/spanien/barcelona/forum/19668.aspx/spanien/barcelona/forum/19668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2008-12-27 18:54
Vet det varit mycket snack angående kontrakt hit och dit, men har finns i alla fall en bra lista på läget just nu. Sorry om någon postat samma tidigare!

(Länktips.)
Barcelona Pep.G
2008-12-27 18:37
Culéé

Inter vann ligan förra året och då vann Real =(

¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!/BlueRed

Då är det bara att börja heja på Chelsea !

Vinner Liverpool så vinner tror jag att Atl Madrid vinner, för det var ett tag sen dem vann La Liga:P
Barcelona Pep.G
2008-12-27 18:31
Jag har sagt det förut och säger det igen. Valdes är minst topp 5 i HELA världen. En målvakt som är värdig ett lag som Barcelona. Folk tycker nog att han gör många tabbar m.m. Men när var det senast han gjorde en tabbe ? Han har dessutom varit jämnare än Casillas iår. Jag skulle aldrig byta ut han. Inte ens mot Buffon. Varje gång folk undervärderar han, går han in och gör en kanon match.

Jag tack dig Mojito, för din efterlängtade och underbara krönika.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-27 17:45
Joanilson

Puyol, Busquets, Pique och Bojan är spelarna från Barca som ska vara med. Tyvärr inte Valdes och Xavi. Crosas och andra ex-Barca ska också vara med. Kolla länktips.
Barcelona Joanilson
2008-12-27 17:35
nån som vet truppen till Katalonien matchen?
jacooob
2008-12-27 17:14
okej :)
Barcelona Blaugrana93
2008-12-27 17:09
jacooob

Det borde läggas ut en stream av matchen på länktipset ovan.

Vill också passa på att tacka Mojito för den efterlängtade krönikan om Victor Valdes.
Länktips: rojadirecta.com/
Barcelona Blaugrana93
2008-12-27 17:08
jacooob
2008-12-27 16:32
visst ska katalonien möta colombia imorgon isf någon som vet om matchen sänds ?
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 16:24
MESSII DA KING!!!

Chelsea - Juventus är den svåraste och förutse. Real - Liverpool är ganska svår också. Dom två andra är självklara för mig. Man.U vinner över Inter samt Barca över Lyon.
Canaletes
2008-12-27 15:59
-
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-27 15:49
el Flaco,

Om den artikeln är sann och dem ska förstärka dem positioner så tycker jag att man ska köpa in dem här.

Har läst här dem 2 senaste dagarna och vissa vill ha zhirkov och vissa inte för det blir offensivt. Men har en som skulle vara perfekt.

Taye Taiwo som är född 1985 och kommer från nigeria. Han är bra offensivt och grym defensivt. Grymt skott med vänsterfoten. Skulle vara den perfekta vänsterbacken vi alla söker efter.
Barcelona Squez
2008-12-27 15:34
Silva på vänsterkanten skulle inte sitta helt fel :) Bra också att de inser att en ny andremålvakt behövs. Tycker inte att nån av de vi har nu platsar i Barcelona.
Barcelona MESSII DA KING!!!
2008-12-27 15:15
YOYO Jag vill veta era åsikter om CL matcherna som kommer i Feb.
Barcelona vs Lyon
Chelsea vs Juventus
Man United vs Inter
Real vs Liverpoll

Skriv gärna vad ni tror.
Visca el Barca
Barcelona el Flaco
2008-12-27 15:03
Enligt artikeln (länktipset) ska Pep och Txiki träffas i början av nästa år för att planera förstärkningar inför nästa säsong. De positionerna som ligger högst upp i prioriteringslistan är en ny andremålvakt, en ny vänsterback och en naturlig vänsterytter. Tänkbara kandidater till vänsterytterpositionen är David Silva och Van Persie. Jag tycker själv att Pep och Txiki är inne på rätt spår, då dessa tre positioner kommer behöva förstärkas inför framtiden. Låt oss hoppas att de värvar rätt spelare.
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 14:44
Varsågoda. Intervjun med Bojan där han bland annat säger att han inte har planerat att lämna och vill fortsätta utvecklas i Barcelona. Förvånad?... :)

*Länk
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 14:39
Har inget emot Liverpool, däremot Gerrard... Men men lycka till i år. Kanske blir det ni som bryter mönstret.

Skulle länka till en intervju med Bojan också men det sket sig, kommer i nästa inlägg.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2008-12-27 14:36
Liverpoolist^

Hur kommer det sig att du tror att varenda en här inne hatar allt som har med England att göra och gillar allt som har med Spanien att göra? Jag personligen gillar inte Premier Leauge men är det ett lag jag gillar där är det Liverpool.

Chelski och Man Shitty är ett exempel på varför folk inte gillar Premier League.
Deportivo Liverpoolist^
2008-12-27 14:27
Haha, som vanligt så tror ingen på oss... men i år så är vi med ända till December och jag kan inte minnas när vi var det senast. På våren brukar vi vara otroligt starka och ifjol förlorade vi bara en gång på våren då mot United borta... dock fick vi ju otroligt mycket oavgjorda matcher, men hitills så har vi vunnit dessa matcher oftast. Dock är ingen match säker då alla lagen i dagens fotboll är bra.

Ni måste ju vara glada för våran skull, med tanke på att ni verkar gilla allt som har med spanien att göra och hatar england. Vi har ju 5 spanska landslagspelare varav 1 engelsk landslagspelare, så håll på oss istället för portugiserna i Chelsea eller britterna i United!
Barcelona VizzlA
2008-12-27 14:26
ahaha har ni sett den här? :P

undra om det är fejk..;D
2008-12-27 14:24
Bojan.Messi.Etoo

Varför skulle han lämna? Han har själv sagt att han trivs i Barca och vill vara kvar. Han har fått spela mycket och speciellt i de viktiga matcherna. Pep litar verkligen på honom o han är ordinarie på privote rollen.

Varför skulle han lämna till ett ungdomslag som Arsenal där han inte har en chans att vinna något?
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-12-27 14:18
Det är väll fan inte sant ? Yaya lämnar oss inte väll. Dessutom ljuger sportal sjukt mkt ? Titta länktips:

http://sportal.se/sport/fotboll/92187
Barcelona Barcalonawi
2008-12-27 14:06
Härlig krönika MOJITO

Valdes har faktiskt utvecklat enormt mycket dem senaste 2 säsongerna. Jag kommer ihåg under gulderan för 3-4 år sen, hur mitt hjärta dunkade så fort valdes hamnar i en 1 mot 1 läge. Ibland tog han fel beslut och gjorde ganska enkla miss. Men nu är jag inte alls orolig när han utmanas i de svåra duellerna, det känns som att man äntligen har en målvakt som man kan räkna med. Dock så tycker jag att han utvecklades mest redan förre säsongen, inte nu under Pep asså :)
2008-12-27 14:04
Kommer antagligen vara om United eller Chelski i slutändan. Liverpool har aldrig vunnit Premier League och jag tror itne dem har en chans att vinna den heller.
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 14:01
Liverpoolist^

Syftade inte på liga ledningen, utan på ert spel och de andras. Enligt mig är frågan om när Chelsea ryker ifrån er ordentligt och inte om. Ta inte detta som om jag hatar Liverpool på något sett.
Deportivo Liverpoolist^
2008-12-27 13:53
Ämne: Nån skrev här för nå....Jadu, det måste ju bli ett oprövat kort. Villareal eller Atletico Madrid då kanske? :p

EDIT:BlueRed.//
Jadu, tappa som vanligt vet jag inte eftersom vi aldrig ledat ligan fram till nyår på många många många år så jag förstår inte riktigt hur vi ska kunna tappa något "som vanligt" när vi inte har kunnat tappa "något" dom senaste åren... :o ?
Barcelona BlueRed.
2008-12-27 13:30
Pep.G

Liverpool kommer inte vinna ligan. Hur bra dom än är så kommer dem tappa det som vanligt. Vissa saker är ologiska inom fotbollen, det som gör fotbollen lite mer intressant än om allt skulle vara logiskt.
Barcelona Culéé
2008-12-27 13:14
Pep.G

Om barca vinner La Liga så vinner inter inte den italienska ligan.
Barcelona Ghazza
2008-12-27 13:13
Fin krönika om Valdés. Jag hade inte bytt bort honom mot någon annan målvakt i världen.
Barcelona Rey Etoo
2008-12-27 11:55
Antagligen real madrid för det var de som vann ligan senast liverpool vann sin liga vid 1989.
Annons: