/spanien/barcelona/forum/19660.aspx/spanien/barcelona/forum/19660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-01-03 22:32
Jimmie (red.):
Det är bara at ta nya tag.
Ni vinner matchen i nästa omgång.
Barcelona Dani
2009-01-03 22:31
Ämne: Räknar man händerna ....
händerna räknas inte:

"I definitionen av offsideposition “han är närmare motståndarlagets mållinje” menas att någon del av hans huvud, kropp eller fötter närmare motståndarlagets mållinje än både bollen och den näst siste försvarsspelaren. Armarna ingår inte i denna definition." (regel 11, beslut 1)
Barcelona BlueRed.
2009-01-03 22:30
Konstigt att Alves inte blev galen som vanligt när han fick den där knuffen, kunde ha blivit mycket dramatiskt.
Mallorca Jimmie (red.)
2009-01-03 22:29
Bittert för oss Mallorcafans. Men att försvara sig 90 minuter mot Barca är inte lätt! Sedan tråkigt att det skall vara ett offsidemål som avgör, även om det hade blivit 2-1 förr eller senare kändes det som och 3-1 känns absolut inte orättvist! Men ett hårt kämpande Mallorca borde kanske ändå fått med sig en poäng och med lite mer tur hade det kunna fungerat eller mycket tur kanske hade varit mer korrekt!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-03 22:29
Wesley (Red)

Juan Fernando Arango | Red: 1
Borde blivit utbytt efter ca 55 minuter.

Mallorcas egen red.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-03 22:28
Liooneel#10Messii

Man räknar med allt som man kan spela med, Alltså allt utom händerna. Är händerna över offsidelinjen är de inte offside
Barcelona Gaucho!
2009-01-03 22:28
Wesley

Okej, har inte så värst mycket koll på Mallorca så får väl tro dig :) men vad grundar du dina slutsatser om Hleb från?

För det jag såg av vitryssen i Arsenal så har han både speed och kreaktivitet.
Barcelona Liooneel#10Messii
2009-01-03 22:27
Räknar man händerna också när man kollar offside? Isåfall är det offside, annars tycker jag att guddjohnsen ligger på linjen alltså 50/50.
Barcelona Wesley (Red)
2009-01-03 22:23
Guacho:

Antagligen Mallorcas matcher??
Barcelona Criff
2009-01-03 22:23
Rambla, Ja det är kanske lite 50/50, men dem lägena brukar oftast bli avblåsta så vi hade ju tur i vilket fall :P

Skönt att Yaya stänkte in den sista så behöver det inte bli alldeles för mycket diskussion.
Barcelona BlueRed.
2009-01-03 22:22
el Flaco

Kollar man däremot på vinkeln från kameran framför dem (stoppat vid 1:09) så ser det inte ut som om Guddy är offside. Båda har, från den vinkeln, lika mycket avstånd från straffområdes linjen. Det är dock bara min bedömning och riktigt svåra vinklar och bedöma målet från.
Barcelona Gaucho!
2009-01-03 22:22
Wesley

Skärp dig nu. Skulle Arango ha bättre kreaktivitet än Hleb? Vilka matcher har du sett som alla vi andra har missat?
Barcelona Gaucho!
2009-01-03 22:20
hmm, det är nog inte offside då. Om man tittar på reprisen så har linjedomaren en riktigt bra position så om han inte kan se offsiden därifrån då kan vi omöjligt se det från den vinkeln vi har.

edit: ser även ut som guddy tar löpningen "snett bakåt" (eller vad man ska säga) undertiden bollen slås?

Se länktips för målen.
Barcelona Wesley (Red)
2009-01-03 22:19
Criff:

Jag bedömer inte hleb efter dagens match. Det är snarare i hans spelstil jag kollar på.

Anledningen till att Arango inte rankas som top 10 är för att han spelare i just Mallorca.
annars är han gudomligt bra.

Guacho:

iniesta spelar ju bara ytter när det behövs, han är ju som bäst när han spelar inne i mitten tillsmmans med Xavi & Yaya.

Hleb saktar upp barcelonas spel och har inte den kreativiteten som behövs på barcelonas kanter.
Barcelona Rambla
Okkapokka och Criff:

Ja, det r i skottögonblicket som räknas. Så har jag förstått det i alla fall.

Criff:

Nja, jag är inte så säker på det. Fortfarande dålig vinkel. Titta sen på hur Guddy backar ur offside en stund innan Xavi skjuter. Det är nog det linjedomaren går på.
Barcelona Criff
Wesley (Red), Va? Tycker du Arango är bättre än Hleb?
Då har du nog aldrig sett när Hleb spelade i Arsenal eller?

Arango har spelat länge i Mallorca, van vid allt, medans Hleb idag håller på att anpassa sig väldigt mycket.
Så att göra en jämförelse på dagens match vore tjänstefel.

Men ingen tvekan om att Hleb är en bättre spelare än Arango när båda är på topp. Enligt mig iaf.
Barcelona BlueRed.
2009-01-03 22:18
el Flaco

Jag personligen kan inte se att han är offside från den vinkeln dem ger. Kameran är ju lite bakom linjen, därav svårt och döma.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-03 22:17
Ämne: Criff:

jag tänkte....
Wesley
Arango bättre än Hleb?
Löjligast på länge faktiskt:S
Där Hleb har passerat på dan passerar Arrango på natt:S:S:S
Barcelona Porre
2009-01-03 22:17
Vet någon var man kan se målen? eller måste man vänta tills imorn?
Barcelona Criff
2009-01-03 22:16
D_ALVES_20, om du bara hade läst lite längre ner, där någon till och med kopierat regeln.

Backen måste passa bollen avsiktligt för att offsiden ska upphävas.
Canaletes
Målen från matchen! Döm själva om det är eller inte offside _
Barcelona kallesiete
Som någon sa, gudjohnsen var offside när bollen slogs. Inget snack om saken, dock inte med överdrivet mycket, men i alla fall 50-100 cm.

Touchen på mallorca spelaren har 0 betydelse.
Barcelona Gaucho!
2009-01-03 22:15
Wesley

Andres Iniesta, sen tycker jag verkligen inte att Arango är bättre än Hleb.
Barcelona Saman.
2009-01-03 22:15
Jag tycker det var lite av ett tjänstefel av Pep att börja med V.Sánchez, skapade lite oreda i laget.
Barcelona el Flaco
2009-01-03 22:14
Rambla/

Han står i offside-position när skottet slås. Se länktips och pausa när Xavi skjuter.
Barcelona Wesley (Red)
Criff:

jag tänkte mer på vänsterytterpositionen.
Henry är bra iår, men han är ett osäkert kort inför nästa säsong.
Jag tänker på Arango som en ersättar. han är ju bättre än Hleb...
Barcelona Criff
Rambla, Vid skottögonblicket ser han ut att vara onside, men vid touchen på backen är han enligt mig klart offside.

Vem vet, domaren kanske glömde den nya regeln? hehe
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-03 22:13
Hur som helst match resultatet ändras inte, men passningen var ju till Etoo som inte var offside.

Ellerhur?

Sen efter att bollen touchade på Mallorca spelaren, bollen gick åt Guddy som är i offside. Men jag tror att domaren tyckte backens touch upphävde all offside, om jag har fel förklara gärna för mig.
Barcelona Ciao-V
Rambla:
Det är det frågan om. Eftrsom den assisterande domaren inte stod så långt från, är jag alldeles övertygad om att han hade blåst om så var fallet.
Barcelona Gaucho!
Kan säga såhär att om vi hade fått ett likadant godkänt mål i nacken på samma sätt som vi gjorde vårat 2-1 mål så hade jag blivit galen på domaren :)
Annons: