/spanien/barcelona/forum/19661.aspx/spanien/barcelona/forum/19661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-01-02 13:44
FCB_armin

Likaså med Figo´s övergång...
Delarocha RIP Puerta
2009-01-02 13:44
Saviola gjorde ju det. Han var väl vad man trodde en riktig Barcelona kille. Visst är det högst oväntat men omöjligt skulle jag inte vilja påstå att det är. Hade dock inte gjort mig speciellt mycket.
Barcelona FCB_armin
2009-01-02 13:40
Criff

Tror inte att Giovani går till marängerna. Det vore omöjligt, händer bara sånt i spel.
Barcelona Criff
2009-01-02 13:19
Vänta bara grabbar, när det står "Dos Santos klar för Real Madrid" så kommer ni inte vilja ha hem honom längre :P
Barcelona Joanilson
2009-01-02 13:14
det ser ut att vara ett riktigt bra lag. de skulle säkert slå Sverige iallafall
Barcelona Ghazza
2009-01-02 13:00
Ämne: Ämne: Rambla,....
Hehe självklart krävs kontinuitet och det är inget man får efter en natt. Kvallitén finns dock där och det skulle vara intressant att se.

Hm, ang Iniesta kollade jag bara lite snabbt på wikipedia. En spelad match 2003 om jag inte såg fel. Kan ju dock vara fel.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:56
Ämne: Rambla,

Mums.. Fr....
Nja, det ska nog mycket till du. De spelar en match om året. Det behövs väldigt mycket mer kontinuitet och framför allt en bra coach att leda laget också. Cruyff kanske? ;)

Hm, har verkligen Iniesta spelat för Katalonien?
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 12:56
Ämne: Ciao-V

Jag har fö....
Förra året, är det nog det du tänker på.
Men en darrig spel, det gjorde väl alla då.
I år har han varit bra när han har fått förtroende.
Barcelona Ghazza
2009-01-02 12:54
Rambla,

Mums.. Frågan är om inte Katalonien mycket väl skulle ha kunnat vinna någon stor turnering...
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:52
Ciao-V

Jag har för mig att han gjorde en väldigt darrig insats i cupen eller något förra året?
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:51
Gazza:

Lägg till Damia i Betis, Navarro i Sevilla, Jarque i Espanyol till försvaret.
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 12:51
Pinto har stått i mål ett antal matcher, två tror jag. Han har hållit nollan. Blev faktiskt imponerat av honom. Har gjorde ett antal bra räddningar. Dessuttum verkar han vara en väldig bra kille som håller stämningen uppe i omklädningsrummet trots att han inte har fått så mycket speltid.
Barcelona Ghazza
2009-01-02 12:48
Satt och tänkte lite landslag och då dök Katalonien upp. Nu i sillyseason tider kan man faktiskt snacka annat än värvningar :) Om nu Katalonien hade fått spela officiellt hade de haft ett äckligt bra landslag, eller vad sägs som detta:

Valdés/Reina

?--Puyol--?--Capdevilla

Fabregas--Busquets--Xavi--Iniesta*

Sergio García--Raúl Tamudo

Frågetecken då jag är osäker på vilka spelare som skulle ta dessa platser, fyll gärna på! Jag rekomenderar någon av dessa försvare: Piqué- Barcelona, Lopo- La coruna, Belenguer- Getafe, David García- Espanyol.

Annars finns dessa avbytare att tillgå: Bojan, Verdu, Crosas, "Coro" Corominas, OSV...

* Iniesta är iofs född i Albacete, men han flyttade till barcelona i tidig ålder och har gjort en landskamp för katalonien, så jag antar att man kan ta med han.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:48
Ämne: Jorquera är väl reda....
Nej det är han inte. De köpte Aoute från Deportivo. Ja, om det nu är helt klart är jag osäker på.

Pep vill inte släppa någon målvakt under pågående säsong. Han vill ha 3 målvakter just för konkurrenssituationen. Fast alla vet ju att ingen av de två andra petar Valdés, men Pep vill nog ha tre målvakter som tränar tillsammans osv. Propsar dock Jorquera på att få lämna redan i januari är det nog ingen i klubben som ställer sig i vägen.
Barcelona Mojito
2009-01-02 12:44
Jorquera är väl redan såld, eller? Mallorca?
Barcelona Mojito
Rambla

En rolig teori ang Henry´s fysik;

Hans fru misshandlar inte honom nu när skilsmässan är över, därav de mindre skadorna, haha.
Barcelona Ciao-V
Ämne: Alltså det kan bli v....Jag vill inte se Jorquera i mål, den nollan.
Hellre Pinto om nu Valdes skulle bänkas i någon match.

Jag skulle också vilja se Bojan i anfallet imorgon.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:42
Det är roligt att läsa alla rykten dessa dagar. Agnelli-familjen som styr Juventus drömmer om Messi och nu "hotar" Man City med att komma med ett bud på 60m för Samu.

Förresten, har inte Henry varit ovanligt lite skadad så här långt in på säsongen? Hm, har han ens varit skadad överhuvudtaget? Han sista säsong i Arsenal var ju en evig lång skadeföljetong och han fick tom avbryta säsongen under våren. Vad har hänt? Hans fysisk tycks vara mycket bättre denna säsong. Väldigt glädjande.
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:39
petersays

Eto'o var väl tillbaka tidigare än väntat? Har för mig att han kom tillbaka den 29e? Undrar om han startar då?
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:37
Jag skulle inte ha något emot att ta tillbaka Giovani, han har fortfarande potential. Men speltid lär han inte få i Barcelona som de flesta säger så varför inte en utlåning? Låt honom spela hos något spanskt lag i 1-2 säsonger och sen när eventuellt Henry, Eto'o(?), Hleb(?) börjar försvinna så är det bara att plocka tillbaka han och hoppas på det bästa.
Barcelona Vampíro
2009-01-02 12:36
Håller med Rambla, hade också velat se Dos Santos i Barça-tröjan igen. Killen har nog insett att han gjort sitt livs misstag och jag tycker han förtjänar en andra chans. Piqué fick ju komma tillbaka och Pep verkar ha mycket förtroende för honom.
Barcelona petersays
2009-01-02 12:36
Alltså det kan bli vilken startelva som helst imorgon känns det som. Messi och Alves vilar antagligen. Pique återvände med hög feber och startar antagligen också på bänken. Något som torde medföra att Caceres för starta i mitten och att Puyol startar till höger. Helst av allt skulle jag se att vi då vågar spela med Sylvinho som offensiv vänsterback men jag tvivlar på att han får det förtroendet och backlinjen kanske kan se ut så här. Intressant att se om Caceres och Marquez bildar ett bra mittlås.

Puyol-Caceres-Marquez-Abidal

Mittfältet kan också bli hur som helst. Huruvida Iniesta startar eller sitter på bänken, och huruvida han får ta Henrys plats eller startar på mittfältet, får tiden utvisa. En gissning, helt ur det blå är:

Xavi-Yaya-Gudjohnsen

I anfallet så saknar vi antagligen Messi som anlände sent, och jag tror även att Etoo får börja på bänken till förmån för Henry som kommit igång allt mer. Min gissning är trots allt att Iniesta får starta ute till vänster och att anfallet kanske ser ut så här:

Pedro-Henry-Iniesta

I mål startar Jorquera.

Nädå...skulle bara kolla om ni var med. Självklart Valdes i mål.

Nästan svårt med en helt skadefri trupp. Så många spelare som vill, och bör få, chansen att spela in sig.
Barcelona Mojito
2009-01-02 12:32
Smogen

Japp, vi får hoppas att 2009 startar bättre än säsongsinledningen gjorde.

Piqué verkar som sagt ha en förkylning och feber, så nu är det nog dags för Cacéres att spela från start.
Senast han gjorde detta som mittback i ligan var i matchen mot Betis. Även där spelade han jämte Marques - det såg inte helt stabilt ut...

Kan också bli så att Abidal flyttar in ett steg och Sylvinho kommer in på kanten. Snacka om att ge Cacéres fingret i så fall.
Nej, nu är det dags att Cacéres får/tar chansen!

Mittfältet är svårare att sia om. Yaya kanske sparas till CdR mot Atletico och Busquets, Xavi och Keita (som anslöt tidigare än beräknat = plus i kanten) kanske blir de 3 som startar. Men den kära Guddy vill säkert ha ett snack med i spelet.

Anfallet bör bli Henry - Eto´o - Hleb, men jag blir inte förvånad om Bojan får chansen i stället för vitryssen.

Iniesta byter av Henry och gör 2-0 i 68:e, bara så att ni vet...

Och Messi kommer sitta och småle på bänken :-)
Barcelona Ciao-V
2009-01-02 12:31
Jag tvivlar i alla fall inte på att han har ångrat sig rejält(Giovani).
Kan inte vara så lätt för honom att se hur det går för det Barca som han har lämnat.

Jag skulle inte heller ha något emot att ta honom tillbaka om Sprurs gå med på att sänka prislappen rejält.
Tror att han skulle kunna utvecklas bätrre i Barca och i Spanien.
Barcelona Joanilson
2009-01-02 12:30
jag gillar verkligen Giovani så jag skulle också vilja ge honom en ny chans, problemet är ju bara det att vi har så många spelare på ytterpositionen att han inte behövs.
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:29
Ämne: Frågan är om det ver....
Troligtivs skulle han få väldigt lite speltid. Han skulle nästan få börja om från noll när det gäller förtroendekapital, så en värvning av honom ligger nog långt borta men större under har skett genom historien. Dessutom så vill han nog inte ta den risken då han vill ha speltid för att kunna behålla sin landslagsplats.

Det är fan sorgligt att han ska ha en sån usel och genomrutten agent. Dessvärre så har Gai samma agent så man är ju inte så lite orolig att även han försvinner i framtiden. Tack och lov så verkar Gai ha bägge fötterna på jorden och han ger till skillnad mot Giovani ett moget och sunt intryck.
Barcelona Saman.
2009-01-02 12:24
Frågan är om det verkligen finns plats för honom nu? Hur mycket speltid kommer han få om han kommer tillbaka med Pedro, Jeffren, Gai, Bojan som står i kö?
Barcelona Rambla
2009-01-02 12:21
Ämne: Det går snabbt ut fö....
Jag är villig att ge Giovani en ny chans och skulle vilja att man tog "hem" honom igen. Under förutsättning att en "helrenovering" av hans psyke/ego kunde göras. Kanske skulle han kunna komma tillbaka under Peps ledning?
Barcelona tarrak
2009-01-02 12:17
Det går snabbt ut för Giovani. Från att ha spelat 28 ligamatcher (även om de flesta var som inhoppare) under sin debutsäsong i Barcelona, till att inte platsa på bänken i Tottenham. Nu vill tydligen Redknapp sälja och det ryktas om Chivas Guadelajara i mexikanska ligan. Jag hoppas att ungdomarna i Barcelona tar lärdom och ser vad brist på ödmjukhet och girighet kan göra av en lovande karriär. Det positiva för Barcelona är att man får 20% av en eventuell övergångssumma, även om det inte lär handla om några större summor.
Barcelona Barcelonito
2009-01-02 11:55
Maradona på besök på Camp Nou Imorgon. Härligt att ha honom tillbaka.
Annons: