/spanien/barcelona/forum/19662.aspx/spanien/barcelona/forum/19662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-12-28 21:01
Sådär ja, vår Bojan matchens lirare i Kataloniens match :)

Alla kritiker kan vara tysta ett tag!
Barcelona Rambla
2008-12-28 20:54
Klint:

Med tanke på att Barcelona för sina spelare tillämpar kontrakt relativ låg fast ersättning plus klausuler på viss antal uppnådda spelade matcher under en säsong, så är jag ganska säker på att de får ut sin fasta lön utan matchbonusar.
Barcelona Rambla
2008-12-28 20:51
Mr Baloo:

Som sagt, jag har inte någonstans skrivit att Milito är ett dåligt alternativ. I dagsläget, självklart fullt tränad, så är han med all säkerhet en bättre spelare än både Henrique och Cáceres. Med mycket mer rutin skall tilläggas. Men om man tänker på framtiden så får inte de två unga mittbackarna glömmas bort. Ska Milito behållas så bör ju någon av Henrique och Cáceres lånas ut, kanske tom båda.
Barcelona Klint
2008-12-28 20:50
För övrigt. Är det någon som vet hur det fungerar i Spanien när en spelare går skadad en längre tid. Står klubben och pumpar ut pengar trots att en spelare är skadad i X antal månader? Eller fungerar det likt Sverige med Försäkringskassan och diverse privata försäkringsbolag?
Barcelona LaBarca
2008-12-28 20:47
Tittade på Ajax matchen innan (på tv) och en snubbe vid namn Darío Cvitanich gjorde Hattrick. han har typ gjort 9 mål på 9 maatcher för ajax. kan vara något intressant i framtiden.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-12-28 20:47
Rambla

Jag ser det som ett misstag.
Det handlar om prioritet.
Vem vet hur mycket Milito hade betytt om skadan aldrig hade skett.
Är medveten om att Milito växer i tröjan för varje match han deltar, men att sälja han för att behålla dagen spel, när vi vet att dagen spel inte kommer att hålla i evigheter så kommer typen Milito att saknas.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-28 20:45
Ämne: Någon som har en ani....
Antar att vår tredjemålvakt anses bättre :-)
Barcelona Rambla
2008-12-28 20:41
Tillbaka hemma igen.

Jag måste hålla med tarrak och de som är för en försäljning av Gaby, även om det bär emot. Just av de anledningarna tarrak nämner. Milito, Puyol och Cáceres är liknande spelartyper. De lever mycket på sin inställning och sitt aggresiva spelsätt. De är inte mittbackarna som ska stå för uppspelen utan det är ämnat för Marquez, Piqué och även Henrique gissar jag.

För att Cáceres ska få en ärlig chans till att utvecklas i Barcelona så är ytterligare en mittback att konkurrera med knappast rätt melodi. Personligen så hoppas jag att Milito i sådana fall hamnar i Genoa. Där skulle han säkert trivas tillsammans med sin bror och Motta.
Barcelona el Flaco
2008-12-28 20:39
tarrak/

Ja, jag förstår hur du resonerar och det låter faktiskt ganska logiskt. Men jag anser helt enkelt att Milito är möjligtvis den spelaren i truppen med största ledaregenskaper (med undantag från Puyol naturligtvis). Jag håller med om att Puyol-Marquez borde vara den ordinaria mittbacksduon och om Milito (förhoppningsvis) väljer att acceptera en plats på bänken så hade jag gärna sett till att han stannar.
Barcelona tarrak
2008-12-28 20:33
el Flaco

Märk väl att jag inte har någonting emot Gaby, men med en nyfödd Márquez som förstaval bredvid Puyol och flera unga alternativ på tillväxt, så ser jag inte att han behövs. Speciellt då han kommer kräva en lång rehabilitering och det är osäkert om han når upp till tidigare klass.

Jag gillar verkligen Milito och det känns hårt, men för klubbens bästa borde man nog sälja, även om det kommer att ske med en brakförlust.
2008-12-28 20:28
Saman.

Jag vill påstå att han är! De matcherna som han hann spela så hade Barca en mer lägre backlinje och mindre yta back..då finns ej mycket att springa på.

Men jag har sett Milito många gånger i lite högre och varit imponerad av hans position spel samt snabbhet att löpa diagonalt.
Det enda fel jag kan se hos Milito är kommunikationen.
jacooob
2008-12-28 20:28
2-0 katalonien :D
Barcelona Klint
2008-12-28 20:26
Problematiken gällande Militos vara eller inte vara anser jag vara följande. Milito är en mittback vars kapacitet borde resultera i en ordinarie plats i en startelva. I dagens Barcelona är Puyol och Márquez givna. Med talangfulla spelare som Cáceres, Piqué och Henrique på framfart ser jag inte någon plats för Milito. För inte accepterar en spelare av hans kaliber en plats som tredje-/fjärdevalet som mittback?
Barcelona Saman.
2008-12-28 20:23
Mr Baloo-Gonzalez

Milito är inte heller så snabb om ens snabbare än Puyol?
2008-12-28 20:21
tarrak

Försrår hur du tänker..Men jag anser att Milito håller en väldigt hög klass för att säljas.

Med tanken -Vad jag har sett- så spelar Barca en hög backlinje och Puyol är inte den snabbaste back och i med det riskerar en hel del.
Det fenomenen kunde vi se mot Villarreal.
Puyol är smart löper smart men är inte så snabb längre för att spela så hög-backlnje.
Så Milito typ är bra att ha.
Barcelona el Flaco
2008-12-28 20:21
Verkar som om jag är nästan ensam om att vilja behålla Milito. Åtminstone ett par säsonger till. Man kan inte köpa den typen av ledaregenskaper som han besitter.
Barcelona tarrak
2008-12-28 20:03
Mr Baloo-Gonzalez.

Det är nog ingen som ifrågasätter Militos kapacitet som fotbollspelare, men det är tveksamt om Barcelona är i behov av en Puyol-kopia. Jag hade gärna sett en försäljning för att göra rum för mer spelskickliga altenativ.
2008-12-28 20:00
BlueRed.

Vill påminna att Milito är en eftertraktad back.
Milito var en spelare många klubbar ville lägga vantarna på innan han kom till Barca.
Barcelona BlueRed.
2008-12-28 19:40
Någon som har en aning om varför inte Valdes inte spelar ikväll?
Barcelona Saman.
2008-12-28 19:39
Visca_Barca

Ja, varför inte? Dock tror jag inte Pique eller Cacerés kom till Barcelona för att bli utlånade efter en säsong och detta utan att få mycket speltid. Detta kan skrämma bort dom allt för tidigt.

Men om vi får in ett bra bud på Milito så skeppa iväg honom och det är inte med tanke på hans ålder som ni verkar ha fått det till av någon konstig anledning.
Barcelona Visca_Barca
2008-12-28 19:33
Saman.

varför inte låna ut Mr Pique eller Martin C ?
Vi har en milito som är smart och har spelat i spanien många år och har spelat stora matcher och vet hur allt funkar plus betalade vi 17M euro. när han och Puyol spelade tillsammans så var det två atombomber . och han är 28 år nu o du vill sälja en sån spelare men ha kvar en pique som inte ens kan använda fötter .
Barcelona Okkapokka.
2008-12-28 19:32
Bojan har gjort 1-0 nu i alla fall.
Barcelona Saman.
2008-12-28 19:29
Culéé & Visca_Barca

Verkar som alla har "Valdes"-febern över Pique här inne. Bara för han har gjort ett par tabbar, inte presterat i varje match betyder inte att han är dålig.

Det finns inte plats för alla mittbackar i Barca som sagt. 5 mittbackar är helt enkelt för mycket.
Barcelona BlueRed.
2008-12-28 19:28
Det senaste jag har läst om Milito är att han kan vara tillbaka redan i Februari.

*Länk
Barcelona tarrak
2008-12-28 19:27
Ett stort antal inlägg raderade, detta ständiga forumkrigande måste få ett slut. Tillämpningen av reglerna som står ovan kommer att skärpas betänkligt framöver och spärrar kommer att delas ut till alla som inte sköter sig. Vi har moderatorer på detta forum, det finns ingen anledning att skicka 1000 inlägg varje gång en mardidista provocerar.

Med förhoppning om ett forumklimat värt klubben ni representerar.
Barcelona Visca_Barca
2008-12-28 19:25
Blaugrana93

en del säger början av mars kommer han tillbaka.
men är det nån som vet hans ålder då? fyfan om vi säljer honom då är det Skandal
Barcelona BlueRed.
2008-12-28 19:24
Håller tyvärr inte med dem som vill sälja Milito. Han är bara 28 år gammal så jag förstår inte hur ni kan tycka att han är gammal? Det är nästan 2 år yngre än Puyol.

Tänk också på erfarenhet, för det sista jag vill se under El Clásico är en Pique eller Cáceres springa runt bredvid Puyol, i alla fall inte nu. Låt dem spela in sig och få lite mer erfarenhet av att spela i ett lag som Barcelona.

Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 19:23
Visca_Barca

Ja som sagt, det ska bli spännande att se till våren. När förväntas Milito komma tillbaka till matchspel?
Barcelona Visca_Barca
2008-12-28 19:20
Blaugrana93

bara föratt han gjorde ett mål eller nåra inhopp så betyder det inte han är från start nu. det ända fördelen med pique e är att han är lång.

Milito jadu vad ska man säga? har du glömt allt han visat? pique och martin kommer aldrig i närheten av Milito
Barcelona Blaugrana93
2008-12-28 19:18
Visca_Barca

Pique kom knappast från ingenstans, var inhoppare i Man United förra säsongen som vann dubbeln. Gjorde bl a mål i CL. Laporta har länge velat ta tillbaka den förlorade backen fostrad i La Masia.

Tack Lujàn för elvan.
Annons: