/spanien/barcelona/forum/19664.aspx/spanien/barcelona/forum/19664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona True Culé
2009-02-25 15:00
Ett topplag är inte bra hela tiden en hel säsong. Det är nu vår svacka är men vi kommer komma tillbaks. Men vi måste fortsätta vinna matcher nu fast vi är i svacka. För det är så formen kommer tillbaks.

Jag är nöjd med 1-1. Vi har hemmaplan nästa match och jag hoppas verkligen vi får in första målet.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-25 14:59
Ämne: lite off-topic

Me....
Härligt att Messi har börjat röra på sig i den fronten nu får vi hoppas tjejen tar väl hand om våra juvel och pysslar till Messi inför varje match :)
Barcelona Smogen
2009-02-25 14:57
haha....de senaste veckorna har jag tyckt att Messi sett lite sliten och trött ut på plan. Igår satt jag och tänkte, "fasen, undrar om inte Messi skaffat tjej och tillbringar för mycket tid i sängen. kanske därför han ser trött ut"

...och mycket riktigt!
Canaletes
2009-02-25 14:54
FooTBaLL

han är skadad, så han spelar inte. Kom in nyss...
Barcelona Jugador
2009-02-25 14:51
Rey Etoo

Jag tror inte att det hanlar om formen riktigt, speciellt inte i Xavis fall. Det har bara sköts dåligt helt enkelt. Har Alves försökt sig på en "vanligt" frispark i Barca?

Marquez är och har alltid varit bra på saken. Frågan är bara om han får chansen oftare.
Canaletes
2009-02-25 14:51
lite off-topic

Messi har flickvän!
FooTBaLL
2009-02-25 14:50
Ärligt talat jag ställde en fråga nyligen angående Iniesta om han kommer tillbaka mot Atl.Madrid eller inte så får man inget svar helt enkelt. Många håller på och skriver om vem som ska ta frisparkar och inte. Men kan inte svara på en fråga jag ställde. Och 31 personer är inloggade ingen har för sig och svara. dåligt stil. VAKNA dem som sover än. Men aja nu ska man gå iväg, vad ska man göra inne när ingen svarar eller skriver. Bye ha en bra dag!
Barcelona Rey Etoo
2009-02-25 14:44
Marquez är självklart den som ska ta de men det sker för mycket variation, Om Guardiola hade sett till att det hade de varit en som tagit de så hade vi haft någon stänker ditt några i vissa matcher.

Spelarna hinner aldrig få in "formen"
Barcelona Simáo
2009-02-25 14:42
Jag funderade på en sak igår efter matchen mot Lyon, Hur kommer det sig att Valdes har så svårt med att tajma höjdbollar (framför allt, men också hemmåtpass) Han är ju ingen dålig målvakt alls men det känns nästan som om dom inte tränar på det eftersom han ser lika förvirrad ut varje gång.. jag menar att om han fick ordning på det så skulle han bli en mycket jämnare målvakt och det hade ju i sin tur gett ännu mera förtroende hos backarna gentimot honom asså..
Barcelona Jugador
2009-02-25 14:41
Barcaholic

Visst, ge Henry en chans och prova, det skadar ingen. Men ärligt talat tror jag inte att han sätter mål på en frispark, iallafall inte i dagsläget.

Ang Messi. Han får ner bollarna på mål åtminstone till skillnad ifrån Xavi, brukar skuta lite mitt på mål, med en liten skruv tror jag han hade gjort det bra, när läget för hans vänsterfot kommer såklart.
Barcelona Barcaholic
2009-02-25 14:32
Jugador

Men Henry får ju aldrig äns chansen och visa om han har det kvar eller inte, det är det som är problemet.

Messi tycker jag är lika dålig som Xavi på det men hellre Messi än Xavi.
Barcelona Barca-nist
2009-02-25 14:31
messi kan ta vissa frisparkar speciellt om de är bra läge för vänsterfotade. men annars nej.
jag tycker man ska kombinera lite å motståndarna blir förvirrade också. jag tycker rafa borde ta de som är närmare målet och Alvez på längre avstånd. xavi vid tillfällen som passar hans teknik.
Barcelona Jugador
2009-02-25 14:28
Barcaholic, Simáo

Grejen med Henry är att han verkligen har sett stel ut. Känslan på skottet finns inte kvar, i Arsenal var det en helt annan historia.

Kanske så att folk underskattar Marquez när det gäller frisparkar? Att Xavi och Alves alltid går före, vet inte vaför.

Vad tror ni om att Messi lägger frisparkarna förresten?
FooTBaLL
2009-02-25 14:27
Är det någon här inne som vet om Iniesta är spelarklar mot Atl.Madrid ?? För han skulle vara borta 2veckor och nu på helgen har det gått 2veckor redan så tror någon eller vet någon än om han är tillbaka ? :/
Barcelona Barca-nist
2009-02-25 14:25
nånting jag funderat på är att vi inte använder oss av marquez.han satte ju ett mål med honom varför inte fortsätta med samma?
el capitano
2009-02-25 14:25
Att köpa en ny spelare enbart för att lägga frisparkar är lite dumt kanske. Vi har redan spelare som Xavi, Rafa, Alves och Henry som har potential att bli bra frisparksläggare med lite träning kanske. Det är Peps jobb att välja en av dessa spelare som frisparkläggare. Håller med om att Xavis frisparkar är värdelösa tyvärr.
Barcelona Barca-nist
2009-02-25 14:23
jag tycker det är otroligt tråkigt att vissa inte kan läsa ordentligt här eller kan acceptera någon annans åsikt.

Barcelona Simáo
2009-02-25 14:21
Ämne: Måste ta upp något o....
Jugador

Håller med dig där om frisparkarna, Marquez borde kanske få chansen oftare men jag tycker endå vi borde satsa på nån annan som frispaksskytt. Inte för att Marquez är för dålig, men jag vill gärna se Piqué i laget, tycker det är kul att barca kan ställa upp med så många katalaner i startelvan! Han och Puyol kan bli riktigt bra ihop om dom spelar mycket tillsammans. Men det löser ju inte frisparksproblemet direkt, jag tror inte man kan träna en spelare till att skjuta frisparkar som Ronaldinho, den talangen föds man med. han har säkert tränat mycket iofs.
Satsa på Xavi och Alves tycker jag, Henry var ju ganska hyfsad på det en gång i tiden också
Barcelona Barcaholic
2009-02-25 14:16
Jugador

Jag håller med dig, frisparkarna känns verkligen inte farliga så länge Xavi tar dom. 99,99 % säker på att han ska skjuta över. Jag vet inte varför Henry aldrig får prova han var ju riktigt bra på det i Arsenal. Sen Marquez borde nog också få chansen lite oftare och om ingen av dom två lyckas så tycker jag man borde köpa en duktig spelare men som är bra på frisparkar.
Canaletes
2009-02-25 14:13
Vi har ganska bra läge. Nästan alltid när vi har kryssat borta på CdR eller CL så har vi nästan alltid gått vidare.

Sevilla och Villareal förra året i CdR sen Benfica i CL 06 :)
el capitano
2009-02-25 14:11
Smogen:

Jag tror inte på det här om Barcas svikande form. Spelarna är slitna helt enkelt, vi har haft tuff period med ligan, cdr och nu cl. Hur många matcher har Messi, Xavi och Eto'o har vilat? dessa spelare är ändå våra nyckelspelare som ska vara utvilade och fit for fight men det saken blev inte bättre med Abidal, Iniesta i skadelistan och Milito. Hoppas verkligen att Henrigue återvänder hem på sommaren. Nu när CL är igång alla lag kommer att tappa lite fart, t ex: Real, Man U osv.
Barcelona Jugador
2009-02-25 14:09
Måste ta upp något om frisparkarsskyttarna i laget.

Tidigare säsonger har vi haft, Ronnie och Deco som tog hand om frisparkarna på ett sjukt sätt, Marquez fick även han skuta då och då. Laget hade vekligen 50% målchans, det kändes så iallafall. Nu har vi Xavi som ordinarie frisparksskytt(?) och som vi sett, gör som han alltid gör, skuter 1-2 meter över ribban, ser ut som en repris av precis alla frisparkar han tagit denna säsong.

Dani Alves som var Sevillas Ronaldinho på frisparkar på den tiden har börjat med nya metoder, 300km/h snabba kanonkulor, som vart nära ett fåtal gånger, men oftast väldigt ofarliga.

Marquez som jag tycker ska vara lagets ordinarie frisparksskytt får knappast chansen då de förstnämnda kommer emellan och när han väl får chansen gör han det bra, vi minns mot Mallorca senast?

Ville bara ta upp detta för att jag tycker att laget tar väldigt dåligt vara på frisparkarna denna säsong. Det känns aldrig riktigt farligt, "Ok, en frispark, nu tar den på muren eller smiter över ribban, igen." så känns det varje gång. Hade Marquez fått ta varenda frispark så är jag valdigt säker på att vi skulle gjort ett par mål till på situationerna. Frisparkar är farliga målchanser och jag hoppas Pep tar lite tag i detta.

EDIT: Glömde en detalj. Någon som håller med?
Barcelona Simáo
2009-02-25 14:07
haha fan va löjliga ni e nu asså! måste ni bråka å gnälla hela tiden? vi håller ju alla på samma lag, man kan la diskutera utan att hela tiden ta illa upp så fort någon annan tycker annorlunda.
Barcelona Smogen
2009-02-25 14:02
för helvete, här försöker man starta en vettig diskussion om Barcas svikande form och istället är det (SOM VANLIGT) bara en massa snack om vem som är barnlsigast på puertan eller les rambles, vem som ska byta blöja på vem och vem som lipar mest.

svarat på den sista frågan är jag, jag lipar mest, när jag måste läsa alla era idiotiska förbannade barnsliga inlägg.

kan ni som känner er träffade snälla läsa detta riktigt nogrannt:

gå härifrån, lämna les rambles, snälla, kom inte tillbaka förrens ni kan föra en vettig diskussion.

tack o hej

ps. jag skiter i vem som började, och det gäller DEFINITIVT inte bara de som gnäller just nu, om det ens gäller er?

och fan jag brände min mat för att jag blev så irriterad på detta.....ännu mer irriterad

Barcelona Barca-nist
2009-02-25 13:58
el capitano
ok bra ..
visca barca
el capitano
2009-02-25 13:57
Barca-nist

Chatta? Jag skrev, dom som har problem eller vill prata får PMa mig!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-25 13:56
Men för helvete, finns PM!! Lägg ner nu!
Barcelona Barca-nist
2009-02-25 13:56
el capitano

chattar du här eller?
det är ett forum inte 2 mans-chatt..sluta barsla dig nu, det räcker.
el capitano
2009-02-25 13:54
Barca-nist

Precis, lägg dig inte i när två personer skriver!
Punkt slut, hur svårt kan det va?
Barcelona Barca-nist
2009-02-25 13:53
el capitano

Parti ? vad snackar du om?
läs hela meningen 10 tills du förstår. kom inte med förolämpningar om du inte kan läsa.
jag sa att ingen ska behöva skriva om vad som sägs där?
klarar inte du av diskutionen så säg inget alls.
visa respekt
slut på diskution!
Annons: