för kvalitetssäkring av enskilda spelare. Men så enkelt är det inte.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-12 01:19
Barca4life98 Nu är det faktiskt så att jag höll med dig och mitt inlägg är mer framställt som en slags hopplöshet inför vår patetiska samarbetsvilja med Fifa och bristfälliga protestmuskler i form av en kompetent ledning samt en kompetent juridisk förmåga att tråckla oss ur såna här utpekande fingrar i vår riktning. Om vi ska vara realistiska och se till den beklämmande situationen vi befinner oss i och samtidigt addera vår förmåga att behandla sådan här ärenden under Bartomeus era med bl a Messis påstådda skattebrott, Neymars kontraktstrul osv så känns det avlägset att vi ska kunna knocka Fifa med en jättekontring på den juridiska fotbollsplanen. Jag ser inte det hända tyvärr sålänge Bartomeu inte satsar medvetet på att anlita rätt folk som kan ta itu med dessa ärenden för som det är i dagsläget är vi ett fem-i-tre ragg på krogen som går med på vad som helst och det är fritt fram för Fifa att visa who's the big d**ck.
Barcelona Barca4life98
2015-09-12 00:52
(Xaviesta) Vad ska jag skriva då? Jag hatade det faktum att Barto skulle få leda oss i 6 år till, men man får göra det bästa av situationen. Ledningen har ju chansen att återupprätta någon slags förtroende från oss som verkligen bryr sig om klubben. Och nej, lever inte i en bubbla.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-12 00:05
Bartomeu och hans "mannar" eh? Tillåt mig ta ut en synål från min "danska kakor" burk och spräcka den bubblan vissa lever i. Att vi ens ska behöva hoppas och önska en ordentlig serve retur från den här patetiska ledningen är kopiöst tröttsamt. Istället låter Bartomeu Fifa mala på med ess efter ess från andra sidan nätet och för mig har det här övergått all tålamod och förnuft. Enough is enough liksom. Men icke sa Peter, istället har vi en president som nickar instämmande till varje direktiv Fifa delegerar och vi står till synes handfallna inför den här mobbingen. Visst, vi gjorde fel och begick några misstag och stod för det och accepterade vårt straff när vi blev hängda upp och ner i mitten av torget i byn, statuera som praktexempel på hur det kan gå när man fiffel-bryter mot fiffel-skaparnas fiffel-regler. Men det har börjat bli alldeles för löjligt nu och tyvärr har vi en så pass inkompetent ledning att man istället för att dra upp kalsongerna verkar ha gett upp och istället går med på behandlingen bakifrån utan vaselin från cigarrpamparna Fifa. Vi har inte kompetensen att höja våra röster i en manifestation som heter duga istället för dessa lama försök till protester hittills , vi har inte dom rätta advokaterna att bekämpa och besegra detta och vi har framförallt inte den rätta mentaliteten i vårt eget hus för att åstadkomma något kraftfullt. Istället böjer vi oss snällt och stryker Fifa medhårs och aktar oss för regelverket alla andra verkar skita i samt trycker på knappen och väntar in grön gubbe när alla andra går mot rött. Bartomeu är så jävla kass att man knappt orkar med saker och ting som händer utanför själva fotbollsplanen. Ni som protesterar här inne och vill att vi ska bekämpa detta på något sätt kan sluta hoppas. Även om vi försöker hade vi aldrig kammat hem det då vi saknar den krävda kompetensen på administrativ nivå. Men hey, vem fan bryr sig när Bartomeu spacklar över allt det här med en ny trippel till våren? Då är han "kung" enligt socios! Vem bryr sig om framtida prospekt och vem bryr sig om La Masia och vem fan bryr sig om klubbvärderingar? Nästa säsong skriver kontrakt med Donald Trump och lirar i tröjor med diagonala ränder och fortsätter sära våra havsblå/rosenröda skinkor åt Fifa och i den tunneln lär vi inte se något ljus, det är ett som är säkert.
2015-09-11 23:52
Inte för att jag tror att det har med FIFA-fallet att göra (utan snarare Neymar-caset) så har Bartomeu i alla fall nu anställt en ny ansvarig för den juridiska avdelningen och även anlitat samma juristbyrå som försvarar honom själv i just Neymar-affären för att hålla koll på de interna juridiska processerna.

Tidigare använde man ju Toni Feixas advokatbyrå, men det gick ju sådär i Neymar-caset och dessutom ingår ju inte Freixa längre i ledningen, motkandidat i valet som han var.

Kortsiktigt lär det inte hända så mycket, men det kan säkert vara bra på längre sikt med tanke på hur denna ledning (miss)lyckas med att företa sig saker och ting.
Barcelona Barca4life98
2015-09-11 23:28
Fyfan vad vidrigt och hemskt allt detta är! Barnen för lida för allt detta. Hoppas att smuts FIFA rensas hela vägen ner till grunden. Jävla äckliga skit organisation. Hur i helvete kan dom ens peka ett lillfinger mot andra efter vad som har kommit fram om dom. Upp till bevis nu för Bartomeu och hans mannar. Nu måste dom stå upp för vår klubb.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-11 23:17
@the cameroonians:

Varför blir inte det FIFA gör mot Barca viral? Känns som bara vi Barca fans vet om att FIFA demolerar oss totalt. Man förstör barns liv för helvete.
2015-09-11 22:47
En sammanfattande artikel (engelska) över den senaste häxjakten på Barcelona från FIFAs sida.

FIFA ser alltså till att endast verbalt informera om nya tolkningar för att Barcelona inte ska kunna överklaga deras beslut. Snacka om diktaturfasoner.

Bartomeu har intaget en noll-risk-policy för att inte situationen ska eskalera, men det verkar inte som att det hjälper.

Man kan konstatera att relationen är totalt bruten mellan Barcelona och FIFA och i princip inväntar man den 4:e januari då den officiella domen är förverkad.

Men barnen, satan vad de får lida alltså. Grät en skvätt inombords när jag läste stycket om Patrice Sousia.

FUCK FIFA.

Falska
Idioter
Fuckar
Alla
Barcelona Kröjf
2015-09-11 22:20
Johan Cruyff om Michael Laudrup: “One of the most difficult players I have worked with. When he gives 80–90% he is still by far the best, but I want 100%, and he rarely does that. (..) When Michael plays like a dream, a magic illusion, determined to show his extreme abilities, no one in the world comes anywhere near his level.”
Barcelona Barcadinho.
2015-09-11 22:06
Men hittade fina citat om honom på wiki: finns flera.

Quotes on Laudrup

Romário: "The best player I have ever played with and the 4th best in the history of the game."

Raúl: "The best I have ever played with."

Iván Zamorano: "A genius! …The reason why I make so many goals is Laudrup."

Andres Iniesta: "Who is the best player in history? Laudrup."

Lionel Messi: "I fully understand why he is considered one of the best players in Barcelona's history

Michel Platini:
"One of the biggest talents ever. The best in the world on the training pitch, but never used his talent to its fullest during matches."
"Michael had everything except for one thing: he wasn't selfish enough."

Pep Guardiola: "The best player in the world, I can't believe he hasn't won the title as best player."

Franz Beckenbauer: "Pelé was the best in the 60s, Cruyff in the 70s, Maradona in the 80s and Laudrup in the 90s."

Hristo Stoichkov:
"One of the best European players I’ve ever seen. An elegant, old-fashioned playmaker, he did things few other footballers could do.
Barcelona Barcadinho.
2015-09-11 21:59
Xavi bästa mittfältare i FCB Historia och efter honom Laudrup.
Annons: